طرز تهیه نوتلا واقعی خانگی

  یکشنبه، 31 مرداد 1400   زمان مطالعه 4 دقیقه
طرز تهیه نوتلا واقعی خانگی
نوتلا نوعی شکلات صبحانه محبوب و بسیار پر مصرف در سراسر جهان است که بسیار مقوی و انرژی زا می باشد. البته از نوتلا می توانید در انواع دسرها و شیرینی ها نیز استفاده کنید، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه نوتلا در ادامه با ما همراه باشید.

شکلات صبحانه خانگی نوتلا یکی از صبحانه های مقوی و پرخاصیت است که می توانید آن را در خانه و به سادگی تهیه کنید، در این مطلب به شما می آموزیم چطور نوتلا خانگی تهیه کنید.این نوتلا خانگی کاملا نرم و لطیف و کرمی و فندقی و خوشمزه هست. پس با ما همراه باشید.

مواد لازم برای تهیه شکلات نوتلا

  • خاک قند ۱٫۵ فنجان
  • زرده تخم مرغ ۳ عدد
  • کره ۶ قاشق غذاخوری
  • خامه ۸ قاشق غذاخوری
  • شکلات تخته ای ۱۵۰ گرم
  • فندق خرد شده ۱۰۰ گرم
  • پودر کاکائو ۳ قاشق غذاخوری

طرز تهیه شکلات نوتلا

برای تهیه شکلات صبحانه خوشمزه ابتدا کره را از یخچال خارج می کنیم و در دمای محیط قرار می دهیم تا کره کاملا نرم شود. در مرحله بعدی کره را به همراه پودر قند و پودر کاکائو داخل یک ظرف مناسب می ریزیم و با مخلوط کن خوب مخلوط می کنیم تا یکدست شوند.

پس از اینکه مواد مخلوط شدند و شکل گرفتند آنها را کنار می گذاریم. در مرحله بعدی شکلات تخته ای را به روش بن ماری ذوب می کنیم (در روش بن ماری ظرف شکلات را باید روی بخار آب داغ قرار دهید تا شکلات به آرامی ذوب شود)

در ادامه زرده های تخم مرغ را در یک ظرف جداگانه خوب هم می زنیم تا به رنگ کرمی در بیایند و حالت کش داری به خود بگیرند. در مرحله بعدی فندق ها را خرد می کنیم و به همراه خامه به ظرف مخلوط کره، پودر قند و پودر کاکائو اضافه می کنیم.

مواد را کمی مخلوط می کنیم سپس زرده های تخم مرغ را به ظرف اضافه می کنیم. در مرحله نهایی شکلات تخته ای که به روش بن ماری ذوب کرده بودیم را به مواد اضافه می کنیم و مواد را با مخلوط کن خوب میکس می کنیم تا کاملا یکدست شوند.

پس از اینکه شکلات صبحانه منسجم و یکدست شد آنرا داخل یخچال قرار دهید تا خودش را بگیرد. برای اینکه شکلات صبحانه به طور کامل آماده سرو شود بهتر است اجازه دهید به مدت حداقل ۲ ساعت در یخچال بماند.

مواد لازم برای تهیه شکلات نوتلا نوتلا روش دوم

  • شکلات تلخ: 2 بسته 100 گرمى
  • شیر عسلى: 1 قوطى(390 گرمى)
  • پودر فندق: 100 گرم
  • کره: 100 گرم

طرز تهیه شکلات نوتلا روش دوم

شکلات ها را به روش بن مارى آماده کنید ( در ظرفى روى بخار آب جوش). کره را اضافه کنید و خوب مخلوط کنید.شیر عسلى و پودر فندق را هم اضافه و خوب مخلوط کنید. خوب شکلات ما آماده است، به همین راحتى!

نکته: برای رژیمی بودن می توانید کره را از مواد اولیه حذف کنید. در ضمن می توانید با بادام زمینى یا هر مغز دیگرى که دوست دارید تهیه کنید. با این مواد مى توانید 2 شیشه شکلات تهیه کنید.

مواد لازم برای نوتلا خانگی روش سوم

  • فندق 1 پیمانه
  • پودر کاکائو 3 قاشق غذاخوری
  • روغن مایع 3-2 قاشق غذاخوری
  • عسل 2 قاشق غذاخوری
  • شیر خشک 2 قاشق چایخوری
  • شیر سرد 3-2 قاشق غذاخوری
  • وانیل 1/8 قاشق چایخوری

طرز تهیه نوتلا خانگی روش سوم

فندق ها را در یک سینی فر بریزید وبه مدت 10 دقیقه در فر گرم شده با درجه 200 درجه سانتی گراد قرار دهید تا به خوبی تست شود و خامی آن گرفته شود – دقت کنید هر از گاه فندق ها را زیر و رو کنید تا به خوبی تست شود. پس از خارج کردن از فر، فندق ها را بین دستمالی تمیز بریزد و خوب مالش دهید تا پوست آن جدا شود .

پس از خنک شدن فندق ها، آن ها را در بلندر بریزید و خوب میکس کنید تا به روغن بیافتد.

یک قاشق از عسل را همراه دو قاشق روغن، پودر کاکائو، وانیل و شیر خشک به فندق میکس شده اضافه کنید؛ دقت داشته باشید برای جلوگیری از بالا رفتن حرارت مواد، ابتدا به صورت منقطع یا پالسی(خاموش و روشن کردن دستگاه) مواد را میکس کنید و پس از آن با سرعت پایین مخلوط کنید تا مواد به شکل نوتلا درآید. در این مرحله مواد را بچشید، و شیرینی شکلات را با توجه به ذانقه خود با باقی مانده عسل به حد مطلوب برسانید. اگر حس کردید مواد رقیق تر از آنچه که باید، شده به تدریج شیر سرد اضافه کنید تا دمای مواد نوتلا را متعادل کند و فرم بگیرد. درصورتی که مایل به چرب تر شدن نوتلا بودید باقی روغن را به تدریج اضافه کنید.

نکات تهیه نوتلا خانگی

  • شیر حیوانی را می توان حذف کرد چرا که ماندگاری شکلات صبحانه نوتلا را پایین می آورد؛ به جای آن می توان از شیرهای گیاهی از جمله: شیر بادام، نارگیل، سویا استفاده کرد.
  • می توان 2 قاشق غذاخوری روغن یا کره فندق را جایگزین فندق کرد. اگر طعم بادام زمینی را دوست دارید می توانید از کره بادام زمینی به جای فندق استفاده کنید.
  • نوتلا خانگی را می توان 2 هفته خارج از یخچال و به مدت طولانی در یخچال نگهداری کرد.
  • شیر خشک رنگ نوتلا را روشن می کند و ماندگاری شکلات را بالا می برد.
  • می توان برای تعدیل کردن طعم شیرین نوتلا، مقدار کمی نمک (چند پر) به آن افزود.
  • دقت کنید مایعات را یک دفعه اضافه نکید.

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (661 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (113 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (93 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (74 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (63 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (60 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (46 نظر) خلاقیت منحصر به فرد آرایشگر خوش ذوق در تغییر چهره داماد حماسه ساز شد+ویدئو/سلطان بی چون و چرای گریم در سطح خاورمیانه😂 (32 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (29 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (23 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (21 نظر) خلاقیت خنده‌دار اوستا بنّا در ساختن توالت کنار روشویی برای راحتیِ صاحبخانه حماسه آفرید+ عکس/ مغز نیست که فسفر خالصه😂 (21 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (17 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (15 نظر) مراسم تشییع پدر حامد بهداد، با حضور چهره های سرشناس و بازیگران +عکس/ روحش شاد و یادش گرامی (14 نظر)
منتخب روز   
(فیلم) سکانس فوق العاده احساسی و عاشقانه از شهاب حسینی و معشوقه‌اش در سریال "شهرزاد" / با چراغی همه جا گشتم و گشتم در شهر هیچکس به تو مانند نشد😍 (فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان