طرز تهیه فریتاتای مرغ با 2 روش

  سه شنبه، 25 آبان 1400   زمان مطالعه 3 دقیقه
طرز تهیه فریتاتای مرغ با 2 روش
فریتاتای مرغ یکی از انواع غذاهای معروف و خوشمزه ایتالیایی است که با دستورهای متنوعی تهیه می شود، برای مشاهده این دستور آشپزی در ادامه با ما همراه باشید.

غذاها و دسرهای ایتالیایی بسیار پرطرفدار و خوش طعم هستند و توانسته اند جایگاه ویژه ای در منو غذاهای ما پیدا کنند. انواع پاستا، لازانیا، پیتزا و دسرهایی مثل تیرامیسو از انواع پر طرفدار غذا و دسرهای ایتالیایی معروف هستند؛ در اینجا به معرفی و بیان طرز تهیه “فریتاتا “می پردازیم. فریتاتا (frittata) نوعی املت پرطرفدار ایتالیایی است که برای صبحانه نیز می توان درست کرد. ( این غذا شباهت زیادی به کوکو یا کیش دارد و سازگار با طبع و ذائقه ایرانیست و میتوان در وعده های غذایی مختلف آن را سرو کرد و دارای ارزش غذایی بالایی است.)

یکی از مزیت های این املت یا کوکو این است که با هر چیزی که دم دست دارید میتوانید آن را آماده کنید. میتوان از انواع سبزیجات، گوشت مرغ، ماهی،گوشت قرمز یا ترکیب آن ها، سوسیس یا بیکن داخل املت ایتالیایی استفاده کرد و یا اینکه کلا فریتاتا را بدون گوشت و سوسیس و با انواع سبزیجات دلخواه آماده کرد تا یک فریتاتای کاملا سالم داشته باشیم. این املت به پیتزا تخم مرغی هم معروف است.

مواد لازم فریتاتای مرغ و سبزیجات

  • تخم مرغ :6 عدد
  • سیب زمینی متوسط:1عدد
  • پیاز کوچک :1عدد
  • مرغ پختۀ ریش ریش شده :1 پیمانه
  • شیر:¼ پیمانه
  • کره :قاشق غذاخوری
  • فلفل دلمه ای قرمز و سبز :ازهر کدام 1 نصفه
  • روغن زیتون :1 قاشق غذاخوری
  • پنیر موزارلا :½ پیمانه
  • نمک و فلفل :به میزان لازم

طرز تهیه فریتاتای مرغ و سبزیجات

ابتدا مرغ را با یک عدد پیاز و مقداری نمک و آبپز کرده و بعد از پخت آن را ریش ریش کنید.یک عدد سیب زمینی متوسط را پوست گرفته و خرد کنید.تابه ای را روی حرارت قرار داده و روغن بریزید تا داغ شود.سیب زمینی های خرد شده را داخل روغن داغ سرخ نمایید.سیب زمینی های سرخ شده را از تابه خارج کرده و یک عدد پیاز را خرد کرده و در همان روغن سرخ کنید.

فلفل دلمه ای را خرد کرده و با پیاز تفت دهید و سرخ کنید، سیب زمینی سرخ شده را به تابه برگردانید.نمک و فلفل را اندازه کرده و مرغ های ریش ریش شده را هم بریزید و همه مواد را خوب مخلوط نمایید.تخم مرغ ها را داخل کاسه ای بشکنید و خوب هم بزنید ، شیر را افزوده و کمی نمک بزنید.مخلوط تخم مرغ را روی مواد داخل تابه بریزید و اجازه دهید کناره های آن کمی ببندد ولی وسط آن شل باشد.پنیر را روی آن بپاشید و برای چند دقیقه داخل فری که از قبل گرم شده قرار دهید تا خوب پخته و روی آن طلایی شود.بعد از اینکه فریتاتای مرغ خوب پخته و روی آن طلایی شد از فر خارج کرده و بعد از خنک شدن برش بزنید و سرو نمایید.

مواد لازم برای فریتاتای مرغ روش دوم

  • مرغ باقیمانده
  • سیب زمینی، پیاز و سیر باقیمانده
  • گوجۀ باقیمانده
  • دو قاشق چای خوری روغن زیتون
  • یک کدوی متوسط، ورقه ورقه شده
  • 8 تخم مرغ، تا حدی هم زده
  • 2 قاشق پنیرِ پارمیزانِ رنده شده
  • برگ کاهو برای سرو کردن

دستورالعمل فریتاتای مرغ روش دوم

پوست و استخوان مرغ باقیمانده را دور بریزید. پوست سیر را بکنید. مرغ، سیب زمینی، پیاز و سیر را خورد کنید. آنها را همراه با گوجه ها در یک کاسه قرار دهید. روغن زیتون را در یک ماهیتابه بروی دمای متوسط گرم کنید. تکه های کدو را برای یک تا دو دقیقه بپزید تا نرم شوند. دما را بروی متوسط قرار دهید. ترکیب مرغ را اضافه کنید. برای 3 تا 4 دقیقه آنها را هم زده و بپزید تا وقتی که خوب گرم شدند. قبل از ادامه کار گریل را با حرارت متوسط روشن کنید. 8 تخم مرغ هم زدۀ خود را بروی ترکیب مرغ بریزید. ماهیتابه را بچرخانید تا تخم مرغ خوب پخش شود. شعله را روی درجۀ پائین قرار دهید. برای 10 تا 12 دقیقه یا تا زمانی که تخم مرغ خودش را گرفت آنها را بپزید. دو قاشق سوپ خوری پنیرِ پارمیزانِ رنده شده را بروی آن بریزید. سپس ماهیتابه را در زیر گریل قرار دهید و برای 5 دقیقه آن را بپزید. دو دقیقه بایستید، سپس غذای خود را به بشقاب منتقل کرده و آن را برش دهید. هنگام سرو کردن در کنار آن از برگ کاهو استفاده کنید.


  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
روایتی از عصبانیت رهبر معظم انقلاب از عوض کردن فرش کهنه و نخ نمای خانه شان: اشتباه کردید که عوض نمودید بروید همان زیلوها را بیاورید (253 نظر) خلاقیت خنده دار مغازه دار اردبیلی برای کشاندن مشتری به مغازه حماسه آفرید/ مغز نیس که معدن طلاست😂👌+عکس (198 نظر) همسر رهبر معظم انقلاب بعد از خریدن مبل دست دوم توسط رهبری: تا الان زندگی ‌ما طلبگی بوده، الان هم مبل در خانه نیاورید! (157 نظر) عروسِ رهبر معظم انقلاب: بچه ام اسباب بازی ندارد، در اتاق آقا یک میز هست و 6 تا صندلی پلاستیکی و یک تلفن که به دیوار وصل است+عکس (140 نظر) نگاهی به اعلامیه ترحیم مادر جوان حمید گودرزی که دیشب خبر فوتش را آقای بازیگر اعلام کرد +عکس/ روحش شاد (64 نظر) خلاقیت خنده دار هندونه فروش شیرازی، برای فرار از گرما حماسه آفرید/ هنر نزد ایرانیان است و بس... (62 نظر) خلاقیت خنده دار هندوانه فروش سمنانی برای جذب مشتری حماسه آفرید/ مغز نیست که معدن طلای خالصه😂+عکس (57 نظر) استوری تبریک خاص سرلشگر باقری به مناسبت روز چپ دست‌ها به رهبر معظم انقلاب+عکس (54 نظر) مراسم تشییع پدر حامد بهداد، با حضور چهره های سرشناس و بازیگران +عکس/ روحش شاد و یادش گرامی (46 نظر) رونمایی از همزاد و بدل ایرانی هانده ارچل، بازیگر ترکیه‌ای محبوب ایرانی ها/ ایشون هم بازیگر خیلی معروفیه+عکس (45 نظر) (فیلم) دفاع جانانه پزشکیان از داماد حسن روحانی / به هر کشوری برود با کله قبولش می‌کنند! (39 نظر) نگاهی به جشن تولد عاشقانه 45 سالگی الهام چرخنده بازیگر سریال آوای باران و باکس گل شیک روی میز/ مبارکا باشه+عکس (37 نظر) رهبر معظم انقلاب: ما درخانه تنها یک فرش دستباف داریم که جهیزیه همسرم بوده بقیه خانه موکت است/ ساده زیستی ایشان مثال زدنی است (37 نظر) رونمایی از وحید بادپی کوه عضله رقیب جدی هادی چوپان در مسابقات مسابقات مستر المپیا +فیلم (32 نظر) خلاقیت خنده‌دار اوستا بنّا در ترکیب توالت فرنگی با ایرانی حماسه آفرید+عکس/ مغز تو رو باید طلا گرفت😂 (25 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
منتخب روز   
ابتکار جالب یک مرد خلاق در دادن انواع لقب به مسعود پزشکیان حماسه آفرید+ویدئو/ هنر نزد ایرانیان است و بس... (فیلم) سکانس فوق عاشقانه شهاب حسینی و لیلا حاتمی در فیلم "پرسه در ماه" / ما کاملا شبیه همیم طرز نگاهامون دو دو زدن چشامون ...😍 استارت تمرینات سخت علیرضا بیرانوند در تراکتور +فیلم/ آقای دروازه بان آمادگی بدن بالایی دارد! سکانس عاشقانه دل باختن قباد به شهرزاد/ نشود فاش کسی آنچه میان من و توست (فیلم) سکانس فوق العاده احساسی و عاشقانه از شهاب حسینی و معشوقه‌اش در سریال "شهرزاد" / با چراغی همه جا گشتم و گشتم در شهر هیچکس به تو مانند نشد😍 (فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ...