طرز تهیه خامه رنگی خوش طعم 

  پنجشنبه، 11 شهریور 1400   زمان مطالعه 4 دقیقه
طرز تهیه خامه رنگی خوش طعم 
جهت تهیه خامه مخصوص تزیین کیک باید حتما حتما محیط کار سرد باشد اگر در فصل زمستان این خامه تهیه شود باید در محیط بیرون و در فصل تابستان زیر باد خیلی خنک کولر کار شود.

خامه یکی از موادی است که برای تزیین کیک و شیرینی به شکل ها و مدل های مختلف مورد استفاده قرار می گیرد و جلوه زیبا و جذابی به ظاهر آن ها می دهد که به همین منظور قصد داریم در این مطلب شما را با طرز تهیه خامه رنگی با روشی ساده و راحت آشنا کنیم.

برای تزیین و دیزاین کیک و شیرینی به شکل ها و طرح های مختلف از خامه فرم گرفته و خامه رنگی استفاده می شود که زیبایی خاص و چشمگیری به ظاهر کیک و شیرینی می دهد. طرز تهیه خامه رنگی و خامه فرم گرفته با استفاده از یک روش آماده سازی خانگی کار بسیار آسان و راحتی می باشد.

بیشتر اوقات تزیین کیک با استفاده از خامه شکلاتی به دلیل طعم خوشمزه ای که دارد و بسیار پرطرفدار می باشد صورت می گیرد ولی استفاده از خامه در رنگ های مختلف برای تزیین کیک نیز زیبایی مخصوص به خود را دارد و طعم های متنوعی به خامه می دهد. درست کردن خامه رنگی اغلب با استفاده رنگ خوراکی غذا صورت می گیرد که شما می توانید در هر رنگی که تمایل دارید تزیین کیک خود را با استفاده از این نوع خامه در طرح ها و شکل های بسیار زیبا با کمی خلاقیت و هنر انجام دهید.

مواد لازم برای خامه رنگی

  • خامه سبک شده : یک فنجان
  • رنگ مخصوص غذا : به مقدار لازم
  • شکر : سه قاشق غذاخوری

طرز تهیه خامه رنگی

ابتدا ظرفی مناسب را آماده کنید و آن را درون فریزر قرار دهید تا ظرف به صورت کامل خنک شود سپس یک پاکت خامه پاستوریزه را باز نمایید و آب اضافه خامه را دور بریزید.

خامه را درون ظرف ریخته و شکر را به آن بیفزایید و به کمک چنگال مخلوط خامه و شکر را به مدت چند ثانیه هم بزنید سپس درب ظرف را محکم ببندید و به مدت ۲۵ دقیقه ظرف را درون فریزر قرار دهید.

بعد از مدت زمان ذکر شده ظرف حاوی خامه را درون یخچال بیرون آورید و به کمک چنگال دوباره مخلوط خامه را هم بزنید و دوباره ظرف خامه را درون فریزر قرار دهید و این کار را به چندین بار انجام دهید تا خامه به صورت کامل خودش را بگیرید.

در این مرحله از دستور تهیه خامه رنگی یک فنجان از خامه زده شده را به همراه یک قطره رنگ خوراکی درون ظرفی مناسب بریزید سپس به کمک قاشق خامه را هم بزنید تا به صورت کامل یکرنگ شود همچنین می توانید خامه را حدود ۳ دقیقه درون فریزر قرار دهید و سه قاشق غذاخوری شکر به آن اضافه نمایید سپس خامه را به کمک همزن برقی با دور متوسط هم بزنید تا خامه به خوبی فرم بگیرد.

توجه داشته باشید که مخلوط خامه را نباید بیش از اندازه هم بزنید زیرا در این صورت مخلوط خامه در پایان کار ظاهری شبیه به کره به خودش می گیرد.از خامه رنگی می توانید برای تزیین انواع کیک خانگی و کیک تولد و … استفاده کنید همچنین می توانید شیرینی ها را به کمک این نوع خامه تزیین نمایید.

مواد لازم برای تهیه کیک با خامه رنگی

  • یک بسته پودر کیک
  • تخم مرغ 3عدد
  • شیر 180 میلی لیتر
  • روغن 120 میلی لیتر
  • یک بسته خامه قنادی
  • موز دو عدد
  • رنگ خوراکی

طرز تهیه کیک با خامه رنگی

اول از همه فر را روی حرارت 180 درجه سانتی گراد قرار دهید تا گرم شود. سپس ظرفی گود آورده و تخم مرغ ها را درون آن بشکنید. حدود 3 دقیقه تخم مرغ ها را بزنید تا رنگ آن روشن شده و کف کند. سپس روغن و شیر را به ظرف بیفزایید و آن ها را با هم بزنید تا یکدست شود.

بعد باید آرام آرام پودر کیک را به این ترکیب اضافه نمایید و این مواد را بزنید تا خمیر کیک شما یکدست شود. بعد از آماده شدن خمیر کیک قالب ها را آماده نمایید. کف دو قالب کیک را چرب کرده و نیمی از مایه کیک را در یک قالب و نیم دیگر را در قالبی دیگر بریزید.

سپس هر دو قالب را درون فر قرار داده تا لایه های کیک خانگی با خامه رنگی آماده شود. در این حین به سراغ خامه بروید. خامه قنادی را از فریزر بیرون آورده تا کمی نرم شود. سپس آن را درون میکسر ریخته و رنگ خوراکی مورد علاقه خود را به آن بزنید. سپس به اندازه 3 دقیقه خامه را بزنید تا فرم گرفته و یکدست شود. توجه داشته باشید که خامه نباید شل شود چرا که تزیین کیک خانگی با خامه رنگی خوب از آن درنخواهد آمد.

پس از آماده شدن کیک، آن ها را از فر بیرون آورده و صبر کنید تا خنک شوند. سپس یک لایه کیک را برداشته و روی آن لایه ای از خامه رنگی قرار دهید. سپس روی خامه یک لایه موز خرد شده بچینید. در آخر لایه دوم کیک را روی آن قرار دهید. می توانید با استفاده از یک کاردک، خامه را دور تا دور کیک بزنید تا همه جای آن خامه ای شود. روی کیک را با شکلات، میوه، گردو و هر آنچه که دوست دارید شکل دهید. شما به این صورت می توانید یک کیک حرفه ای و خوشمزه درست کنید.


  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
علی دایی: دکترها گفته بودند شاید زیر عمل زنده نمانم+عکس/ همه درآمدم را در ایران سرمایه‌گذاری کردم و یک وجب از خاک وطنم را با هیچ چیز عوض نمی کنم (169 نظر) مهران مدیری: بعد از مراسم خاکسپاری خسرو شکیبایی دیگه توی هیچ مراسمی شرکت نکرده و نخواهم کرد؛ مردم با گاز پیک‌نیکی و مایه کتلت آمده بودن انگار تفریح بود+ویدیو (95 نظر) الهام چرخنده: من که آبرو ندارم خودم را سنجاق کرده ام به اهل بیت (84 نظر) نگرانی همسر رهبر معظم انقلاب از نداشتن شام برای پذیرایی کردن از مهمان آقا/ وقتی آن شب، در سفره غذا چیزی جز سینی نان و پنیر نبود... (83 نظر) نگاهی به مدل مانتو های اعیانی نسرین مقانلو در عین با حجاب بودن/ میشه هم خوشتیپ بود هم با حجاب+عکس (74 نظر) چهره غمزده و کمر خمیده آریا عظیمی نژاد، داور پرانرژی برنامه عصرجدید در مراسم تشییع مادرش/ روحش شاد و یادش گرامی+عکس (62 نظر) نگاهی به ماشین هیوندای هوش پران جعفر غفارنژاد، رقیب مازندرانی هادی چوپان که همه آرزوشو دارن/غول بابلسری سوار بر هواپیمای رویاهایش😍 (54 نظر) خلاقیت زیبا و جالب همسر جوان سید احمد خمینی برای تبریک تولد با یک شعر عاشقانه سنگین و رنگین/ در نگاه من بهارانی هنوز...+عکس (48 نظر) عاشقانه های زیبا و دلنشین الهام چرخنده و همسر روحانی‌اش در شهر و حرم امام رضا(ع)/ ایشالا خوشبخت باشین+عکس (48 نظر) نگاهی به حیاط دلباز و شاهانه ویلای میلیاردی علی پروین در منطقه خوش آب و هوای تهران +تصاویر/ برای خودش یک باغه (41 نظر) مازیار لرستانی: دلم برای شهره لرستانی تنگ شده+ویدئو (39 نظر) نگاهی به گل آفساید گولسیانی به مس رفسنجان از زاویه ای متفاوت +فیلم/ قهرمانی پرسپولیس با اشتباه محرز داوری مسجل شد (39 نظر) خلاقیت خنده دار قصاب شیرازی برای کشاندن مشتری به مغازه حماسه آفرید!/ هنر نزد ایرانیان است و بس +عکس😆 (38 نظر) نگاهی به ماشین بِنزِ هوش پران حمید لولایی که همه آرزوشو دارن/آقای کمدین سوار بر هواپیمای رویاهایش😍 (38 نظر) پنجمین سالگرد ازدواج سوگل طهماسبی با صدای بهنام بانی و این چنین برگزار شد+ویدیو/ خوشبخت بشین و عشقتون مانا😍 (31 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
منتخب روز   
تئاتر دیدن آقای روحانی با تی شرت آبی و بدون عبا و عمامه به همراه دختر و نوه‌اش+عکس واکنش معنادار و عجیب پسر مسعود پزشکیان به استعفای ظریف + عکس یکی از غمگین ترین سکانس های شهرزاد/ مرگ جمشید خان پلاکاردی از محمدرضا شاه در دستان مردم به شکل دراکولا با شاخ های شیطانی+عکس/ نوشتن لقب هایی در شان چهره منفور پهلوی نگاهی به قاب دو نفره چهره‌های سیاسی با مادرشان؛ از حسن روحانی و خاتمی تا هاشمی رفسنجانی و جهانگیری+عکس/ جای خالی تصویر رئیس جمهور شهید با مادرشان با این قاب پر شد! شباهت معنادار و پُرمفهوم درب ورودی خانه رهبر معظم انقلاب و امام خمینی(ره)+عکس/ دری آهنی و کوچک با ساده ترین و بدون تجملات ترین حالت ممکن چهره غمزده و عرض تسلیت صمیمی جمشید هاشم پور به شهاب حسینی در مراسم تشییع پدر جوانش/ روحش شاد و یادش گرامی+عکس (فیلم) فیلمبرداری بی‌شرمانه رضا پهلوی از معاشقه دخترش لب دریا! 😳😳😳 / حاشا به غیرتت! احساسی ترین سکانس سریال عاشقانه جیران /ناصر الدین شاه: حکیم ازت میخوام ثمره این عشق رو نجات بدی قشنگترین سکانس سریال شهرزاد / فرهاد: عشق هر ناممکنی رو ممکن میکنه سکانسی فراموش نشدنی از سریال عاشقانه شهرزاد / وقتی شهرزاد و قباد برای اولین بار باهم تفاهم دارن (عکس) تصویری معنادار از تکیه رهبر انقلاب بر اسلحه هنگام سخنرانی / علی به وقت حماسه عصا به دست نمی‌گیرد ...