طرز تهیه کیک آلو قرمز خانگی بی نظیر

  شنبه، 17 مهر 1400   زمان مطالعه 4 دقیقه
طرز تهیه کیک آلو قرمز خانگی بی نظیر
کیک ها از خوراکی های عالی هستند که معمولاً به عنوان میان وعده، صبحانه و عصرانه تهیه و نوش جان می شوند. این کیک را می‌ توان بر اساس ذائقه خانواده و یا حتی مهمان های خود به راحتی در منزل تهیه نمود و میز پذیرایی عالی با این کیک خوشمزه و عالی، تدارک دید. برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کیک آلو در ادامه با ما همراه باشید.

کیک آلو سیاه یا تارت ترش و شیرین آلو سیاه با آلوهای تابستانی آماده می شود. این کیک خوشمزه سریع و ساده و کم خرج است و درست کردنش زمان زیادی نمی برد.نوش جان کردن کیک آلو برای یک عصر تابستانی با نوشیدنی گرم یا سرد را به شما عزیزان پیشنهاد می کنیم. تا هنوز آلو سیاه در بازار هست این کیک خوشمزه را درست کنید و از خوردنش لذت ببرید.کیک آلو سیاه علاوه بر طعم بی نظیرش ، ظاهر زیبایی هم دارد. با خوردن این کیک ترکیبی از طعم کیک و لواشک را تجربه خواهید کرد.

آلو ترش و شیرین سیاه و طلایی از میوه های محبوب بعضی از کیک دوستان است. کیک آلو سیاه (به آن آلو شابلون هم می گوییم) به خاطر شیرینیِ کم و مزه طبیعی و ملس میوه که لابه لای مواد می خزد، طرفدار دارد.

آلو سیاه میوه ای است که حضورش در تارت و شیرینی باعث کم کردن شکر می شود و صدمه ای به مزه کیک ما نمی زند و برای مزه دادن به شیرینی بسیار انعطاف دارد.می توانیم از انواع آلو مثل قطره طلا، زردآلو یا هلو و شلیل هم برای پخت این کیک استفاده کنیم؛ وجود آلو در این شیرینی بهترین امتحانِ میوه های تابستانی در یک کیک یا تارت با میزان شیرینی کم و لذت بیشتر است.

یکی از دلایلی که این کیک طرفدار دارد این است که آلو یا میوه ها در شکل میوه در خمیر قرار می گیرند؛ نه نیازی به پخت از پیش است و نه مزه دار و دستکاری می شوند. برای همین طعم ملس و بیشتر تُرش میوه زیر دندان می ماند.

مواد لازم برای تهیه کیک آلو

  • تخم مرغ ۲ عدد
  • شکر ۲/۳ پیمانه
  • آلو ۴ عدد
  • روغن ۱/۳ پیمانه
  • شیر ولرم ۱/۲ پیمانه
  • آرد ۱ و ۱/۳ پیمانه
  • بیکینگ پودر ۱ ق چای خوری
  • وانیل ۱ ق چای خوری

طرز تهیه کیک آلو قرمز خانگی

ابتدا تمام مواد کیک را در دمای محیط قرار دهید و بعد فر را با دمای ۱۸۰ درجه روشن کنید تا گرم شود سپس در ادامه آرد و بیکینگ پودر را با هم مخلوط و سه بار الک کنید تا آرد هوا دهی شود.

در ادامه تخم مرغ ها را به همراه وانیل و شکر داخل کاسه ریخته و ابتدا با دور کم و سپس کم کم سرعت را زیاد کنید و با همزن به مدت ۵ دقیقه بزنید تا مخلوط حجیم و کرم رنگ شود سپس روغن را اضافه کنید و ۱ دقیقه دیگر هم بزنید.

در ادامه شیر ولرم را به مواد اضافه کنید و ۱ دقیقه دیگر هم بزنید سپس مخلوط آرد الک شده را طی چند مرحله به مواد اضافه کنید و با لیسک به صورت دورانی در یک جهت هم بزنید تا یکدست شود. سپس آلوها را شسته و از وسط به دو نیم کنید و اسلایس کنید.

حالا قالب مورد نظر را که با این حجم از مواد باید یک قالب گرد به قطر ۱۵ سانت را در نظر بگیرید را چرب کنید و کف قالب کاغذ روغنی بیندازید سپس مایه کیک را داخل قالب ریخته و اسلایس های آلو را روی سطح کیک قرار دهید حالا قالب را در پنجره وسط فر به مدت ۴۰ الی ۵۰ دقیقه در دمای ۱۷۵ درجه بگذارید تا کیک پخته و پف کند سپس از فر خارج کنید و روی آن به دلخواه کمی پودر قند پاشید و سرو کنید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه کیک آلو

  1. بهتر است از آلو های شیرین استفاده کنید.
  2. در فر برقی و توستر دما را ۲۰ درجه کمتر انتخاب کنید.
  3. چون زمان فرها متفاوت است پس حتما بعد ۴۰ دقیقه چک کنید و اگر نیاز بود زمان بیشتری دهید و اگر فر شما کانوکشن نداشت گریل را در انتها روشن کنید تا روی کیک طلایی شود.

مواد لازم برای کیک آلو روش دوم

  • بیکینگ پودر : یک پیمانه
  • آرد : یک دوم پیمانه
  • شکر : سه چهارم پیمانه و یک قاشق غذا خوری
  • نمک : یک دوم قاشق چای خوری
  • روغن گیاهی : یک چهارم پیمانه
  • شیر : یک دوم پیمانه
  • آلو سیاه بزرگ : نه تا ده عدد
  • تخم مرغ بزرگ : یک عدد
  • کره : دو قاشق غذا خوری
  • دارچین : یک چهارم قاشق چای خوری

نحوه تهیه کیک آلو روش دوم

در روش تهیه این کیک بسیار خوشمزه و پرطرفدار ابتدا کاسه مناسبی را انتخاب کرده سپس روغن، تخم مرغ، شیر و سه چهارم پیمانه شکر را با هم مخلوط کنید.حالا نمک، بیکینگ پودر و آرد را با هم ترکیب کرده و به مواد داخل کاسه بیفزایید سپس به خوبی هم زده تا مایه کیک آماده و یکدست شود.در مرحله بعدی از نحوه تهیه کیک آلو حالا قالب شیرینی پزی را چرب کرده و مایه کیک حاصل را داخل آن ریخته سپس روی آن آلو ها را بچینید.در این مرحله کره را خرد کرده سپس روی آلو ها پخش کرده و بعد دارچین و یک قاشق شکر را با هم ترکیب کرده و روی آلو بریزید.در مرحله پایانی از طرز تهیه کیک آلو اجازه دهید کیک به مدت نیم ساعت تا سی و پنج دقیقه داخل فر که با دمای دویست درجه گرم شده بماند تا کیک کاملا پخته شود، نوش جان.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (701 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (200 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (69 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (61 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (35 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (27 نظر) بنز آخرین مدلی که رهبر معظم انقلاب آن را رد کرد: ببرید اینها را بفروشید! (24 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (19 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز مغازه دار یزدی در ایام محرم/آدم حظ میکنه از اینهمه درک و شعور+فیلم (15 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (14 نظر) پارسا پیروزفر سَرَش را از ته تراشید؛ تغییر چهره آقای بازیگر قابل شناسایی نیست (12 نظر) بازیگرانی که در جوانی فوت شده اند + ویدئو با صدای معتمدی سریال گرگ و میش / روحشان شاد چقدر حیف شدن😥 عسل بدیعی، پوپک گلدره و .. (10 نظر) (ویدئو) آخرین لحظات ثبت شده بازیگران فوت شده در کنار همسر و فرزندانشان/ یادی کنیم از هنرمندانی که در بین ما نیستند، روحشان شاد😢 ماهچهره خلیلی، حسام محمودی ، حسن جوهرچی و .. (10 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (10 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
بازیگران و هنرمندان مشهوری که در عروسی شاهانه آمبانی حضور داشتند/ از شاهرخ خان و همسرش تا خواهران کارداشیان با لباس های چشم نواز
قاب زیبایی از فریبا کوثری، عمره سریال "مختارنامه"، در کنار برادر و مادر خوش خنده و پرانرژی اش/ گلدوزی های مانتو مجلسی اش چقدر زیبا و خاصه!
(ویدئو) فوت کوزه گری برای خوشمزه ترین نذری ماه محرم!/فرمول «قیمه نذری» با ادویه های مخصوص آشپز هیئت امام حسین
یادی کنیم از آخرین عکس منتشر شده از بازیگران جوان فوت شده در کنار فرزندان ناز و بانمکشان/ واقعا جگر آدم آتش میگیره واسه بچه‌های دل سوختشون
(تصاویر) بالکن سایه‌بان‌دار و پر از گلدان های ریز و درشت پاشا رستمی، حامد سریال "لحظه گرگ و میش"/ آخه چقدر باسلیقه! اینجا چایی واقعا میچسبه👌
ویدئو فوق احساسی از سینه زنی شهاب حسینی در هیئت عزاداری امام حسین(ع) در شب عاشورا
(عکس) نگاهی به حیاط سرسبز مریم امیر جلالی/ گوشه دنج خانم بازیگر برای کتاب خوانی/ به به چه آرامشی داره/ هارمونی زیبای رنگ های سبز و صورتی
زن نیمه عریان تهران را بهم ریخت!/ زن جوان در چهارراه جهان کودک تهران با واکنش پلیس بازداشت شد
(تصاویر) 5 تا از پرندگانی که شگفت انگیزترین چشمان جهان را دارند/ احتمالا مژه مصنوعی رو از دومی الهام گرفتن، فقط ببین چه مژه‌هایی داره👌
(ویدیو) شام غریبان نیوشا ضیغمی و دختر موبلندش در شب عاشورا کنار خیمه ها/ ماشالله دخترش چه خانومی شده!
عروسی مولتی میلیاردی هندی با 14 هزار نفر مهمان و زیبایی خیره کننده لباس عروس + تصاویر
(عکس) عزاداری الناز شاکردوست در عاشورا/ پست عاشورایی الناز شاکردوست
(تصاویر) چیدمان شیک و ایرانی پسند سفره حضرت ابوالفضل در منزل باسلیقه علی دایی، با جاشمعی‌ها و مبلمان طلایی و دیزاین زیبای گل در وسط سفره
جدیدترین عکس محمدرضا گلزار در فضای مجازی در روز عاشورا
مسمومیت حدود 800 نفر در گلوگاه / یک مقام مسئول: علت مسمومیت نوشیدن آب یا شربت توزیع شده است
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان