روش تهیه سوپ بلدرچین

  شنبه، 29 خرداد 1400   زمان مطالعه 4 دقیقه
روش تهیه سوپ بلدرچین
سوپ بلدرچین یکی از مقوی ترین سوپ هایی است که باعث بالا رفتن سیستم ایمنی بدن می شود. این غذا برای افراد کرونایی مناسب است.

گوشت بلدرچین از خواص زیادی برخوردار است و نقش در سلامت بدن ایفا می کند که با کمک این گوشت می توانید سوپ بلدرچین بسیار خوشمزه ای تهیه و نوش جان کنید که البته این سوپ به روش های مختلفی تهیه می شود که در ادامه مطلب طرز تهیه آن را به دو روش ساده و خوشمزه به شما عزیزان، آموزش خواهیم داد.سوپ بلدرچین دارای روی، ویتامین های گروه B آهن، فسفر است که با تهیه و مصرف آن می توانید از خواص آن بهره مند شوید.

سوپ بلدرچین را می توانید با شیر نیز تهیه کنید که بسیار خوشمزه است و نحوه تهیه آن نیز بسیار ساده و راحت است، در ادامه مطلب نحوه تهیه آن به شما دوستان آموزش خواهیم داد.

مواد لازم برای سوپ بلدرچین با شیر

  • جو پرک : صد گرم
  • بلدرچین : یک عدد
  • قارچ متوسط: پنج عدد
  • بلغور جو یا گندم : نصف استکان
  • هویج متوسط : یک عدد
  • شیر : دو لیوان
  • جعفری خرد شده : دو تا سه قاشق غذا خوری
  • نمک و فلفل : به میزان لازم
  • خامه : به میزان دلخواه
  • زعفران آب کرده : به مقدار لازم
  • ادویه دلخواه : به میزان لازم

دستور تهیه سوپ بلدرچین با شیر

در روش تهیه سوپ بلدرچین با شیر ابتدا بلدرچین را همراه با کمی نمک آب، ادویه و پیاز بر روی حرارت گذاشته و اجازه دهید گوشت پخته شود سپس گوشت آن را ریش ریش کرده و از استخوان ها جدا نمایید.حالا قارچ ها را به شکل ورقه ای برش داده و مقداری روغن داخل قابلمه ریخته سپس بر روی حرارت قارچ ها را تفت داده تا آب بیندازد و به آن زعفران دم کرده افزوده و مجدداً تفت دهید.در این مرحله به قارچ های تفت داده شده زردچوبه، نمک و فلفل بیفزایید سپس هویج نگینی خرد شده را همراه با بلغور و جو پرک به آن بیفزایید و تا نصف قابلمه به آن آب اضافه کنید.حالا بعد از لعاب دار شدن سوپ به آن شیر را اضافه کرده سپس بلدرچین های ریش ریش شده را نیز افزوده و به مدت بیست دقیقه اجازه دهید تا سوپ کاملا پخته و جا افتاده شود.در مرحله پایانی از طرز تهیه سوپ بلدرچین به سوپ جعفری بیفزایید و نمک و فلفل آن را نیز تست کنید و بعد از یک قل زدن حرارت را خاموش کرده سپس سوپ تان را با برگ جعفری، پیاز داغ و قارچ تزیین نمایید، نوش جان.

در صورت تمایل به استفاده از خامه در این سوپ می توانید پیش از کشیدن سوپ به آن کمی خامه بیفزایید و همچنین به منظور طعم دهی بهتر می توانید از عصاره گوشت مرغ یا بره نیز استفاده کنید.

سوپ بلدرچین خوشمزه و مقوی مناسب برای سرماخوردگی و کرونا ، این سوپ خوشمزه مناسب برای مصرف کودک و نوزاد نیز میباشد البته با کمی تغییر در مواد لازم و حذف ادویه ها .

مواد لازم برای سوپ بلدرچین با روش متفاوت:

  • بلدرچین ۲ عدد
  • سیب زمینی ۱ عدد
  • پیاز ۱ عدد
  • هویج ۱ عدد
  • ورمیشل به مقدار لازم
  • سبزی سوپ تازه به مقدار لازم
  • کرفس ۱ ساقه
  • زردچوبه به مقدار لازم
  • نمک و فلفل به مقدار لازم

طرز آماده سازی سوپ بلدرچین

ابتدا بلدرچین ها را به صورت درسته بشویید داخل شکم آن را خالی کنید و بشویید. پیاز را به صورت نگینی خرد کنید و داخل قابلمه ای با مقداری روغن تفت بدهید. زمانی که پیاز ها سبک شدند بلدرچین ها را به آن اضافه کنید و مقداری تفت بدهید. نمک و فلفل سیاه و زردچوبه را به آن اضافه کنید. داخل قابلمه آب بریزید. زمانی که آب جوش آمد شعله را کم کنید و اجازه بدهید به آرامی بپزند.کف روی آب بلدرچین ها را بگیرید. زمانی که نیم پز شد هویج را نگینی خرد کنید و به بلدرچین ها اضافه کنید. ساقه ی کرفس را هم نگینی خرد کنید و به سوپ اضافه کنید.زمانی که بلدرچین ها پختند آن را از سوپ خارج کنید و گوشت های آن را جدا کنید؛ و داخل قابلمه بریزید. اکنون سیب زمینی را نگینی خرد کنید و به سوپ تان اضافه کنید. سبزی های خرد شده را هم اضافه کنید. حدود ۵-۱۰ دقیقه ی پایانی ورمیشل اضافه کنید. نمک آن را بچشید اگر لازم بود به آن نمک بزنید. چاشنی این سوپ لیموترش است. می توانید آن را با لیموی تازه میل کنید.

نکات کلیدی طرز تهیه سوپ بلدرچین

  • برای کودک می توانید این سوپ را در میکسر بریزید تا هم خوردن آن آسان تر شود و نیاز به جویدن نداشته باشد و هم طعم همه ی مواد به خوبی با هم ترکیب شود.
  • علاوه بر آب مرغ، می توانید از عصاره ی مرغ نیز در این سوپ استفاده کنید تا هم غلیظ تر شود و هم طعم بهتری بگیرد.
  • می توانید ۱ عدد تخم مرغ را داخل کاسه بشکنید، ۱ استکان شیر و مقدار کمی پودر سیر را به آن اضافه کرده و با هم مخلوط کنید. چند عدد نان تست را برش بزنید و داخل این مواد چند ثانیه خیس کنید. تابه ای را داغ کنید، اخل آن کره بیندازید و نان ها را داخل آن کاراملی کنید. طعم این نان ها در کنار سوپ بلدرچین فوق العاده خواهد شد. علاوه بر این، می توانید آن را به عنوان یک میان وعده و یا صبحانه ی سالم و مقوی برای بچه ها درست کنید.
  • بهتر است سینه ی بلدرچین را برای این سوپ انتخاب کنید.
  • برای طعم بهتر سوپ می توانید کمی پودر زیره و نخود فرنگی نیز به آن اضافه کنید.
  • بهتر برای سوپ کودکان زیر یک سال از زردچوبه و نمک استفاده نکنید.
  • می توانید گوشت بلدرچین را به صورت خرد شده و یا ریش ریش داخل سوپ بریزید.

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (701 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (200 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (69 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (61 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (35 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (27 نظر) بنز آخرین مدلی که رهبر معظم انقلاب آن را رد کرد: ببرید اینها را بفروشید! (24 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (19 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز مغازه دار یزدی در ایام محرم/آدم حظ میکنه از اینهمه درک و شعور+فیلم (15 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (14 نظر) پارسا پیروزفر سَرَش را از ته تراشید؛ تغییر چهره آقای بازیگر قابل شناسایی نیست (12 نظر) بازیگرانی که در جوانی فوت شده اند + ویدئو با صدای معتمدی سریال گرگ و میش / روحشان شاد چقدر حیف شدن😥 عسل بدیعی، پوپک گلدره و .. (10 نظر) (ویدئو) آخرین لحظات ثبت شده بازیگران فوت شده در کنار همسر و فرزندانشان/ یادی کنیم از هنرمندانی که در بین ما نیستند، روحشان شاد😢 ماهچهره خلیلی، حسام محمودی ، حسن جوهرچی و .. (10 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (10 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
بازیگران و هنرمندان مشهوری که در عروسی شاهانه آمبانی حضور داشتند/ از شاهرخ خان و همسرش تا خواهران کارداشیان با لباس های چشم نواز
قاب زیبایی از فریبا کوثری، عمره سریال "مختارنامه"، در کنار برادر و مادر خوش خنده و پرانرژی اش/ گلدوزی های مانتو مجلسی اش چقدر زیبا و خاصه!
(ویدئو) فوت کوزه گری برای خوشمزه ترین نذری ماه محرم!/فرمول «قیمه نذری» با ادویه های مخصوص آشپز هیئت امام حسین
یادی کنیم از آخرین عکس منتشر شده از بازیگران جوان فوت شده در کنار فرزندان ناز و بانمکشان/ واقعا جگر آدم آتش میگیره واسه بچه‌های دل سوختشون
(تصاویر) بالکن سایه‌بان‌دار و پر از گلدان های ریز و درشت پاشا رستمی، حامد سریال "لحظه گرگ و میش"/ آخه چقدر باسلیقه! اینجا چایی واقعا میچسبه👌
ویدئو فوق احساسی از سینه زنی شهاب حسینی در هیئت عزاداری امام حسین(ع) در شب عاشورا
(عکس) نگاهی به حیاط سرسبز مریم امیر جلالی/ گوشه دنج خانم بازیگر برای کتاب خوانی/ به به چه آرامشی داره/ هارمونی زیبای رنگ های سبز و صورتی
زن نیمه عریان تهران را بهم ریخت!/ زن جوان در چهارراه جهان کودک تهران با واکنش پلیس بازداشت شد
(تصاویر) 5 تا از پرندگانی که شگفت انگیزترین چشمان جهان را دارند/ احتمالا مژه مصنوعی رو از دومی الهام گرفتن، فقط ببین چه مژه‌هایی داره👌
(ویدیو) شام غریبان نیوشا ضیغمی و دختر موبلندش در شب عاشورا کنار خیمه ها/ ماشالله دخترش چه خانومی شده!
عروسی مولتی میلیاردی هندی با 14 هزار نفر مهمان و زیبایی خیره کننده لباس عروس + تصاویر
(عکس) عزاداری الناز شاکردوست در عاشورا/ پست عاشورایی الناز شاکردوست
(تصاویر) چیدمان شیک و ایرانی پسند سفره حضرت ابوالفضل در منزل باسلیقه علی دایی، با جاشمعی‌ها و مبلمان طلایی و دیزاین زیبای گل در وسط سفره
جدیدترین عکس محمدرضا گلزار در فضای مجازی در روز عاشورا
مسمومیت حدود 800 نفر در گلوگاه / یک مقام مسئول: علت مسمومیت نوشیدن آب یا شربت توزیع شده است
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان