طرز تهیه نان موزی نرم و خوشمزه

  چهارشنبه، 30 تیر 1400   زمان مطالعه 4 دقیقه
طرز تهیه نان موزی نرم و خوشمزه
اگه شما هم مثل من از سال ها خوردن نان های تکراری خسته شدید و به دنبال یه نوع متفاوت و خوشمزه هستید،“نان موزی” نرم و خوشمزه رو حتما امتحان کنید!

نان موزی یکی از نان های خیلی پر استفاده و شناخته شده آمریکایی هست که معمولا به عنوان صبحانه یا اسنک مصرف می شود. این نان به خاطر موادی که داخل آن دارد خیلی باب طبع ما ایرانی ها هم هست . نان موز نانی است سرشار از پتاسیم،که می تواند برای کسانی که در سنین رشد هستند به خصوص کودکان، جایگزینی سالم برای بسیاری از تنقلات بی کیفیت و فاقد ارزش غذایی باشد. برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه نان موزی در ادامه با ما همراه باشید.

فقط از موزهای خیلی رسیده استفاده کنید

تنها الزام شما برای درست کردن نان موزی این است که فقط از موز رسیده استفاده کنید. هنگامی که پوست موز لکدار می شود و گذاشتن آنها جلوی مهمانها خجالت آور به نظر می رسد، نوبت درست کردن نان موزی فرا می رسد. بگذارید موز بیشتر بماند تا جایی که پوست آن قهوه ای بشود و حتی به نظر بیاید که میوه در حال خراب شدن است در این صورت نان شما طعم قویتر و خوشمزه تر خواهد داشت. من خودم گذاشتم موزها آنقدر در یخچال بمانند تا کاملا پوستشان سیاه شود.

اجازه بدهید برای یک ثانیه در مورد له کردن موز صحبت کنیم. من دوست دارم برخی از قطعات موز کمی درشت داخل نان باشند و همچنین خیلی راحت داخل همان کاسه ای که سایر مواد را می ریزم موزها را هم اضافه می کنم تا ظرف کمتری کثیف شود البته اولین بار که آن را درست کردم موزها را کاملا له و پوره کردم و نتیجه کار هم خوب بود اگر شما با وجود قطعات بزرگ موز در نان مخالف هستید می توانید آنها را در یک کاسه جداگانه کاملا له کنید سپس به سایر مواد خمیر اضافه کنید.

از میکسر استفاده کنیم یا چاقو

اگر توی این مساله گیر کردید باید یک جمله امید بخش بگویم «نترس! کار خودت را راحت کن». اگر دوست دارید می توانید آن را در یک مخلوط کن یا همزن کاسه ای درست کنید در اینصورت روش دلخواه خودتان را پیاده کنید. شخصا ترجیح می دهم که آن را به صورت دستی و در کاسه درست کنم چون خیلی راحت تر است و نیازی نیست که آن همه ظرف و یا دستگاه را کثیف کنید.

اگر از همزن استفاده می کنید، دو انتخاب دارید: کره را ذوب کنید و بقیه دستور را انجام دهید یا می توانید کره را نرم کنید و آن را با شکر به صورت کرم درآورید. کرم کردن کره نرم شده و شکر نان موزی شما را سبکتر کرده و بیشتر شبیه کیک می شود با بافتی نرمتر و ظریفتر، کره ذوب شده باعث می شود که نان متراکمتر شده و کمتر ترد باشد.

مواد لازم برای نان موزی با گردو و عسل

  • موز کاملاً رسیده 3 عدد
  • کره 1/2 پیمانه
  • عسل 1/2 پیمانه
  • شکر قهوه ای 1/2 پیمانه
  • وانیل 1/2 قاشق چایخوری
  • تخم مرغ 2 عدد
  • جوش شیرین 1/4 قاشق چایخوری
  • بیکینگ پودر 1 قاشق چایخوری
  • پودر دارچین 1/3 قاشق چایخوری
  • نمک 1/4 قاشق چایخوری
  • آرد سفید 1 و 1/4 پیمانه
  • جو دو سر 1/2 پیمانه
  • گردو خرد شده 1 پیمانه

طرز تهیه نان موزی

فر را با دمای ۱۷۵ درجه سانتیگراد روشن کنید. موزها را حلقه حلقه کنید و در یک کاسه بزرگ بریزید. سپس، کره، عسل، شکر قهوه ای، وانیل، تخم مرغ، جوش شیرین، بیکینگ پودر، دارچین و نمک را اضافه کنید.

سری خمیرزن همزن را وصل کنید و مواد را با سرعت متوسط همزن هم بزنید تا کاملاً مخلوط شوند. اگر هنوز چند تکه موز در خمیر قابل مشاهده بود ایرادی ندارد.

آرد و جو دو سر را اضافه کنید و خیلی کم هم بزنید تا فقط مواد با هم مخلوط شوند. حتی می توانید این مرحله را دستی انجام دهید.

۳/۴ پیمانه از گردو را اضافه کنید و با یک قاشق مواد را زیر و رو کنید تا گردوها پخش شوند. فراموش نکنید که بعد از اضافه کردن آرد نباید مواد را زیاد از حد هم بزنید چون باعث می شود نان شما خشک از آب در بیاید.

خمیر تهیه شده را داخل یک قالب لوف بریزید و گردوهای باقی مانده را روی آن بریزید.

قالب را ۴۰-۴۵ دقیقه در فر قرار دهید و موقع خارج کردن از فر با خلال دندان میزان پخت را چک کنید. اگر با فشار دادن خلال دندان در مرکز کیک، خلال تمیز بیرون آمد، نان موزی شما آماده است.

نکته: اگر می خواهید روی نان هم طلایی رنگ شود، قبل از خارج کردن نان از فر، یکی دو دقیقه شعله بالایی فر را روشن کنید.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (709 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (200 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (69 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (61 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (37 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (28 نظر) بنز آخرین مدلی که رهبر معظم انقلاب آن را رد کرد: ببرید اینها را بفروشید! (24 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (23 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (19 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز مغازه دار یزدی در ایام محرم/آدم حظ میکنه از اینهمه درک و شعور+فیلم (15 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (15 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (13 نظر) پارسا پیروزفر سَرَش را از ته تراشید؛ تغییر چهره آقای بازیگر قابل شناسایی نیست (12 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (12 نظر) بازیگرانی که در جوانی فوت شده اند + ویدئو با صدای معتمدی سریال گرگ و میش / روحشان شاد چقدر حیف شدن😥 عسل بدیعی، پوپک گلدره و .. (10 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
تغییر چهره باورنکردنی فهیمه سریال پایتخت/ نسرین نصرتی از فهیمه تا حکیمه در انتهای شب
بازیگران و هنرمندان مشهوری که در عروسی شاهانه آمبانی حضور داشتند/ از شاهرخ خان و همسرش تا خواهران کارداشیان با لباس های چشم نواز
قاب زیبایی از فریبا کوثری، عمره سریال "مختارنامه"، در کنار برادر و مادر خوش خنده و پرانرژی اش/ گلدوزی های مانتو مجلسی اش چقدر زیبا و خاصه!
(ویدئو) فوت کوزه گری برای خوشمزه ترین نذری ماه محرم!/فرمول «قیمه نذری» با ادویه های مخصوص آشپز هیئت امام حسین
یادی کنیم از آخرین عکس منتشر شده از بازیگران جوان فوت شده در کنار فرزندان ناز و بانمکشان/ واقعا جگر آدم آتش میگیره واسه بچه‌های دل سوختشون
(تصاویر) بالکن سایه‌بان‌دار و پر از گلدان های ریز و درشت پاشا رستمی، حامد سریال "لحظه گرگ و میش"/ آخه چقدر باسلیقه! اینجا چایی واقعا میچسبه👌
ویدئو فوق احساسی از سینه زنی شهاب حسینی در هیئت عزاداری امام حسین(ع) در شب عاشورا
(عکس) نگاهی به حیاط سرسبز مریم امیر جلالی/ گوشه دنج خانم بازیگر برای کتاب خوانی/ به به چه آرامشی داره/ هارمونی زیبای رنگ های سبز و صورتی
زن نیمه عریان تهران را بهم ریخت!/ زن جوان در چهارراه جهان کودک تهران با واکنش پلیس بازداشت شد
(تصاویر) 5 تا از پرندگانی که شگفت انگیزترین چشمان جهان را دارند/ احتمالا مژه مصنوعی رو از دومی الهام گرفتن، فقط ببین چه مژه‌هایی داره👌
(ویدیو) شام غریبان نیوشا ضیغمی و دختر موبلندش در شب عاشورا کنار خیمه ها/ ماشالله دخترش چه خانومی شده!
عروسی مولتی میلیاردی هندی با 14 هزار نفر مهمان و زیبایی خیره کننده لباس عروس + تصاویر
(عکس) عزاداری الناز شاکردوست در عاشورا/ پست عاشورایی الناز شاکردوست
(تصاویر) چیدمان شیک و ایرانی پسند سفره حضرت ابوالفضل در منزل باسلیقه علی دایی، با جاشمعی‌ها و مبلمان طلایی و دیزاین زیبای گل در وسط سفره
جدیدترین عکس محمدرضا گلزار در فضای مجازی در روز عاشورا
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان