طرز تهیه خورش مکزیکی

  یکشنبه، 17 مرداد 1400   زمان مطالعه 3 دقیقه
طرز تهیه خورش مکزیکی
خورش مکزیکی یکی از انواع غذاهای خوشمزه و پرطرفدار بین المللی است که با طعم های متنوعی تهیه می شود. این غذای خوشمزه هم مانند دیگر غذاهای کشور مکزیک پر ادویه می باشد و به همین دلیل توصیه می کنیم کسانی که عاشق غذاهای جنوبی هستند حتما این غذای خوشمزه را امتحان کنند.

معمولا غذاهای مکزیکی را به طعم تند و آتشین آنها می شناسیم چرا که مکزیکی ها مثل بسیاری از ساکنان سرزمین های گرمسیری علاقه زیادی به استفاده از ادویه جات در غذاهای خود دارند، اما ویژگی بارز خورشت مرغ مکزیکی که در اینجا به شما معرفی می کنیم به تند بودن آن نبوده بلکه به مقوی بودن آن است. در آمریکای جنوبی هزاران سال است از شبه غله ای به نام کینوا استفاده می شود. این ماده مغذی که به آن خاویار گیاهی هم گفته می شود بسیار پر خاصیت است و در دهه های اخیر در دنیا معروف شده و به عنوان یک سوپرفود مصرف می شود. خورشت مرغ مکزیکی که طرز تهیه آن را یاد می خوانید سرشار از پروتئین است و از لوبیا و کینوا تهیه می شود. با ما همراه باشید تا با طرز تهیه خورشت مرغ مکزیکی آشنا شوید.

مواد لازم برای تهیه خورش مکزیکی

  • سینه مرغ بزرگ ۱ عدد
  • پیاز بزرگ و خردشده ۱ عدد
  • سیر خردشده ۲ حبه
  • نمک و فلفل به مقدار لازم
  • زردچوبه و ادویه کاری به مقدار لازم
  • پودر سیر به مقدار لازم
  • فلفل دلمه ای خرد شده ۱ عدد
  • روغن به مقدار لازم
  • رب گوجه فرنگی ۲ قاشق غذاخوری
  • آب جوش ۲ پیمانه

طرز تهیه خورش مکزیکی

ابتدا روغن را داخل قابلمه ای متوسط ریخته حرارت می دهیم و ابتدا پیاز و سپس سیر را با هم سرخ می کنیم و بعد از پنج دقیقه تفت دادن فلفل دلمه ای سبز را به آن اضافه کرده و با هم سرخ می کنیم.سپس سینه مرغ را به چهار قسمت تقسیم کرده با نمک و فلفل مزه دار کرده به مواد در حال سرخ شدن اضافه می کنیم.همین طور که مرغ را تفت می دهیم زردچوبه، کاری و پودر موسیر را به آن اضافه می کنیم و مدام تفت می دهیم تا همه مواد یک دست سرخ شود.در مرحله آخر آب جوش اضافه کرده و رب گوجه فرنگی را به آن اضافه کرده و هم می زنیم تا رب کاملا داخل غذا حل شود.در قابلمه را ببندید، شعله زیر قابلمه راو کم می کنیم می گذاریم تا آب داخل قابلمه تبخیر شود و سس بدست آمده غلیظ شود.

مواد لازم برای تهیه خورشت مرغ مکزیکی با کینوا

  • سینه مرغ چهار عدد
  • روغن زیتون یک قاشق غذاخوری
  • پیاز یک عدد
  • فلفل قرمز دو عدد
  • رب گوجه فرنگی سه قاشق غذاخوری
  • کنسرو گوجه فرنگی 800 گرم
  • کینوا 140 گرم
  • قرص عصاره مرغ دو عدد
  • لوبیا سفید 400 گرم
  • گشنیز یک دسته
  • آب لیمو یک عدد لیمو
  • شکر یک قاشق غذاخوری

طرز تهیه خورشت مرغ مکزیکی با کینوا

  • روغن را داخل یک ماهیتابه ای عمیق، گرم کرده و پیاز خرد شده و فلفل را چند دقیقه داخل آن تفت دهید تا نرم شود. رب گوجه فرنگی را روی آنها بریزید و یک دقیقه تفت دهید و سپس گوجه فرنگی کنسروی را خرد کرده و اضافه کنید.
  • داخل ماهیتابه به قدری آب بریزید که وقتی مرغ را داخل آن قرار دادید رویش رو بپوشاند. صبر کنید تا آرام به جوش آید. سینه های مرغ را داخل ماهیتابه قرار دهید و صبر کنید آرام بپزد. هر از گاهی مرغ ها را پشت و رو کنید. این کار را 20 دقیقه تکرار کنید تا داخل مرغ کاملا بپزد.
  • به اندازه یک قابلمه بزرگ آب بجوشانید و قرص عصاره مرغ را داخل آن بیاندازید. کینوا را به آب اضافه کنید و 15 دقیقه بجوشانید تا نرم و درشت شود. در دقایق آخر لوبیا سفید را که از قبل پخته و خشک کرده اید به محتوای قابلمه اضافه و سپس کل مواد را آبکش کنید.
  • پس از آبکش کردن لوبیا و کینوا، گشنیز و آب لیموی تازه را اضافه کنید و قبل از آنکه در قابلمه را ببندید کمی به آن نمک و فلفل بزنید.
  • سینه های مرغ را بیرون آورده و با استفاده از دو عدد چنگال آنها را ریش ریش کنید. حالا مرغ ها را داخل سس گوجه فرنگی بریزید و به آن شکر اضافه کنید.
  • مخلوط کینوا و لوبیا را دور تا دور مرغ آغشته به سس گوجه فرنگی بریزید و قبل از سرو غذا روی آن را با چند برگ گشنیز تزیین کنید. خورشت مرغ مکزیکی را همراه با ماست میل کنید تا حال و هوای مکزیکی آن کامل شود.
    خورش مرغ مکزیکی با کینوا

  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب بعد از خریدن مبل دست دوم توسط رهبری: تا الان زندگی ‌ما طلبگی بوده، الان هم مبل در خانه نیاورید! (220 نظر) روایتی از عصبانیت رهبر معظم انقلاب از عوض کردن فرش کهنه و نخ نمای خانه شان: اشتباه کردید که عوض نمودید بروید همان زیلوها را بیاورید (111 نظر) تزئین میز عزای سعید راد با شمع و گل و خرما و عکس های یادگاری در خانه مجللشان/ خدا رحمتشون کنه+عکس (105 نظر) عروسِ رهبر معظم انقلاب: بچه ام اسباب بازی ندارد، در اتاق آقا یک میز هست و 6 تا صندلی پلاستیکی و یک تلفن که به دیوار وصل است+عکس (91 نظر) تصویری از خانه ابدی سعید راد، میرزا رضا سریال گیلدخت /روحش شاد و یادش گرامی (58 نظر) مهران مدیری: 11 سال است که از یک مار نگهداری می کنم؛ الان 2 متر و 20 سانتی‌متر هست+عکس (58 نظر) خلاقیت خنده دار مغازه دار اردبیلی برای کشاندن مشتری به مغازه حماسه آفرید/ مغز نیس که معدن طلاست😂👌+عکس (56 نظر) مراسم عزای جگرسوز همسر جوان فریبا نادری عروس حشمت فردوس و ضجه های خانم بازیگر/ روحش شاد+ عکس (44 نظر) رهبر معظم انقلاب: ما درخانه تنها یک فرش دستباف داریم که جهیزیه همسرم بوده بقیه خانه موکت است/ ساده زیستی ایشان مثال زدنی است (35 نظر) نگاهی به جشن تولد عاشقانه 45 سالگی الهام چرخنده بازیگر سریال آوای باران و باکس گل شیک روی میز/ مبارکا باشه+عکس (31 نظر) استوری تبریک خاص سرلشگر باقری به مناسبت روز چپ دست‌ها به رهبر معظم انقلاب+عکس (31 نظر) خلاقیت خنده دار هندوانه فروش سمنانی برای جذب مشتری حماسه آفرید/ مغز نیست که معدن طلای خالصه😂+عکس (29 نظر) رونمایی از همزاد و بدل ایرانی هانده ارچل، بازیگر ترکیه‌ای محبوب ایرانی ها/ ایشون هم بازیگر خیلی معروفیه+عکس (26 نظر) تصویری از خانه ابدی برادر زاده نرگس محمدی / روحش شاد و یادش گرامی (23 نظر) خلاقیت خنده دار مغازه دار شیرازی برای کشاندن مشتری به مغازه حماسه آفرید/ مغز نیست که معدن طلاست😂👌+عکس (22 نظر)
تیتر امروز   
فال ابجد روزانه یکشنبه 7 مرداد 1403
فال روزانه امروز یکشنبه 7 مرداد ماه 1403
فال شمع روزانه امروز یکشنبه 7 مرداد 1403
چه کنیم حمام و سرویس بهداشتی همیشه خوشبو باشد؟
کرم کاپوچینو پنیری، یک دسر فوق‌العاده و جذاب
آلیشا لیمن اینفلوئنسر معروف و محبوب سوئیسی در یوونتوس هم تیمی نامزدش شد +تصاویر
پرسپولیس مرگ هوادارش را به فسخ قرارداد بیرانوند نسبت داد! / شکایت عجیب درویش از دورازه‌بان یاغی
دیدار جانشین فرهنگی ستاد کل نیروهای مسلح کشور با خانواده امیرسرلشکر شهید کریم بیاتی اشکفتکی
آیین تکریم از پیشکسوتان رسانه ملّى برگزار شد
تصادف وحشتناک و له شدن خودروی سواری پژو 206 در مرند
کونگ فو آزاد آذربایجان شرقی جایگاه نخست استان را کسب کرد
انتصاب نماینده انجمن کمیته تک رزم آذربایجان شرقی
هیات کونگ فو و هنرهای رزمی شهرستان مرند رتبه نخست استانی را کسب کرد
دختر 14 ساله تبریزی با خودرو وارد پارکینگ یک خانه شد! + فیلم
انتصاب مسئول جدید روابط عمومی انجمن کمیته تک رزم آذربایجان شرقی
منتخب روز   
سکانس عاشقانه امیر و ارغوان سریال دلدادگان/ تا به تو فکر می کنم خودت زنگ میزنی+ویدئو نگاهی به آشپزخانه دلباز و زیبای مسعود پزشکیان با رونمایی از عکس جوانی همسرش بالای کمد/باورتون میشه این خونه ساده مال رئیس جمهور مملکته+عکس طرز تهیه غذای محبوب ناصرالدین شاه قاجار! /فسنجان ناصری با مواد اعلا ابتکار جالب یک مرد خلاق در دادن انواع لقب به مسعود پزشکیان حماسه آفرید+ویدئو/ هنر نزد ایرانیان است و بس... (فیلم) سکانس فوق عاشقانه شهاب حسینی و لیلا حاتمی در فیلم "پرسه در ماه" / ما کاملا شبیه همیم طرز نگاهامون دو دو زدن چشامون ...😍 استارت تمرینات سخت علیرضا بیرانوند در تراکتور +فیلم/ آقای دروازه بان آمادگی بدن بالایی دارد! سکانس عاشقانه دل باختن قباد به شهرزاد/ نشود فاش کسی آنچه میان من و توست (فیلم) سکانس فوق العاده احساسی و عاشقانه از شهاب حسینی و معشوقه‌اش در سریال "شهرزاد" / با چراغی همه جا گشتم و گشتم در شهر هیچکس به تو مانند نشد😍 (فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم