طرز تهیه ماکارونی با قارچ

  دوشنبه، 10 خرداد 1400   زمان مطالعه 5 دقیقه
طرز تهیه ماکارونی با قارچ
ماکارونی یکی از محبوب‌ترین غذا‌ها در تمامی اعصار و قرون است. این غذای زیر مجموعه پاستا با رگ و ریشه ایتالیایی‌اش در صدر غذا‌های دوست داشتنی کوچک و بزرگ تک و تنها سالهاست سلطنت می‌کند.

ماکارونی یکی از گونه های پاستا است. این ماده غذایی پرطرفدار در کارخانه ها به صورت خشک تولید شده و باید قبل از مصرف جوشانده شود. ماکارونی واژه ای است که در کشورهای مختلف برای شکل های متفاوتی از پاستا به کار می رود. مثلا در ایتالیا ماکارونی بیشتر به گونه ای از پاستا گفته می شود که شکل میله ای و کوتاه دارد. اما در مناطقی از آمریکا مثل فلادلفیا و نیویورک ماکارونی به تمام گونه های پاستا اطلاق می شود.

مواد لازم برای تهیه ماکارونی با قارچ

  • ماکارونی : 1 بسته
  • قارچ : 250 گرم
  • رب : 2 قاشق غذاخوری
  • پیاز : 1 عدد
  • فلفل دلمه : 1 پیمانه
  • نمک و فلفل : به میزان لازم
  • گوجه فرنگی : به میزان لازم

طرز تهیه ماکارونی با قارچ

ابتدا قارچ ها را با دقت بشویید و خرد کنید.فلفل دلمه و پیاز را نیز به صورت نگینی خرد کنید.مقدارکمی روغن را در تابه بریزید و قارچ های خرد شده را داخل آن تفت دهید.پیاز و فلفل دلمه را نیز به آن اضافه و باهم سرخ کنید.پس از آنکه سبزیجاتتان تفت داده شدند رب گوجه را نیز به آن ها بیافزاید و مخلوط کنید.بعد از آن نوبت گوجه هاست که به صورت پوست کنده شده به ماهیتابه اضافه شوند.نمک و فلفل را نیز به آن ها اضافه کنید و حرارت را کم کنید و اجازه دهید تا بپزند.در مرحله ی بعد درون یک قابلمه مقداری مقداری آب ، 1 قاشق روغن و 2 قاشق نمک بریزید.قابلمه مورد نظر را بر روی حرارت قرار دهید تا آب به جوش برسد.حالا ماکارونی ها را به آب در حال جوش اضافه کنید.8 تا 10دقیقه به آن زمان بدهید تا نرم شود.در مرحله آخر ماکارونی را درون آبکش بریزید و مایه ماکارونی را هم به آن اضافه و باهم مخلوطشان کنید و این مخلوط را درون قابلمه ای که کف آن کمی چرب شده باشد ( میتوانید در صورت تمایل ته دیگ در کف قابلمه بگذارید ) و 30 دقیقه بر روی شعله ی ملایم بگذارید تا بپزد.بعد از این مدت زمان ماکارونی شما آماده است.

طرز تهیه ماکارونی با قارچ و سویا

تقریبا ۹۹ درصد افراد درست کردن ماکارونی را بلد هستند، اما تعداد کمی از آن ها فوت و فن و راز های یک ماکارونی قرمز و خوشمزه را بلد هستند. اغلب مردم عادت دارند ماکارونی را با گوشت چرخکرده درست کنند، اما اگر قصد دارید به دلایل مختلف مصرف گوشت را در رژیم غذایی روزانه محدود کنید یا هر از چندگاهی گیاهخواری کنید بن نیست فوت و فن های درست کردن یک ماکارونی قرمز و خوشمزه با سویا و قارچ را در ادامه مطالعه کنید.

مواد لازم برای ماکارونی با قارچ و سویا

  • ماکارونی: ۷۰۰ گرم
  • سویا: ۲۰۰ گرم
  • قارچ: ۲۰۰ گرم
  • پیاز: ۱ عدد متوسط
  • شیر: ۱ لیوان
  • زعفران دم کرده: ۱ قاشق غذاخوری
  • رب گوجه فرنگی: ۵ قاشق غذاخوری
  • گوجه فرنگی رنده شده: ۴ عدد متوسط
  • زردچوبه: ۱ قاشق غذاخوری سرخالی
  • فلفل پاپریکا: ۱ قاشق مرباخوری
  • فلفل سیاه: ۱ قاشق چایخوری
  • فلفل قرمز: ½ قاشق چایخوری
  • کره: به مقدار لازم
  • نمک: به میزان لازم
  • روغن: به میزان لازم
  • آب جوشیده گرم: ۱/۲ فنجان

ماکارونی با سویا و قارچ

طرز تهیه ماکارونی با سویا و قارچ

۱. برای درست کردن یک ماکارونی قرمز خوشمزه با سویا و قارچ ابتدا به مدت ۲ الی سه ساعت سویا را در یک لیوان شیر خیس کنید و به آن مقداری فلفل سیاه و نمک اضافه کنید. بعد از این مدت سویا را آبکش کنید و خوب فشار دهید تا شیر اضافی آن گرفته شود. پیاز ها را ریز و حبه ای خرد کنید و در مقداری روغن تفت دهید. وقتی که پیاز ها سبک شدند کمی دیگر سرخ کنید تا کاراملی شوند.
۲. زردچوبه را اضافه کنید و زمانی که زردچوبه تفت خورد و طعم خامی آن گرفته شد گوجه فرنگی های رنده شده را اضافه کنید. آب گوجه فرنگی باید خوب کشیده و سرخ شود. سپس رب گوجه فرنگی را اضافه کنید و تفت دهید تا طعم خامی آن گرفته شود. یک قاشق غذاخوری زعفران دم کرده را هم اضافه کنید. حالا نوبت اضافه کردن سویا است. بعد از ریختن سویا در سس گوجه فرنگی چند قاشق آب به سویا اضافه کنید تا سویا خوب بپزد. سپس سویا را خوب تفت دهید تا طعم خامی آن گرفته شود. بعد از حدود ۵ یا شش دقیقه سایر ادویه جات به علاوه نمک به سویا اضافه کنید. مواد را خوب هم بزنید تا طعم فلفل و ادویه و نمک به خورد سویا بروند.
۳. در این فاصله قارچ ها را برش بزنید و در مقداری کره و فلفل سیاه تفت دهید تا کمی سبک شوند. سپس قارچ های تفت خورده را به ترکیب سویا اضافه کنید. مایه سویا و قارچ را خوب هم بزنید. اگر مایه به روغن نیاز دارد کمی دیگر روغن اضافه کنید تا مایه ماکارونی ته نگیرد. به مایه سویا اجازه دهید تا به روغن بیفتد. بهتر است برای چند دقیقه درب ماهیتابه را ببندید و صبر کنید تا مایه ماکارونی به روغن بیفتد.
۴. در یک قابلمه آب را جوش بیاورید، مقداری نمک به آب اضافه کنید و ماکارونی را طبق دستور روی بسته بپزید و آبکش کنید. بعد از مدت زمان گفته شده روی بسته، ماکارونی را آبکش کنید.
۵. برای ته دیگ ماکارونی بسته به اندازه قابلمه یک یا دو عدد سیب زمینی را پوست بگیرید و به صورت ورقه ای برش بزنید. برای این که ته دیگ سیب زمینی نسوزد بهتر است برش ها حدود نیم سانت قطر داشته باشند. روی سیب زمینی ها مقداری کنجد و نمک بپاشید. در یک قابلمه مقداری روغن بریزید. روغن را داغ کنید و سیب زمینی های آغشته به نمک و کنجد را کف قابلمه بچینید.
۶. برای این که ماکارونی یکدستی داشته باشید به صورت لایه لایه ماکارونی و مایه ماکارونی را در قابلمه بریزید. به این ترتیب که در لایه اول ماکارونی، لایه دوم نصف مایه ماکارونی و نیمی از نصف فنجان آب جوشیده گرم (جوش و خیلی داغ نباشد، دمای ولرم کافی است) و در لایه دوم هم به همین ترتیب یک لایه ماکارونی، نصف باقی مانده مایه ماکارونی و باقی مانده فنجان آب.
۷. مدت زمان دم کشیدن ماکارونی و برشته شدن ته دیگ سیب زمینی بستگی به ضخامت کف قابلمه دارد. بهتر است برای دم کردن ماکارونی قرمز با سویا و قارچ از قابلمه چدن استفاده کنید تا ته دیگ نسوزد. ۳۰ الی ۴۵ دقیقه برای دم کشیدن ماکارونی و برشته شدن ته دیگ سیب زمینی کنجدی کافی است.


  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب بعد از خریدن مبل دست دوم توسط رهبری: تا الان زندگی ‌ما طلبگی بوده، الان هم مبل در خانه نیاورید! (212 نظر) روایتی از عصبانیت رهبر معظم انقلاب از عوض کردن فرش کهنه و نخ نمای خانه شان: اشتباه کردید که عوض نمودید بروید همان زیلوها را بیاورید (111 نظر) تزئین میز عزای سعید راد با شمع و گل و خرما و عکس های یادگاری در خانه مجللشان/ خدا رحمتشون کنه+عکس (105 نظر) عروسِ رهبر معظم انقلاب: بچه ام اسباب بازی ندارد، در اتاق آقا یک میز هست و 6 تا صندلی پلاستیکی و یک تلفن که به دیوار وصل است+عکس (87 نظر) مهران مدیری: 11 سال است که از یک مار نگهداری می کنم؛ الان 2 متر و 20 سانتی‌متر هست+عکس (58 نظر) خلاقیت خنده دار مغازه دار اردبیلی برای کشاندن مشتری به مغازه حماسه آفرید/ مغز نیس که معدن طلاست😂👌+عکس (56 نظر) تصویری از خانه ابدی سعید راد، میرزا رضا سریال گیلدخت /روحش شاد و یادش گرامی (56 نظر) رهبر معظم انقلاب: ما درخانه تنها یک فرش دستباف داریم که جهیزیه همسرم بوده بقیه خانه موکت است/ ساده زیستی ایشان مثال زدنی است (35 نظر) مراسم عزای جگرسوز همسر جوان فریبا نادری عروس حشمت فردوس و ضجه های خانم بازیگر/ روحش شاد+ عکس (34 نظر) نگاهی به جشن تولد عاشقانه 45 سالگی الهام چرخنده بازیگر سریال آوای باران و باکس گل شیک روی میز/ مبارکا باشه+عکس (31 نظر) استوری تبریک خاص سرلشگر باقری به مناسبت روز چپ دست‌ها به رهبر معظم انقلاب+عکس (31 نظر) خلاقیت خنده دار هندوانه فروش سمنانی برای جذب مشتری حماسه آفرید/ مغز نیست که معدن طلای خالصه😂+عکس (28 نظر) رونمایی از همزاد و بدل ایرانی هانده ارچل، بازیگر ترکیه‌ای محبوب ایرانی ها/ ایشون هم بازیگر خیلی معروفیه+عکس (26 نظر) تصویری از خانه ابدی برادر زاده نرگس محمدی / روحش شاد و یادش گرامی (23 نظر) خلاقیت خنده دار مغازه دار شیرازی برای کشاندن مشتری به مغازه حماسه آفرید/ مغز نیست که معدن طلاست😂👌+عکس (19 نظر)
تیتر امروز   
فال ابجد روزانه یکشنبه 7 مرداد 1403
فال روزانه امروز یکشنبه 7 مرداد ماه 1403
فال شمع روزانه امروز یکشنبه 7 مرداد 1403
چه کنیم حمام و سرویس بهداشتی همیشه خوشبو باشد؟
کرم کاپوچینو پنیری، یک دسر فوق‌العاده و جذاب
آلیشا لیمن اینفلوئنسر معروف و محبوب سوئیسی در یوونتوس هم تیمی نامزدش شد +تصاویر
پرسپولیس مرگ هوادارش را به فسخ قرارداد بیرانوند نسبت داد! / شکایت عجیب درویش از دورازه‌بان یاغی
دیدار جانشین فرهنگی ستاد کل نیروهای مسلح کشور با خانواده امیرسرلشکر شهید کریم بیاتی اشکفتکی
آیین تکریم از پیشکسوتان رسانه ملّى برگزار شد
تصادف وحشتناک و له شدن خودروی سواری پژو 206 در مرند
کونگ فو آزاد آذربایجان شرقی جایگاه نخست استان را کسب کرد
انتصاب نماینده انجمن کمیته تک رزم آذربایجان شرقی
هیات کونگ فو و هنرهای رزمی شهرستان مرند رتبه نخست استانی را کسب کرد
دختر 14 ساله تبریزی با خودرو وارد پارکینگ یک خانه شد! + فیلم
انتصاب مسئول جدید روابط عمومی انجمن کمیته تک رزم آذربایجان شرقی
منتخب روز   
سکانس عاشقانه امیر و ارغوان سریال دلدادگان/ تا به تو فکر می کنم خودت زنگ میزنی+ویدئو نگاهی به آشپزخانه دلباز و زیبای مسعود پزشکیان با رونمایی از عکس جوانی همسرش بالای کمد/باورتون میشه این خونه ساده مال رئیس جمهور مملکته+عکس طرز تهیه غذای محبوب ناصرالدین شاه قاجار! /فسنجان ناصری با مواد اعلا ابتکار جالب یک مرد خلاق در دادن انواع لقب به مسعود پزشکیان حماسه آفرید+ویدئو/ هنر نزد ایرانیان است و بس... (فیلم) سکانس فوق عاشقانه شهاب حسینی و لیلا حاتمی در فیلم "پرسه در ماه" / ما کاملا شبیه همیم طرز نگاهامون دو دو زدن چشامون ...😍 استارت تمرینات سخت علیرضا بیرانوند در تراکتور +فیلم/ آقای دروازه بان آمادگی بدن بالایی دارد! سکانس عاشقانه دل باختن قباد به شهرزاد/ نشود فاش کسی آنچه میان من و توست (فیلم) سکانس فوق العاده احساسی و عاشقانه از شهاب حسینی و معشوقه‌اش در سریال "شهرزاد" / با چراغی همه جا گشتم و گشتم در شهر هیچکس به تو مانند نشد😍 (فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم