دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

علم و فناوری / علمی / حوزه پزشکی /

تاثیر ارتودنسی اینویزیلاین در اصلاح دندان‌ها 

جمعه، 17 خرداد 1398
ساعدنیوز: یکی از ساده‌ترین شیوه‌های مقابله با این امر، ارتودنسی است اما برخی افراد خصوصا بزرگسالان از داشتن سیم و براکت روی دندان‎ها خجالت زده می‌شوند و همین خجالت و عزت نفس پایین مانع از مراجعه آن‌ها به ارتودنتیست می‌شود. در اینگونه موارد دندانپزشک استفاده از ارتودنسی اینویزیلاین یا ارتودنسی نامرئی را پیشنهاد می‌دهد.

ممکن است دندان‌های جلو ظاهر خوبی داشته باشند اما می‌دانید که این ظاهر را می‌توان بهتر کرد. با وجود اینکه یک لبخند نازیبا و ناموزون از نظر پزشکی یک ریسک فاکتور به حساب نمی‌آید و برای بیمار خطری در پی نخواهد داشت اما احساس عدم امنیتی که از داشتن دندان‌های کج و لبخندی ناموزون در فرد به وجود می‌آید در اعتماد به نفش فرد تاثیر بسزایی دارد و رفته رفته باعث می‌شود فرد سعی کند بدون اینکه دندان‌هایش دیده شوند لبخند بزند. دقیقا در اینجاست که برخی مشکلات دندانپزشکی نیز مستقیما با سلامت روانی فرد ارتباط دارد و می‌تواند تاثیرات مستقیمی روی وجود روانی یک فرد داشته باشد.

یکی از ساده‌ترین شیوه‌های مقابله با این امر، ارتودنسی است اما برخی افراد خصوصا بزرگسالان از داشتن سیم و براکت روی دندان‎ها خجالت زده می‌شوند و همین خجالت و عزت نفس پایین مانع از مراجعه آن‌ها به ارتودنتیست می‌شود. در اینگونه موارد دندانپزشک استفاده از ارتودنسی اینویزیلاین یا ارتودنسی نامرئی را پیشنهاد می‌دهد.

اینویزیلاین نیز مانند هر پروسه درمانی دیگری دارای مزایا و معایبی است که دانستن هر یک می‌تواند به تصمیم‌گیری نهایی شما کمک کند اما در نهایت نتیجه نهایی آن روی دندان‌ها و اعتماد به نفس فرد باعث شده این درمان به یکی از راه‌های پیشنهادی ارتودنتیست تبدیل شود.

شاید آشنایی با روند انجام و چگونگی عملکرد اینویزیلاین بتواند به شما در انتخاب قطعی این درمان راهنمایی کند.

 
 

پروسه درمان ارتودنسی اینویزیلاین

اولین مرحله مسلما شامل مراجعه به دندانپزشک و معاینه اولیه است. در طول جلسه مشاوره و معاینه اولیه تمامی نیازهای شما در نظر گرفته می‌شود و ارتودنتیست با توجه به شرایط، تشخیص می‌دهد که آیا درمان اینویزیلاین برای شما گزینه مناسبی است یا خیر.

سپس در مرحله بعدی نوبت به  بررسی وضعیت بیمه و بیمه تکمیلی می‌رسد. بنابراین بهتر است ابتدا درباره هزینه‌های انجام ارتودنسی با دندانپزشک خود صحبت کرده و بعد با مراجعه به یکی از مراکز بیمه خود مطمئن شوید که بیمه چه اندازه از هزینه‌ها را به شما بازمی‌گرداند.

پس از این مراحل ابتدایی، دندانپزشک شما را برای گرفتن عکس رادیولوژی از دندان‌ها معرفی می‌کند و بر اساس آن ارزیابی اولیه از درمان شکل می‌گیرد. علاوه بر این برای شما نحوه عملکرد و استفاده از اینویزیلاین و تاثیر آن روی درمان دندان‌های کج را توضیح می‌دهد.

در نهایت با توجه به نیازها و بر اساس قالب دندان‌های شما، تنظیم‌کننده‌های پلاستیکی برای دندان‌های شما ساخته می‌شود. دندانپزشک درباره نحوه استفاده و گذاشتن و برداشتن روزانه ارتودنسی اینویزیلاین برای شما توضیح می‌دهد و در طول پروسه درمان، هر چند هفته یکبار ارتودنتیست تنظیم‌کننده‌های جدیدی به شما می‌دهد.

طول درمان ارتودنسی اینویزیلاین

طول درمان با اینویزیلاین به شرایط دندان‌ها بستگی دارد. اگر میزان کج بودن و انحراف دندان‌ها شدید باشد، پروسه درمان مدت زمان بیشتری به طول می‌انجامد و تا زمانیکه دندان‌ها تغییر مکان و حالت نداده و سر جای درست خود قرار نگیرند، ارتودنتیست درمان را ادامه خواهد داد و به تنظیم‌کننده‌های پلاستیکی بیشتری نیاز خواهید داشت.

این تنظیم‌کننده‌های اینویزیلاین مرتب باید روی دندان‌ها قرار بگیرد تا زمانیکه دندان‌ها تغییر مکان داده و اصلاح شوند. درمان به روش ارتودنسی اینویزیلاین ممکن است از 6 ماه تا دو سال طول بکشد.

دلایل انتخاب اینویزیلاین

یکی از دلایل اصلی در انتخاب درمان اینویزیلاین این است که این نوع ارتودنسی نامرئی است و به سختی دیده می‌شود. از این رو می‌تواند گزینه بسیار مناسبی برای بزرگسالانی باشد که نمی‌خواهند از سیم و براکت روی دندان‌ها استفاده کنند.

یکی دیگر از مزایای بسیار بزرگ اینویزیلاین این است که براکت‌های تنظیم‌کننده دندان‌ها قابل برداشتن هستند، درست بر خلاف سیم‌های فلزی ارتودنسی رایج و معمولی که تا زمان پایان درمان از روی دندان‌ها برداشته نمی‌شوند. بنابراین اگر می‌خواهید میان وعده، نوشیدنی یا چیزی بخورید یا به هر دلیل دیگری می‌توانید اینویزیلاین را برداشته و بعدا دوباره روی دندان قرار دهید.

 
 

اهمیت مراجعه به ارتودنتیست

نیازی به گفتن نیست که رعایت بهداشت کلی دهان و دندان و شستن صحیح و کامل دندان‌ها و سلامت لثه‌ها همگی به نوعی در گرو داشتن دندان‌هایی مرتب و صاف است زیرا در اینصورت رعایت بهداشت دهان و مسواک و شستشوی تمامی قسمت‌ها خیلی راحت‌تر خواهد بود. بنابراین انجام ارتودنسی در بهداشت دهان و دندان، بهبود و ارتقای سطح کلی سلامتی و نیز ارتقای اعتماد به نفس و عزت نفس فرد تاثیر بسزایی خواهد داشت. بعد از انجام ارتودنسی قطعا می‌توانید شاهد تمامی اثرات مثبت آن روی زندگی و سلامت خود بشوید.

ایرانگان بانک اطلاعات مشاغل و کسب و کارها

این مقاله توسط واحد محتوای سایت ایرانگان تولید شده و هرگونه کپی‌برداری از آن با ذکر منبع بلامانع است.

در مجله ایرانگان از مطالب علمی، آموزشی و تحقیقاتی بهرمند شوید و در سایت نیازمندی‌های ایرانگان همواره می‌توانید متخصصان مورد نیاز خود را در مشاغل مختلف آموزشی، خدماتی، پزشکی و صنعتی بیابید.


1 پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز چهارشنبه 19 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
زیبایی خاص و چشم نواز پریناز ایزدیار با مدل موی مجعد/ چشارو نگاا😍+عکس
ترجمه تخصصی متن
ویراستاری تخصصی مقاله
ترجمه تخصصی کتاب
دارالترجمه رسمی به زبان انگلیسی
(ویدئو) برج آنالما تاور یک آسمان‌خراش معلق با منظره‌های نفس‌گیر!
استخراج مقاله از پایان نامه کارشناسی ارشد و دکتری و چاپ در مجلات isi، علمی پژوهشی، Scopus + پاورپوینت آموزشی
نگاهی به تغذیه مدرسه ساده و سالم پناه و نبات دخترای شاهرخ استخری در بلژیک+عکس/ مثل همیشه مقوی و مفید
خلاقیت جالب دانشجویان آمریکایی برای اعلام انزجار از اسرائیل و رژیم صهیونیستی با الهام از ایرانی‌ها! + فیلم
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب در چند ثانیه