طرز تهیه سالاد ماکارونی گیاهی لذیذ

  پنجشنبه، 18 فروردین 1401   زمان مطالعه 5 دقیقه
طرز تهیه سالاد ماکارونی گیاهی لذیذ
سالاد ماکارونی، یکی از پرطرفدارترین سالادهای بین‌المللی است که می‌توان آن را به‌ عنوان پیش غذا، مخلفات کنار غذا و حتی وعده اصلی سرو کرد. سالاد ماکارونی گیاهی، یک سالاد مناسب برای گیاهخواران و خام گیاهخواران است که در کمتر از ۳۰ دقیقه تهیه می‌شود و هیچ نوع لبنیاتی در تهیه آن به کار نمیرود.

سالاد ماکارونی گیاهی یکی از روش های تهیه این سالاد خوشمزه می باشد که بدون مرغ یا کالباس تهیه می شود و بسیار خوشمزه و ساده است و برای کسانی که طعم و مزه مرغ یا کالباس را دوست ندارد بسیار مناسب است به خصوص افراد گیاه خوار که گوشت مصرف نمی کنند. این سالاد با سبزیجات تهیه می شود و به دلخواه اگر تخم مرغ مصرف می کنید می توانید از تخم مرغ آبپز نیز استفاده کنید. سبزیجاتی مختلفی در این سالاد می توانید استفاده کنید. این سالاد به تنهایی یک وعده غذایی کامل می باشد و شما می توانید در مهمانی و مراسمات مختلف این سالاد را تهیه کنید. شما می توانید از سس های مختلفی بنا به سلیقه خود استفاده کنید. امروز در ساعد نیوز طرز تهیه سالاد ماکارونی گیاهی را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

سالاد ماکارونی گیاهی

مواد لازم برای تهیه سالاد ماکارونی گیاهی

  • ماکارونی فرمی ۱ بسته
  • لوبیا چیتی ۱/۲ پیمانه
  • ذرت ۱/۲ پیمانه
  • خیار شور ۱۰ عدد
  • قارچ ۱۰ عدد
  • سیب زمینی ۲ عدد
  • هویج ۱ عدد
  • ساقه کرفس ۱ عدد
  • فلفل دلمه ۱ عدد
  • سس مایونز ۱/۲ پیمانه
  • ماست ۱/۲ پیمانه
  • سس خردل ۱ ق غذا خوری
  • جعفری یا گشنیز ۲ ق غذا خوری
  • آبلیموترش ۱ ق غذا خوری
  • نمک، فلفل سیاه، فلفل قرمز به مقدار لازم

طرز تهیه سالاد ماکارونی گیاهی

ابتدا لوبیا چیتی را از چند ساعت قبل خیس کنید تا نفخ آن گرفته شود. سپس لوبیا چیتی را به همراه کمی آب و نمک بگذارید تا پخته و نرم شود و بعد آبکش کنید. می توانید از زودپز برای زودتر پخته شدن لوبیا استفاده کنید. سیب زمینی را نیز به همراه کمی آب بگذارید تا پخته شود و بعد پوست بگیرید و بعد از خنک شدن به صورت نگینی خرد کنید.

در ادامه خیار شور را شسته و به اندازه دلخواه خرد کنید. ذرت را بخارپز کنید و یا می توانید از کنسرو ذرت استفاده کنید. قارچ ها را بشورید و اسلایس کنید و داخل تابه بدون افزودن روغن با حرارت بالا تفت دهید تا آب اضافی قارچ کشیده شود. هویج را می توانید به صورت رنده شده یا بخارپز شده استفاده کنید. ساقه کرفس را نیز بشورید و خرد کنید. فلفل دلمه را که بهتر است از فلفل دلمه رنگی استفاده کنید را خرد کنید.

در ادامه داخل یک قابلمه مقداری آب ریخته تا به جوش بیاید. سپس کمی نمک و روغن داخل آب جوش ریخته و پاستا دلخواه خود را اضافه کنید و بسته به نوع پاستا فرمی زمان دهید تا نرم شود. سپس پاستا را آبکش کنید و روی آن آب سرد بگیرید و صبر کنید تا آب اضافی آن کشیده شود.

در ادامه پاستا را داخل یک کاسه بزرگ ریخته و تمام سبزیجات و لوبیا و سیب زمینی را اضافه کنید و خوب هم بزنید. داخل یک کاسه سس ها را به همراه ماست و ادویه و جعفری و آبلیموترش بریزید و هم بزنید و بعد سس تهیه شده را روی سالاد بریزید و هم بزنید تا سس به خورد سالاد برود. سپس سالاد ماکارانی گیاهی را داخل یخچال قرار دهید تا خنک شود. نوش جان

مواد لازم برای سالاد ماکارونی گیاهی دوم

  • ۴ پیمانه ماکارونی
  • ۲\۱ پیمانه فلفل دلمه ای
  • ۱ پیمانه کرفس
  • ۴\۱ پیمانه پیاز سفید و قرمز
  • ۲ تا ۳ قاشق غذاخوری شوید خشک
  • ۳ تا ۴ قاشق غذاخوری نکتار آگاو یا شیره نیشکر
  • ۴\۱ قاشق غذاخوری نمک، فلفل، پودر سیر
  • ۲ قاشق غذاخوری سرکه
  • ۲ قاشق غذاخوری روغن زیتون یا دانه انگور
  • یک قاشق غذاخوری خردل تند

طرز تهیه سالاد ماکارونی گیاهی روش دوم

یک قابلمه آب را روی حرارت متوسط گاز قرار دهید تا آب به جوش بیاید. سپس کمی روغن زیتون و نمک در آن بریزید. ماکارونی ها را در قابلمه آب جوش بریزید و آن ها را برای ۸ تا ۱۰ دقیقه بپزید؛ سپس با آب سرد آبکشی کنید.شوید، نمک و فلفل، پودر سیر، نکتار آگاو، سرکه، روغن زیتون و خردل را در ظرفی خوب مخلوط کنید تا یکدست شوند.اگر احساس کردید که سس خیلی غلیظ است، یک قاشق غذاخوری آب ولرم به آن اضافه کنید تا مواد راحت تر با هم مخلوط شوند. سس را مزه کنید و در صورت نیاز، نمک و فلفل بیشتری به آن بزنید. ماکارونی پخته، سبزیجات خرد شده و سس را با هم به آرامی مخلوط کنید و سالاد را برای حداقل ۲ ساعت در یخچال بگذارید تا سرد و طعم دار شود.

سالاد ماکارونی گیاهی

طرز تهیه سالاد ماکارونی روش سوم

افرادی که از رژیم غذایی گیاه خواری پیروی می کنند، می توانند به راحتی بهترین سالاد ماکارونی خوشمزه را تهیه کنند و در وعده های غذایی به عنوان یک غذای کامل و سبک از آن استفاده کنند. مراحل زیر را برای سالاد ماکارونی سبزیجاتی خوشمزه بهتر است طی کنید:

  1. بعد از جوشیدن آب به همراه نمک و زردچوبه روی گاز، ماکارونی را به آن اضافه کنید و کنترل کنید تا کاملا بپزند و بعد از آن آبکش کنید. (برای پخت و نرم شدن ماکارونی ها تنها 15 الی 20 دقیقه زمان کافی است)
  2. بعد از آبکش کردن با آب سرد بشویید و کمی به آنها روغن بمالید تا از چسبندگی آنها جلوگیری شود.
  3. موادی از جمله ذرت، نخود فرنگی و همینطور کلم بروکلی بخارپز، قارچ سرخ کرده، خیار شور، فلفل دلمه ای خرد شده و هویج آبپز شده خرد شده را به نسبت مساوی انتخاب کنید.
  4. در کاسه بزرگ سس ماست، سس خردل و کمی سس سیر (بسته به ذائقه مقدار را می توان کم و زیاد کرد) را اضافه کنید و تمامی موادی که خرد و آماده کردید را به این ترکیب اضافه کنید.
  5. با آغشته شدن تمام مواد به سس، آنرا برای مدت 1 الی 2 ساعت در یخچال قرار دهید تا کاملا خنک شده و آماده سِرو شود.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
پربازدید شدن نمای بیرونیِ منزل شخصی رهبر معظم انقلاب+عکس/ نمایی سیمانی با آیفونی قدیمی و درب خانه ای ساده و بدون زرق و برق (466 نظر) سه پرس کباب سفارش پسر کوچک رهبر معظم انقلاب برای خانواده شش نفره‌شان+عکس/ فرزندانی که در ساده زیستی راه پدر را ادامه میدهند (171 نظر) ساده زیستی مثال زدنی رهبر انقلاب ؛ از عینک شکسته و کفش قدیمی تا مبل ساده و عبای نخ کش شده +عکس (151 نظر) نوزاد بانمک و خوشگل المیرا شریفی مقدم مجری خوش اخلاق صداوسیما سر سفره ساده عید/ پروفیل یک مادر مهربون+عکس (74 نظر) خلاقیت پدر ایرانی در ثبت اولین عکس متفاوت از پسرش حماسه ساز+عکس/کل آتلیه های شهر زیر سوال رفت...🤣 (46 نظر) پیام توئیتری علی دایی درباره حمایت از کاندیداهای ریاست جمهوری+عکس (37 نظر) تزیین ماشین مخصوص حاجی ها/ مُد جدید این روزهای کشورمان +عکس (23 نظر) خلاقیت بی نظیر راننده یزدی، با نوشته جالب پشت کامیون حماسه ساز شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا... (21 نظر) تصویری از خانه ابدی همسر جوان نسرین مرادی، فریده سریال نون خ/ روحش شاد و یادش گرامی (19 نظر) نگاهی به سبک دکوراسیون و سلیقه ساده پسندِ خانه علیرضا زاکانی+عکس/ خانه ای با فرش ماشینی و لوازم در حد شهروند عادی (18 نظر) مراسم تشییع پدر محسن تنابنده، شوهر همای پایتخت با حضور چهره های سرشناس و بازیگران/ روحش شاد و یادش گرامی +عکس (15 نظر) (عکس) انگشتر بسیار زیبای رهبر انقلاب با طرحی دلربا و چهره شاداب و پرانرژی ایشان در 85 سالگی / پیر ما اشرف مخلوقات است ... (11 نظر) رستوران گردی دو نفره حامد آهنگی با مادر شاد و خوش پوشَش+عکس/ خلوت مادر و پسری به سبک مجری خوش خنده😍 (10 نظر) نگاهی به کیک تولد متفاوت و به شکل سالاد الویه حامد آهنگی در مراسم سورپرایز تولدش+ویدیو/ چه ذوقی میکنه آقای خوش خنده😍 (9 نظر) هادی چوپان ریشش را زد و سبیل گذاشت ؛ قهرمان بدن سازی با سبیل دسته دارش قابل شناسایی نیست (9 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
ماجرای دیده شدن بازیگر زن سلبریتی با برادر سعید جلیلی در ژاپن‎+عکس
نسبت فامیلی فاطمه گودرزی توران سریال لحظه گرگ و میش و حمید گودرزی نادر سریال دلدادگان/ گودرزی های سینمای ایران را بشناسید
روایت‌هایی تاریخی از قتل فجیع امیرکبیر در کاشان توسط ایرانی‌ها انگلیسی‌ها / جان کندن او چهار ساعت طول کشید ...
همدستی خانم وکیل و پرستار بیمارستان در قتل مرد ثروتمند / پای 24 میلیارد تومان وسط بود
وقتی گریه رضا شاه را خارجی‌ها درآوردند!
نکات مهم درباره نظافت ماشین ظرفشویی که باید بدانید
خواننده معروف لس آنجلسی به ایران بازگشت+عکس خواننده در فرودگاه
فرهنگ عجیب ازدواج زنان با درخت در هند!!
پشت‌پرده علاقه عجیب ایرانی‌ها به خرید بچه میمون! / دیگر سگ و گربه جواب نمی‌دهد!
بیوگرافی و زندگی خصوصی شبنم قلی خانی، یکتای سریال هشت و نیم دقیقه و همسر جنتلمنش+تصاویر جذاب و دیدنی
تدارکات ساده رهبر معظم انقلاب برای پذیرایی کردن از مهمانانش+عکس/از قند و چای گرفته تا بشقاب کوچک از شیرینی نارگیلی برای کسانی که قند دوست ندارند
حمایت تمام قد قالیباف از جلیلی: همه باید تلاش کنیم تا نامزد جبهه انقلاب آقای دکتر جلیلی بعنوان رئیس دولت چهاردهم انتخاب شود
تاریخ مناظره‌ ها و برنامه‌های تبلیغاتی دور دوم انتخابات ریاست‌ جمهوری + جدول
میانجی گری پسر 17 ساله با از دست دادن جانش تمام شد
یک حیوان نایاب پس از 2 قرن در ایران دیده شد + فیلم | این حیوان گمشده، ایرانی‌ها را خوشحال کرد
منتخب روز   
(عکس) استایل کُت و شلواری محمود احمدی نژاد در خیابان/ ذکر گفتن آقای سیاست مدار در حال پیاده روی بازی های مادرانه مینا مختاری همسر بهرام رادان با پسر تُپُل و مُپلش/ چه شیطون شده جان کوچولو ویدئویی از خانه ابدی آیت الله آل هاشم و گریه های جگر سوز پدر روحانی شهید/ روحش شاد و یادش گرامی مجید واشقانی پرسپولیس را با خاک یکسان کرد/ افشاگری آقای بازیگر از تاکتیک پرسپولیس برای قهرمانی در حضور پورعلی گنجی افشاگری عادل فردوسی پور از گول مالیدن سر خواهر برادر کوچکترش/ از شما خیلی خیلی بعید بود!! شعری که استاد شهریار با خواندن آن اشک ریخت و تا آخر به صورت گریان ادامه داد/ طفل بودم دزدکی پیر و علیلم ساختند سکانس غَش آور از سریال 3 در 4 با هنرنمایی علی صادقی/ ایشون اول نمک بودن بعدا دست و پا در آوردن! زنی که قهرمان زلزله کاشمر شد! / این است زن شجاع ایرانی ... حضور حمید نوری در منزل حسین امیرعبداللهیان برای عرض تسلیت به خانواده ایشان و قدردانی از تلاشهای وزیر شهید برای آزادی وی+عکس