طرز تهیه مرغ سوخاری کُره‌ای

  سه شنبه، 19 مرداد 1400   زمان مطالعه 3 دقیقه
طرز تهیه مرغ سوخاری کُره‌ای
مرغ سوخاری کُره ای یکی از انواع غذاهای خوشمزه و بین المللی است که اصالت آن متعلق به کشور کره می باشد، برای مشاهده این آموزش آشپزی در ادامه با ما همراه باشید.

مرغ سوخاری یکی از خوشمزه ترین غذاهای گوشتی است که طرفداران زیادی دارد. مردم نقاط مختلف جهان روش های متفاوتی برای طبخ این غذا دارند. در این قسمت از آموزش آشپزی ساعدنیوز طرز تهیه مرغ سوخاری کُره ای را آموزش می دهیم.بهتر است برای حفظ ارزش غذایی این غذای خوشمزه، مدت پخت و سرخ کردن آن کاهش یابد. همچنین برای اینکه یک مرغ سوخاری ترد و خوشمزه بدون بوی روغن سوخته داشته باشید که برای سلامتی مضر نیست، توصیه می کنیم حتما از روغن سرخ کردنی استفاده کنید.

مواد مورد نیاز برای تهیه مرغ سوخاری کره ای

  • پودر سیر ۲ قاشق چایخوری
  • پونه کوهی خشک ۲ قاشق چایخوری
  • فلفل ۱/۲ قاشق چایخوری
  • باترمیلک ۱ لیوان
  • تخم مرغ بزرگ ۱ عدد
  • نمک
  • مرغ، حدود ۱۰ قطعه( سینه مرغ ، ران و بال مرغ)
  • آرد همه منظوره ۱ ⁄ ۲ فنجان
  • نشاسته ذرت ۱⁄۲ لیوان
  • بیکینگ پودر ۱ قاشق چایخوری
  • روغن مایع ۴ فنجان

**برای تهیه باترمیلک، ۱ قاشق غذاخوری آب لیمو تازه یا سرکه سفید را به ۱ فنجان (۲۴۰ میلی لیتر) شیر اضافه کنید. هم بزنید تا ترکیب شوند و بگذارید ۵ تا ۱۰ دقیقه بماند تا کمی غلیظ شود.

طرز تهیه مرغ سوخاری کره ای

  • پاپریکا، فلفل سیاه، پودر سیر، پونه کوهی را در یک کاسه کوچک ترکیب کرده و با یک چنگال کاملاً مخلوط کنید.
  • باترمیلک، تخم مرغ، ۱ قاشق غذاخوری نمک و ۲ قاشق غذاخوری مخلوط ادویه را در یک کاسه بزرگ هم بزنید. قطعات مرغ را درون مواد قرار دهید و روی ظرف را با سلیفون پوشانده و حداقل برای ۴ ساعت تا ۲۴ ساعت در یخچال استراحت دهید.
  • آرد، نشاسته ذرت، بیکینگ پودر، ۲ قاشق چایخوری نمک و باقی مانده مخلوط ادویه را در یک کاسه بزرگ ترکیب کنید. تمامی تکه مرغ ها را در مخلوط آرد ریخته و با دست مرغ ها را کاملا به آرد آغشته کنید تا یک لایه ی ضخیمی از آرد روی مرغ ایجاد شود.
  • یک تابه چدنی را روی حرارت قرار دهید و روغن را در تابه بریزد تا روغن کاملا سرخ شود(روغن نباید بیش از ۴۲۵ درجه فارنهایت سرخ شود در غیر اینصورت سبب خشک شدن بیش از حد مرغ سوخاری و خامی مغز مرغ خواهید شد).
  • تکه های مرغ را تکان دهید تا آرد اضافی مرغ جدا شود سپس کمی حرارت را کاهش دهید و چند قطعه مرغ را در روغن داغ قرار دهید(تا ۳ دقیقه اول مرغ را به هیچ عنوان تکان ندهید). برای پخت هر طرف مرغ شما به ۵ دقیقه زمان نیاز خواهید داشت.
  • تکه های مرغ را به یک قفسه روی ظرف فر منتقل کرده و در فر قرار دهید. و در دمای ۱۶۵ درجه به مدت ۱۰ دقیقه بپزید. سپس تکه های مرغ را روی یک بشقاب با حوله کاغذ قرار دهید.
مرغ سوخاری کره ای

نکات تهیه مرغ سوخاری کره ای

  • شما می توانید به جای استفاده از آرد از آرد سوخاری خانگی استفاده کنید. برای تهیه آرد سوخاری خانگی کافیست کمی نان ساندویچ را در فر قرار داده تا کاملا خشک شود سپس با استفاده از آسیاب پودر کنید(برای طعم دار شدن آرد سوخاری خانگی از کمی ادویه مثل زردچوبه – فلفل سیاه – فلفل قرمز – ادویه کاری استفاده نمایید).
  • برای روشن تر شدن رنگ مرغ سوخاری در ترکیبات ادویه از فلفل سیاه کمتری استفاده کنید.
  • می توانید برای طعم و رنگ بهتر در این دستورپخت از کمی زعفران دمکرده استفاده کنید.
  • در صورت تمایل سیب زمینی سرخ شده را در کنار مرغ سوخاری سرو کنید.

  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب بعد از خریدن مبل دست دوم توسط رهبری: تا الان زندگی ‌ما طلبگی بوده، الان هم مبل در خانه نیاورید! (354 نظر) تزئین میز عزای سعید راد با شمع و گل و خرما و عکس های یادگاری در خانه مجللشان/ خدا رحمتشون کنه+عکس (258 نظر) روایتی از عصبانیت رهبر معظم انقلاب از عوض کردن فرش کهنه و نخ نمای خانه شان: اشتباه کردید که عوض نمودید بروید همان زیلوها را بیاورید (138 نظر) رهبر معظم انقلاب: ما درخانه تنها یک فرش دستباف داریم که جهیزیه همسرم بوده بقیه خانه موکت است/ ساده زیستی ایشان مثال زدنی است (129 نظر) عروسِ رهبر معظم انقلاب: بچه ام اسباب بازی ندارد، در اتاق آقا یک میز هست و 6 تا صندلی پلاستیکی و یک تلفن که به دیوار وصل است+عکس (112 نظر) خلاقیت خنده دار مغازه دار اردبیلی برای کشاندن مشتری به مغازه حماسه آفرید/ مغز نیس که معدن طلاست😂👌+عکس (100 نظر) ابتکار جالب یک مرد خلاق در دادن انواع لقب به مسعود پزشکیان حماسه آفرید+ویدئو/ هنر نزد ایرانیان است و بس... (67 نظر) نگاهی به اعلامیه ترحیم مادر جوان حمید گودرزی که دیشب خبر فوتش را آقای بازیگر اعلام کرد +عکس/ روحش شاد (65 نظر) خلاقیت خنده دار هندوانه فروش سمنانی برای جذب مشتری حماسه آفرید/ مغز نیست که معدن طلای خالصه😂+عکس (61 نظر) خلاقیت خنده دار هندونه فروش شیرازی، برای فرار از گرما حماسه آفرید/ هنر نزد ایرانیان است و بس... (61 نظر) خلاقیت خنده دار مغازه دار شیرازی برای کشاندن مشتری به مغازه حماسه آفرید/ مغز نیست که معدن طلاست😂👌+عکس (48 نظر) تصویری از خانه ابدی برادر زاده نرگس محمدی / روحش شاد و یادش گرامی (41 نظر) نگاهی به جشن تولد عاشقانه 45 سالگی الهام چرخنده بازیگر سریال آوای باران و باکس گل شیک روی میز/ مبارکا باشه+عکس (38 نظر) استوری تبریک خاص سرلشگر باقری به مناسبت روز چپ دست‌ها به رهبر معظم انقلاب+عکس (32 نظر) نگاهی به خونه زندگی مجلل و شاه نشین مهران مدیری به سبک پادشاه عربستان/ خونه نگو کاخ بگو قصر بگو+عکس😍👌 (32 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
فال روزانه امروز جمعه 5 مرداد 1403
فال ابجد روزانه جمعه 5 مرداد 1403
حمله گازانبری ندا چملانیان همسر دانیال اسماعیلی فر به سروش رفیعی با اسم رمز یه سری آدماااا/ نظرتون در موردش چیه؟ +سند
فال شمع روزانه امروز جمعه 5 مرداد 1403
فال قهوه با نشان روز جمعه 5 مرداد ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز جمعه 5 مرداد 1403 + فیلم
فال انبیاء روزانه جمعه 5 مرداد 1403
خلاقیت رسانه ای سمی باشگاه استقلال خوزستان با لو رفتن یک پست اینستاگرامی فیک درباره بازیکن معروف ساحل عاجی جنجالی شد/ مغز نیست که طلا است +عکس
ناگفته‌های سخنگوی وقت وزارت بهداشت از دستگاه کرونایاب مستعان
(تصاویر) اولین پسر جهان که با بلندترین مو روی همه دخترا رو کم کرد!/ موی 1.5 متری که رکوردار گینس شد
هدف نهایی زندگی شما با توجه به ماه تولدتان چیست؟
قاب تلخ و غم‌انگیزی از وداع آخر دختر و پسر سعید راد با پیکر پدرشان
(تصاویر)اگه دنبال رژلب های خنک و تابستونی میگردی این 6 مدل رو امتحان کن!/ مخصوص خانم های سخت پسند!
پزشکیان از کجای اقتصاد باید شروع کند؟
(تصاویر) حیاط پر گل و گیاه خانه مادری احسان علیخانی با صندلی‌های فلزی سفید
منتخب روز   
ابتکار جالب یک مرد خلاق در دادن انواع لقب به مسعود پزشکیان حماسه آفرید+ویدئو/ هنر نزد ایرانیان است و بس... (فیلم) سکانس فوق عاشقانه شهاب حسینی و لیلا حاتمی در فیلم "پرسه در ماه" / ما کاملا شبیه همیم طرز نگاهامون دو دو زدن چشامون ...😍 استارت تمرینات سخت علیرضا بیرانوند در تراکتور +فیلم/ آقای دروازه بان آمادگی بدن بالایی دارد! سکانس عاشقانه دل باختن قباد به شهرزاد/ نشود فاش کسی آنچه میان من و توست (فیلم) سکانس فوق العاده احساسی و عاشقانه از شهاب حسینی و معشوقه‌اش در سریال "شهرزاد" / با چراغی همه جا گشتم و گشتم در شهر هیچکس به تو مانند نشد😍 (فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان....