طرز تهیه املت سوسیس

  پنجشنبه، 26 فروردین 1400   زمان مطالعه 3 دقیقه
طرز تهیه املت سوسیس
املت سوسیس چیزی بین تورتیلای اسپانیایی و فریتاتای ایتالیایی است. به خاطر ترکیب سوسیس و سیب زمینی اسپانیایی است و به خاطر اینکه به جای گاز از فر برای پخت آن استفاده میشود و پف میکند.

اگر به دنبال پختن غذاهای ساده با سوسیس باشید سوسیس تخم مرغ می تواند یک گزینه آسان و البته جالب باشد. بله، سوسیس تخم مرغ زیباترین صبحانه جهان است اگر در پخت آن خلاقیت به خرج بدهید! ما در این مطلب ابتدا به شما می گوییم که چطور املت سوسیس بپزید.

مواد لازم:

  • تخم مرغ 4 عدد
  • گوجه گیلاسی دو پیمانه
  • کره 50گرم
  • هات داگ دو عدد
  • نمک و فلفل به مقدارلازم

طرز تهیه و دستور پخت:

مرحله اول تهیه املت سوسیس و گوجه فرنگی:

درست کردن این املت خیلی راحت است و کاملا بی دردسر و خوشمزه است. خوب مامی فودی هایه گلم در ابتدا باید یک ماهیتابه تهیه کنید و آن را رویه شعله گاز با حرارت ملایم قرار دهید. کره را از یخچال بیرون بیاورید تا به دمایه محیط برسد و بعد درون ماهیتابه بگذارید تا کره رویه حرارت آب شود. حالا میریم سراغ خرد کردن هات داگ. من برایه درست کردن این املت از هات داگ استفاده کردم شما میتوانید از هر سوسیسی که دوست دارید با توجه به سلیقه خودتان استفاده کنید. حالا سوسیس ها را پوست بکنید و ان را به صورت حلقه ای برش دهید و رویه کره بگذارید تا سرخ شود.

مرحله دوم تهیه املت سوسیس و گوجه فرنگی:

بعد از اینکه سوسیس ها سرخ شد باید گوجه هایه گیلاسی رو داخل سوسیس بریزید قبل از ریختن گوجه ها انها را از وسط نصف کنید و مقداری نمک و فلفل رویه ان بریزید تا جا بیفتد. میتوانید با توجه به سلیقه تان تخم هایه درون گوجه گیلاسی را جدا کنید و بعد ان را داخل ماهیتابه بریزید تا پخته شود. سپس سوسیس ها را زیر و رو کنید تا هر رو طرف سوسیس به طور کامل سرخ بشود و گوجه ها جا بیفتد.

مرحله سوم تهیه املت سوسیس و گوجه فرنگی:

حالا باید حرارت شعله گاز را کم کنید. سوسیس هایی که سرخ کردیم را از ماهیتابه خارج کنید و در یک ظرف دیگری قرار دهید. با یک قاشق چوبی بین گوجه ها را خالی کنید تا بتوانیم تخم مرغ را بین فضایه خالی قرار دهیم. حالا نوبت این است که تخم مرغ ها را درون ماهیتابه به ارامی بشکنید و مقداری نمک و فلفل به ان اضافه کنید.

طرز تهیه املت سوسیس و گوجه فرنگی چگونه است؟

برای تهیه املت سوسیس و گوجه فرنگی، رب گوجه را از دستور قبل حذف کرده و به جای آن از یک عدد گوجه فرنگی تازه استفاده کنید. همچنین برای خوشمزه تر شدن املت توصیه می کنیم یک عدد سیب زمینی پخته هم به دستور اضافه کنید. طرز تهیه املت سوسیس و گوجه فرنگی به این صورت است که ابتدا باید سوسیس را خرد کرده و درون تابه با کمی روغن تفت دهید. سپس گوجه فرنگی و سیب زمینی پخته را هم به صورت مکعبی خرد کرده و به سوسیس اضافه کنید. اجازه دهید مواد برای 2 تا 3 دقیقه تفت بخورند. در همین زمان تخم مرغ ها را در کاسه شکسته و نمک و فلفل به آن اضافه کنید. بعد کمی تخم مرغ را بزنید تا زرده و سفیده ترکیب شوند. زمانی که آب گوجه کشیده شد، تخم مرغ زده شده را به تابه اضافه کنید. در این مرحله اجازه دهید املت کمی حرارت ببیند و سفت شود. سپس به کمک کفگیر مواد را درون تابه جابجا کنید تا تمام قسمت های املت کاملا پخته شود. پس از یک تا 2 دقیقه که املت کاملا پخته شد، کمی پنیر پیتزا روی آن ریخته و صبر کنید تا پنیر آب شود. اکنون املت سوسیس و گوجه فرنگی شما آماده است. این املت را با ریحان تازه تزئین کرده و میل کنید.

سایر نکات

۱) در صورت تمایل به جای پنیر پیتزا از پنیر موزارلا استفاده کنید.

۲) بهتر است مقداری رب و زعفران سرخ شده هم به مواد بیفزایید.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (652 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (112 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (92 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (73 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (63 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (50 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (45 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (29 نظر) خلاقیت منحصر به فرد آرایشگر خوش ذوق در تغییر چهره داماد حماسه ساز شد+ویدئو/سلطان بی چون و چرای گریم در سطح خاورمیانه😂 (26 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (23 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (20 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (16 نظر) خلاقیت خنده‌دار اوستا بنّا در ساختن توالت کنار روشویی برای راحتیِ صاحبخانه حماسه آفرید+ عکس/ مغز نیست که فسفر خالصه😂 (16 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (15 نظر) مراسم تشییع پدر حامد بهداد، با حضور چهره های سرشناس و بازیگران +عکس/ روحش شاد و یادش گرامی (14 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
نجات گروگان 50 میلیارد تومانی از چاه 3 متری
دولت پزشکیان چگونه دولتی خواهد بود؟
قتل دلخراش و هالیوودی توسط پسر 17 ساله در شیراز
هیچ رهبری جرأت شلیک موشک به اسرائیل را نداشت!
توصیه پورمحمدی به پزشکیان برای چینش اعضای کابینه
اعلام اسامی پذیرفته‌شدگان بدون آزمون مقطع کارشناسی ارشد
توقف پذیرش دانشجو در دورۀ شبانۀ دانشگاه شهید باهنر کرمان
ویدیو/ شبیه‌سازی عواقب وحشتناک بمباران هسته‌ای/ قیامت مصنوعی یا پایان جهان در آمریکا
بایدن: نه تنها در مبارزات انتخاباتی هستم بلکه جهان را اداره می‌کنم
(ویدئو) وقتی سلبریتی‌های مرده دوباره زنده می‌شوند/ هوش مصنوعی کتاب‌ها را با صدای بازیگران فقید روایت می‌کند!
(ویدئو) جوانمردی بی‌نظیر شهریار ایران‌زمین کوروش کبیر در برابر زیباترین اسیر خود، پانته‌آ / داستانی که قرن‌هاست ستایش می‌شود!
زیبایی دختر ورزشکار برای تیمش دردسر آفرین شد
(ویدئو) الماس سیاه؛ راز سلامتی و زیبایی با نادرترین سیب جهان که همه را شگفت‌زده کرده است!
مسعود پزشکیان: کسانی که با ما نیستند هم مردم هستند/ پست و مقام برای قیافه گرفتن نیست، برای خدمتگزاری است
ویدیو/ تلفیق علم و فناوری در تولید هنر به وسیلۀ ربات‌های مجسمه‌ساز
منتخب روز   
(فیلم) سکانس فوق العاده احساسی و عاشقانه از شهاب حسینی و معشوقه‌اش در سریال "شهرزاد" / با چراغی همه جا گشتم و گشتم در شهر هیچکس به تو مانند نشد😍 (فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان