طرز تهیه همبرگر گیاهی سویا با دو روش

  شنبه، 24 مهر 1400   زمان مطالعه 4 دقیقه
طرز تهیه همبرگر گیاهی سویا با دو روش
لوبیا و حبوبات منبع خوبی از پروتئین و ویتامین‌ها هستند و می‌توانند جایگزینی سالم برای گوشت باشند. انواع همبرگر گیاهی را می‌توان با حبوباتی نظیر نخود، لوبیای سیاه، لوبیای سفید، سیب زمینی، عدس و سبزیجات مختلف تهیه کرد.

همبرگر گیاهی یکی از انواع غذاهای خوشمزه بین المللی است که با دستورها و مواد متنوعی تهیه می شود. این غذای خوشمزه را می توانیم نسبت به سلیقه و ذائقه خود با مواد متنوعی مانند انواع حبوبات، غلات و .. تهیه کنیم. همبرگر گیاهی مناسب کسانی است که در رژیم غذایی هستند یا کسانی که عاشق همبرگر هستند، ولی به دلیل بیماری یا مشکلات دیگر نمی توانند گوشت قرمز مصرف کنند. این همبرگر طعم فوق العاده خوشمزه ای دارد و می توانیم به سلیقه خود ادویه هایی دیگر نیز به آن اضافه کنیم.

مواد لازم برای همبرگر گیاهی سویا

  • سویا 200 گرم
  • تخم مرغ 2 عدد
  • لوبیا 100 گرم
  • پیاز 2 عدد
  • آرد سوخاری 1 قاشق غذاخوری
  • سبزیجات 1 پیمانه
  • نمک، فلفل و سماق به میزان لازم
  • زعفران به میزان لازم

طرز تهیه همبرگر گیاهی سویا

برای درست کردن یک همبرگر گیاهی خانگی سالم و خوشمزه، ابتدا باید لوبیا را از 24 ساعت قبل خیس کنید و در طول این مدت نیز آب آن را چند بار عوض کنید. سپس آن را بپزید. در صورت تمایل می توانید از لوبیا کنسرو شده نیز استفاده کنید. هم چنین، بنابر ذائقه خود، می توانید از لوبیا چیتی، سیاه و یا سفید استفاده کنید.
پیازها را پوست بکنید و با رنده ریز رنده کنید. سپس به خوبی آب آن ها را بگیرید.

سویا را نیز در مقدار مناسبی آب و یا برای طعم بهتر همبرگر گیاهی، در شیر خیس کنید و چند بار آب آن را عوض کنید.سبزیجات دلخواه خود مانند، جعفری، اسفناج، ریحان یا شوید را خوب بشویید و خشک کنید و سپس ساطوری کنید.زعفران را نیز دم کنید.

در این مرحله در یک کاسه متوسط پیاز رنده شده، سویا، لوبیای پخته شده، نمک، فلفل و سماق قرمز را کمی با هم مخلوط کنید. سپس به کمک یک چرخ گوشت 2 بار آن ها را با هم چرخ کنید تا خوب خوب با هم مخلوط شوند. از غذاساز هم میتوانید در این مرحله از تهیه همبرگر گیاهی استفاده کنید.

حالا تخم مرغ ها را دانه دانه به مایه همبرگر گیاهی اضافه کنید و خوب مواد را ورز دهید. بعد از اینکه تخم مرغ اول را اضافه کردید، بررسی کنید که در صورت لزوم تخم مرغ دوم را هم اضافه کنید. سپس آرد سوخاری یا خرده نان و در صورت لزوم آرد سفید را هم اضافه کنید و ورز دهید تا زمانی که به چسبندگی و انسجام مطلوب برسد.

در این مرحله، سبزیجات دلخواه خود را که شستید و خشک کردید وخیلی ریز خرد کردید را به مایه همبرگر گیاهی اضافه کنید. در آخر زعفران دم کرده را هم اضافه کنید و خوب مواد را با هم ترکیب کنید تا یک دست شوند.

یک ماهیتابه را روی شعله متوسط گاز بگذارید تا خوب گرم شود. سپس مقدار مناسب روغن داخل ماهیتابه بریزید و اجازه دهید روغن داغ شود، حالا شعله گاز را ملایم کنید. از مایه همبرگر به اندازه یک گردو یا نارنگی بردارید و کف دست خود آن را به ضخامت یک سانتی متر پهن کنید. سپس در روغن هر طرف آن را برای 3 یا 4 دقیقه سرخ کنید.

مواد لازم برای همبرگر گیاهی سویا روش دوم

  • روغن ۱ قاشق غذا خوری
  • لوبیا پخته ۵ قاشق غذا خوری
  • سویا ۷ قاشق غذا خوری
  • تخم مرغ ۱ عدد
  • آرد نخودچی ۱ قاشق غذا خوری
  • عصاره سبزیجات ۱ عدد

طرز تهیه همبرگر گیاهی سویا روش دوم

  1. حبوبات را قبل از مصرف ۲۴ ساعت در آب خیس و چند بار آبشان را عوض کنید.
  2. سویا نیز بهتر است قبل از مصرف خیس بخورد و بعد از چند بار عوض کردن آب آن، یک بار در شیر خیسانده شود. این کار باعث خواهد شد طعم غذا خوشمزه تر شود.
  3. برای آنکه طعم سویا از بین برود و بوی خاص آن گرفته شود، بهتر است به آن عصاره سبزیجات افزود یا اینکه از ادویه هایی مانند ادویه کاری، زعفران و زردچوبه استفاده کرد.
  4. اگر بعد از مخلوط کردن مواد، خمیر به دست آمده چندان سفت نبود، بهتر است به آن آرد نخودچی اضافه کنید. این کار را آرام انجام دهید و هر زمان که خمیرتان به اندازه کافی سفت شد، افزودن آرد را قطع کنید.
  5. توجه داشته باشید سویای به کار رفته در غذا کهنه و کپک زده نباشد و بسته بندی شفافی داشته باشد. بهتر است سویا را از فروشگاه های معتبر بخرید و محصول تولید کننده های مطرح را انتخاب کنید.
  6. روغنی که برای طبخ همبرگرها استفاده می شود باید بسیار کم باشد و همبرگرها در حرارت ملایم پخته شوند البته این موضوع به ضخامت همبرگرها نیز بستگی دارد زیرا هر چه همبرگرها ضخیم تر باشند، باید در روغن بیشتری سرخ شوند و اگر همبرگر نازک است، می توان آن را در حداقل روغن نیز سرخ کرد.
  7. برای خوش طعم تر شدن ساندویچی که با این همبرگرها تهیه می شود، می توانید سطح نان همبرگر را با پنیر فتای کم نمک آغشته کنید و سپس همبرگر را روی آن قرار دهید.
  8. یادتان باشد یکی از سبزی هایی که همراه این ساندویچ توصیه می شود استفاده شود، فلفل دلمه ای قرمز است. برای آماده سازی این سبزی کافی است آن را کباب کنید و در کیسه فریزر قرار دهید تا داخل کیسه عرق کند. آنگاه پوست آن را بگیرید و در کمی کره تفت دهید و در ساندویچ بگذارید.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
پربازدید شدن نمای بیرونیِ منزل شخصی رهبر معظم انقلاب+عکس/ نمایی سیمانی با آیفونی قدیمی و درب خانه ای ساده و بدون زرق و برق (380 نظر) سه پرس کباب سفارش پسر کوچک رهبر معظم انقلاب برای خانواده شش نفره‌شان+عکس/ فرزندانی که در ساده زیستی راه پدر را ادامه میدهند (166 نظر) ساده زیستی مثال زدنی رهبر انقلاب ؛ از عینک شکسته و کفش قدیمی تا مبل ساده و عبای نخ کش شده +عکس (151 نظر) نوزاد بانمک و خوشگل المیرا شریفی مقدم مجری خوش اخلاق صداوسیما سر سفره ساده عید/ پروفیل یک مادر مهربون+عکس (55 نظر) خلاقیت پدر ایرانی در ثبت اولین عکس متفاوت از پسرش حماسه ساز+عکس/کل آتلیه های شهر زیر سوال رفت...🤣 (43 نظر) پیام توئیتری علی دایی درباره حمایت از کاندیداهای ریاست جمهوری+عکس (36 نظر) خلاقیت بی نظیر راننده یزدی، با نوشته جالب پشت کامیون حماسه ساز شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا... (21 نظر) تصویری از خانه ابدی همسر جوان نسرین مرادی، فریده سریال نون خ/ روحش شاد و یادش گرامی (18 نظر) نگاهی به سبک دکوراسیون و سلیقه ساده پسندِ خانه علیرضا زاکانی+عکس/ خانه ای با فرش ماشینی و لوازم در حد شهروند عادی (17 نظر) مراسم تشییع پدر محسن تنابنده، شوهر همای پایتخت با حضور چهره های سرشناس و بازیگران/ روحش شاد و یادش گرامی +عکس (15 نظر) تزیین ماشین مخصوص حاجی ها/ مُد جدید این روزهای کشورمان +عکس (14 نظر) (عکس) انگشتر بسیار زیبای رهبر انقلاب با طرحی دلربا و چهره شاداب و پرانرژی ایشان در 85 سالگی / پیر ما اشرف مخلوقات است ... (10 نظر) رستوران گردی دو نفره حامد آهنگی با مادر شاد و خوش پوشَش+عکس/ خلوت مادر و پسری به سبک مجری خوش خنده😍 (10 نظر) نگاهی به کیک تولد متفاوت و به شکل سالاد الویه حامد آهنگی در مراسم سورپرایز تولدش+ویدیو/ چه ذوقی میکنه آقای خوش خنده😍 (9 نظر) تدارکات ساده رهبر معظم انقلاب برای پذیرایی کردن از مهمانانش+عکس/از قند و چای گرفته تا بشقاب کوچک از شیرینی نارگیلی برای کسانی که قند دوست ندارند (10 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
فال روزانه امروز دوشنبه 11 تیر ماه 1403
فال شمع روزانه امروز دوشنبه 11 تیر خرداد 1403
فال قهوه با نشان روز دوشنبه 11 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز دوشنبه 11 تیر 1403 + فیلم
فال ابجد روزانه دوشنبه 11 تیر 1403
ماجرای دیده شدن بازیگر زن سلبریتی با برادر سعید جلیلی در ژاپن‎+عکس
نسبت فامیلی فاطمه گودرزی توران سریال لحظه گرگ و میش و حمید گودرزی نادر سریال دلدادگان/ گودرزی های سینمای ایران را بشناسید
روایت‌هایی تاریخی از قتل فجیع امیرکبیر در کاشان توسط ایرانی‌ها انگلیسی‌ها / جان کندن او چهار ساعت طول کشید ...
همدستی خانم وکیل و پرستار بیمارستان در قتل مرد ثروتمند / پای 24 میلیارد تومان وسط بود
وقتی گریه رضا شاه را خارجی‌ها درآوردند!
نکات مهم درباره نظافت ماشین ظرفشویی که باید بدانید
خواننده معروف لس آنجلسی به ایران بازگشت+عکس خواننده در فرودگاه
فرهنگ عجیب ازدواج زنان با درخت در هند!!
پشت‌پرده علاقه عجیب ایرانی‌ها به خرید بچه میمون! / دیگر سگ و گربه جواب نمی‌دهد!
بیوگرافی و زندگی خصوصی شبنم قلی خانی، یکتای سریال هشت و نیم دقیقه و همسر جنتلمنش+تصاویر جذاب و دیدنی
منتخب روز   
(عکس) استایل کُت و شلواری محمود احمدی نژاد در خیابان/ ذکر گفتن آقای سیاست مدار در حال پیاده روی بازی های مادرانه مینا مختاری همسر بهرام رادان با پسر تُپُل و مُپلش/ چه شیطون شده جان کوچولو ویدئویی از خانه ابدی آیت الله آل هاشم و گریه های جگر سوز پدر روحانی شهید/ روحش شاد و یادش گرامی مجید واشقانی پرسپولیس را با خاک یکسان کرد/ افشاگری آقای بازیگر از تاکتیک پرسپولیس برای قهرمانی در حضور پورعلی گنجی افشاگری عادل فردوسی پور از گول مالیدن سر خواهر برادر کوچکترش/ از شما خیلی خیلی بعید بود!! شعری که استاد شهریار با خواندن آن اشک ریخت و تا آخر به صورت گریان ادامه داد/ طفل بودم دزدکی پیر و علیلم ساختند سکانس غَش آور از سریال 3 در 4 با هنرنمایی علی صادقی/ ایشون اول نمک بودن بعدا دست و پا در آوردن! زنی که قهرمان زلزله کاشمر شد! / این است زن شجاع ایرانی ... حضور حمید نوری در منزل حسین امیرعبداللهیان برای عرض تسلیت به خانواده ایشان و قدردانی از تلاشهای وزیر شهید برای آزادی وی+عکس