طرز تهیه چای بادام

  شنبه، 16 مرداد 1400   زمان مطالعه 4 دقیقه
طرز تهیه چای بادام
چای بادام از دیگر نوشیدنی های پر خواص است که برای اولین بار توسط چینی ها کشف گردید. این چای از بر جای گذاشتن تاثیرات فوق العاده ای بر عملکرد های بدن برخوردار است که توصیه می شود هفته ای ۱ الی ۲ مرتبه به مصرف آن در کنار خانواده پرداخته شود.

چای یکی از محبوب ترین نوشیدنی های شناخته شده بین مردم به خصوص آسیا می باشد که در انواع مختلفی وجود دارند. از جمله این چای ها می توان به چای بادام اشاره کرد که توانسته فواید بسیار زیادی را برای بدن داشته باشد. به همین علت اگر شما نیز می خواهید از این فواید بهره مند شوید، به طرز درست کردن آن نیاز دارید. چای بادام یکی از چایهایی است که خواص بی نظیری دارد. چینی ها چای بادام شیرین را اختراع کردند. در زیر با دو روش مختلف آشنا می شوید. از این رو قصد داریم تا در ادامه نکات ارزنده ای را در رابطه با این موضوع به شما بدهیم تا نه تنها اطلاعات زیادی را به دست آورید، بلکه بتوانید بخشی از نیازهای بدنتان را تامین نمایید. از این رو تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

مواد لازم برای چای بادام شیرین

  1. ۲ مشت مغز بادام شیرین
  2. ۴ پیمانه آب

نحوه تهیه چای بادام شیرین

  1. در ابتدا بادام هایی که از پوسته خارج کرده اید، را به مدت ۳ ساعت در آب سرد قرار دهید.
  2. پس از زمان سپری شده؛ بادام ها را از آب خارج کرده و به مدت ۱۵ دقیقه در آب جوش قرار دهید تا در زمان جدا کردن پوسته از آن به مشکل بر نخورید.
  3. با کمک آسیاب به خرد و پودر کردن بادام ها بپردازید. پس از آن مقداری آب نیز به پودر اضافه کنید تا حالت خمیری به خود بگیرد.
  4. در ظرفی دیگر مقدار مشخص شده آب را تعیین کنید و سپس به روی شعله برای به جوش آمدن آن قرار دهید.
  5. پس از رسیدن آب به نقطه جوش؛ مقدار پودر بادام را به آن اضافه کنید تا به مدت ۵ دقیقه به خوبی دم بکشد.
  6. اگر مایل به مصرف چایی گرم هستید، می توانید آن را پس از جوشیدن بنوشید، در غیر این صورت در یخچال و یا فضای آزاد قرارش دهید تا در زمان مناسب به مصرف آن بپردازید.

افزودن طعم برای چای بادام شیرین

برای طعم دار شدن این نوشیدنی می توانید در حین انجام مراحل طرز تهیه چای بادام، از معطر کننده هایی که در ادامه معرفی می شود استفاده کنید.

  1. گلبرگ گل رز
  2. بادام زمینی
  3. شکر
  4. عسل
  5. کشمش

مواد لازم برای چای بادام با نارنج

  1. ۳ قاشق غذا خوری پودر چای
  2. ۱ فنجان شکر
  3. ۲ فنجان آب جوش
  4. ۳۵۰ گرم آب لیمو غلیظ
  5. ۳ قاشق غذا خوری عصاره وانیل
  6. ۱ قاشق غذا خوری عصاره بادام

نحوه تهیه چای بادام با نارنج

  1. در طرز تهیه چای بادام با نارنج ابتدا پودر چای و شکر را با یک دیگر ترکیب کنید.
  2. پس از آن مقدار مشخص شده آبلیمو و آب جوش را به آن اضافه کنید و به خوبی با یک دیگر ترکیب کنید.
  3. سپس مقدار معین پودر وانیل و بادام را به آن افزوده و با یک دیگر هم بزنید.
  4. ظرفی به گنجایش یک لیتر بردارید و ترکیب را به درون آن انتقال دهید، سپس بقیه آن را نیز با آب سرد پر کنید.
  5. نوشیدنی شما آماده مصرف است؛ می توانید آن را بلا فاصله بنوشید و یا در یخچال قرار دهید تا در زمان تمایل به مصرف سراغ آن بروید؛ نوش جان.

خواص چای بادام

علاوه بر آنتی اکسیدان و انواع ویتامین ها و مواد معدنی برشمرده در این مقاله به عنوان خواص چای بادام ، این چای دارای خاصیت ضد التهابی و سم زدایی است.

ضد پیری

آنتی اکسیدان های موجود در بادام شامل فیتوسترول Phytosterols و ویتامین E از جمله ترکیبات ضد پیری بادام محسوب می شود که با از بین رادیکال های آزاد، چین و چروک و لکه های پوستی را از بین می برد.

سم زدایی

تحقیقات درباره خواص چای بادام نشان داده است مصرف مداوم بادام شیرین و بخصوص چای بادام باعث عملکرد بهتر کبد، و سلامت کلیه ها و متابولیسم بهتر و سم زدایی بدن می شود.

بیماری های مزمن

یکی از خواص چای بادام به دلیل آنتی اکسیدانی که دارد این است که با هر نوع بیماری مزمن دوره ای مثل استرس اکسیداتیو، بیماری های قلبی، آرتریت و سرطان به راحتی مقابله می کند

رماتیسم

این بیماری که در نتیجه بروز التهابات به وجود می آید با نوشیدن چای بادام و آرام کردن سیستم عصبی بدن رفع می شود. مصرف مرتب چای بادام با تقویت سیستم ایمنی بدن باعث می شود عوارض رماتیسم کمتر شده و فرد زودتر به زندگی روزمره برگردد.

دیابت

این بیماری خاموش پیش رونده خطرناک، محدودیت های غذایی زیادی به فرد تحمیل می کند. این چای از نوشیدنی هایی است که بدون هیچ عارضه جانبه افراد دیابتی می توانند از خواص چای بادام استفاده کنند تا گلوکز خون کنترل شود.

بیماری های قلبی

یکی از خواص چای بادام این است که باعث کاهش فشار خون و کلسترول می شود. با کنترل این دو بیماری خطر حملات قلبی و سکته مغزی به شدت پایین می یابد.
به همین دلیل و به خاطر خواص چای بادام برای تنوع هم شده هفته ای یک دوبار خانواده و دوستان را به صرف این چای دور هم جمع کنید.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
دو دختر داغدیده سیدابراهیم رئیسی در اولین حضور مشترکشان در دانشگاه بعد از شهادت پدر عزیزشان +عکس/ صبور و استوار (325 نظر) مراسم تشییع پدر علی دایی، با حضور چهره های سرشناس و فوتبالی +عکس/ روحش شاد و یادش گرامی (73 نظر) نگاهی به دکوراسیون شیک و اروپایی مراسم سومین سالگرد ازدواج سوگل طهماسبی با رونمایی از تم آبی رنگِ خاصِ جشن+عکس/ مثل همیشه متین و باوقار (45 نظر) کیک تولد خاص و چند بعدی آیسان آقاخانی برای تولد آقا رضا گلزار/ خوشمزه به نظر میرسه+عکس (44 نظر) پذیرایی صمیمانه و ساده رهبر معظم انقلاب از محمود پاک نیت و هنرمندان دیگر ایرانی با شیرینی و چایی در فنجان عینکی+عکس (34 نظر) باقالی قاتوق پختن به سبک مینا مختاری، همسر باسلیقه و کدبانوی بهرام رادان+ویدیو/ با یه بچه کوچیک همچین غذایی رو پختن احسنت داره (32 نظر) ناگفته های رهبر معظم انقلاب از کودکی و پدر و مادرشان/ از شعر و قرآن خوانی تا خاطره روز اول مدرسه و والیبال بازی کردن در کوچه (29 نظر) صحبت های تامل برانگیز آقای قرائتی: نکته سنجی های مسعود پزشکیان از زبان ایشان+ویدئو/ وقتی انگشت های دست به ده تا رسید نیاز به حساب و کتاب نداره... (25 نظر) آشپزی سرصبحی مینا مختاری همسر کدبانو و شیک بهرام رادان/ ماشاءالله با یه بچه کوچیک غذاهای جورباجور هم میپزه+عکس (23 نظر) ضیافت شام مردانه محمدرضا گلزار به مناسبت ازدواج برادرش در رستورانی شیک با حضور آقای داماد + عکس/ غذاهای لاکچری و مفصل به انتخاب آقای سوپراستار😍 (15 نظر) در آستانه عید قربان یادی کنیم از خلاقیت خنده دار و هوشمندانه قصاب اهوازی برای فریب گوسفند و قربانی کردنش+عکس/ مغز تو رو باید طلا گرفت😂 (16 نظر) (عکس) آخرین عاشقانه پدرانه حسام محمودی، هادی سریال "گرگ و میش"، برای تولد دختر زیبایش، هانا/ آدم دلش آتیش میگیره واقعا (15 نظر) صحبت های خنده دار آقای قرائتی: گاهی وقتا حرفمون خوبه اما بد تحویل میدیم مثل شربتی که بکنیم تو آفتابه +ویدئو😂👌 (14 نظر) نگاهی به گچبری های مدرن و اروپایی خانه علیرضا بیرانوند در تازه ترین عکس هایی که پسرش منتشر کرده+عکس/ سلیقه اکرم بانو توی انتخاب دکوری و چیدمان حرف نداره😍 (12 نظر) (ویدئو) یادی بکنیم از شوخ بمب خنده ی علی انصاریان با حامد آهنگی 🤣/ بالاخره یکی ام سربه سر حامد گذاشت (10 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
عکسی از سفر به یادماندنی علی دایی همراه خانواده پرجمعیتش در زمان کودکی/ پدر و مادرشون چقدر جوون بودن +عکس
بیوگرافی و زندگی خصوصی سحر گلدوست، ثریای سریال انتهای شب و همسرش+تصاویر جذاب و دیدنی
دانلود آهنگ جدید "قطب شمال" فرزاد فرزین/ حیف من و تو حیف از این عشق که این شهر حسود اونو ندیدش... +فیلم
نگاهی به زندگی نامه شخصی و سیاسی کاندید ریاست جمهوری/شغل همسر سعید جلیلی چیست؟
پرسه‌های مرد متاهل با دختران خیابانی / عشق زنم را نمی‌دیدم و آزارش می‌دادم
اولین ماشین علی دایی قبل از ثروتمند شدنش/ اسطوره فوتبال اصالت را معنا کرد
تذکر جدی دفتر مقام معظم رهبری درباره برخی نقل قول‌های غیر مستند از رهبر انقلاب و مسئولان دفتر ایشان
یک مهاجر افغان با چاقو به مردم جوادیه تهران حمله کرد
بیمارستان رشت دچار حریق شد و 8 بیمار جان باختند + اسامی جان باختگان
7 حاجی ایرانی جان باختند
در مناظره اول چه گذشت؟ + جزئیات و فیلم
فراخوان دانشگاه شاهد در خصوص پذیرش بدون آزمون دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد به شیوهٔ استاد محور
شرایط پذیرش دانشجو از کاردانی به کارشناسی ناپیوسته اعلام شد
تصادف مرگبار در آذربایجان شرقی با 3 کشته در آتش‌سوزی پژو
باتری جدیدی که از خاک برق تولید می‌کند