طرز تهیه کروکت برنج متفاوت و خوشمزه

  چهارشنبه، 06 مرداد 1400   زمان مطالعه 3 دقیقه
طرز تهیه کروکت برنج متفاوت و خوشمزه
کراکت غذایی خوشمزه می باشد که با برنج تهیه می شود، برنج دارای خواص بسیاری است که به دلیل کاربرد آن همراه با سایر مواد غذایی، در نتیجه یک غذای مقوی و لذیذ را به فهرست برنامه غذایی شما اضافه می کند.

غذاهای فراوانی هستند که با برنج تهیه می گردند، برنج دارای خواص بسیاری است که علاوه بر این طعم فوق العاده ای نیز دارد و برای مراسم و مهمانی ها با به کار بردن اصول آشپزی غذای مجلسی خوشمزه ای را می توان طبخ نمود.یکی از این غذاهای خوشمزه و مجلسی تهیه شده از برنج کراکت است، که کراکت ها خود نیز دارای انواع مختلفی می باشند. کراکت گوشت، کراکت مرغ، کراکت سیب زمینی، کراکت برنج و … همگی از جمله کراکت ها می باشند که طعمی بینظیر دارند، در ادامه با طرز تهیه کراکت برنج همراه ما باشید.

مواد لازم برای کروکت برنج(عراقی)

  • برنج ۱ پیمانه
  • تخم مرغ ۲ عدد
  • پیاز ۱ عدد
  • رب گوجه فرنگی ۱ قاشق سوپ خوری
  • سیر ۱ حبه
  • کره به مقدار لازم
  • نمک و فلفل به مقدار لازم
  • آرد به مقدار لازم
  • زعفران (ساییده) ۱/۲ قاشق چای خوری
  • گوشت چرخ کرده ۱۰۰ گرم

طرز تهیه کروکت برنج(عراقی)

برنج را حدودا دو ساعت با اب و نمك خیس كنید و آن را آبكش كرده و حدودا ۵دقیقه بعد از دم دادن شعله را خاموش كنید و آن را ۲ بار چرخ كنیدیكی از تخم مرغ ها را به برنج اضافه كنید و خوب مخلوط كرده و با دست ورز دهید.

ادویه و زعفران آب كرده را اضافه كنید و دوباره خوب ورز دهید تا مواد چسبندگی خوبی پیدا كنند.پیاز را رنده كنید و در كره یا روغن تفت دهید تا طلایی شود و سپس گوشت چرخكرده و سیر رنده شده را به آن اضافه كنید و خوب تفت دهید.سپس گوجه فرنگی را اضافه كرده و تخم مرغ باقی مانده را آبپز كرده و رنده بزنید و به مواد بیفزایید و با یك استكان آب اجازه دهید مواد بپزند تا آبشان تبخیر شود.کف دست تان را آردی کرده، یک گلوله از خمیر را برداشته در کف دست باز کنید و مواد را داخل آن گذاشته و آن را ببندید بعد با مقدار کمی كره در تابه سرخ کنید.

چند نکته طلایی در تهیه کروکت برنج(عراقی)

  • در تهیه این غذا از مقدار روغن زیاد بهره نبرید، چون این غذا چربی گوشت را جذب می نماید و همچنین همه ی مواد پخته شده اند.
  • می توانید از برنج های باقیمانده از وعده های قبلی استفاده نمایید، که در عین حال هم هم روشی مفید برای صرفه جویی است.
  • توجه داشته باشید در مصرف پودر کاری تعادل را رعایت نمایید، استفاده بیش از حد از ادویه کاری موجب تلخ شدن غذا می شود.
  • خمیر نباید ضخیم باشد، فقط در حدی که دور مواد را بپوشاند.
  • موقع سرخ نمودن کراکت ها باید حرارت ملایم باشد تا آرد سوخاری نسوزد، البته منظور از ملایم خیلی درجه ی کم نیست که کراکت ها در روغن باز شوند.
  • از قدری سبزی عطر دار کنار جعفری برای تهیه مواد بهره ببرید تا غذای شما عطر و مزه ای خوب به خود بگیرد.

موادلازم برای کراکت سیب زمینی و برنج

  • برنج پخته ۱ پیمانه
  • سیب زمینی پخته ۱ عدد
  • گوشت چرخ کرده ۱۰۰گرم
  • پیازخرد شده ۱ عدد
  • فلفل دلمه ای ۱/۲پیمانه
  • زرشک ۱/۴پیمانه
  • قارچ ۱۰۰ گرم
  • رب گوجه فرنگی ۱ قاشق سوپخوری
  • آرد سفید ۱/۲پیمانه
  • زرد چوبه ۱ قاشق چایخوری
  • نمک به مقدار لازم

طرز تهیه کراکت سیب زمینی و برنج

۱پیمانه برنج را با ۲ پیمانه آب و نمک , زردچوبه یا زعفران می پزیم تا آب آن کاملا کشیده شود. سپس یک پیمانه از آن را برای غذا اندازه میگیریم. برنج و سیب زمینی پخته را یک بار چرخ می کنیم. پیاز را درون تابه به همراه مقداری روغن تفت می دهیم تا طلایی شود. سپس گوشت , نمک , فلفل ,رب گوجه ,زردچوبه را هم اضافه کرده و تفت می دهیم. فلفل دلمه ای و قارچ را ریز خرد کرده و اضافه می کنیم . حرارت را زیاد می کنیم تا قارچ آب نیاندازد. زرشک را هم اضافه کرده بعد از کمی تفت دادن از روی حرارت بر می داریم.دست را در آب زده از مواد به اندازه ی یک گردو برداشته و وسط آن از مواد گوشتی قرار می دهیم و گرد می کنیم سپس در آرد سفید می غلتانیم و در روغن غوطه ور سرخ می کنیم.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (681 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (198 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (69 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (59 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (33 نظر) بنز آخرین مدلی که رهبر معظم انقلاب آن را رد کرد: ببرید اینها را بفروشید! (24 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (19 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (20 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز مغازه دار یزدی در ایام محرم/آدم حظ میکنه از اینهمه درک و شعور+فیلم (15 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (14 نظر) پارسا پیروزفر سَرَش را از ته تراشید؛ تغییر چهره آقای بازیگر قابل شناسایی نیست (12 نظر) بازیگرانی که در جوانی فوت شده اند + ویدئو با صدای معتمدی سریال گرگ و میش / روحشان شاد چقدر حیف شدن😥 عسل بدیعی، پوپک گلدره و .. (10 نظر) (ویدئو) آخرین لحظات ثبت شده بازیگران فوت شده در کنار همسر و فرزندانشان/ یادی کنیم از هنرمندانی که در بین ما نیستند، روحشان شاد😢 ماهچهره خلیلی، حسام محمودی ، حسن جوهرچی و .. (10 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (9 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
خطای دید/ حتی افرادی با ضریب هوشی بالا نمی‌توانند در 4 ثانیه "جوجه کوچولو" را در میان "گوسفندان" پیدا کنند
مدل موی انتخابی ساده زهرا گونش در هر موقعیت و با هر استایلی/ حدس میزنید چی باشه؟ این سبک رو هر دختر اسپرتی میپسنده +عکس
ویدیو/ 10 اختراع دوران باستان با ظاهر متفاوت امروزی/ آپدیت ورژن جدید از اختراعات بشر اولیه
استایل کردن مونا نیکی همسر علیرضا نیکبخت با دامن بلند جین و کت کوتاه/ خانوم های خاص توی تابستون اینطوری تیپ میزنن +عکس
جشن تولد عاشقانه ی یاسمن فرمانی و همسرش علی قلی زاده دو لژیونر فوتبالی در کنار هم / وایب تم نارنجی با بادکنک ها هلیومی برا تولد فوق العاده ست
ویدیو/ روایت شنیدنی استاد فرشچیان از اتفاقاتی که منجر به خلق اثر بی‌نظیر تابلوی عصر عاشورا شد
(ویدئو) این هنرمند با ترفندهای نقاشی غافلگیرکننده‌اش، شما را شگفت‌زده خواهد کرد / سومی همه را بهت‌زده کرد!
وقتی رونالدو همه ی عروسک های لوناپارک رو با گلزنی برای همسرش جورجینا جایزه گرفت / جورجینا مثل بچه ها ذوق زده شد 😍
آیتک سلامت با پوشیدن مانتو کوتاه طرح سنتی و شلوار بگ استایلی جذاب مناسب خانوم های قد بلند ساخته است +عکس
ویدیو/ ضریب هوشی حیرت‌انگیز "بامشاد" در سریال نقطه چین/ فقط سوالات خیلی خیلی سختِ مهران مدیری...
(عکس) «ماگان» کشتی بادبانی باستانی خلیج فارس؛ میراثی 4000 ساله که باستان‌شناسان را حیرت‌زده کرد!
شلیک 4 گلوله به سمت آیت الله در جریان یک سخنرانی / رهبری با دلهره، تلفنی احوالپرسی کردند /عفت در مدینه بود و خبر را نشنیده بود
ویدیو/ جمله‌سازی "علی شادمان" با Do و Does/ فقط ترکیب جملاتش با Love که معلم زبانشو ناامید کرد!
ویدیو/ "حسین ثابت بکتاش" مالک هتل داریوش: دوران دانشجویی روزنامه می‌فروختم/ اولین هتل خودم را در جزایر قناری که فقط بز وحشی داشت، ساختم
ویدیو/ بازسازی دیجیتالی ویرانه‌های باستانی "تخت‌جمشید" توسط "میثم کشاورز" طراح ایرانی/ تصویرسازی و پویانمایی به سبک فیلم‌های هالیوودی
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان