طرز تهیه ی املت اسپانیایی

  پنجشنبه، 26 فروردین 1400   زمان مطالعه 3 دقیقه
طرز تهیه ی املت اسپانیایی
املت اسپانیایی یکی از انواع املت های خوشمزه و بین المللی است که با مواد متنوعی تهیه می شود، برای مشاهده این آموزش در ادامه با ما همراه باشید.

املت اسپانیایی معروفترین صبحانه رستوران های اسپانیاست، که با سیب زمینی و تخم مرغ درست می شود ولی در اسپانیا به اسم تورتیلا بیشتر از املت اسپانیایی معروف است اولین رسپی شناخته شده این غذا در سال ۱۸۱۷ پیدا شد، البته بعضی ها پیاز هم بهش اضافه میکنند. لازم نیست داغ خورده شود، می شود برش بزنید و در یخچال نگهدارید و به عنوان عصرانه هم میل کنید. در اضافه کردن مواد می توانید کمی خلاق تر باشید و یا موادی اضافه کنید تا باب میل تان شود. این املت شباهت زیادی به کوکو سیب زمینی خودمان دارد. این املت را در اسپانیا به عنوان ساندویچ هم میل می کنند.

مواد لازم برای املت اسپانیایی

  • تخم مرغ : 2 عدد
  • قارچ : 2 عدد
  • کره : 25 گرم
  • فلفل : یک دوم قاشق چایخوری
  • فلفل دلمه : یک دوم
  • گوجه فرنگی : یک عدد متوسط
  • ژامبون گوشت یا مرغ : یک ورق
  • نمک : یک دوم قاشق چایخوری

طرز تهیه املت اسپانیایی

ایتدا همه مواد را خرد کرده و تخم مرغ را خوب بزنید سپس کره را در ماهیتابه بریزید تا آب شود زمانی که کره آب شد مواد خرد شده را در داخل ماهیتابه ریخته و تفت بدهید حالا نوبت به اضافه کردن نمک و فلفل رسیده است آنها را اضافه کرده و در نهایت تخم مرغ هم زده را هم افزوده و با بقیه مواد مخلوط کنید. این املت اسپانیایی بهتر آن است در فر تهیه کنید اما اگر امکان این کار برایتان مقدور نبود می توانید یک ماهیتابه بکار ببرید.که در صورت اینکار بایستی موقع طبخ املت حتما درب ماهیتابه را ببندید.

سوالات متدوال در طرز پخت املت اسپانیایی

طرز تهیه املت اسپانیایی با چیپس سیب زمینی چگونه است؟

همانطور که گفته شد، سیب زمینی و تخم مرغ پایه و اساس املت اسپانیایی هستند. البته شما می توانید سیب زمینی را از دستور حذف کرده و به جای آن از چیپس سیب زمینی استفاده کنید. دستور پخت این نوع از املت اسپانیایی بسیار ساده است. فقط کافی است سبزیجات و مواد مورد علاقه خود را جداگانه تفت دهید (البته پیشنهاد می کنیم در این دستور از گوجه، اسفناج یا سایر سبزیجات استفاده نکنید!). سپس یک پاکت چیپس متوسط را در یک کاسه خالی کرده و 6 عدد تخم مرغ را به آن اضافه کنید. سپس مواد را به خوبی مخلوط کرده و در تابه بریزید. زمانی که تخم مرغ کاملا سفت شد، املت شما حاضر است.

طرز تهیه املت اسپانیایی تورتیلا (Tortilla Espanola) چگونه است؟

املت تورتیلا یا املت ترتیلا اسپانیایی در واقع نام دیگر املت اسپانیایی با سیب زمینی است و دستور تهیه متفاوتی ندارد. البته بعضی از افراد در طرز تهیه املت اسپانیایی ترتیلا از ژامبون و پنیر پیتزا استفاده کرده و یا به جای پیازچه از یک عدد پیاز استفاده می کنند. در نظر داشته باشید که ژامبون را باید همراه با سایر سبزیجات تفت داده و پنیر پیتزا را مشابه پنیر چدار و در پایان پخت اضافه کنید. در ضمن در صورت استفاده از ژامبون بهتر است اسفناج را از دستور حذف کنید.

طرز تهیه املت اسپانیایی با قارچ چگونه است؟

برای درست کردن املت اسپانیایی با قارچ، به همین دستور 6 عدد قارچ اضافه کرده و اسفناج را از دستور حذف کنید. قارچ را همراه با سایر مواد درون تابه تفت دهید. در صورت تمایل می توانید سه عدد گوجه فرنگی ریز خرد شده و چند ورقه ژامبون هم به این دستور اضافه کنید.

دستور پخت املت اسپانیایی در فر چگونه است؟

اگر می خواهید املت اسپانیایی را به صورت اصیل درست کنید، بهتر است از فر استفاده کنید. برای این کار ابتدا سبزیجات را مشابه همین دستور درون ماهیتابه تفت داده و سپس مواد را از روی حرارت کنار بگذارید تا سرد شوند. سپس تخم مرغ ها و شیر را در یک کاسه بزنید و روی مخلوط بریزید. بعد در یک قالب، کاغذ روغنی گذاشته و مواد را درون قالب ریخته و روی آن پنیر بریزید. قالب را برای 20 تا 30 دقیقه درون فر گرم شده در دمای 375 درجه فارنهایت قرار دهید تا طلایی شود. در پایان می توانید املت اسپانیایی را با جعفری و پیازچه خرد شده تزیین کنید.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (657 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (112 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (92 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (64 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (59 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (46 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (40 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (29 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (23 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (21 نظر) خلاقیت منحصر به فرد آرایشگر خوش ذوق در تغییر چهره داماد حماسه ساز شد+ویدئو/سلطان بی چون و چرای گریم در سطح خاورمیانه😂 (16 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (16 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (15 نظر) بازیگرانی که در جوانی فوت شده اند + ویدئو با صدای معتمدی سریال گرگ و میش / روحشان شاد چقدر حیف شدن😥 عسل بدیعی، پوپک گلدره و .. (11 نظر) مراسم تشییع پدر حامد بهداد، با حضور چهره های سرشناس و بازیگران +عکس/ روحش شاد و یادش گرامی (10 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
قولی که رهبر معظم انقلاب برای یک دختر خانم دادند/ کلاه صورتی که رهبری هدیه دادند را قاب کرده‌ام
انتصاب دکتر رضا فلاحت به‌عنوان معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی سهند
فال روزانه امروز جمعه 29 تیر ماه 1403
فال شمع روزانه امروز جمعه 29 تیر 1403
فال ابجد روزانه جمعه 29 تیر 1403
فال انبیاء روزانه جمعه 29 تیر 1403
فال قهوه با نشان روز جمعه 29 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز جمعه 29 تیر 1403 + فیلم
دردسر بسته معیشتی دکتر پزشکیان، رئیس جمهور منتخب برای مردم
هیئت معروف بازیگران و هنرمندان سرشناس ایرانی در تهران/ پاتوق رضا گلزار، بهرام رادان و علیرضا واحدی نیکبخت لو رفت+عکس
تغییر چهره باورنکردنی فهیمه سریال پایتخت/ نسرین نصرتی از فهیمه تا حکیمه در انتهای شب
بازیگران و هنرمندان مشهوری که در عروسی شاهانه آمبانی حضور داشتند/ از شاهرخ خان و همسرش تا خواهران کارداشیان با لباس های چشم نواز
قاب زیبایی از فریبا کوثری، عمره سریال "مختارنامه"، در کنار برادر و مادر خوش خنده و پرانرژی اش/ گلدوزی های مانتو مجلسی اش چقدر زیبا و خاصه!
(ویدئو) فوت کوزه گری برای خوشمزه ترین نذری ماه محرم!/فرمول «قیمه نذری» با ادویه های مخصوص آشپز هیئت امام حسین
یادی کنیم از آخرین عکس منتشر شده از بازیگران جوان فوت شده در کنار فرزندان ناز و بانمکشان/ واقعا جگر آدم آتش میگیره واسه بچه‌های دل سوختشون
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان