دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

بازار / قیمت دلار و نرخ ارز /

تاثیر اقدامات فدرال رزرو بر ارزهای دیجیتال 

سه شنبه، 08 آذر 1401
تصمیمات فدروال رزور چه تاثیری بر روند بازار کریپتوکارنسی‌ها و قیمت بیت کوین می گذارد ؟ برای دانستن جواب این سوال در ادامه مطلب همراه ما باشید.

شاخص قیمت مصرف کننده (CPI) یکی از مهم ترین شاخص های اقتصادی هر کشوری است که افزایش آن، باعث کاهش قدرت خرید مردم می شود و بالعکس. همان طور که می دانید، ارزش بیت کوین یا سایر ارزهای دیجیتال در مقایسه با دلار آمریکا یا استیبل کوین های با پشتوانه دلار آمریکا سنجیده و بیان می شود. به همین دلیل است که داده های مربوط به تورم در ایالات متحده می تواند بر قیمت بیت کوین تأثیر مثبت یا منفی داشته باشد. ما امروز قصد داریم تاثیر اقدامات فدرال رزرو بر ارزهای دیجیتال را برای شما بیان کنیم.

فدرال رزرو Federal Reserve

سیستم فدرال رزرو (FRS) بانک مرکزی ایالات متحده است.این بانک قدرتمندترین موسسه مالی در جهان است.این بانک مرکزی ایالات متحده است که توسط کنگره برای حفظ اقتصاد کشور ایجاد شده است.سیستم سیاست پولی را برای اقتصاد سالم ایالات متحده ترویج میکند. فدرال رزرو در 23 دسامبر 1913 توسط کنگره ایجاد شد و توسط رئیس جمهور وودرو ویلسون به قانون تبدیل شد.هدف فدرال رزرو Federal Reserve حفظ یک سیستم مالی امن، باثبات و انعطاف پذیر است. این بانک توسط شورای حکام به عنوان یک آژانس دولتی مستقل در واشنگتن دی سی اداره میشود. علاوه بر این دارای 12 بانک فدرال رزرو منطقه ای است، از جمله: بوستون، نیویورک، فیلادفیا، کلیولند، ریچموند، آتلانتا، شیکاگو، سنت لوئیس، شهر کانزاس و دالاس. امروزه فدرال رزرو مسئول اجرای سیاست های پولی، تنظیم بانک ها، حفظ ثبات مالی و ارائه خدمات بانکی به شرکت های هلدینگ بانکی، دولت های ایالات متحده و سازمان های بین المللی میباشد.

تاثیر اقدامات فدرال رزرو بر ارزهای دیجیتال

هنگامی که فدرال رزرو Federal Reserve نرخ بهره را افزایش میدهد، ارزش پول فیات افزایش پیدا میکند که به معنای کاهش سرمایه گذاری در بازار کریپتو نیز است. یکی از دلایل نرخ بهره، سیاستی می باشد که نه تنها برای منافع کوتاه مدت و بلندمدت، بلکه برای نرخ ارز و قیمت محصول و خدماتی که تاثیرگذار است.

ارزهای دیجیتال اغلب به عنوان دارایی مقاوم در برابر تورم در نظر گرفته میشوند.در حالی که نرخ بهره پایین است، ذخیره ارزش ان میتواند در طول زمان در برابر ارز فیات و قدرت خرید ناپایدار محافظت کند. در نتیجه، افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو میتواند بر بازارهای رمزنگاری و سهام تأثیر بگذارد، زیرا ارزش پول فیات افزایش پیدا میکند. سرمایه گذاری در بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال در ماه های اخیر کاهش یافته، زیرا سرمایه گذاران به دنبال جایگزین ایمن تر و سودآورتر برای دارایی های خودشان هستند.

با تصمیم جلسه فدرال رزرو برای افزایش نرخ بهره، هزینه استقراض مصرفی و تجاری افزایش پیدا میکند و در نتیجه اقتصاد راکد میشود. علاوه بر این، وام های با نرخ بهره گران تر میشوند. خریداران خانه ممکن است در قبال بازپرداخت های کمتری مسئولیت داشته باشند که به نوبه خود بر تجارت املاک و مستغلات به دلیل کاهش قیمت خانه و ملک تأثیر میگذارد. از طرف دیگر، اگه جلسه فدرال رزرو به کاهش نرخ بهره رای بدهد، افراد میتوانند وام ها و کارت های اعتباری با بهره کمتر دریافت کنند که منجر به افزایش هزینه ها و تقاضای قوی از سوی مصرف کنندگان میشود.

با افزایش تقاضای مصرف کننده، صاحبان مشاغل کارمندان بیشتری را برای افزایش ظرفیت تولید جذب میکنند و در نتیجه نرخ بیکاری کلی را کاهش میدهند که این خبر میتواند برای بازار ارزهای دیجیتال و دیگر بازار های مالی خبر بسیار خوبی باشد به همین دلیل گفته می شود جلسه فدرال رزرو زمان نوسانی است که معامله گران باید در تقویم خود علامت گذاری کنند.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز شنبه 08 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
پذیرش تضمینی مقاله علمی پژوهشی
مراحل چاپ کتاب با بهترین کیفیت
چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟
مراحل اکسپت مقاله
گام به گام مراحل چاپ کتاب
مراحل تالیف کتاب و به چاپ رساندن آن
هزینه استخراج مقاله ISI از پایان نامه
پایان نامه خود را چگونه به مقاله تبدیل کنیم؟
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب در چند ثانیه
تعرفه نگارش مقاله از پایان نامه