طرز تهیه مرغ آب پز

  دوشنبه، 25 مرداد 1400   زمان مطالعه 3 دقیقه
طرز تهیه مرغ آب پز
برای پختن مرغ روش های مختلفی وجود دارد و اگر شما تمایل دارید مرغ را به صورت کم کالری و رژیمی بپزید بهتر است آن را آب پز کنید. در طرز تهیه مرغ آب پز برای ایجاد طعم ایده آل از رب گوجه فرنگی و ران مرغ و زردچوبه و آلو خورشتی و پیاز و نمک استفاده می شود.

خیلی از افراد بخاطر این که مرغ بوی زهم ندهد ان را سرخ می کنند در صورتی که می توانیدبه راحتی با مزه دار کردن کاری کنید که مرغ اب پز خیلی خوشمزه و خوش طعم شود بدوناین که مرغ بوی زهم بدهد ما در این مطلب قصد داریم نکات یپیرامون چگونه مرغ را آبپز کنیم تا بوی زهم ندهد را برایتان اماده کرده ایم.

مزه دار کردن مرغ

برای از بین رفتن بوی زهم مرغ و مزه دار کردن آن روش های مختلفی وجود دارد.یکی از این روش ها این است که مرغ را در سس یا آب لیمو بخوابانید و یا با گیاهانی مانند رزماری، سیر و پیاز مرغ را طعم دار کنید تا بوی آن از بین برود.
همچنین می توانید یک شب قبل، کمی نمک روی تکه های مرغ بپاشید و در صافی قرار دهید تا آب آن خارج شود. روز بعد خوب آن را بشویید. مرغ را ابتدا در کره تفت دهید و سپس روال پخت را ادامه دهید. تکه های مرغ را به مدت ۳۰ دقیقه در آب لیمو، سرکه یا زردچوبه بخوابانید.
همچنین می توانید در آب مرغ در حال پخت، یک عدد سیب، ۲ چوب دارچین، چهارعدد میخک، کمی زنجبیل و یک چهارم پیمانه سرکه اضافه کنید تا بوی نامطبوع مرغ از بین برود.

مواد لازم برای تهیه مرغ آبپز خوشمزه

  • چند تکه مرغ
  • پیاز
  • نمک ، فلفل سیاه، زردچوبه
  • زعفران آب شده
  • مقدار کمی روغن

طرز تهیه مرغ آبپز خوشمزه

برای تهیه این مرغ خوشمزه ، بعد از اینکه چند ساعتی مرغ را در آب نمک قرار دهید آن را روی شعله ی گاز بگذارید و یک پیاز ریز شده را روی آن بریزید و نمک و فلفل سیاه و زردچوبه به آن اضافه کنید. در مرحله ی بعد آب زعفران ساییده شده را هم با مقدار کمی کره به آن اضافه کنید و اجازه دهید تا با شعله ی خیلی کم و ملایم بپزد.

مواد لازم برای مرغ آبپز رژیمی

  • سینه مرغ یا ران/ یک عدد
  • پیاز متوسط/ یک عدد
  • آبلیمو/ یک قاشق غذا خوری
  • زردچوبه/ یک قاشق چای خوری
  • هویج به دلخواه/ یک عدد
  • پوست لیمو/ در صورت تمایل

روش تهیه مرغ آبپز رژیمی

پوست و چربی ران یا سینه مرغ را بگیرید و سپس داخل قابلمه ای کوچک گذاشته و بعد آب سرد را به آن بیفزایید به اندازه ای که روی گوشت را بپوشاند.سپس قابلمه را بر روی حرارت با شعله زیاد قرار دهید و اجازه دهید تا آب به جوش آمده و کف کند. به محض سفید شدن رنگ مرغ، قابلمه را از روی حرارت بردارید و آب و کف ایجاد شده در سطح آن را خالی کنید.سپس داخل قابلمه مقداری دیگر آب داغ اضافه کنید به اندازه ای که تا نیمه ران مرغ برسد و دوباره روی حرارت قرار دهید و مقداری آبلیمو روی آن بریزید، زردچوبه و نمک را نیز در این مرحله اضافه کنید.

اکنون هویج پوست کنده را طوری روی مرغ قرار دهید که داخل آب نرود و با بخار داخل قابلمه بخارپز شود، در صورت تمایل می توایند کمی از پوست زرد لیمو ترش را برش دهید و به آب مرغ اضافه کنید. سپس درب قابلمه را بگذارید و اجازه دهید با حرارت ملایم بپزد و آبش تبخیر و کمتر شود. اکنون می توانید این مرغ آبپز شده خوشمزه را به همراه سیب زمینی و هویج آبپز شده و یا سالاد سبزیجات نوش جان کنید.

نکات طلایی برای پخت مرغ آب پز

  1. برای خوش طعم شدن مرغ می توانید از نخود سبز و فلفل دلمه ای و هویج استفاده کنید.
  2. به جای ران مرغ می توانید از سینه مرغ و یا یک عدد مرغ کامل نیز استفاده کنید.
  3. اگر در طرز تهیه مرغ آب پز از آلو بخارا استفاده می کنید دیگر نیازی به اضافه کردن آبلیمو به مرغ نیست.
  4. اگر تمایل دارید مرغ زودتر بپزد می توانید برای پخت آن از زودپز استفاده کنید.

  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
علی دایی: دکترها گفته بودند شاید زیر عمل زنده نمانم+عکس/ همه درآمدم را در ایران سرمایه‌گذاری کردم و یک وجب از خاک وطنم را با هیچ چیز عوض نمی کنم (125 نظر) مهران مدیری: بعد از مراسم خاکسپاری خسرو شکیبایی دیگه توی هیچ مراسمی شرکت نکرده و نخواهم کرد؛ مردم با گاز پیک‌نیکی و مایه کتلت آمده بودن انگار تفریح بود+ویدیو (85 نظر) الهام چرخنده: من که آبرو ندارم خودم را سنجاق کرده ام به اهل بیت (82 نظر) نگرانی همسر رهبر معظم انقلاب از نداشتن شام برای پذیرایی کردن از مهمان آقا/ وقتی آن شب، در سفره غذا چیزی جز سینی نان و پنیر نبود... (78 نظر) نگاهی به مدل مانتو های اعیانی نسرین مقانلو در عین با حجاب بودن/ میشه هم خوشتیپ بود هم با حجاب+عکس (65 نظر) چهره غمزده و کمر خمیده آریا عظیمی نژاد، داور پرانرژی برنامه عصرجدید در مراسم تشییع مادرش/ روحش شاد و یادش گرامی+عکس (63 نظر) نگاهی به ماشین هیوندای هوش پران جعفر غفارنژاد، رقیب مازندرانی هادی چوپان که همه آرزوشو دارن/غول بابلسری سوار بر هواپیمای رویاهایش😍 (52 نظر) عاشقانه های زیبا و دلنشین الهام چرخنده و همسر روحانی‌اش در شهر و حرم امام رضا(ع)/ ایشالا خوشبخت باشین+عکس (45 نظر) نگاهی به حیاط دلباز و شاهانه ویلای میلیاردی علی پروین در منطقه خوش آب و هوای تهران +تصاویر/ برای خودش یک باغه (38 نظر) خلاقیت زیبا و جالب همسر جوان سید احمد خمینی برای تبریک تولد با یک شعر عاشقانه سنگین و رنگین/ در نگاه من بهارانی هنوز...+عکس (37 نظر) نگاهی به گل آفساید گولسیانی به مس رفسنجان از زاویه ای متفاوت +فیلم/ قهرمانی پرسپولیس با اشتباه محرز داوری مسجل شد (37 نظر) خلاقیت خنده دار قصاب شیرازی برای کشاندن مشتری به مغازه حماسه آفرید!/ هنر نزد ایرانیان است و بس +عکس😆 (36 نظر) نگاهی به ماشین بِنزِ هوش پران حمید لولایی که همه آرزوشو دارن/آقای کمدین سوار بر هواپیمای رویاهایش😍 (35 نظر) مازیار لرستانی: دلم برای شهره لرستانی تنگ شده+ویدئو (33 نظر) پنجمین سالگرد ازدواج سوگل طهماسبی با صدای بهنام بانی و این چنین برگزار شد+ویدیو/ خوشبخت بشین و عشقتون مانا😍 (31 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
فال روزانه امروز یکشنبه 28 مرداد ماه 1403
فال قهوه با نشان روز یکشنبه 28 مرداد ماه 1403
فال شمع روزانه امروز یکشنبه 28 مرداد 1403
7 خواسته ای که مردان از همسرشان دارند!
فال حافظ با تفسیر امروز یکشنبه 28 مرداد 1403 + فیلم
فال ابجد روزانه یکشنبه 28 مرداد 1403
روستای تاریخی حیرت انگیز در مازندران؛ جایی که ابر‌ها زیر پای‌تان شناورند، پیشنهادی رویایی برای سفر یک روزه در اطراف تهران
رونمایی از 7 انسان عجیب الخلقه ای که منقلبتان می کند/ از دیو و دلبر واقعی تا دختری که شتر شد!+عکس
کلاه 490،000 تومانی دزد معروف خیابان استاد معین تهران + فیلم / درآمد ماهانه یک میلیارد تومانی !
فوت و فن خانه‌داری؛ 5 راه حل ساده و تضمینی برای از بین بردن سوسک در آشپزخانه و منزل
کشف قدیمی‌ترین تقویم جهان در معبدی 13 هزار ساله در ترکیه
فوت و فن خانه‌داری؛ 11 ترفند تمیز کردن ماشین لباسشویی و ضدعفونی کردن آن در خانه+راهکاری موثر برای از بین بردن بوی بد لباسشویی
قاتل آی نور 3 ساله بلاخره اعتراف کرد/ من بچه را داخل چاه فاضلاب انداختم!
آغاز عملیات ساماندهی آسفالت بلوار پیامبر اعظم (ص) شوشتر
نایب قهرمان کشوری زورخانه‌ای کشور تجلیل شد
منتخب روز   
در 27 مرداد سالروز تولد آیت الله آل هاشم؛ یادی کنیم از بوسه پدر امام جمعه شهید بر مزار پسرش+ عکس/ روحش شاد و یادش تا ابد گرامی خاطره خنده دار شهاب حسینی : میگه وقتی رِنوی طوسی اردکان 11 رو کنار ماشین لاکچری رضا گلزار پارک کردم برای خودش کُمدی کلاسیکی بود +ویدئو تئاتر دیدن آقای روحانی با تی شرت آبی و بدون عبا و عمامه به همراه دختر و نوه‌اش+عکس واکنش معنادار و عجیب پسر مسعود پزشکیان به استعفای ظریف + عکس یکی از غمگین ترین سکانس های شهرزاد/ مرگ جمشید خان پلاکاردی از محمدرضا شاه در دستان مردم به شکل دراکولا با شاخ های شیطانی+عکس/ نوشتن لقب هایی در شان چهره منفور پهلوی نگاهی به قاب دو نفره چهره‌های سیاسی با مادرشان؛ از حسن روحانی و خاتمی تا هاشمی رفسنجانی و جهانگیری+عکس/ جای خالی تصویر رئیس جمهور شهید با مادرشان با این قاب پر شد! شباهت معنادار و پُرمفهوم درب ورودی خانه رهبر معظم انقلاب و امام خمینی(ره)+عکس/ دری آهنی و کوچک با ساده ترین و بدون تجملات ترین حالت ممکن چهره غمزده و عرض تسلیت صمیمی جمشید هاشم پور به شهاب حسینی در مراسم تشییع پدر جوانش/ روحش شاد و یادش گرامی+عکس (فیلم) فیلمبرداری بی‌شرمانه رضا پهلوی از معاشقه دخترش لب دریا! 😳😳😳 / حاشا به غیرتت! احساسی ترین سکانس سریال عاشقانه جیران /ناصر الدین شاه: حکیم ازت میخوام ثمره این عشق رو نجات بدی قشنگترین سکانس سریال شهرزاد / فرهاد: عشق هر ناممکنی رو ممکن میکنه