طرز تهیه شیر پسته لذیذ و خوشمزه

  دوشنبه، 12 مهر 1400   زمان مطالعه 4 دقیقه
طرز تهیه شیر پسته لذیذ و خوشمزه
شیر پسته یکی از نوشیدنی های خوشمزه و مقوی ایرانی است که با مواد متنوعی تهیه می شود، برای مشاهده این آموزش در ادامه با ما همراه باشید.

شیر پسته یکی از نوشیدنی های خنک و دلچسب برای روزهای تابستان است که به عنوان یک میان وعده خوشمزه محسوب می شود و نحوه تهیه آن بسیار ساده و راحت است، در ادامه مطلب دستور تهیه چند دستور مختلف آن را به شما عزیزان آموزش خواهیم داد.

از ترکیب شیر با میوه، نوعی نوشیدنی حاصل می شود که در آمریکا اختراع شده و خود آمریکایی ها آن را میلک شیک (milk shake) می نامند، یعنی شیری که آن را با ماده دیگری آمیخته اند (این ماده در بیشتر موارد نوعی میوه یا آب میوه است، ولی ممکن است قهوه یا کاکائو هم باشد).این نوشیدنی با گرداندن مقداری شیر تازه و میوه یا آب میوه در مخلوط کن برقی درست می شود و گاهی کمی شکر یا بستنی هم به آن اضافه می کنند. میوه مورد استفاده ممکن است یک رنگ یا چند رنگ باشد.

مواد لازم برای تهیه شیر پسته

  • شیر ۲ پیمانه
  • عسل ۴ ق مربا خوری
  • پسته ۲/۳ پیمانه
  • بستنی پسته ای به ازای هر نفر ۱ ق غذا خوری
  • گلاب ۱ ق غذا خوری

طرز تهیه شیر پسته خانگی

شما می توانید برای تهیه شیر پسته از پسته تازه یا خشک شده استفاده کنید، شیر را اندازه کنید دقت کنید اندازه ها در طعم و مزه شیر پسته بسیار مهم هستند شیر را داخل یک ظرف دربسته قرار دهید و برای نیم ساعت تا ۴۰ دقیقه در فریزر قرار دهید تا نیمه منجمد شود.

حالا پسته را تمیز کنید و پوست اضافی آن را بگیرید سپس به همراه شیر نیمه منجمد داخل مخلوط کن بریزید و دستگاه را روشن کنید تا پسته کاملا خرد و له شود سپس در ادامه باید عسل را اضافه کنید به ازای هر نفر می توانید عسل اضافه کنید.

دستگاه را روشن کنید و مجدد کمی هم بزنید در ادامه بستنی پسته ای را اضافه میکنیم که آن را نیز به ازای هر نفر اضافه می کنیم. دستگاه را روشن کنید بعد از هم خوردن بستنی دستگاه را خاموش و گلاب را اضافه کنید و هم بزنید سپس در لیوان ها ریخته و به همراه پسته و کمی گردو تزئین کنید و خنک بنوشید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه شیر پسته خانگی مخصوص

  1. به دلخواه می توانید خامه نیز اضافه کنید.
  2. اگر طعم و مزه هل را دوست دارید کمی پودر هل تازه اضافه کنید.
  3. از شیر پرچرب استفاده کنید خوشمزه تر می شود.

مواد لازم برای تهیه شیر پسته مخصوص

  • سه قاشق غذا خوری عسل
  • سیصد گرم بستنی ساده
  • چهار لیوان شیر سرد
  • صد گرم مغز پسته

طریقه آماده کردن شیر پسته مخصوص

برای درست کردن این نوشیدنی خوشمزه, عسل را با بستنی و شیر سرد به همراه مغز پسته ها در مخلوط کن ریخته اجازه می دهیم تا کاملا باهم ترکیب شوند وقتی مایع یک دستی به دست آمد آن را درون لیوان های آماده شده جهت سرو می ریزیم و با خلال پسته یا پودر نارگیل تزیینش می کنیم. همه از خواص مفید و فراوان شیر مطلع هستید پس بهتر است از فواید پسته هم بدانید که مجاری کبد را باز می کند, معده را تقویت می کند و در درمان سرفه های سخت همانند مسکن عمل می کند.

خواص شیر پسته

شیر پسته به دلیل داشتن مقادیر فراوانی مواد معدنی، ویتامین ها، پروتئین و آنتی اکسیدان ها از فواید شگفت انگیزی بهره مند است که در ادامه مطلب برخی از خواص بی نظیر آن را در اختیار شما عزیزان قرار خواهیم داد.

  • کاهش قند خون : دیابت یکی از مشکلات رایج در بین افراد می باشد که بسیاری از افراد از داشتن آن رنج می برند و با کمک شیر پسته می توانید این مشکل را برطرف کنید زیرا شیر پسته به خاطر داشتن شاخص گلیسمی پایین به کاهش سطح قند خون کمک می کند و همچنین سبب کاهش خطر ابتلا به دیابت می شود.
  • کاهش کلسترول خون: شیر پسته داری آنتی اکسیدان و چربی سالم است در نتیجه به پایین آوردن کلسترول خون بالا کمک کرده و همچنین سبب کاهش خطر مبتلا شدن به بیماری های قلبی و عروقی نیز می شود.
  • پایین آوردن فشار خون : وجود مقادیر فراوانی پتاسیم در پسته آن را به یک راهکار عالی جهت پایین آوردن فشار خون بالا تبدیل است.
  • جلوگیری از آرتروز :شیر پسته به خاطر داشتن خواص ضد التهابی سبب کاهش خطر مبتلا شدن به بیماری های التهابی از جمله آرتروز می شود.
  • جوان سازی پوست :آنتی اکسیدان و ویتامین موجود در شیر پسته سبب بهبود خاصیت الاستیسیته پوست شده و در نهایت باعث کاهش چین و چروک و جوان سازی پوست خواهد شد.

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (666 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (195 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (67 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (57 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (30 نظر) بنز آخرین مدلی که رهبر معظم انقلاب آن را رد کرد: ببرید اینها را بفروشید! (23 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (19 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (17 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز مغازه دار یزدی در ایام محرم/آدم حظ میکنه از اینهمه درک و شعور+فیلم (15 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (14 نظر) پارسا پیروزفر سَرَش را از ته تراشید؛ تغییر چهره آقای بازیگر قابل شناسایی نیست (12 نظر) (ویدئو) آخرین لحظات ثبت شده بازیگران فوت شده در کنار همسر و فرزندانشان/ یادی کنیم از هنرمندانی که در بین ما نیستند، روحشان شاد😢 ماهچهره خلیلی، حسام محمودی ، حسن جوهرچی و .. (10 نظر) نگاهی به حیاط قدیمی خانه ترلان پروانه در تولد 21 سالگیش +عکس/ مبارکا باشه (9 نظر) نگاهی به خلوت احساسی آزاده نامداری، مجری پرانرژی در ماه محرم و شال سبزرنگ زیبایش/ حیف جوونیش+عکس (9 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
روایتی از مخالفت همسر رهبر معظم انقلاب با هدیه ای که به رهبر داده بودند/ ما این غذاهایی که می‌خوریم، با این ظرفها جور درنمی‌آید، اینها را رد کنید، برود
تیمار جوجه لک لک مصدوم روستای قراجه محمد مرند توسط اهالی آن
فال روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال ابجد روزانه پنج‌شنبه 28 تیر 1403
حرمت شکنی دختران بی‌حجاب در دسته عزاداری کرج!
فال قهوه با نشان روز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز پنجشنبه 28 تیر 1403+فیلم
فال شمع روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر 1403
نگاهی به جواهرات مجلل و باشکوه خانواده آمبانی که پربازدید شد/ از زمرد نماد عشق آقای داماد تا گردنبند دستساز مادر شوهر جنجالی+عکس
پایان رابطه عاشقانه زهرا گونش ستاره 2 متری والیبال ترکیه و نامزد پولدار و خوش استایلش/ چقدرهم جذاب و باکلاس+عکس
7 روش تضمینی و قطعی رفع بوی بد سینک ظرفشویی
مبل‌های کثیف خانه را چگونه تمیز کنیم؟ / یک راه سریع و تضمینی
چرا کارگردان مختار نگذاشت بازیگر نقش حضرت عباس (ع) در فیلم یا سریالی دیگر بازی کند؟
نامه زیرکانه و دلبرانه انیس الدوله، بانوی اول حرمسرا به ناصرالدین شاه / یا به من وام بدهید یا شهرستانک را از من بخرید!
رفع فیلترینگ به طور کامل در دست شخص رئیس جمهور است
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان