روش تهیه دسر گرانیتای لذیذ با روش های مختلف

  شنبه، 29 خرداد 1400   زمان مطالعه 6 دقیقه
روش تهیه دسر گرانیتای لذیذ با روش های مختلف
یکی از چیزهایی که در روزهای گرم تابستان حسابی می‌چسبد، صرف یک دسر یا نوشیدنی خنک و گواراست. یک چنگال و فریزر در اختیار دارید؟ با ما همراه باشید تا طرز تهیه گرانیتا را درچند طعم مختلف به شما آموزش دهیم.

دسر گرانیتا مخلوطی از میوه و آبمیوه های یخ زده تازه است که روی آن را با چنگال خورد می کنند و سپس طبق سلیقه به آن مواد خوراکی دیگری اضافه می کنند و اجازه می دهند این مواد در فریزر یخ ببندد و سپس آن را خارج می کنند و مجدد با چنگال آن را خورد می کنند.

این دسر ریشه در کشور ایتالیا دارد. اما از آن جایی که درست کردن آن بسیار آسان است و هر کسی می تواند آن را طبق میل خود تغییر دهد، در تمامی دنیا طرفداران خاص خود را دارد. در ایران این دسر ظاهری مشابه با یخ در بهشت دارد.

مواد لازم برای گرانیتای اسپرسپو

  • قهوه تازه دم(فنجان مخصوص اسپرسو) :هفت شات
  • شکر (قهوه ای بهتر است) : دو قاشق غذاخوری
  • خامه پرچرب :نصف پیمانه

طرز تهیه گرانیتای اسپرسپو

برای درست کردن این دسر خروشمزه و ساده ابتدا قهوه را دم کرده و شکر را داخل آن حل کنید.مخلوط قهوه و شکر را بعد از خنک شدن داخل یک ظرف شیشه ای یا سرامیکی بریزید و برای 1 ساعت داخل فریزر قرار دهید تا منجمد شود.بعد از منجمد شدن قهوه آن را از فریزر خارج کرده و با چنگال یخهای آن را بشکنید و دوباره داخل فریزر قرار دهیدبعد از حدود 2 الی 3 ساعت بستنی را داخل فریزر قرار داده و هر نیم ساعت یک بار آن را بیرون آورده و با چنگال خردش کنید.لیوان های دسر را آماده کرده و مواد را داخل آن ها بریزید، خامه را بزنید تا فرم بگیرد.خامه فرم گرفته را روی اسپرسوی یخ زده بریزید و سرو کنید.

مواد اولیه طرز تهیه گرانیتا توت فرنگی

  • توت فرنگی رسیده: یک کیلوگرم
  • شکر سفید: ⅓ فنجان
  • آبلیمو: نصف قاشق چای خوری
  • سرکه بالزامیک: ¼ قاشق چای خوری
  • نمک دریا: به مقدار بسیار کم

مراحل طرز تهیه گرانیتا توت فرنگی

  • ابتدا توت فرنگی ها را کاملا می شوییم و اجازه می دهیم آن ها کاملا خشک شود و سپس برگ های سبز آن را جدا می کنیم.
  • سپس آن ها را با چنگال له می کنیم و روی آن شکر، آبلیمو، سرکه بالزامیک و نمک دریا را اضافه می کنیم و مجدد آن ها را با چنگال مانند پوره له می کنیم. البته می توانیم برای له کردن آن از مخلوط کن نیز استفاده کنیم.
  • این کار را آن قدری ادامه می دهیم تا یک مخلوط روان از توت فرنگی داشته باشیم.
  • مایع بدست آمده را داخل یک قابلمه می ریزیم و به آن حدود 3 دقیقه حرارت می دهیم تا کمی مخلوط ما غلیظ شود.
  • مخلوط توت فرنگی را سپس داخل یک ظرف می ریزم و حدود 40 دقیقه آن را در فریزر قرار می دهیم تا نیمه یخ زده شود و سپس آن را خارج می کنیم و آن را با چنگال به حالت شلخته چنگال می زنیم تا تیکه ای شود.
  • مجدد بلور های توت فرنگی را به مدت 40 دقیقه در فریزر قرار می دهیم تا یخ بزند. دوباره آن را خارج می کنیم و با چنگال آن را خرد می کنیم. ( این مرحله را برای 4 الی 5 بار تکرار می کنیم)
  • در آخر مخلوط توت فرنگی را داخل یک ظرف ریخته و برای تزیین روی آن تکه ای لیموترش قرار می دهیم.

گرانیتا توت فرنگی

گرانیتای پیناکولادا

اگر از طعم پیناکولادا خوشتان می آید، احتمالا عاشق این گرانیتا با طعم استوایی و بافت کرمی تر آن (به لطف کرم نارگیل) نسبت به دیگر گرانیتاها خواهید شد.این گرانیتا به رنگ زرد روشن و بسیار دلپذیر است. هالاپینو موجود در این گرانیتا، کمی تندی مطبوع به این نوشیدنی اضافه می کند.ظرف های پلاستیکی درب دار برای تهیهٔ این گرانیتا بسیار مناسب هستند. همچنین می توانید از ظرف های فلزی مخصوص آشپزی مثل ظرف های عمیق کیک پزی استفاده کنید. سایز مناسب را انتخاب کنید؛ عمق مایع این دسر نباید بیشتر از ۲ سانت ونیم باشد، در غیر این صورت، مدت زمان بیشتری برای فریز شدن نیاز خواهد داشت.

آماده سازی از قبل: بهترین زمان سرو گرانیتا درست بعد از آماده شدن آن است، اما تا یک هفته قبل از زمان دلخواه می توان گرانیتا را آماده کرد. در این صورت، پیش از سرو کردن آن، با چنگال محتویات ظرف را هم بزنید تا حالتی پف دار بگیرد. گرانیتا به حداقل ۳ ساعت زمان برای فریز شدن نیاز دارد.

مواد لازم برای گرانیتای پیناکولادا

  • ۶۸۰ گرم آناناس تازه (یک آناناس متوسط) تکه شده؛
  • ۱ پیمانه کرم نارگیل؛
  • نصف پیمانه آب نارگیل؛
  • ۱ قاشق غذاخوری آب لیمو تازه؛
  • نصف قاشق چای خوری عصاره نارگیل؛
  • نصف یک هالاپینو متوسط، بدون تخم و برش خرده؛
  • ۱ قاشق چای خوری برگ آویشن تازه؛
  • ۶ برگ آناناس برای تزئین (اختیاری)؛
  • ۶ گیلاس ماراسکینو برای تزئین (اختیاری).

طرز تهیه گرانیتا پیناکولادا

آناناس، کرم نارگیل، آب نارگیل، آب لیمو، عصاره نارگیل، هالاپینو و آویشن را در مخلوط کن بریزید. برای یک دقیقه با سرعت بالا مواد را پوره کنید.مواد را از یک صافی ظریف با پشت قاشق صاف کنید و در ظرف موردنظر بریزید. مواد سفت را دور بریزید. درب ظرف را ببندید و به مدت ۱ ساعت در فریزر قرار دهید. زمانی که محتویات ظرف به حالت نیمه یخ زده و برفی در آمد با یک چنگال آن را هم بزنید. دوباره ظرف را در فریزر قرار دهید و تا دو ساعت بعد، هر ۳۰ دقیقه این کار را تکرار کنید تا به بافت دلخواه برسید.برای سرو کردن این گرانیتا، مقداری از مواد را در لیوان های شیشه ای دلخواه بریزید. برای تزئین، از برگ آناناس یا گیلاس ماراسکینو استفاده کنید. گرانیتای شما آماده است.

گرانیتای توت فرنگی + ریواس

رنگی که از این گرانیتا به دست می آید، آن را مناسب مهمانی های تابستانی می کند.پورهٔ توت فرنگی تازه به همراه ریواس آب پز و شیرهٔ معطرش، پایهٔ درست کردن این گرانیتای خوشمزه خواهد بود. این یک دسر باحال و سرحال آور که تمام طعم پای توت فرنگی و ریواس را بدون زحمت درست کردن پای، در خود دارد.می توانید این دسر را با خامهٔ زده شده سرو کنید تا طعمی شبیه بستنی یخی ریواس را بچشید.

آماده سازی از قبل: شیره ریواس در ظروف نگهداری محفوظ از هوا می تواند تا یک ماه در یخچال نگهداری شود. آماده سازی این گرانیتا حدود ۲ ساعت و نیم طول می کشد و می توان آن را تا یک هفته در فریزر نگهداری کرد.

مواد لازم برای گرانیتای توت فرنگی

  • ۲ ساقه ریواس، ریز خردشده (حدود ۲۵۰ تا ۲۸۰ گرم)؛
  • نصف پیمانه آب؛
  • ۱/۴ پیمانه شکر؛
  • ۴۵۰ گرم توت فرنگی خردشده (۳ پیمانه).

طرز تهیه گرانیتا توت فرنگی و ریواس

ریواس، آب و شکر را در یک ظرف سس مخلوط کنید و روی حرارت ملایم قرار دهید. اجازه دهید مایع به نقطه جوش برسد، سپس حرارت را کم کرده و اجازه دهید حدود ۱۰ دقیقه بپزد. هر از گاهی مایع را هم بزنید. وقتی ریواس نرم شد، ظرف را از روی حرارت بردارید و اجازه دهید خنک شود.محتویات را به همراه توت فرنگی در مخلوط کن بریزید. مواد را پوره کنید و در یک ظرف کیک پزی بریزید. روی ظرف را بپوشانید و اجازه دهید ۲ ساعت و نیم در فریزر باقی بماند. هر ۳۰ دقیقه یک بار آن را بیرون آورده و با چنگال خراش دهید تا به انسجام نرم و کریستالی برسید.برای سرو، از کاسه های گود یا لیوان های کوچک استفاده کنید.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (701 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (200 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (69 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (61 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (35 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (27 نظر) بنز آخرین مدلی که رهبر معظم انقلاب آن را رد کرد: ببرید اینها را بفروشید! (24 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (19 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز مغازه دار یزدی در ایام محرم/آدم حظ میکنه از اینهمه درک و شعور+فیلم (15 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (14 نظر) پارسا پیروزفر سَرَش را از ته تراشید؛ تغییر چهره آقای بازیگر قابل شناسایی نیست (12 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (11 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (11 نظر) بازیگرانی که در جوانی فوت شده اند + ویدئو با صدای معتمدی سریال گرگ و میش / روحشان شاد چقدر حیف شدن😥 عسل بدیعی، پوپک گلدره و .. (10 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
بازیگران و هنرمندان مشهوری که در عروسی شاهانه آمبانی حضور داشتند/ از شاهرخ خان و همسرش تا خواهران کارداشیان با لباس های چشم نواز
قاب زیبایی از فریبا کوثری، عمره سریال "مختارنامه"، در کنار برادر و مادر خوش خنده و پرانرژی اش/ گلدوزی های مانتو مجلسی اش چقدر زیبا و خاصه!
(ویدئو) فوت کوزه گری برای خوشمزه ترین نذری ماه محرم!/فرمول «قیمه نذری» با ادویه های مخصوص آشپز هیئت امام حسین
یادی کنیم از آخرین عکس منتشر شده از بازیگران جوان فوت شده در کنار فرزندان ناز و بانمکشان/ واقعا جگر آدم آتش میگیره واسه بچه‌های دل سوختشون
(تصاویر) بالکن سایه‌بان‌دار و پر از گلدان های ریز و درشت پاشا رستمی، حامد سریال "لحظه گرگ و میش"/ آخه چقدر باسلیقه! اینجا چایی واقعا میچسبه👌
ویدئو فوق احساسی از سینه زنی شهاب حسینی در هیئت عزاداری امام حسین(ع) در شب عاشورا
(عکس) نگاهی به حیاط سرسبز مریم امیر جلالی/ گوشه دنج خانم بازیگر برای کتاب خوانی/ به به چه آرامشی داره/ هارمونی زیبای رنگ های سبز و صورتی
زن نیمه عریان تهران را بهم ریخت!/ زن جوان در چهارراه جهان کودک تهران با واکنش پلیس بازداشت شد
(تصاویر) 5 تا از پرندگانی که شگفت انگیزترین چشمان جهان را دارند/ احتمالا مژه مصنوعی رو از دومی الهام گرفتن، فقط ببین چه مژه‌هایی داره👌
(ویدیو) شام غریبان نیوشا ضیغمی و دختر موبلندش در شب عاشورا کنار خیمه ها/ ماشالله دخترش چه خانومی شده!
عروسی مولتی میلیاردی هندی با 14 هزار نفر مهمان و زیبایی خیره کننده لباس عروس + تصاویر
(عکس) عزاداری الناز شاکردوست در عاشورا/ پست عاشورایی الناز شاکردوست
(تصاویر) چیدمان شیک و ایرانی پسند سفره حضرت ابوالفضل در منزل باسلیقه علی دایی، با جاشمعی‌ها و مبلمان طلایی و دیزاین زیبای گل در وسط سفره
جدیدترین عکس محمدرضا گلزار در فضای مجازی در روز عاشورا
مسمومیت حدود 800 نفر در گلوگاه / یک مقام مسئول: علت مسمومیت نوشیدن آب یا شربت توزیع شده است
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان