روش تهیه نان بادام زمینی لذیذ

  یکشنبه، 24 مرداد 1400   زمان مطالعه 3 دقیقه
روش تهیه نان بادام زمینی لذیذ
آموزش طرز تهیه نان بادام زمینی . با این آموزش آشپزی در ساعد نیوز همراه باشید.

همان طور که می دانیم خوردن نان در لایف استایل کتوژنیک مجاز نیست و کربوهیدرات بالایی دارد که فرد با خوردن آن از این لایف استایل خارج شده و به اصطلاح چیت می کند.
از طرفی نان بسیار وسوسه برانگیز است و با هر غذایی می توان آن را استفاده کرد و در بین ایرانیان بسیار محبوب می باشد و از اهمیت بالایی برخوردار است به طوری که اکثر ایرانیان سر سفره حتما نان را می گذارند و استفاده می کنند.

مواد لازم برای نان بادام زمینی

  • آرد : سه و نیم پیمانه
  • مایه خمیر : ۱۰ گرم
  • شیر و روغن : از هر کدام نصف پیمانه
  • تخم مرغ و زرده آن : از هر کدام یک عدد
  • کره گیاهی (مارگارین) : یک قاشق سوپخوری
  • نمک و شکر : از هر کدام یک قاشق مرباخوری
  • بادام زمینی آسیاب شده و آب : به میزان لازم
  • کنجد و خرفه : به میزان لازم

طرز تهیه نان بادام زمینی

آشپزی-آرد، مایه خمیر، نمک و شکر را با هم مخلوط کرده وسط آن را گود کنید سپس شیر، روغن و تخم مرغ را بریزید و آرام آرام آرد را با آن مخلوط کرده و آب به آن اضافه کنید تا خمیر یک دستی به دست آید و به دست نچسبد. از خمیر چند چونه درست کرده و هر کدام را با وردنه به صورت دایره باز کنید روی خمیر را با مارگارین که در محیط نرم شده چرب کرده و پودر بادام زمینی را روی آن بپاشید و آن را به صورت نازک رول کنید و دور خودش مثل گل بپیچید و روی آنها زرده مالیده، کنجد و خرفه بپاشید و داخل سینی فر چرب شده قرار داده و ۱۵ دقیقه به آن استراحت دهید تا حجم آن دو برابر شود.آن گاه در فر گرم شده با حرارت ۱۷۵ درجه سانتی گراد به مدت ۳۰ دقیقه قرار دهید تا حدی که روی نان ها طلایی شود.

مواد لازم برای نان ذرت و بادام زمینی

  • 200 گرم آرد ذرت (زرد میشه)
  • 140 گرم آرد گندم
  • 1 قاشق مرباخوری بکینگ پودر
  • 1 قاشق مرباخوری نمک
  • نصف قاشق مرباخوری جوش شیرین (چون ضرر داره بجاش بکینگ رو زیادتر کنید)
  • 1 پیمانه دوغ طبیعی
  • 1 قاشق مرباخوری ادویه کاری
  • 1 قاشق مرباخوری زردچوبه
  • 1/2 پیمانه بادام زمینی بدون پوست نمکی
  • 60 میلی لیتر روغن مایع کانولا
  • 2 تخم مرغ
  • 3 قاشق غذاخوری کره آب شده

طرز تهیه نان ذرت و بادام زمینی

آرد ها، بکینگ پودر و نمک را باهم مخلوط کنید، در یک کاسه دیگر، دوغ، کاری، زردچوبه، بادام زمینی، روغن و تخم مرغ هارو مخلوط کنید با ویسک یا چنگال، مواد خشک را اضافه کنید و ورز بدهید، کره را هم اضافه کنید و ورز بدهید.خمیر را بدون استراحت دادن، داخل قالب که کاغذ روغنی گذاشتید، بگذارید و روی آن چندتا بادام زمینی بگذارید و در فر گرم شده 235 دجه، 20 دقیقه بپزید.

مواد مورد نیاز برای نان بادام زمینی کتوژنیک

آرد بادام زمینی ۱۰ قاشق غذاخوری (برای تهیه آرد بادام زمینی مورد نیاز برای تهیه نان بادام زمینی کتوژنیک ، پوست بادام زمینی را می گیریم و آن را در دستگاه آسیاب می ریزیم و آسیاب می کنیم تا به آرد نرمی تبدیل شود فقط باید به این نکته توجه داشته باشیم که تا حدی آسیاب کنیم که به روغن نیفتد)

  • آرد نارگیل ۳ قاشق غذاخوری
  • پودر پروتئین ۱ قاشق غذاخوری
  • پودر اسفرزه ۱ قاشق غذاخووری
  • تخم مرغ ۱ عدد
  • بکینگ پودر نصف قاشق چای خوری
  • ماست یونانی ۱ قاشق غذاخوری
  • روغن زیتون به میزان لازم

طرز تهیه نان بادام زمینی کتوژنیک

ابتدا تخم مرغ را با همزن می زنیم تا وقتی که کرم رنگ شود و بعد پودر پروتئین و پودر اسفرزه و ماست یونانی را اضافه می کنیم و مجدد هم می زنیم. بعد از مدت کوتاهی آرد بادام زمینی و بکینگ پودر را اضافه می کنیم و با لیسک هم می زنیم. در نهایت آرد نارگیل را اضافه می کنیم تا بتوانیم راحت تر خمیر را قالب بزنیم.

خمیر را روی کاغذ روغنی پهن می کنیم با وردنه و به صورت دلخواه قالب می زنیم. کف تابه روغن زیتون می ریزیم و نان را در تابه پهن می کنیم و هر وقت که یک طرف آن پخت برمی گردانیم تا طرف دیگر بپزد. حرارت باید بسیار کم باشد که روغن زیتون نسوزد و باعث سوختن نان شود. این نان را می توان با انواع پنیر و انواع غذاهای کتویی استفاده کرد.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
خلاقیت خنده دار هندونه فروش شیرازی، برای فرار از گرما حماسه آفرید/ هنر نزد ایرانیان است و بس... (176 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (109 نظر) مراسم تشییع پدر حامد بهداد، با حضور چهره های سرشناس و بازیگران +عکس/ روحش شاد و یادش گرامی (70 نظر) نگاهی به اعلامیه ترحیم مادر جوان حمید گودرزی که دیشب خبر فوتش را آقای بازیگر اعلام کرد +عکس/ روحش شاد (40 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (39 نظر) انتخاب محمدرضا گلزار و بهرام رادان به عنوان خوش‌تیپ‌ترین و خوش قیافه‌ترین بازیگران ایران از منظر الیف ارول بازیگر چشم آبیِ ترکیه‌ای+ ویدیو/ چشم آیسان خانوم و مینا مختاری روشن! (28 نظر) خلاقیت خنده‌دار اوستا بنّا در ساختن توالت کنار روشویی برای راحتیِ صاحبخانه حماسه آفرید+ عکس/ مغز نیست که فسفر خالصه😂 (26 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (26 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (24 نظر) خلاقیت خنده دار میوه فروش وانتی با عکس رضا گلزار حماسه آفرید/هنر نزد ایرانیان است و بس+ عکس (21 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (18 نظر) خلاقیت منحصر به فرد آرایشگر خوش ذوق در تغییر چهره داماد حماسه ساز شد+ویدئو/سلطان بی چون و چرای گریم در سطح خاورمیانه😂 (16 نظر) سینه زنی شاهرخ خان، بازیگر معروف هندی در هیئت عزاداری امام حسین (ع) +ویدئو (15 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (14 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (13 نظر)
تیتر امروز   
خودکشی دردناک و همزمان 2 خواهر در تهران 13 و 14 ساله در تهران !
نوجوان مرندی مدال طلای جهان را دشت کرد
فال ابجد روزانه یکشنبه 31 تیر 1403
فال قهوه با نشان روز یکشنبه 31 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر یکشنبه 31 تیر 1403 + فیلم
فال انبیاء روزانه یکشنبه 31 تیر 1403
فال روزانه امروز یکشنبه 31 تیر ماه 1403
فال شمع روزانه امروز یکشنبه 31 تیر 1403
ناگفته های پدر داماد رهبر انقلاب: تنها دارایی رهبری یک خانه در پایین شهر تهران است
درباره یک اتفاق زشت در حاشیه نماز جمعه تهران!
کشف گور‌های مدور کودکان
نصب تلویزیون بالای شومینه؛ نکاتی که باید رعایت کنید
روایت جالب و شنیدنی همسر رهبر انقلاب از خانم معلم منحصر به فرد غیرچادری تا ازدواجشان/ مصاحبه‌ای که در یک مجله انگلیسی چاپ شد
برادر رهبر معظم انقلاب: ایشان در عروسی من با ماشین فولکس‌شان، شب تا ساعت12 برای آنهایی که جهاز آورده بودند دنبال شام بودند+ عکس
ویدیو/ علت ورشکستگی "آقای همساده" در بازار دیجیتال/ تخصص داشتم، دلار هم زیاد داشتم اما...
منتخب روز   
(فیلم) سکانس فوق العاده احساسی و عاشقانه از شهاب حسینی و معشوقه‌اش در سریال "شهرزاد" / با چراغی همه جا گشتم و گشتم در شهر هیچکس به تو مانند نشد😍 (فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!!