طرز تهیه کسرول بیف و چدار لذیذ

  سه شنبه، 17 اسفند 1400   زمان مطالعه 2 دقیقه
طرز تهیه کسرول بیف و چدار لذیذ
به طور کلی کسرول (casserole) به غذاهایی گفته میشود که در یک ظرف بزرگ با دیواره عمیق و در فر پحته میشود و با همان ظرف هم سرو میشود. کسرول با مواد مختلفی تهیه میشه و انواع مختلفی هم دارد. در ادامه با طرز تهیه کَسرول بیف و چدار آشنا میشوید .

کسرول به معنی کاسه یا ظرفی بزرگ است که گود است و آن غذایی که در این ظرف پخته شود کسرول نامیده می شود. کسرول صبحانه همانطور که از نام آن مشخص است مخصوص صبحانه است و کالری خوبی دارد که می توانید روی کمی از آن دریافت انرژی خوبی را انتظار ببرید. اگر تعداد خانوادیتان زیاد است یا مهمان دارید و این صبحانه را درست کنید می توانید از درست کردن تخم مرغ و نیمرو و مقداری شیر و مخلفات مختلف که نمی دانید کدام یک از چه چیزی خوششان می آید کسرول را درست کنید و خیال خودتان و دیگران را راحت کنید که این صبحانه به اندازه کافی خوشمزه و مقوی است. با این کار هم رضایت بقیه را جلب می کنید و هم وقت کمتری از خودتان برای درست کردن و شستن ظرف های زیاد هدر می رود. آنچه که در مواد اولیه کسرول به کار رفته است هر کدام نقشی دارد ولی تخم مرغ جزء جدانشدنی و همیشگی کسرول است و نقش زیادی در ایجاد سیری ایفا می کند. ماده دیگر هاف اند هاف است که از ترکیب شیر و خامه حاصل می شود. بقیه مواد هم به اندازه هایی که گفته شده در غذا لازم است و می توانید میزان پیازچه را اضافه تر بریزید تا طعم خوبی به غذایتان بدهد. استفاده از جعفری هم چون در طعم آنچنان اثری ندارد و در تزئینات بعضی غذا ها هم استفاده می شود کاملا ایده آل است.

مواد لازم برای کَسرول بیف و چدار

  • ادویه ایتالیایی (پودر ریحان، جعفری، رزماری، آویشن، اورگانو و گشنیز) ۱ قاشق چای خوری
  • پیازچه هر دو قسمت سفید و سبز ریز شوند ۱ دسته
  • پنیر چدار رنده شده ۲ پیمانه
  • کنسرو گوجه فرنگی ۱ قوطی
  • رب گوجه فرنگی ۱ قاشق غذا خوری
  • فلفل دلمه ای قرمز، خرد شده ۱ عدد
  • گوشت چرخ کرده ۳۵۰ گرم
  • پنیر پارمیجانو (پارمیزان یا پارمسان) رنده شده ۱/۲ پیمانه
  • خامه ترش ۱.۵ پیمانه
  • نودل پهن ۳ پیمانه
  • نمک کمی
  • روغن زیتون ۱ قاشق غذا خوری

طرز تهیه کَسرول بیف و چدار

  1. فر را با دمای ۴۲۵ درجه فارنهایت روشن کنید.یک ظرف مستطیلی را با روغن زیتون چرب کنید و کنار بگذارید.
  2. داخل یک قابلمه بزرگ آب و نمک بریزید و روی شعله زیاد قرار دهید تا بجوشد.
  3. نودل ها را به آن اضافه کنید و چند دقیقه بپزید تا نرم شوند. آنها را آبکش کنید و داخل پیرکس چرب شده بریزید. روی آن خامه ترش، پنیر پارمسان و ¼ قاشق چایخوری نمک بریزید.
  4. در همین فاصله، داخل تابه بزرگی کمی روغن زیتون بریزید و گوشت چرخ کرده را روی حرارت متوسط به مدت ۴ دقیقه تفت دهید تا رنگ آن عوض شود.
  5. فلفل دلمه ای و پیازچه را اضافه کنید و ۳ دقیقه دیگر تفت دهید تا سبزیجات نرم شوند. در این مرحله رب گوجه فرنگی، ادویه ایتالیایی و ¼ قاشق چایخوری نمک را اضافه کنید.
  6. بعد از کمی تفت دادن، کنسرو گوجه را داخل مواد خالی کنید و بگذارید تا بجوشد. باید تا زمانی روی حرارت باشد که مایع غلیظ و کمی سفت شود.
  7. مخلوط گوشت را روی نودل ها بریزید و روی آن نیز پنیر چدار را اضافه کنید.
  8. در طبقه وسط فر به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه بپزید. پیش از سرو این غذا ۱۰ دقیقه آن را کنار بگذارید تا کمی خنک شود.

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (584 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (107 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (63 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (52 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (39 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (30 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (28 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (20 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (18 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (16 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (11 نظر) توصیف زیبایِ مژده لواسانی مجری چادری صدا و سیما از امام حسین(ع) با چشمان گریان و صدایی لرزان +ویدیو/ چه تعابیر نابی (9 نظر) نگاهی به خلوت احساسی آزاده نامداری، مجری پرانرژی در ماه محرم و شال سبزرنگ زیبایش/ حیف جوونیش+عکس (9 نظر) نگاهی به استایل محرمی متفاوت بازیگران معروف و محبوب ایرانی/ از هادی کاظمی و مهدی پاکدل تا المیرا شریفی مقدم+عکس (8 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
انتصاب دکتر رضا فلاحت به‌عنوان معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی سهند
فال روزانه امروز جمعه 29 تیر ماه 1403
فال شمع روزانه امروز جمعه 29 تیر 1403
فال ابجد روزانه جمعه 29 تیر 1403
فال انبیاء روزانه جمعه 29 تیر 1403
فال قهوه با نشان روز جمعه 29 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز جمعه 29 تیر 1403 + فیلم
دردسر بسته معیشتی دکتر پزشکیان، رئیس جمهور منتخب برای مردم
هیئت معروف بازیگران و هنرمندان سرشناس ایرانی در تهران/ پاتوق رضا گلزار، بهرام رادان و علیرضا واحدی نیکبخت لو رفت+عکس
تغییر چهره باورنکردنی فهیمه سریال پایتخت/ نسرین نصرتی از فهیمه تا حکیمه در انتهای شب
بازیگران و هنرمندان مشهوری که در عروسی شاهانه آمبانی حضور داشتند/ از شاهرخ خان و همسرش تا خواهران کارداشیان با لباس های چشم نواز
قاب زیبایی از فریبا کوثری، عمره سریال "مختارنامه"، در کنار برادر و مادر خوش خنده و پرانرژی اش/ گلدوزی های مانتو مجلسی اش چقدر زیبا و خاصه!
(ویدئو) فوت کوزه گری برای خوشمزه ترین نذری ماه محرم!/فرمول «قیمه نذری» با ادویه های مخصوص آشپز هیئت امام حسین
یادی کنیم از آخرین عکس منتشر شده از بازیگران جوان فوت شده در کنار فرزندان ناز و بانمکشان/ واقعا جگر آدم آتش میگیره واسه بچه‌های دل سوختشون
(تصاویر) بالکن سایه‌بان‌دار و پر از گلدان های ریز و درشت پاشا رستمی، حامد سریال "لحظه گرگ و میش"/ آخه چقدر باسلیقه! اینجا چایی واقعا میچسبه👌
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان