دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / آشپزی / ترشیجات /

طرز تهیه ترشی هویج به دو روش ساده 

چهارشنبه، 08 اردیبهشت 1400
ترشی هویج یکی از انواع ترشی های خوشمزه و مجلسی ایرانی است که علاوه بر اینکه طعم بسیار خوبی دارد ، برای سفره آرایی و تزیین غذاها نیز مناسب می باشد. این ترشی خوشمزه در تمام فصل های سال تهیه می شود.

ترشی هویج یکی از ترشی های خوشرنگ و پرطرفدار ایرانی است که علاوه بر اینکه طعم بسیار خوبی دارد برای تزیین سفره هم می توان از آن استفاده کرد. این ترشی خوشرنگ باعث زیباتر شدن سفره شما خواهد شد.

با مواد لازم ذکر شده در این دستور می توانید برای تست مقدار کمی ترشی هویج تهیه نمایید. در صورتی که می خواهید ترشی بیشتر یا کمتری تهیه کنید کافیست که مقدار مواد لازم را ضرب یا تقسیم کنید. با دستور طرز تهیه ترشی هویج در ادامه با ساعد نیوز همراه باشید.

مواد لازم ترشی هویج

  • آب ۱ فنجان
  • شکر ۱ فنجان
  • هویج ۵۰۰ گرم
  • پیاز سفید ۱ عدد
  • نمک به اندازه کافی
  • سرکه سیب ۱ فنجان
  • زنجبیل تازه مقدار کمی
  • تخم گشنیز ۱ قاشق چایخوری

طرز تهیه ترشی هویج

برای تهیه ترشی هویج خانگی ابتدا پوست هویج را با پوست کن می گیریم ، سپس هویج ها را می شوییم و در آبکش قرار می دهیم تا آب اضافی شان برود. در قابلمه ای متناسب مقداری آب می ریزیم و روی حرارت ملایم قرار می دهیم تا آب به جوش بیاید.

هویج ها را روی تخته آشپزخانه به صورت نگینی درشت یا حلقه حلقه خرد می کنیم و پس از اینکه آب به جوش آمد همگی هویج های خرد شده را داخل آب در حال جوش می ریزیم و پس از ۳ دقیقه هویج ها را آبکشی می کنیم. در مرحله بعدی پیاز را پوست می گیریم و می شوییم و روی تخته آشپزخانه خلالی خرد می کنیم و در کاسه ای بزرگ می ریزیم و هویج ها را نیز روی پیازها می ریزیم. سپس در قابلمه ای کوچک سرکه سیب را می ریزیم و آب،تخم گشنیز و کمی نمک و زنجبیل به آن اضافه می کنیم و روی حرارت ملایم قرار می دهیم و شکر را کم کم می افزاییم و با قاشق هم می زنیم تا زودتر شکر حل شود و به جوش بیاید. پس از به جوش آمدن ترکیب سرکه قابلمه را از روی حرارت بر می داریم و ترکیب سرکه را همان طور داغ روی هویج و پیاز می ریزیم و اجازه می دهیم تا ترشی هویج موادش سرد شود.بعد در شیشه ای کاملا خشک مواد ترشی هویج را می ریزیم و درب آن را محکم می بندیم و به مدت ۲ روز در جای خنک و خشک نگهداری می کنیم و پس از آن این ترشی لذیذ را نوش جان کنید.

ترشی هویج و ترب سفید

مواد لازم

هویج پوست کنده ۵ عدد ترب سفید بزرگ پوست کنده ۲ عدد شکر ۱ فنجان (۴ قاشق چایخوری هم اضافه بردارید) نمک ۲ قاشق چایخوری سرکه سفید دو و نیم فنجان * آب گرم ۲ فنجان شیشه (برای نگهداری ترشی) چند عدد هویج و ترب را خرد کنید. اول آنها را از وسط نصف کرده و بعد آنها را از درازا خرد کنید. ترب ها و هویج ها را در یک کاسه بزرگ ریخته و ۴ قاشق شکر و دو قاشق نمک را به آن اضافه کنید. با دستهای تمیزتان آنها را هم بزنید و اینکار را برای ۳ دقیقه ادامه دهید تا سبزیجات شروع به نرم شدن کنند.

یکی از ترب ها را برداشته و خم کنید، اگر بدون شکستن خم شد یعنی آماده است.ترب ها و هویج ها را در یک ظرف ریخته و نمک و شکر را اضافه کرده و با دست ها هم بزنید تا نرم شوند حالا هویج و ترب را به یک صافی منتقل کرده و آن را با آب سرد شسته و خوب آبکشی کنید. هویج و ترب را به یک صافی با آب سرد شسته و آبکشی کنید و درون شیشه بریزید در یک کاسه یک فنجان شکر، سرکه سفید و آب گرم را مخلوط کنید تا زمانی که شکر حل شود. یک شیشه تمیز آماده کرده و مخلوط ترب و هویج را داخل آن بریزید. مایع ترشی را هم روی آن ریخته و درب شیشه را محکم بسته و آن را داخل یخچال بگذارید. هویج و ترب را به یک صافی با آب سرد شسته و آبکشی کنید و درون شیشه بریزید این ترشی باید قبل از مصرف حداقل یک شب در یخچال بماند، و طعم آن با گذر زمان بهتر می شود. این ترشی ۴ تا ۶ هفته در یخچال قابل نگهداری است.این ترشی را می توان با غذاهایی مثل هات داگ، سالاد کلم و… یا به تنهایی سرو کرد.


1 پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز شنبه 15 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب
تعرفه نگارش مقاله از پایان نامه
پذیرش و چاپ مقاله علمی پژوهشی در کمترین زمان
تبدیل پایان نامه به مقاله !
نحوه محاسبه هزینه چاپ یک کتاب
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات علمی پژوهشی داخلی
مراحل تالیف کتاب و به چاپ رساندن آن
گام به گام مراحل چاپ کتاب
مراحل اکسپت مقاله
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب