طرز تهیه آبگوشت سالمون

  یکشنبه، 06 تیر 1400   زمان مطالعه 5 دقیقه
طرز تهیه آبگوشت سالمون
آبگوشت ماهی سالمون از غذاهای لوکس و بندری مختص کشور انگلستان است، این آبگوشت غلیظ با نان تست یا بیسکوئیت شور (کراکر) میل می شود.

در این قسمت از آموزش آشپزی روش تهیه آبگوشت سالمون را تقدیم شما می کنیم. این سوپ هم یکی از انتخاب های خیلی خوب برای زمستان است. اگر از طرفداران انواع سوپ هستید، حتما امتحانش کنید. طعم خوبی دارد و خصوصا برای بچه ها بسیار مقوی و مفید است.آبگوشت سالمون یکی از غذاهای دریایی سرشار از اسید چرب امگا 3 و پروتئین بوده و سطح استرس را به مقدار قابل توجهی کاهش می دهد.سالمون نوعی ماهی روغنی و سرشار از امگا 3 و پروتئین است. گوشت آن سفت و پرچرب بوده و چربی در تمام قسمت های گوشت پراکنده است. چربی این آبزی همچون ماهی تن از نوع غیراشباع و حاوی اسیدهای چرب امگاـ۳ است. پروتئین آن با کیفیت و حاوی اسیدهای آمینه ضروری است. ریز مغذی هایی چون ید، کلسیم، فسفر، سلنیوم، آهن، سدیم، پتاسیم و ویتامین های B۱۲، A و D در گوشت آن به وفور یافت می شود.این ماهی باعث کاهش اضطراب می شود و برای سلامت قلب و پیشگیری و کنترل فشارخون بالا مفید است. همچنین عملکرد مغز را تقویت می کند. برای بهره گرفتن از این همه خاصیت خوب است هفته ای یکبار از این ماهی مصرف کنید.

مواد لازم برای آبگوشت ماهی سالمون

  • کره 2 قاشق غذاخوری
  • نخود فرنگی 1 قاشق غذاخوری
  • پیاز 1 عدد
  • عصاره سبزیجات 1 قرص
  • سیب زمینی 1 عدد
  • ساقه کرفس 1 عدد
  • فیله ماهی سالمون 400 گرم
  • نمک و فلفل به مقدار لازم
  • شوید تازه مقداری
  • شیر پرچرب 1 لیوان

طرز تهیه آبگوشت ماهی سالمون

یک عدد پیاز درشت را پوست گرفته و بشویید سپس خردش کنید حالا باید آن را در کره تفت بدهید. پیاز را نباید زیاده از حد کوچک خرد کنید، پیاز باید در آبگوشت مشهود باشد.

قابلمه ایی که می خواهید آبگوشت ماهی را در آن بپزید انتخاب کنید و روی حرارت ملایم گاز قرار دهید سپس 2 قاشق غذاخوری کره را داخل قابلمه انداخته و مجال دهید تا کره ذوب شود سپس پیازهای خرد شده را به کره بی افزایید و اجازه دهید پیازها نرم شوند و گهگاه آن را هم بزنید تا نسوزد. کره زود می سوزد برای جلوگیری از سوختن کره یا مارگارین حین پخت و پز همواره شعله گاز را کم کنید.

یک عدد قرص سبزیجات را با دست پودر کنید و آن را داخل دو لیوان آب گرم بریزید و با قاشق هم بزنید تا حل شود؛ سپس این مایع را به پیاز تفت داده شده درون قابلمه اضافه کنید. یک لیوان شیر پر چرب را هم درون قابلمه بریزید و مقداری فلفل بپاشید و درب قابلمه را ببندید تا به جوش بیاید. معمولا قرص عصاره سبزیجات را در فروشگاه ها پیدا می کنید اگر نبود می توانید خودتان چندین نوع سبزیجات را در منزل بجوشانید و آب سبزیجات درست کنید و یا از عصاره ماهی که در ابتدا توضیح دادیم استفاده نمایید.

یک عدد سیب زمینی درشت را پوست بگیرید و بشویید، سیب زمینی را دو نیمه کنید و داخل قابلمه بی اندازید، نخود فرنگی ها را هم اضافه کنید، 1 عدد ساقه کرفس را هم خرد نمایید و به مواد قبل بی افزایید و درب قابلمه را ببندید. حدودا 35-45 دقیقه زمان لازم است تا سیب زمینی و نخود فرنگی و کرفس کاملا پخته شوند.

اگر از کنسرو نخود فرنگی استفاده کنید مدت زمان پخت کاهش می یابد.

پس از پختن سیب زمینی ها، آن ها را از قابلمه خارج کنید و داخل یک جام فلزی بی اندازید و با گوشت کوب کاملا له اش کنید؛ سیب زمینی له شده را مجددا به قابلمه برگردانید و هم بزنید این کار برای آن است که آبگوشت سالمون ما لعاب داشته و غلیظ شود؛ درب قابلمه را ببندید و حرارت را کم کنید تا آبگوشت بجوشد و به قوام بیاید.

فیله تازه ی ماهی سالمون باید بدون پوست و استخوان باشد؛ آن را به قطعات کوچک برش بزنید و درون قابلمه بریزید.حالا باید بگذارید تا تکه های ماهی بپزند که حدود 20 تا 25 دقیقه زمان لازم است. در آخر مقدار آب، نمک و فلفل آبگوشت را اندازه کنید و آبگوشت را در ظرف دلخواهتان ریخته و با شوید تازه تزیین کرده و سرو کنید. نوش جان

 آبگوشت ماهی سالمون

خواص ماهی سالمون و نکات آن

از جمله مهمترین خواص ماهی سالمون می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • گوشت ماهی سالمون حاوی رنگدانه های کاروتینوئیدی می باشد که خاصیت ضد سرطانی دارند و با ورود به بدن با جذب رادیکال های آزاد از ایجاد سلول های سرطانی و تکثیر آنها جلوگیری می کنند
  • سلنیوم موجود در گوشت ماهی سالمون که حتی از ماهی تن و هرینگ نیز بیشتر است، با تقویت سیستم ایمنی بدن از ایجاد عفونت ها جلوگیری می کند.
  • سلنیوم موجود در گوشت ماهی سالمون باعث افزایش قوای جنسی می شود.
  • ید موجود در ماهی سالمون به سنتز هورمون های تیروئیدی کمک می کند.
  • ویتامین D ماهی سالمون، نسبت به سایر ماهی ها بیشتر بوده و به جذب کلسیم و رسوب مواد معدنی به داخل سیستم اسکلتی کمک می کند.
  • ویتامین ب12 موجود در ماهی سالمون، از کم خونی جلوگیری می کند.
  • مصرف این ماهی برای پیشگیری از سرطان سینه توصیه می شود.
  • میزان ید ماهی سالمون از میگو، گوشت قرمز و مرغ بیشتر است.
  • ماهی سالمون به واسطه کلسترول خوبی که دارد، می تواند برای ورزشکاران حائز اهمیت باشد و در برنامه غذایی ورزشکاران قرار گیرد.
  • باعث کاهش سطح کلسترول بد خون می شود.
  • علاوه بر موارد گفته شده این ماهی برای عملکرد مغز نیز مفید است.
  • ماهی سالمون برای پیشگیری از فشار خون مفید می باشد.
  • سالمون جزو پرچرب ترین ماهی هاست. پس برای کسانی که می خواهند به کاهش وزن برسند توصیه می شود مراقب میزان مصرف آن باشند و با متخصص تغذیه خود هماهنگی لازم را انجام دهند.
  • مصرف این ماهی برای دارندگان هر چهار گروه خونی O-A-B-AB مفید می باشد.

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (664 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (118 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (93 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (81 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (68 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (65 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (47 نظر) خلاقیت منحصر به فرد آرایشگر خوش ذوق در تغییر چهره داماد حماسه ساز شد+ویدئو/سلطان بی چون و چرای گریم در سطح خاورمیانه😂 (40 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (30 نظر) خلاقیت خنده‌دار اوستا بنّا در ساختن توالت کنار روشویی برای راحتیِ صاحبخانه حماسه آفرید+ عکس/ مغز نیست که فسفر خالصه😂 (30 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (23 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (21 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (17 نظر) بازیگرانی که در جوانی فوت شده اند + ویدئو با صدای معتمدی سریال گرگ و میش / روحشان شاد چقدر حیف شدن😥 عسل بدیعی، پوپک گلدره و .. (17 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (16 نظر)
منتخب روز   
(فیلم) سکانس فوق العاده احساسی و عاشقانه از شهاب حسینی و معشوقه‌اش در سریال "شهرزاد" / با چراغی همه جا گشتم و گشتم در شهر هیچکس به تو مانند نشد😍 (فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان