طرز تهیه چای نعناع

  شنبه، 25 اردیبهشت 1400   زمان مطالعه 4 دقیقه
طرز تهیه چای نعناع
اگر همیشه عادت دارید که بگذارید چای سرد شود و بعد آن را بنوشید، برای تان یک پیشنهاد ویژه داریم. هم خوشمزه است هم متفاوت.

چای نعناع یک نوشیدنی خوشمزه و پرطرفدار است و خواص شگفت انگیزی برای افزایش سلامت شما دارد. روش صحیح طرز تهیه چای نعناع و نوشیدن چای نعناع می تواند به رفع بوی بد دهان، بهبود هضم، کاهش درد، از بین بردن التهاب، آرامش بدن و ذهن، کاهش تنگی نفس، کمک به کاهش وزن و تقویت سیستم ایمنی بدن کمک کند.

مواد تشکیل دهنده چای نعناع:

  • ۱۰-۵ برگ تازه نعناع
  • ۲ فنجان آب (۴۷۳ ml)
  • شکر یا شیرین کننده سلیقه ای (اختیاری)
  • لیمو (اختیاری)

ساختن چای نعناع داغ

۱- آب را بجوشانید.
می توان این کار را با قرار دادن کتری، بالای شعله آتش، در قابلمه ای روی گاز، در مایکروویو، یا هر راه دیگری که به نوعی آب را بجوشاند، انجام داد. برای صرفه جویی در مصرف آب، نیرو، زمان و پول، تنها به اندازه ای که می خواهید چای بنوشید آب را بجوشانید.
۲- برگ های نعناع را بشویید و خورد کنید.
آن را بشویید تا از هر لکه رسوب شده، ویروس، یا خاکی که ممکن است بر روی برگها باشد پاک گردد. سپس برگ ها را خوردکنید تا به خارج شدن ماده معطر آن کمک شود و به چای خود چاشنی قوی زده باشید. انواع مختلفی از برگ نعناع از جمله شکلاتی، نعنای تند و نعناع فلفلی وجود دارد که می توانید استفاده کنید.
۳- برگ ها را آماده کنید.
برگ نعناع می تواند به داخل گوی چای برود، قوری برای برگ چای طراحی شده است و برای این مخلوط مناسب است یا داخل فیلتر قهوه، در فلاکس، در چای ساز، یا مستقیم در داخل ماگ قرار گیرد.
۴- آب جوشیده را بر روی برگها بریزید.
بعضی از چای ها باید در دماهای مختلفی ساخته شود آن قدر که برگ ها را نسوزانید، اما نعناع مقاوم است و شما می توانید به طور کامل آب جوش را مستقیم بر روی تمام برگ ها بریزید.
۵- چای را دم کنید.
چای نعناع باید به مدت ۵ الی ۱۰ دقیقه دم بکشد، ولی اگر چای قویتری بخواهید، اشکالی ندارد که بیشتر زمان بگذارید. زمانی که چای به آن قوتی که می خواهید رسید (با مزه کردن یا بوییدن)، تفاله ها را بر دارید. همچنین می توانید تفاله ها را بر ندارید و بگذارید چایتان قوت بیشتری پیدا کند. اگر از کتری ویژه یا گوی چای استفاده نمی کنید، چنانچه خواستید تفاله ها را جدا کنید، از صافی استفاده کنید. اگر از فلاکس (چای ساز و مانند اینها) استفاده می کنید، زمانی که چای به قوت مورد نظر رسید پیستون (دریچه) را به پایین فشار دهید.
۶- موادی را اضافه کنید.
زمانی که چای دم کشید، چنانچه مایل بودید می توانید به آن عسل یا شیرین کننده ای بیافزایید، یا قبل از نوشیدن یک لیمو در آن بریزید.

چای نعناع سرد

این روش تهیه چای نعناع که گزینه مناسبی برای تابستان ها و فصول گرم می باشد را می توانید به آسانی آن را در منزل آماده کنید، برای شروع کار ابتدا مواد اولیه زیر را جمع آوری کنید.

  • 10 عدد شاخه نعناع تازه
  • 10 فنجان آب
  • عسل یا شکر به اندازه کافی
  • 1عدد لیمو تازه
  • خیار

شما برای تهیه و آماده کردن چای نعناع سرد این مزیت را دارید که می توانید با این روش مقدار دمنوش بیشتری درست کنید و درون یخچال نگهداری کنید و در طول هفته و ماه آن را مصرف کنید.کافیست به همان روش بالا آب را جوشانده و بر روی برگ های نعناع ریخته و پس از دم کشیدن آن بعد از 10 دقیقه تفاله ها را کاملاً جدا کنید و سپس دمنوش خود را درون یخچال نگه داری کنید.بعد از خنک شدن دمنوش نعنا ، کافیست درون فنجان خود تعدادی تکه های یخ بریزید و خیار را اسلایسی کنید و درون هر فنجان یک اسلایس از آن را قرار دهید و سپس چای نعناع را بر روی یخ و خیار بریزید و از نوشیدن آن لذت ببرید.

مضرات چای نعناع

  • اگر مشکلات گوارشی دارید که مربوط به بیماری ریفلاکس معده است، نوشیدن چای نعناع می تواند این وضعیت را بدتر کند. هرگز سعی نکنید درمان خودسرانه ای داشته و بدون مشورت با پزشک، خود را درمان کنید.
  • اگر سنگ های صفراوی داشته و یا در حال حاضر از آن رنج می برید، چای نعناع می تواند آن را تشدید کند.
  • مصرف چای نعناع برای کودکان و نوزادان مناسب نیست ، زیرا در واقع می تواند باعث ایجاد اسپاسم در آن ها شود. مقادیر زیادی چای نعناع در دوران بارداری نیز می تواند گاه باعث سقط جنین شود.
  • برخی از داروهای تجویزی می توانند با چای نعناع تداخل داشته و باعث می شود که داروها موثر و کارآمد نباشند.
  • همان طور که FDA تولید چای گیاهی را کنترل نمی کند، احتمال آلودگی به ویژه در مورد آفت کش ها وجود دارد.
  • همیشه مطمئن شوید که چای و نعنا را از یک منبع معتبر خریداری کنید. چای نعناع مانند هر گیاه دیگری باید به طور متعادل مصرف شده و بهتر است که از مصرف بیش از اندازه آن خودداری کنید.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (470 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (103 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (63 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (19 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (16 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (16 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (16 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (11 نظر) نگاهی به خلوت احساسی آزاده نامداری، مجری پرانرژی در ماه محرم و شال سبزرنگ زیبایش/ حیف جوونیش+عکس (9 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (8 نظر) بنز آخرین مدلی که رهبر معظم انقلاب آن را رد کرد: ببرید اینها را بفروشید! (7 نظر) علی دایی: هرکسی گفته ویلای معروف اوشان برای من است بیجا کرده (6 نظر) پارسا پیروزفر سَرَش را از ته تراشید؛ تغییر چهره آقای بازیگر قابل شناسایی نیست (6 نظر) بازیگرانی که در جوانی فوت شده اند + ویدئو با صدای معتمدی سریال گرگ و میش / روحشان شاد چقدر حیف شدن😥 عسل بدیعی، پوپک گلدره و .. (7 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
هیئت معروف بازیگران و هنرمندان سرشناس ایرانی در تهران/ پاتوق رضا گلزار، بهرام رادان و علیرضا واحدی نیکبخت لو رفت+عکس
تغییر چهره باورنکردنی فهیمه سریال پایتخت/ نسرین نصرتی از فهیمه تا حکیمه در انتهای شب
بازیگران و هنرمندان مشهوری که در عروسی شاهانه آمبانی حضور داشتند/ از شاهرخ خان و همسرش تا خواهران کارداشیان با لباس های چشم نواز
قاب زیبایی از فریبا کوثری، عمره سریال "مختارنامه"، در کنار برادر و مادر خوش خنده و پرانرژی اش/ گلدوزی های مانتو مجلسی اش چقدر زیبا و خاصه!
(ویدئو) فوت کوزه گری برای خوشمزه ترین نذری ماه محرم!/فرمول «قیمه نذری» با ادویه های مخصوص آشپز هیئت امام حسین
یادی کنیم از آخرین عکس منتشر شده از بازیگران جوان فوت شده در کنار فرزندان ناز و بانمکشان/ واقعا جگر آدم آتش میگیره واسه بچه‌های دل سوختشون
(تصاویر) بالکن سایه‌بان‌دار و پر از گلدان های ریز و درشت پاشا رستمی، حامد سریال "لحظه گرگ و میش"/ آخه چقدر باسلیقه! اینجا چایی واقعا میچسبه👌
ویدئو فوق احساسی از سینه زنی شهاب حسینی در هیئت عزاداری امام حسین(ع) در شب عاشورا
(عکس) نگاهی به حیاط سرسبز مریم امیر جلالی/ گوشه دنج خانم بازیگر برای کتاب خوانی/ به به چه آرامشی داره/ هارمونی زیبای رنگ های سبز و صورتی
زن نیمه عریان تهران را بهم ریخت!/ زن جوان در چهارراه جهان کودک تهران با واکنش پلیس بازداشت شد
(تصاویر) 5 تا از پرندگانی که شگفت انگیزترین چشمان جهان را دارند/ احتمالا مژه مصنوعی رو از دومی الهام گرفتن، فقط ببین چه مژه‌هایی داره👌
(ویدیو) شام غریبان نیوشا ضیغمی و دختر موبلندش در شب عاشورا کنار خیمه ها/ ماشالله دخترش چه خانومی شده!
عروسی مولتی میلیاردی هندی با 14 هزار نفر مهمان و زیبایی خیره کننده لباس عروس + تصاویر
(عکس) عزاداری الناز شاکردوست در عاشورا/ پست عاشورایی الناز شاکردوست
(تصاویر) چیدمان شیک و ایرانی پسند سفره حضرت ابوالفضل در منزل باسلیقه علی دایی، با جاشمعی‌ها و مبلمان طلایی و دیزاین زیبای گل در وسط سفره
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان