طرز تهیه مرغ کنتاکی با 2 روش

  یکشنبه، 24 مرداد 1400   زمان مطالعه 5 دقیقه
طرز تهیه مرغ کنتاکی با 2 روش
مرغ کنتاکی یکی از غذا‌های خوشمزه و عالی است. این غذا همان طور که از نام آن آشکار است با مرغ آماده و طبخ می‌شود.به طور معمول برای غذا‌های سرخ کردنی اکثر خانواده‌ها فست فود را ترجیح می‌دهند، اما از طریق این دستور غذا می‌توانید به راحتی این غذا را در منزل آماده کنید و از طعم آن لذت ببرید.

مرغ سوخاری کنتاکی که با نام کی اف سی هم شناخته می شود یکی از انواع غذاهای پرطرفدار و خوشمزه بین المللی است. این غذای خوشمزه در دسته بندی غذاهای فست فودی قرار می گیرد و یکی از معروف ترین غذاهای کشور امریکا محسوب می شود. روش پخت این غذا با مرغ سوخاری معمولی تفاوت چندانی ندارد و مهم ترین چیزی که باعث می شود این غذای به این محبوبیت برسد این است که از یک ادویه ترکیبی خوشمزه در پودر سوخاری آن استفاده می شود که باعث می شود طعم مرغ سوخاری کی اف سی نسبت به مرغ سوخاری معمولی خوشمزه تر شود، برای مشاهده این آموزش آشپزی در ادامه با ما همراه باشید.

مواد لازم برای مرغ کنتاکی

  • پیاز ۲ عدد
  • سیر ۲ عدد
  • تخم مرغ ۲ عدد
  • آرد سفید ۱ پیمانه
  • چوب دارچین ۱ عدد
  • سینه یا ران مرغ ۶ تکه
  • آبلیمو ۱ قاشق غذاخوری
  • روغن زیتون ۲ قاشق غذاخوری
  • زعفران دم کرده به اندازه کافی
  • نمک و فلفل سیاه به اندازه کافی
  • پودر سوخاری یا پودر کنتاکی ۱ پیمانه

طرز تهیه مرغ کنتاکی

ابتدا اگر پوست مرغ ها را نگرفته اید می گیرید و آن ها را می شوییم و در یک قابلمه ای ۴ لیوان آب می ریزیم و روی حرارت زیاد قرار می دهیم تا بجوش بیاید سپس مرغ ها را در آن قرار می دهیم و زمانی که مرغ ها را در آب جوش می گذاریم از جوش می افتد صبر می کنیم تا مجددا به جوش بیاید و با قاشق کف های روی آب را می گیرییم و بیرون می ریزیم و ۱ عدد از پیازها را نیز پوست می گیریم و می شوییم وداخل قابلمه می گذاریم، همچنین ۱عدد از سیرها را پوست می گیریم و به همراه یک عدد چوب دارچین داخل مرغ می اندازیم و به مدت ۲۰ دقیقه اجازه میدهیم تا با حرارت ملایم مرغ نیم پز شود. مرغ نیم پز را از قابلمه خارج می کنیم و کنار می گذاریم تا سرد شود.سپس در کاسه ای مرغ ها را قرار می دهیم و سیر باقی مانده را پوست می گیریم و با رنده ریز رنده می کنیم و ۱ عدد از پیازها را نیز پوست می گیریم و می شوییم و رنده درشت می کنیم روی مرغ ها می ریزیم و زعفران دم کرده را با آبلیمو روی مواد می ریزیم و خوب زیر رو می کنیم دقیقا مانند زمانی که جوجه را می خواهیم طعم دار کنیم.

روی کاسه را سلفون می کشیم و به مدت ۳۰ دقیقه در یخچال می گذاریم تا مرغ کاملا طعم دار شود. در یک کاسه پودر کنتاکی را میریزیم و یا می توانید از پودر سوخاری استفاده کنید و در کاسه ای دیگر آرد سفید را داریم و تخم مرغ ها را می شکنیمو زعفران دم کرده روی آن می ریزیم و خوب هم میزنیم،سپس قلم مو آشپزی را داخل روغن زیتون می زنیم و بعد روی مرغ ها خنک شده می کشیم تا کاملا آغشته به روغن شوند و بعد در کاسه ای بزرگ قرار می دهیم. در تابه ای روغن می ریزیم به میزانی که مرغ ها در آن تغریبا شناور باشند و روی حرارت کم می گذاریم تا داغ شود. تا داغ شدن روغن مرغ ها را ابتدا در آرد سفید کاملا می غلتانیم تا کاملا با آرد پوشیده شود بعد در تخم مرغ می غلتانیم و در آخر در پودر کنتاکی ( یا پودر سوخاری ) می غلتانیم و در بشقاب می گذاریم سپس به مدت ۱۵ الی ۲۰ صبر می کنیم تا مواد خوب به خورد تکه مرغ ها برود ، سپس در روغن داغ شده مرغ ها را به آرامی قرار می دهیم و حرارت را ملایم می کنیم تا در ۱۰ دقیقه در هر دو طرف مرغ ها سرخ شوند و آن وقت مرغ ها را در روی دستمال های که روغن را جذب می کنند قرار می دهیم و در دیس می چینیم و با سیب زمینی سرخ شده تزئین می کنیم و با سس کچاب نوش جان کنید.

مواد لازم برای مرغ کنتاکی با استفاده از فر

  • مرغ 1 عدد
  • قارچ 200 گرم
  • فلفل دلمه ای 1 عدد
  • روغن مایع 2 قاشق غذا خوری
  • آبلیمو 1 قاشق غذا خوری
  • زعفران دم کرده به میزان لازم
  • نمک به مزان لازم
  • فلفل به میزان لازم
  • پیاز بزرگ 1 عدد

طرز تهیه مرغ کنتاکی با استفاده از فر

  1. در مرحله اول طرز تهیه مرغ کنتاکی با استفاده از فر ابتدا مرغ ها را بشویید و پوست مرغ را جدا کنید.سپس تمام قسمت های مرغ را به زعفران اغشته کرده و به مدت 3 ساعت مرغ را درون یخچال قرار دهید.
  2. فلفل دلمه ای، قارچ و پیاز را به شکل نگینی برش داده و آن ها را با استفاده از مقداری روغن با حرارت بالا تفت دهید تا آب نیاندازد.
  3. بعد از اینکه مواد را تفت دادید در صورت تمایل می توانید مقداری رب گوجه فرنگی را به مخلوط اضافه کنید.
  4. هنگامی که مخلوط مواد لازم برای مرغ کنتاکی خوب سرخ شدند مقادیری زعفران و آبلیمو به آن ها اضافه کرده و بعد از سپری شدن حدودا 2 دقیقه مخلوط را ارز روی حرارت بردارید.
  5. در مرحله بعدی از این روش تهیه مرغ کنتاکی مقادیری از موادی که تفت داده اید را درون شکم مرغ ریخته و وقتی که شکم مرغ را با مخلوط مواد پر کردید شکم مرغ را با نخ دوخته و سیخ جوجه گردان را در درون مرغ فرو کنید در این مرحله باید توجه داشته باشید که وزن مرغ حتما در همه ی جهات یکسان و متعادل باشد.
  6. بال و پای مرغ را به هم ببندید. بهتر است قبل از اینکه مرغ را در درون فر بگذارید زیر مرغ ظرف پیرکسی که مقداری آب درون آن است قرار دهید با این کار مرغ دیگر خشک نمی شود.
  7. گریل فر را روشن کنید و مرغ کنتاکی را به مدت 2 الی 3 ساعت درون فر قرار دهید تا روی مرغ طلایی رنگ شود. بعد از مدت زمان گفته شده مرغ را از فر بیرون بیاورید و آن را درون ظرف پیرکس بگذارید سپس روی مرغ را با فویل بپوشانید و مجددا مرغ را به مدت 1 ساعت درون فر قرار دهید و شعله پایین فر را روشن کنید.بعد از سپری شدن مدت زمان مذکور مرغ را از فر بیرون بیاورید و مخلوط مواد را در اطراف مرغ کنتاکی ریخته و دوباره به مدت 30 دقیقه در فر قرار دهید.بعد از 30 دقیقه مرغ کنتاکی را از فر بیرون بیاورید ان را داخل ظرفی مناسب قرار دهید و با سیب زمینی و سبزیجات دلخواه تزئین کنید.

نوش جان!


  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب بعد از خریدن مبل دست دوم توسط رهبری: تا الان زندگی ‌ما طلبگی بوده، الان هم مبل در خانه نیاورید! (332 نظر) تزئین میز عزای سعید راد با شمع و گل و خرما و عکس های یادگاری در خانه مجللشان/ خدا رحمتشون کنه+عکس (247 نظر) روایتی از عصبانیت رهبر معظم انقلاب از عوض کردن فرش کهنه و نخ نمای خانه شان: اشتباه کردید که عوض نمودید بروید همان زیلوها را بیاورید (137 نظر) رهبر معظم انقلاب: ما درخانه تنها یک فرش دستباف داریم که جهیزیه همسرم بوده بقیه خانه موکت است/ ساده زیستی ایشان مثال زدنی است (128 نظر) خلاقیت خنده دار مغازه دار اردبیلی برای کشاندن مشتری به مغازه حماسه آفرید/ مغز نیس که معدن طلاست😂👌+عکس (99 نظر) عروسِ رهبر معظم انقلاب: بچه ام اسباب بازی ندارد، در اتاق آقا یک میز هست و 6 تا صندلی پلاستیکی و یک تلفن که به دیوار وصل است+عکس (95 نظر) ابتکار جالب یک مرد خلاق در دادن انواع لقب به مسعود پزشکیان حماسه آفرید+ویدئو/ هنر نزد ایرانیان است و بس... (67 نظر) نگاهی به اعلامیه ترحیم مادر جوان حمید گودرزی که دیشب خبر فوتش را آقای بازیگر اعلام کرد +عکس/ روحش شاد (65 نظر) خلاقیت خنده دار هندونه فروش شیرازی، برای فرار از گرما حماسه آفرید/ هنر نزد ایرانیان است و بس... (61 نظر) خلاقیت خنده دار هندوانه فروش سمنانی برای جذب مشتری حماسه آفرید/ مغز نیست که معدن طلای خالصه😂+عکس (60 نظر) خلاقیت خنده دار مغازه دار شیرازی برای کشاندن مشتری به مغازه حماسه آفرید/ مغز نیست که معدن طلاست😂👌+عکس (43 نظر) تصویری از خانه ابدی برادر زاده نرگس محمدی / روحش شاد و یادش گرامی (39 نظر) نگاهی به جشن تولد عاشقانه 45 سالگی الهام چرخنده بازیگر سریال آوای باران و باکس گل شیک روی میز/ مبارکا باشه+عکس (38 نظر) استوری تبریک خاص سرلشگر باقری به مناسبت روز چپ دست‌ها به رهبر معظم انقلاب+عکس (31 نظر) رونمایی از همزاد و بدل ایرانی هانده ارچل، بازیگر ترکیه‌ای محبوب ایرانی ها/ ایشون هم بازیگر خیلی معروفیه+عکس (29 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
فال روزانه امروز جمعه 5 مرداد 1403
فال ابجد روزانه جمعه 5 مرداد 1403
حمله گازانبری ندا چملانیان همسر دانیال اسماعیلی فر به سروش رفیعی با اسم رمز یه سری آدماااا/ نظرتون در موردش چیه؟ +سند
فال شمع روزانه امروز جمعه 5 مرداد 1403
فال قهوه با نشان روز جمعه 5 مرداد ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز جمعه 5 مرداد 1403 + فیلم
خلاقیت رسانه ای سمی باشگاه استقلال خوزستان با لو رفتن یک پست اینستاگرامی فیک درباره بازیکن معروف ساحل عاجی جنجالی شد/ مغز نیست که طلا است +عکس
ناگفته‌های سخنگوی وقت وزارت بهداشت از دستگاه کرونایاب مستعان
(تصاویر) اولین پسر جهان که با بلندترین مو روی همه دخترا رو کم کرد!/ موی 1.5 متری که رکوردار گینس شد
هدف نهایی زندگی شما با توجه به ماه تولدتان چیست؟
قاب تلخ و غم‌انگیزی از وداع آخر دختر و پسر سعید راد با پیکر پدرشان
(تصاویر)اگه دنبال رژلب های خنک و تابستونی میگردی این 6 مدل رو امتحان کن!/ مخصوص خانم های سخت پسند!
پزشکیان از کجای اقتصاد باید شروع کند؟
(تصاویر) حیاط پر گل و گیاه خانه مادری احسان علیخانی با صندلی‌های فلزی سفید
تصاویر دیدنی از دیزاین مجلل جشن تعیین جنسیت برادرزاده‌ی سپیده بزمی‌پور، همسر شاهرخ استخری با دیزاین شیک و جذاب/ عمه خانم که دلش پسر میخواست، ببینین نتیجه چی شد
منتخب روز   
ابتکار جالب یک مرد خلاق در دادن انواع لقب به مسعود پزشکیان حماسه آفرید+ویدئو/ هنر نزد ایرانیان است و بس... (فیلم) سکانس فوق عاشقانه شهاب حسینی و لیلا حاتمی در فیلم "پرسه در ماه" / ما کاملا شبیه همیم طرز نگاهامون دو دو زدن چشامون ...😍 استارت تمرینات سخت علیرضا بیرانوند در تراکتور +فیلم/ آقای دروازه بان آمادگی بدن بالایی دارد! سکانس عاشقانه دل باختن قباد به شهرزاد/ نشود فاش کسی آنچه میان من و توست (فیلم) سکانس فوق العاده احساسی و عاشقانه از شهاب حسینی و معشوقه‌اش در سریال "شهرزاد" / با چراغی همه جا گشتم و گشتم در شهر هیچکس به تو مانند نشد😍 (فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان....