طرز تهیه پیتزا مرغ و قارچ لذیذ

  دوشنبه، 29 شهریور 1400   زمان مطالعه 7 دقیقه
طرز تهیه پیتزا مرغ و قارچ لذیذ
پیتزا مرغ و قارچ یکی از انواع پیتزاهای خوشمزه و بسیار پر طرفدار در سراسر جهان می باشد. پیتزا قارچ و مرغ کاری هم مانند دیگر پیتزاها اصالتی ایتالیایی دارد و اصلی ترین مواد تشکیل دهنده آن گوشت مرغ ، قارچ ، پنیر پیتزا و سس کچاپ هستند.

پیتزا قارچ و مرغ یکی دیگر از پیتزاهای خوشمزه است که امروز می خواهیم آموزش دهیم.پیتزا یکی از محبوب ترین غذاهایی است که اغلب اسامی ایتالیایی دارند. پیتزا ها در دو نوع ایتالیایی و آمریکایی عرضه می شوند اما سوال اینجاست که پیتزایی که ما مصرف می کنیم کدام یک از این دو نوع می باشد. پیتزا فروشی ها در ایران پیتزا ها را بر اساس ضخامت خمیر به دو نوع آمریکایی و ایتالیایی تقسیم کرده اند. پیتزا ها با خمیر کلفت را دردسته ی آمریکایی و پیتزا با خمیر نازک را در طبقه ی ایتالیایی قرار دادند.اما این روش پیتزا فروشی ها نمی تواند تعیین کننده ی اصالت پیتزا باشد.پیتزاهایی که در پیتزا فروشی های ایران درست می شود معمولا آمریکایی هستند. پیتزاها را بنا بر مواد غذایی که دارند به دو اصالت تقسیم بندی کرده اند. در واقع پیتزایی در دسته ی ایتالیایی است که ترکیبات سالم تری دارد و در آن ها از موادی نظیر ریحان، اسفناج، آرتیشو و … استفاده شده باشد و شامل محصولات دریایی همانند ماهی کولی و شور دودی باشد. در پیتزاهای آمریکایی عموماً از سوسیس، کالباس، مرغ، گوشت و … استفاده می شود.برای این که بتوانیم پیتزایی سالم تر میل نماییم نیاز است که ابتدا با طرز پخت و مواد غذایی و همچنین فواید پیتزا ها آشنا شویم. در ادامه به معرفی یک نوع پیتزا که به نوعی آمریکایی است می پردازیم که تهیه ی آن در منزل بهداشتی تر است. برای تهیه ی یک پیتزای درجه ی یک باید خمیر را با روش درست آماده کنید تا پیتزای مرغوب و با کیفیتی داشته باشید. روش تهیه ی خمیر کار خیلی راحت است و با تمرین و تکرار می توانید خمیر خوبی به دست آورید. برای آماده کردن خمیر باید از مخمر تازه و آرد قوی استفاده کنید و آن را درست ورز دهید تا خمیر مطلوبی حاصل شود. وقتی خمیر را آماده کردید نوبت به پخت پیتزا می شود که این هم زمانی نمی گیرد و کار خیلی ساده ای است.

مواد لازم برای پیتزا مرغ و قارچ کاری

  • سینه مرغ:نیم کیلو
  • قارچ:نیم کیلو
  • فلفل دلمه ای :متوسط دو عدد
  • پیاز:یک عدد
  • پنیر پیترای رنده شده :به اندازه کافی
  • سس گوجه فرنگی :به مقدار لازم
  • ادویه کاری :به مقدار لازم
  • نمک و فلفل :به میزان لازم

طرز تهیه پیتزا مرغ و قارچ کاری

برای پخت پیتزا لازم است اول خمیر آن را آماده کنید و در مرحله بعد مواد روی پیتزا را تهیه کنید.برای این کار باید ابتدا مرغ را به همراه پیاز و کمی زردچوبه داخل روغن تفت دهید تا بپزد.در حین پختن مقداری هم نمک به آنها اضافه کنید. بعد از اینکه مرغ پخته شد بگذارید تا کاملا خنک شود. آنوقت آن را ریش ریش کنید.در مرحله بعد قارچ ها و فلفل دلمه ای ها را به اندازه دلخواه خرد کنید و داخل تابه ای مقداری روغن بریزید و قارچ ها را داخل آن تفت دهید.وقتی آب قارچ جمع شد فلفل دلمه و مرغ ریش ریش شده را اضافه کنید و مقداری ادویه کاری و نمک و فلفل روی آنها بریزید و کمی تفت دهید.سپس مواد را از روی حرارت بردارید.بعد از ور آمدن خمیر پیتزا آن را به قطر دو سانتی متر داخل قالب و یا سینی فر پهن کنید و رویش سس بمالید و بعد، روی خمیر را با مواد تفت داده شده بپوشانید.در آخر هم پنیر پیتزای رنده شده را کاملا روی سطح خمیر بریزید و در صورت تمایل مقداری هم سس روی خمیر بریزید.فر را با دمای 220 درجه سانتیگراد روشن کنید و قالب پیتزا را به مدت 30 دقیقه داخل فر قرار دهید تا پخته شود.

برای خوشمزه تر شدن و کشدار شدن پنیر پیتزای و برای اینکه پنیر نسوزد بهتر این است که از ابتدا پنیر را روی خمیر نریزیم و بعد از اینکه پیتزا نیم پز شد در ده دقیقه آخر پخت پیتزا ، پنیرها را اضافه کنید و در فر قرار دهید.

پیتزا مرغ و قارچ

مواد لازم برای تهیه پیتزا مرغ و قارچ بدون فر

  • سینه مرغ خرد شده : ۳۰۰ گرم
  • قارچ ورقه ای : یک پیمانه
  • فلفل دلمه ای نگینی خرد شده : ۱/۴ یک عدد
  • پنیر پیتزا : ۱/۵ پیمانه
  • آبلیموی ترش : دو قاشق چایخوری
  • خمیر پیتزا آماده : یک عدد
  • سس گوجه فرنگی : سه قاشق سوپخوری
  • ذرت پخته شده و زیتون : به مقدار لازم
  • پیاز خرد شده : یک عدد
  • نمک و فلفل : به مقدار لازم

دستور تهیه پیتزا مرغ و قارچ بدون فر

برای پخت پیتزا مرغ و قارچ ابتدا درون تابه مقداری روغن بریزید سپس پیاز را درون روغن تفت دهید و سینه مرغ خرد شده و پخته را به پیاز اضافه کنید. فلفل دلمه ای خرد شده را نیز به مخلوط مرغ بیفزایید و تفت دهید.
در این مرحله از طرز تهیه پیتزا مرغ و قارچ درون تابه ای دیگر مقداری روغن بریزید و قارچ های خرد شده را به تابه بیفزایید و شعله گاز را بلندتر کنید تا آب قارچ ها کشیده شود سپس آن ها را تفت دهید و برای جلوگیری از سیاه شدن قارچ ها مقداری آبلیمو به آن ها بیفزایید و قارچ های تفت داده شده را به مخلوط مرغ بیفزایید و فلفل و نمک را به مواد اضافه کنید تا طعم دار شوند.
توجه داشته باشید برای پخت پیتزا بدون استفاده از فر بهتر است از خمیر پیتزاهای آماده استفاده نمایید زیرا روی این نوع خمیرها در کارخانه یک مرحله پیش پخت را انجام داده اند.در مرحله بعدی دستور پخت پیتزا مرغ و قارچ بدون فر خمیر را در کف تابه پهن کنید و آن را به همراه مقداری روغن تفت دهید.سپس سس گوجه فرنگی را روی خمیر ریخته و مقداری پنیر پیتزا را هم روی سس بریزید.مواد میانی را روی خمیر پیتزا قرار دهید. دوباره روی مخلوط مرغ پنیر پیتزا بریزید و زیتون و ذرت پخته شده را روی پنیر پیتزا قرار دهید.در این مرحله از پخت پیتزا قارچ و مرغ تابه را روی حرارت ملایم شعله گاز قرار دهید و مقداری روغن درون تابه بریزید و در صورت تمایل برای پخش شدن حرارت زیر تابه به صورت یکنواخت از شعله پخش کن استفاده نمایید سپس درب تابه را روی آن قرار دهید و اجازه دهید تا پیتزا روی حرارت ملایم شعله گاز پخته شود و بعد از اینکه همه پنیرها به صورت کامل ذوب شدند تابه را از روی حرارت گاز قرار دهید و پیتزا را از درون تابه به ظرفی مناسب برای سرو انتقال دهید و آن را به کمک روش های تزیین پیتزا به زیبایی تزیین نمایید.

پیتزا قارچ و مرغ

مواد لازم برای پیتزا مرغ و قارچ روش سوم

  • خمیر پیتزا : به مقدار لازم
  • قارچ : ۱۰۰ گرم
  • پیاز ریز شده : یک قاشق سوپخوری
  • پنیر پیتزا : ۲۵۰ گرم
  • روغن مایع : دو قاشق سوپخوری
  • فلفل دلمه ای : یک عدد
  • گوجه فرنگی : دو عدد
  • سس پیتزا : سه قاشق سوپخوری
  • ارگانو : یک قاشق سوپخوری
  • فلفل و نمک : به مقدار لازم
  • سینه مرغ پخته شده و خرد شده : ۳۰۰ گرم

دستور تهیه پیتزا مرغ و قارچ روش سوم

ابتدا کف ظرف را چرب کنید و خمیر پیتزا را در کف ظرف پهن نمایید سپس پیتزا را روی خمیر بمالید و مقداری از روغن مایع روی خمیر پیتزا بریزید.در مرحله بعدی طرز تهیه پیتزا مرغ و قارچ، گوجه فرنگی و فلفل دلمه ای را خرد نمایید سپس قارچ ها را هم به صورت حلقه ای برش دهید و پیاز و فلفل دلمه ای و سینه مرغ و قارچ و گوجه فرنگی را روی خمیر پیتزا بریزید و آویشن را هم روی این مواد ریخته و پنیر پیتزا را روی مواد رنده کنید و سینی فر را در طبقه وسط فر با دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه قرار دهید تا پیتزا به صورت کامل پخته شود و بعد از مدت زمان ذکر شده ظرف حاوی پیتزا را از درون فر بیرون آورید و مقداری سس پیتزا روی پیتزا بریزید.

نکات طلایی برای پخت بهتر پیتزا مرغ و قارچ

  • بهتر است بعد از تهیه خمیر آن را در کف قالب پهن کنید و قالب را به مدت ۱۰ دقیقه درون فر قرار دهید تا خمیر نیم پز شود.
  • اگر تمایل دارید برای طرز تهیه پیتزا مرغ و قارچ از گوجه فرنگی استفاده نمایید بهتر است برش های گوجه فرنگی را روی پیتزا قرار دهید تا آب آن تبخیر شود.
    برای طعم بهتر پیتزا می توانید از پنیر گودا در لا به لای مواد استفاده نمایید.

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (628 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (109 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (76 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (63 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (45 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (34 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (29 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (24 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (23 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (20 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (16 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (12 نظر) خلاقیت منحصر به فرد آرایشگر خوش ذوق در تغییر چهره داماد حماسه ساز شد+ویدئو/سلطان بی چون و چرای گریم در سطح خاورمیانه😂 (11 نظر) توصیف زیبایِ مژده لواسانی مجری چادری صدا و سیما از امام حسین(ع) با چشمان گریان و صدایی لرزان +ویدیو/ چه تعابیر نابی (9 نظر) بازیگرانی که در جوانی فوت شده اند + ویدئو با صدای معتمدی سریال گرگ و میش / روحشان شاد چقدر حیف شدن😥 عسل بدیعی، پوپک گلدره و .. (9 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
قولی که رهبر معظم انقلاب برای یک دختر خانم دادند/ کلاه صورتی که رهبری هدیه دادند را قاب کرده‌ام
انتصاب دکتر رضا فلاحت به‌عنوان معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی سهند
فال روزانه امروز جمعه 29 تیر ماه 1403
فال شمع روزانه امروز جمعه 29 تیر 1403
فال ابجد روزانه جمعه 29 تیر 1403
فال انبیاء روزانه جمعه 29 تیر 1403
فال قهوه با نشان روز جمعه 29 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز جمعه 29 تیر 1403 + فیلم
دردسر بسته معیشتی دکتر پزشکیان، رئیس جمهور منتخب برای مردم
هیئت معروف بازیگران و هنرمندان سرشناس ایرانی در تهران/ پاتوق رضا گلزار، بهرام رادان و علیرضا واحدی نیکبخت لو رفت+عکس
تغییر چهره باورنکردنی فهیمه سریال پایتخت/ نسرین نصرتی از فهیمه تا حکیمه در انتهای شب
بازیگران و هنرمندان مشهوری که در عروسی شاهانه آمبانی حضور داشتند/ از شاهرخ خان و همسرش تا خواهران کارداشیان با لباس های چشم نواز
قاب زیبایی از فریبا کوثری، عمره سریال "مختارنامه"، در کنار برادر و مادر خوش خنده و پرانرژی اش/ گلدوزی های مانتو مجلسی اش چقدر زیبا و خاصه!
(ویدئو) فوت کوزه گری برای خوشمزه ترین نذری ماه محرم!/فرمول «قیمه نذری» با ادویه های مخصوص آشپز هیئت امام حسین
یادی کنیم از آخرین عکس منتشر شده از بازیگران جوان فوت شده در کنار فرزندان ناز و بانمکشان/ واقعا جگر آدم آتش میگیره واسه بچه‌های دل سوختشون
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان