طرز تهیه سالاد جوجه به چند روش مختلف

  چهارشنبه، 30 تیر 1400   زمان مطالعه 5 دقیقه
طرز تهیه سالاد جوجه به چند روش مختلف
معمولا سالاد جوجه را به عنوان یک غذای ساده و سبک برای پیک نیک، یک دسر شیک و مجلسی در مهمانی ها و حتی به عنوان یک غذای راحت برای محل کار درست می کنند. در این غذا از اجزا و مواد غذایی سالم و در دسترسی استفاده می شود و ترکیب همه مواد با هم طعم هیجان انگیزی را به ارمغان خواهد آورد.

این سالاد خوش مزه در عین حال که خیلی سریع آماده می شود به عنوان یک غذای کامل سر سفره ی شام شما خودنمایی می کند.

مواد لازم برای تهیه سالاد جوجه و لوبیا

  • کنسر لوبیاچیتی: یک قوطی
  • فلفل دلمه ای قرمز و زرد و سبز: به میزان دلخواه
  • ساقه کرفس: دو عدد
  • جعفری تازه: دو قاشق غذاخوری
  • لیمو ترش: یک عدد
  • آب جوش: نصف لیوان
  • خیارشور خرد شده: یک فنجان
  • فیله مرغ: سه عدد
  • پیاز قرمز: یک عدد
  • روغن زیتون: نصف فنجان
  • آویشن: نصف قاشق چایخوری
  • فلفل قرمز: یک چهارم قاشق چایخوری

طرز تهیه سالاد جوجه و لوبیای گرم

فلفل دلمه ای ها را خوب بشورید و بعد از خشک شدن آن ها را به صورت مکعبی برش بزنید. خیارشورها، جعفری و ساقه کرفس را ریز خرد کنید. لیمو ترش را با رنده ریز رنده کنید تا علاوه بر آب آن پالپ های لیمو هم در ظرف باقی بماند. سپس همه این مواد را با هم در کاسه بریزید و هم بزنید. در مرحله بعد روغن زیتون را در یک ماهی تابه مناسب بریزید و روی شعله متوسط اجاق گاز بگذارید. مرغ و آویشن را توی ماهی تابه بریزید و پیاز خرد شده و فلفل قرمز را به آن اضافه کنید.

کمی زمان بدهید تا مرغ طلایی و آب پیاز جمع شود. هر از گاهی مرغ ها را پشت و رو کنید تا هر دو طرف آن بپزد. در این مرحله نصف لیوان آب به مواد اضافه کنید و در ماهی تابه را بگذارید تا مرغ ها با شعله کم بپزند. بعد از ده دقیقه ماهی تابه را خاموش کنید و مرغ ها را از آن بیرون بیاورید. سپس با یک چاقوی تیز مرغ های پخته را به اندازه دلخواه برش بزنید. موادی را که از قبل مخلوط کرده بودید، در ظرف سرو بریزید و برش های مرغ را روی آن بچینید. در صورت تمایل می توانید به کاهوی خرد شده هم به این سالاد اضافه کنید. نوش جان

مواد لازم برای سالاد جوجه کلاسیک

  • سینه مرغ: ۱ عدد
  • پیازچه تازه: ۱ عدد
  • نمک: ۱/۲ قاشق چای خوری
  • سس خردل: ۲ قاشق غذا خوری
  • شوید تازه خرد شده: ۱ قاشق غذاخوری
  • فلفل سیاه و پودر پاپریکا: به میزان لازم
  • روغن زیتون یا روغن مایع: به میزان لاز

طرز تهیه سالاد جوجه کلاسیک

مرغ را بشویید و به صورت مکعبی خرد کنید. برش های طولی باریک هم جلوه سالاد مرغ را زیبا خواهد کرد. یک تابه مناسب را روی حرارت قرار دهید و مقداری روغن مایع یا روغن زیتون در آن بریزید. بعد از این که روغن داغ شد، مرغ را به تابه اضافه کنید و تفت دهید. حرارت را کم کنید و در ظرف را بگذارید تا رنگ مرغ ها تغییر کند. ۳ تا ۴ دقیقه صبر کنید

پیازچه را خرد کنید و به مرغ بیفزایید. نمک، فلفل و پاپریکا را در این مرحله از طرز تهیه سالاد جوجه اضافه کنید. پیازچه و ادویه ها را با مرغ تفت دهید. ۱/۴ لیوان دسته دار فرانسوی آب داغ اضافه کنید و ۱۰ دقیقه صبر کنید تا مرغ بپزد.

بعد از این که آب مرغ کشیده و مرغ نرم شد، حرارت را قطع کنید. اجازه دهید مرغ سرد شود. اگر مرغ را همان ابتدا خرد نکرده اید، می توانید در این مرحله این کار را انجام دهید. مرغ را از تابه بیرون بیاورید و آن را برش بزنید. می توانید مرغ را ریش ریش هم بکنید.

شویدهای تازه و ساطوری شده را به مرغ اضافه کنید. سس خردل را اضافه کنید. می توانید از سس سفید یا سس مایونز هم در طرز تهیه سالاد جوجه استفاده کنید. وقتی همه مواد با هم مخلوط شدند و آن ها در ظرف مناسب سرو کنید. می توانید سالاد را در نان دلخواه بریزید یا اینکه نان را در کنار سالاد مرغ سرو کنید.

فوت و فن های طرز تهیه سالاد جوجه

  • برای مرغی که در طرز تهیه سالاد جوجه استفاده می کنید، از قسمت بدون استخوان مرغ، یعنی فیله یا سینه مرغ استفاده کنید. از کنسروهای آماده هم می توانید کمک بگیرید. مطمئن شوید که مرغ مورد استفاده در طرز تهیه سالاد مرغ، حتما سرد و تکه تکه یا ریش ریش شده باشد.
  • در طرز تهیه سالاد جوجه از انواع دانه ها مثل چهار مغز، فندق خرد شده، گردو، بادام، کنجد و … می توانید استفاده کنید تا طعم آن را متفاوت کنید.
  • سالاد جوجه همراه با انگور، آووکادو و کرانبری طعم بسیار عالی پیدا می کند. البته در طرز تهیه سالاد جوجه دستتان باز است که از مواد مختلف دیگر مثل برش های تخم مرغ آب پز شده، برش های فلفل دلمه، نخود فرنگی، ذرت، هویج زنده شده، خیارشور و هر ماده دلخواهی که باب میلتان است، استفاده کنید.
  • سالاد جوجه را با انواع نان ها می توانید سرو کنید. می توانید سالاد را در نان باگت یا تست بریزید یا این که آن را در نان لواش رول کنید.
  • سالاد جوجه را می توانید به مدت ۱ هفته در یخچال و البته ظرف دربسته نگه دارید. به خاطر داشته باشید که بهتر است سالاد جوجه را بعد از تهیه کردن در فریزر نگذارید. ولی می توانید از مرغی که برای طرز تهیه سالاد جوجه آماده کرده اید و در فریزر قرار داده اید، هر زمان بخواهید استفاده کنید.

مواد لازم برای سالاد جوجه پایه

  • سس مایونز: ۲/۳ لیوان دسته دار فرانسوی
  • آبلیمو: ۱ قاشق غذاخوری
  • فلفل سیاه: ۱/۴ قاشق چای خوری
  • سینه مرغ: ۱ عدد
  • پیاز: ۱ عدد متوسط
  • بادام خرد شده: ۱/۲ لیوان دسته دار فرانسوی
  • ساقه کرفس خرد شده: ۱ عدد
  • نمک و فلفل سیاه: به میزان لازم
  • روغن به میزان لازم

طرز تهیه سالاد جوجه پایه

در اولین مرحله از طرز تهیه سالاد مرغ، تابه را روی حرارت قرار دهید و یک پیاز را در آن خرد کنید. پیاز را تفت دهید تا سبک و طلایی شود. مرغ را به پیاز اضافه کنید و وقتی تغییر رنگ داد، کمی نمک، فلفل سیاه و ادویه های دلخواه اضافه کنید. به اندازه ۱/۲ لیوان دسته دار فرانسوی آب جوش اضافه کنید. در ظرف را بگذارید و اجازه دهید مرغ با آب و ادویه ها بپزد. وقتی آب مرغ کشیده شد، مرغ را از تابه خارج کنید.بادام ها را در در یک تابه بریزید و روی حرارت قرار دهید. بادام ها را تفت دهید تا برشته شوند. مراقب باشید نسوزند. همین که بادام ها تغییر رنگ بدهند کافی است.مرغ را به قطعات کوچک مکعبی یا خلالی برش بزنید. ساقه کرفس را خرد کنید. در یک کاسه مناسب، مایونز، ساقه کرفس خرد شده، آبلیمو و فلفل را بریزید و مرغ را به آن اضافه کنید. مواد را به خوبی مخلوط کنید تا یکدست شود.سالاد جوجه شما آماده است. آن را در ظرف مناسب قرار دهید یا در نان بپیچید و سرو کنید.


  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
علی دایی: دکترها گفته بودند شاید زیر عمل زنده نمانم+عکس/ همه درآمدم را در ایران سرمایه‌گذاری کردم و یک وجب از خاک وطنم را با هیچ چیز عوض نمی کنم (127 نظر) مهران مدیری: بعد از مراسم خاکسپاری خسرو شکیبایی دیگه توی هیچ مراسمی شرکت نکرده و نخواهم کرد؛ مردم با گاز پیک‌نیکی و مایه کتلت آمده بودن انگار تفریح بود+ویدیو (87 نظر) نگرانی همسر رهبر معظم انقلاب از نداشتن شام برای پذیرایی کردن از مهمان آقا/ وقتی آن شب، در سفره غذا چیزی جز سینی نان و پنیر نبود... (83 نظر) الهام چرخنده: من که آبرو ندارم خودم را سنجاق کرده ام به اهل بیت (82 نظر) چهره غمزده و کمر خمیده آریا عظیمی نژاد، داور پرانرژی برنامه عصرجدید در مراسم تشییع مادرش/ روحش شاد و یادش گرامی+عکس (66 نظر) نگاهی به مدل مانتو های اعیانی نسرین مقانلو در عین با حجاب بودن/ میشه هم خوشتیپ بود هم با حجاب+عکس (66 نظر) نگاهی به ماشین هیوندای هوش پران جعفر غفارنژاد، رقیب مازندرانی هادی چوپان که همه آرزوشو دارن/غول بابلسری سوار بر هواپیمای رویاهایش😍 (58 نظر) عاشقانه های زیبا و دلنشین الهام چرخنده و همسر روحانی‌اش در شهر و حرم امام رضا(ع)/ ایشالا خوشبخت باشین+عکس (45 نظر) خلاقیت خنده دار قصاب شیرازی برای کشاندن مشتری به مغازه حماسه آفرید!/ هنر نزد ایرانیان است و بس +عکس😆 (40 نظر) نگاهی به حیاط دلباز و شاهانه ویلای میلیاردی علی پروین در منطقه خوش آب و هوای تهران +تصاویر/ برای خودش یک باغه (38 نظر) خلاقیت زیبا و جالب همسر جوان سید احمد خمینی برای تبریک تولد با یک شعر عاشقانه سنگین و رنگین/ در نگاه من بهارانی هنوز...+عکس (37 نظر) نگاهی به گل آفساید گولسیانی به مس رفسنجان از زاویه ای متفاوت +فیلم/ قهرمانی پرسپولیس با اشتباه محرز داوری مسجل شد (37 نظر) نگاهی به ماشین بِنزِ هوش پران حمید لولایی که همه آرزوشو دارن/آقای کمدین سوار بر هواپیمای رویاهایش😍 (35 نظر) نگاهی به تاج‌ گل‌های اعیانی و گرانقیمت افتتاحیه رستوران محمدرضا گلزار در تهران؛ تبریک و شادباش دوستان و هنرمندان به سوپراستار سینما و برادرش+عکس (35 نظر) مازیار لرستانی: دلم برای شهره لرستانی تنگ شده+ویدئو (33 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
فال روزانه امروز یکشنبه 28 مرداد ماه 1403
فال قهوه با نشان روز یکشنبه 28 مرداد ماه 1403
فال شمع روزانه امروز یکشنبه 28 مرداد 1403
7 خواسته ای که مردان از همسرشان دارند!
فال حافظ با تفسیر امروز یکشنبه 28 مرداد 1403 + فیلم
فال ابجد روزانه یکشنبه 28 مرداد 1403
روستای تاریخی حیرت انگیز در مازندران؛ جایی که ابر‌ها زیر پای‌تان شناورند، پیشنهادی رویایی برای سفر یک روزه در اطراف تهران
رونمایی از 7 انسان عجیب الخلقه ای که منقلبتان می کند/ از دیو و دلبر واقعی تا دختری که شتر شد!+عکس
کلاه 490،000 تومانی دزد معروف خیابان استاد معین تهران + فیلم / درآمد ماهانه یک میلیارد تومانی !
فوت و فن خانه‌داری؛ 5 راه حل ساده و تضمینی برای از بین بردن سوسک در آشپزخانه و منزل
کشف قدیمی‌ترین تقویم جهان در معبدی 13 هزار ساله در ترکیه
فوت و فن خانه‌داری؛ 11 ترفند تمیز کردن ماشین لباسشویی و ضدعفونی کردن آن در خانه+راهکاری موثر برای از بین بردن بوی بد لباسشویی
قاتل آی نور 3 ساله بلاخره اعتراف کرد/ من بچه را داخل چاه فاضلاب انداختم!
آغاز عملیات ساماندهی آسفالت بلوار پیامبر اعظم (ص) شوشتر
نایب قهرمان کشوری زورخانه‌ای کشور تجلیل شد
منتخب روز   
در 27 مرداد سالروز تولد آیت الله آل هاشم؛ یادی کنیم از بوسه پدر امام جمعه شهید بر مزار پسرش+ عکس/ روحش شاد و یادش تا ابد گرامی خاطره خنده دار شهاب حسینی : میگه وقتی رِنوی طوسی اردکان 11 رو کنار ماشین لاکچری رضا گلزار پارک کردم برای خودش کُمدی کلاسیکی بود +ویدئو تئاتر دیدن آقای روحانی با تی شرت آبی و بدون عبا و عمامه به همراه دختر و نوه‌اش+عکس واکنش معنادار و عجیب پسر مسعود پزشکیان به استعفای ظریف + عکس یکی از غمگین ترین سکانس های شهرزاد/ مرگ جمشید خان پلاکاردی از محمدرضا شاه در دستان مردم به شکل دراکولا با شاخ های شیطانی+عکس/ نوشتن لقب هایی در شان چهره منفور پهلوی نگاهی به قاب دو نفره چهره‌های سیاسی با مادرشان؛ از حسن روحانی و خاتمی تا هاشمی رفسنجانی و جهانگیری+عکس/ جای خالی تصویر رئیس جمهور شهید با مادرشان با این قاب پر شد! شباهت معنادار و پُرمفهوم درب ورودی خانه رهبر معظم انقلاب و امام خمینی(ره)+عکس/ دری آهنی و کوچک با ساده ترین و بدون تجملات ترین حالت ممکن چهره غمزده و عرض تسلیت صمیمی جمشید هاشم پور به شهاب حسینی در مراسم تشییع پدر جوانش/ روحش شاد و یادش گرامی+عکس (فیلم) فیلمبرداری بی‌شرمانه رضا پهلوی از معاشقه دخترش لب دریا! 😳😳😳 / حاشا به غیرتت! احساسی ترین سکانس سریال عاشقانه جیران /ناصر الدین شاه: حکیم ازت میخوام ثمره این عشق رو نجات بدی قشنگترین سکانس سریال شهرزاد / فرهاد: عشق هر ناممکنی رو ممکن میکنه