طرز تهیه دسر قهوه و نارگیل خوشمزه با 2 روش مختلف

  دوشنبه، 22 شهریور 1400   زمان مطالعه 4 دقیقه
طرز تهیه دسر قهوه و نارگیل خوشمزه با 2 روش مختلف
دسر قهوه و نارگیل در واقع نوعی ژله است. این ژله خانگی را می‌توانید با استفاده از پودر آگار یا پودر ژلاتین تهیه کنید. آگار همان کارایی ژلاتین را دارد با این تفاوت که از نوعی جلبک گرفته شده و کاملا گیاهی است. برای لایه قهوه از قهوه فوری استفاده کنید.

دسر قهوه و نارگیل، یکی از انواع دسرهای ژلاتینی خوشمزه و پرطرفدار می باشد که با مواد دردسترس و ساده می توانید در منزل آماده و سرو کنید. زمان طبخ این دسر ژله ای نیز بسیار سریع و کوتاه بوده و خیلی راحت آماده می شود. این دسر از دو لایه، یک لایه نارگیل و یک لایه قهوه آماده و طبخ می شود که می توانید به صورت متناوب تعداد لایه های دسر قهوه و نارگیل را بیشتر کنید. البته برای این کار توجه داشته باشید که در زمان اضافه کردن، لایه جدید حتماً باید داغ باشد و لایه قبلی دسر نیز کاملاً آماده و سفت شده باشد. برای لایه قهوه این دسر ژله ای نیز می توانید از انواع قهوه چون اسپرسو استفاده کنید.

مواد لازم برای دسر قهوه و نارگیل

  • شیر نارگیل 1 و 1/2 پیمانه
  • شیر 1 پیمانه
  • شکر 1 پیمانه
  • پودر آگار یا پودر ژلاتین 2 قاشق غذاخوری
  • نمک 1 قاشق چایخوری
  • دانه قهوه فوری 2 قاشق غذاخوری
  • آب 3 پیمانه

طرز تهیه دسر قهوه و نارگیل

ابتدا شیر نارگیل، شیر، نمک و ۱/۴ پیمانه از شکر را همراه با ۱ قاشق غذاخوری پودر آگار ( یا ژلاتین) داخل شیرجوش بریزید و آن را روی شعله متوسط گاز قرار دهید تا به جوش آید. در این مدت مرتب مایع را هم بزنید و مراقب باشید سر نرود.

وقتی مایع به جوش آمد ۳۰–۴۰ ثانیه دیگر هم بزنید و سپس شیرجوش را از روی شعله بردارید. حال مایع نارگیلی تهیه شده را داخل قالب ژله مورد نظر (فلزی، پلاستیکی یا سیلیکونی) بریزید و در یخچال بگذارید تا خنک شود.حال در شیرجوش تمیز شده یا شیرجوش دیگری، ۳/۴ شکر باقی مانده، ۱ قاشق پودر آگار، قهوه فوری و آب را مخلوط کنید و روی شعله متوسط بگذارید و هم بزنید تا به جوش بیاید. وقتی مخلوط ۳۰–۴۰ ثانیه جوشید آن را از روی شعله بردارید.

لایه نارگیلی را چک کنید. برای اضافه کردن لایه قهوه، لایه قبلی باید سفت شده باشد اما کامل بسته نشده باشد. چون در این صورت دو لایه به هم نمیچسبند و موقع برش زدن دسر روی هم سر می خورند. پس حالت مطلوب طوری است که وقتی با انگشت آن را لمس می کنید دسر نارگیلی کمی چسبناک باشد اما مایع نباشد. اگر لایه قبلی آماده است خیلی آرام مخلوط قهوه را روی آن بریزید. سعی کنید تا جای ممکن شیر جوش را پایین بگیرید تا مایع نپاشد و کف نکند.

در صورتی که لایه قبلی هنوز آماده نیست، مخلوط قهوه را روی شعله خیلی خیلی کم نگه دارید تا گرم باقی بماند. وقتی لایه دوم را ریختید، بگذارید دسر در یخچال خنک و کاملاً بسته شود. سپس دسر قهوه و نارگیل را از قالب خارج کنید و سرو نمایید.

می توانید دسر قهوه و نارگیل را به صورت چند لایه هم تهیه کنید. برای این کار باید در فاصله ای که هر لایه بسته می شود هر دو مایع را گرم نگه دارید. می توانید شیرجوش ها را داخل آب جوش فرو ببرید یا روی شعله خیلی کم بگذارید تا گرم بمانند. در ضمن فراموش نکنید که اجازه ندهید لایه ها کامل بسته شوند.

مواد لازم برای تهیه قهوه با طعم نارگیل

قبل از شروع دم کردن و آماده کردن باید مواد لازم را جمع آوری کنید، بدیهی است که برخی از این مواد مانند قهوه و نارگیل تهیه کردنش بسیار ساده هستند، با این وجود برای تهیه این معجون نارگیل و قهوه قبل از هر کاری نیاز است مواد لازم را جمع کنیم:

قبل از بازگو کردن مواد مورد نیاز باید بگوییم که نیاز است شما تکه های قهوه یخ زده داشته باشید! اگر با این موضوع آشنایی ندارید باید بگوییم پس از دم کردن قهوه خود آن را درون ظرف مشبک که در آن مکعب های یخ آماده می شود و درون فریزر خود قرار دهید تا کاملا مانند یخ منجمد شود.

  • مقداری قهوه یخ زده مکعبی، حدودا یک ظرف آماده کنید. (هم می توانید از قهوه دمی معمولی هم از قهوه دم سرد برای تهیه آن استفاده کنید).
  • یک فنجان شیر نارگیل
  • یه اندازه 1/3 فنجان قهوه سر آماده کنید (می توانید از باقی مانده قهوه که در قسمت اول آماده کردید استفاده کنید)
  • سه قاشق غذاخوری نارگیل رنده شده شیرین شده (در بسیاری از فروشگاه های بزرگ موجود می باشد)
  • دو قاشق غذاخوری سیروپ وانیل
  • مقداری خامه زده شده و نارگیل رنده شده برای تزیین و چاشنی برای روی نوشیدنی

روش تهیه قهوه با طعم نارگیل

احتمالا بسیار برای شما پیش آمده است که قهوه دم می کنید و مقدار قابل توجهی از آن باقی بماند و سرد شود و دیگر میلی به نوشیدن آن نداشته باشید و دور بریزید.ما در اینجا می خواهیم بگوییم این نوشیدنی جایی است که می توانید از این قهوه سرد شده به نحو احسنت استفاده کنید و هم از اسراف جلوگیری کنید و هم از لحاظ اقتصادی بسیار گزینه مناسبی می باشد برای لذت بردن از نوشیدنی ها و در واقع قهوه نارگیل یک قهوه با قائده برد برد برای شما می باشد.

  1. در ابتدای کار لازم است مواد گفته شده در قسمت بالا را جمع آوری کنید.
  2. همه مواد گفته شده به جز خامه که برای چاشنی قرار است استفاده شود را درون مخلوط کن بریزید.
  3. کاملا مخلوط کنید و اجازه دهید قهوه نارگیل شما کاملا یک دست شود و بعد از آن ترکیب خود را درون لیوان بریزید.
  4. نارگیل رنده شده و خامه را بر روی آن بریزید و از سرو کردن قهوه با طعم نارگیل لذت ببرید.

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
سه پرس کباب سفارش پسر کوچک رهبر معظم انقلاب برای خانواده شش نفره‌شان+عکس/ فرزندانی که در ساده زیستی راه پدر را ادامه میدهند (215 نظر) ساده زیستی مثال زدنی رهبر انقلاب ؛ از عینک شکسته و کفش قدیمی تا مبل ساده و عبای نخ کش شده +عکس (160 نظر) پیام توئیتری علی دایی درباره حمایت از کاندیداهای ریاست جمهوری+عکس (120 نظر) شعری که استاد شهریار با خواندن آن اشک ریخت و تا آخر به صورت گریان ادامه داد/ طفل بودم دزدکی پیر و علیلم ساختند (74 نظر) خلاقیت بی نظیر راننده یزدی، با نوشته جالب پشت کامیون حماسه ساز شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا... (38 نظر) نگاهی به سبک دکوراسیون و سلیقه ساده پسندِ خانه علیرضا زاکانی+عکس/ خانه ای با فرش ماشینی و لوازم در حد شهروند عادی (33 نظر) خلاقیت خنده دار کارمند کوتاه قامت برای افزایش ارتفاع صندلی‌اش در اداره با چهارپایه حماسه آفرید+عکس/ مغز تو رو باید طلا گرفت😂 (24 نظر) عاشقانه های بیرانوند و اکرم بانو با نمایی از ویلایی لاکچری/ بیرانوند استخر شنا و زمین فوتبال ویلایش را به نمایش گذاشت (24 نظر) نگاهی به خونه زندگی مجلل کاظم نوربخش، سلمان سریال نون خ+ویدیو/ چه چیدمانی، خوش سلیقگی از در و دیوار میباره (22 نظر) مراسم تشییع پدر محسن تنابنده، شوهر همای پایتخت با حضور چهره های سرشناس و بازیگران/ روحش شاد و یادش گرامی +عکس (19 نظر) تزیین ماشین مخصوص حاجی ها/ مُد جدید این روزهای کشورمان +عکس (16 نظر) نگاهی به کیک تولد چند طبقه و هزار رنگ رضا داوودنژاد/ لبخندهای از ته دل آقای بازیگر کنار همسرش غزل بانو (16 نظر) لب مرز پاکستان خبری است؟ / پشت پرده فراوانی انبه در وانت‌های میوه فروشان خیابانی (16 نظر) خلاقیت بی نظیر راننده کرمانی، با نوشته جالب پشت پژو حماسه ساز شد/ آخه جای این چیزا پشت ماشینه؟!🤣 (14 نظر) نگاهی به کیک تولد متفاوت و به شکل سالاد الویه حامد آهنگی در مراسم سورپرایز تولدش+ویدیو/ چه ذوقی میکنه آقای خوش خنده😍 (12 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
دانلود آهنگ جدید «بیا بریم کوه» از رضا ملک زاده+فیلم/ پاشو دنیا رو جمع کن بریم دریا کنار...
فال روزانه امروز جمعه 8 تیر ماه 1403
فال ابجد روزانه جمعه 8 تیر 1403
فال قهوه با نشان روز جمعه 8 تیر ماه 1403
فال شمع روزانه امروز جمعه 8 تیر 1403
فال حافظ با تفسیر امروز جمعه 8 تیر 1403+فیلم
فال انبیاء روزانه جمعه 8 تیر ماه 1403
زاکانی از انتخابات انصراف داد
درخواست کمک مالی از محمود احمدی نژاد در مراسم ختم مادر سردار سلیمانی و پاسخ وی
رئیس دانشکده علوم پایه تربیت مدرس در مکه مکرمه درگذشت+ بیوگرافی مرحوم رسول ملک‌فر
جشن تولد ساده و خودمونی پسر دوم المیرا شریفی مقدم با کیک توت فرنگی با حضور یک مهمان ویژه
بررسی همه راه‌های ممکن حمله بایدن و ترامپ به یکدیگر در مناظره امروز
غذا با گوشت انسان در این رستوران بین راهی جاده چالوس! جنایتی که این گونه برملا شد
نامه نامزد انصرافی به خانواده شهید رئیسی/ خداوند شاهد است که تمام توان خود را برای دفاع از خدمات سید محرومان به کار گرفتم
یخ مشارکت در این دوره از انتخابات آب می‌شود