روش تهیه بامیه سوخاری

  یکشنبه، 31 مرداد 1400   زمان مطالعه 3 دقیقه
روش تهیه بامیه سوخاری
بامیه سوخاری یکی از غذاهای خوشمزه و فینگر فودی می باشد که مانند کوکو و کتلت مرغ است . بامیه سوخاری را می توانید برای تولد و دورهمی تهیه کنید و یا به عنوان یک وعده غذایی اصلی نیز استفاده کنید بافت این غذا نرم و ترد است.

بامیه سوخاری خوراکی خوشمزه ای است که به سادگی می توانید تهیه کنید. برای تهیه بامیه سوخاری ابتدا باید بامیه تازه تهیه کنید.

مواد لازم برای تهیه بامیه سوخاری

  • بامیه تازه نیم کیلو
  • آرد ذرت ۱ لیوان
  • آرد معمولی ۱ لیوان
  • نمک و فلفل قرمز
  • شیر ۱ لیوان
  • روغن سرخ کردنی

طرز تهیه بامیه سوخاری

برای تمیز کردن بامیه ابتدا سر و ته آن را با چاقو بریده و آنها را به قطعات ۱ سانتی متری برش دهید. حدود ۱ فنجان شیر را در ظرفی بریزید و بامیه ها را پس از شستن و خشک کردن به آن اضافه کنید و هم بزنید تا کاملا آغشته شوند. سپس در ظرف را گذاشته و حدود ۴۵ دقیقه در یخچال قرار دهید.آرد ذرت، آرد معمولی، نمک و پودر فلفل قرمز را با هم ترکیب کرده و در یک کیسه پلاستیک زیپ دار بزیرید. در آن را بسته و کنار بگذارید تا ترکیبات آن خوب مخلوط شوند. بامیه ها را با استفاده از چنگال از شیر درآورده و در کیسه قرار دهید در کیسه را بسته و چند بار آن را تکان بدهید تا کاملا باهم مخلوط شوند.در یک تابه عمیق یا دستگاه سرخ کن روغن سرخ کردنی بهار ریخته و دمای آنرا روی ۱۹۰ درجه تنظیم کنید. سپس بامیه ها را حدود ۴ دقیقه سرخ کنید تا طلایی شوند. یادتان باشد مقدار زیادی بامیه ها را همزمان داخل ظرف نریزید وگرنه خوب سرخ نمی شوند. سپس بامیه ها را از تابه خارج کرده و روی کاغد خشک کن قرار دهید. به دلیل استفاده از آرد ذرت و آرد معمولی بامیه سوخاری شما در انتها ظاهری شبیه پاپ کرن خواهد داشت و ترد و خوشمزه خواهد بود.

مواد لازم برای تهیه بامیه سوخاری ؛ روش دوم

  • بامیه : ۴۵۰ گرم
  • تخم مرغ : ۲ عدد
  • آب : 2 قاشق غذاخوری
  • آرد ذرت : 1 و ۱/۲ پیمانه
  • نمک : 1/2 قاشق مرباخوری
  • فلفل سیاه : 1/4 قاشق مرباخوری
  • فلفل قرمز : 1/4 قاشق مرباخوری (اختیاری)
  • روغن سرخ کردنی : به مقدار لازم (برای سرخ کردن)

طرز تهیه بامیه سوخاری ؛ روش دوم

  • ابتدا مواد اولیه رو آماده کنید.
  • انتهای بامیه ها رو ببرید. می تونید بامیه هارو خرد کنید تا تکه های کوچ بشه و یا درسته استفاده کنید.
  • در یک کاسه بزرگ 2 عدد تخم مرغ رو با 2 قاشق غذاخوری آب مخلوط کنید و خوب هم بزنید.
  • در یک کاسه بزرگ دیگر، 1 و ۱/۲ پیمانه آرد ذرت، 1/2 قاشق مرباخوری نمک، 1/4 قاشق مرباخوری فلفل سیاه و در صورت تمایل 1/4 قاشق مرباخوری فلفل قرمز را بریزید و بعد خوب با هم مخلوط کنید.
  • یک قابلمه بزرگ بردارید و به اندازه حداقل 1.5 سانتیمتر از اون رو روغن سرخ کردنی بریزید و بر روی حرارت بذارید تا گرم بشه. میتونید از یک دماسنج استفاده کنید. دمای آن باید بین 175 تا 185 درجه سانتیگراد باشد. اگر دماسنج ندارید میتونید انتهای یک قاشق چوبی رو در روغن فرو کنید. باید فورا و به طور مداوم صدای جلزولز بده. اگر هنوز همچین صدایی نمی داد یعنی به اندازه کافی داغ نشده. اگر بیش از اندازه حباب به وجود اومده بود یعنی روغن خیلی داغ شده.
  • در حالی که روغن گرم می شود، بامیه ها را درون ظرف حاوی تخم مرغ بغلتونید.
  • قبل از اینکه بامیه ها رو درون کاسه حاوی آرد ذرت بغلتونید کمی صبر کنید تا تخم مرغ اضافی بامیه ها درون ظرف تخم مرغ ریخته بشه و بعد به خوبی درون آرد ذرت بغلتونید تا کاملا پوشیده از آرد ذرت بشه.
  • بامیه هایی که آماده میشوند رو درون یک ظرف یا سینی فر قرار بدین تا زمانی که باقی بامیه ها تمام شوند.
  • وقتی روغن داغ شد بامیه های آماده شده رو درون روغن بریزید و صبر کنید تا روی آن ها قهوه ای و ترد شود.
  • بامیه های سرخ شده رو روی یک دستمال کاغذی بذارید تا روغن اضافی آن گرفته شود.
  • همین کار رو برای باقی بامیه ها انجام بدین تا همه آن ها سرخ شوند.
  • بامیه های سوخاری رو داغ سرو کنید و اگر خواستید کمی نمک بر روی آن بپاشید. امیدارم که لذت برده باشین

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (662 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (114 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (93 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (77 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (66 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (63 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (46 نظر) خلاقیت منحصر به فرد آرایشگر خوش ذوق در تغییر چهره داماد حماسه ساز شد+ویدئو/سلطان بی چون و چرای گریم در سطح خاورمیانه😂 (33 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (30 نظر) خلاقیت خنده‌دار اوستا بنّا در ساختن توالت کنار روشویی برای راحتیِ صاحبخانه حماسه آفرید+ عکس/ مغز نیست که فسفر خالصه😂 (25 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (23 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (21 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (17 نظر) نگاهی به حضور صبحگاهی بازیگران و چهره‌های مشهور در کله‌پزی+عکس/ از الناز شاکردوست و المیرا شریفی مقدم تا احسان خواجه امیری و نسرین مقانلو (15 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (15 نظر)
منتخب روز   
(فیلم) سکانس فوق العاده احساسی و عاشقانه از شهاب حسینی و معشوقه‌اش در سریال "شهرزاد" / با چراغی همه جا گشتم و گشتم در شهر هیچکس به تو مانند نشد😍 (فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان