تاثیر فرم صورت و رنگ پوست در انتخاب جواهر

  دوشنبه، 04 اسفند 1399   زمان مطالعه 5 دقیقه
تاثیر فرم صورت و رنگ پوست در انتخاب جواهر
رنگ پوست شما در انتخاب جواهرات نقش مهمی دارد. انتخاب طلا و جواهری که مناسب رنگ پوست شما باشد، سخت است به خصوص اگر ندانید از کجا شروع کنید. با مطالعه این مطلب می توانید متناسب با رنگ پوست خود، بهترین انتخاب را در خرید طلا و جواهرات کنید

رنگ پوست شما در انتخاب جواهرات نقش مهمی دارد. انتخاب طلا و جواهری که مناسب رنگ پوست شما باشد، سخت است به خصوص اگر ندانید از کجا شروع کنید. با مطالعه این مطلب می توانید متناسب با رنگ پوست خود، بهترین انتخاب را در خرید طلا و جواهرات کنید .

ابتدا باید نوع و رنگ پوست خود را بدانی، سپس با دانستن آن می ­توان مشخص کرد که چه نوع سنگ ­های قیمتی و جواهرات به رنگ پوست تو می­ آید. در ادامه نکاتی را برای تهیه یک کلکسیون شخصی جواهرات ارائه می­ دهیم :رنگ پوست اگر سرد است، سنگ­ های تزیینی قرمز، بنفش و آبی مانند یاقوت سرخ، لعل و کهربای اصیل، هستند. از سنگهای بنفش، یاقوت ارغوانی (آمتیست) و یاقوت کبود را می ­توان نام برد. سنگ­های زبرجد هندی (زمرد شرق)، یاقوت آبی و زمرد دریایی از جمله سنگ­های گرانبهای زینتی آبی به شمار می روند. هم­چنین، فلزات سفید، همخوانی خوبی با رنگ پوست سرد دارد . به طور مثال، استفاده از طلای سفید یا نقره به این افراد توصیه می شود.

رنگ پوست شما چیست؟

رنگ پوست به سه دسته­ ی کلی «سرد»، «گرم» و «خنثی» تقسیم می­شود.

رنگ پوست سرد

رنگ پوست سرد در کسانی دیده می­شود که رگ های دستان آنها به رنگ آبی است، معمولا موهای قهوه ­ای تیره و مشکی دارند و رنگ چشمهایشان آبی یا قهوه­ ای است. پوست های رنگ سرد به خوبی با فلزات سفید مانند نقره و طلای سفید منطبق هستند. و سنگ هایی به رنگ قرمز، بنفش و آبی روی اندام این افراد جلوه­ ای زیبا دارد.

رنگ پوست گرم

اگر رگ دستان شما سبز است، پوست شما رنگ گرم دارد و رنگ موهایتان به احتمال زیاد قهوه­ ا­ی روشن است. رنگ چشمهایتان نیز احتمالا سبز، آبی روشن و فندقی است. فلزات طلا و مس زیبایی شما را دو چندان خواهند کرد و سنگهای رنگ نارنجی زرد و سبز بیشتر به شما می­آید.

رنگ پوست خنثی

اگر رنگ دستان شما هیچ کدام از این دو رنگ نبود، رنگ پوست شما خنثی است. بیشتر خصوصیات رنگ خنثی به خصوصیات گروه رنگ پوست سرد متمایل است. انواع و اقسام زیورآلات با اجناس و رنگ های مختلف با رنگ پوست خنثی سازگار است.

فرم صورت شما چیست؟

فرم صورت گرد

اگر فرم صورت شما گرد باشد، باید جواهراتی را انتخاب کنید که با گردی آن در تعادل باشد. گردنبندهای بلندی که بلندی آنها تا قفسه سینه است، گوشواره های زاویه­ دار و بلند با اشکال مربع، مستطیل و ذوزنقه برای شما مناسب هستند. سعی کنید کمتر از گوشواره های دایره ­ای استفاده کنید چون گردی صورت شمار ا بیشتر نشان خواهد داد.

فرم صورت بیضی

این فرم صورت تقریبا با هر مدلی تطبیق پذیر است. گوشواره های حلقه­ ای و آویزان، بهترین پیشنهاد برای صورت های بیضی شکل است.

فرم صورت مربعی

فرم صورت مربعی با زیورآلاتی جذابتر خواهد شد که انتهای آنها دارای آویز یا جواهرات ریز باشد تا توجه ها را از قسمت زاویه­ دار صورت به ویژه چانه دور کند. آویزهای با اشکال منحنی و گوشواره های حلقه­ای و آویزهای بزرگ برای صورت های مربعی شکل مناسبتر هستند.

فرم صورت مستطیلی

گردنبندهای کوتاه و گوشواره های میخی بهترین انتخاب برای صورت های مستطیلی شکل می باشد، زیرا گردنبند کوتاه برای این فرم صورت ها باعث می شود از کشیدگی صورت کاسته شود و همچنین گوشواره های میخی و چسبان صورت های مستطیلی شکل را جمع تر و زیباتر نشان می دهد.

فرم صورت قلبی یا مثلثی

چوکر و گردنبندهای کوتاه، بهترین انتخاب برای فرم صورت قلبی شکل است؛ چون باعث می­شوند چانه­ ی باریک، گرد نشان داده شود گوشواره های آویزان نیز برای فرم صورت قلبی یا مثلثی جذاب خواهد بود.

فرم الماسی

فرم صورت الماسی نیاز به زیورآلاتی دارد که به طول چانه­ ی فرد بیافزاید؛ پس چوکر و حلقه های کوتاه به زیبایی این چهره ها خواهد افزود.

فرم بدنتان در انتخاب زیوآلات مناسب شما اثر دارد

دقت داشته باشید که جواهراتی را که انتخاب می­کنید، بسته به هدف شما باعث افزایش یا متعادل کردن فرم بدنتان باشد. با استفاده از قطعات خاصی از جواهرات می­توانید باعث اعتدال، جلب توجه و حتی دور کردن توجه از قسمت خاصی از بدن خود بشوید. پس همان قدر که به سایز لباس خود اهمیت می­دهید، لازم است برای انتخاب زیورآلات مناسب اندام و فرم بدنتان نیز وقت بگذارید. اگر فرم بدن شما درشت و با اندام بزرگ است، سعی کنید از جواهرات بیشتر و بزرگتر استفاده کنید و به یاد داشته باشید که جواهرات ظریفتر و کمتر برای فرم بدن ظریف مناسبتراست.اگر شکم بزرگ دارید، به هیچ عنوان از گردنبندهای بلند استفاده نکنید؛ چون توجه همه به روی ناحیه شکم شما جلب خواهد شد و این چیزی نیست که مطلوب شما باشد.

انتخاب دستبند مناسب

موقع انتخاب دستبند دقت کنید که دستبندتان تنگ نباشد و ضمنا آنقدر هم بزرگ نباشد که با کاهش وزن تان گشاد شده و یا از دست بیفتد. اگر دست تان نسبتا چاق است، دستبندی انتخاب کنید که کمی بزرگتر از مچ دستتان باشد. دستبندهای تنگ، دست تان را چاق تر از آن چیزی که هست، نشان می دهند. در انتخاب دستبند باید راحتی دست را هم در نظر بگیرید. اگر دستبندتان باعث درد یا حس گرفتگی در مچ دست تان می شود، همیشه حس ناخوشایندی خواهید داشت و از خریدتان ناراضی خواهید بود.

انتخاب گوشواره مناسب

اگر گوشواره ای با آویز بلند دارید، بهتر است از گردنبند صرف نظر کنید تا جلوه ی گوشواره تان بیشتر شود. بهتر است از گوشواره های بلند و پهن در مواقعی که موهای خود را در بالا جمع کرده اید و یا زمانی که موهای کوتاهی دارید استفاده کنید. اگر گوش های شما کوچک است، ترجیحا از گوشواره های چسبان استفاده کنید.

و در نهایت اگر طلا و جواهرتان را با استانداردها و معیارهای انتخابی خودتان بخرید، مطمئنا علاقه بیشتری به آن پیدا خواهید کرد و در نهایت هم از خرید خودتان راضی و خشنود خواهید بود.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (680 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (198 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (69 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (58 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (33 نظر) بنز آخرین مدلی که رهبر معظم انقلاب آن را رد کرد: ببرید اینها را بفروشید! (24 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (19 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (19 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز مغازه دار یزدی در ایام محرم/آدم حظ میکنه از اینهمه درک و شعور+فیلم (15 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (14 نظر) پارسا پیروزفر سَرَش را از ته تراشید؛ تغییر چهره آقای بازیگر قابل شناسایی نیست (12 نظر) بازیگرانی که در جوانی فوت شده اند + ویدئو با صدای معتمدی سریال گرگ و میش / روحشان شاد چقدر حیف شدن😥 عسل بدیعی، پوپک گلدره و .. (10 نظر) (ویدئو) آخرین لحظات ثبت شده بازیگران فوت شده در کنار همسر و فرزندانشان/ یادی کنیم از هنرمندانی که در بین ما نیستند، روحشان شاد😢 ماهچهره خلیلی، حسام محمودی ، حسن جوهرچی و .. (10 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (9 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
(ویدئو) داستان کوتاه انگلیسی «روباه و کلاغ»/ زیرنویس فارسی چسبیده و یادگیری آسان اصطلاحات خاص
ویدیویی از بازسازی سه‌بعدی شهر باستانی دارابگرد/ شگفتی‌های شهر افسانه‌ای شاهنامۀ فردوسی را ببینید
روایتی از مخالفت همسر رهبر معظم انقلاب با هدیه ای که به رهبر داده بودند/ ما این غذاهایی که می‌خوریم، با این ظرفها جور درنمی‌آید، اینها را رد کنید، برود
تیمار جوجه لک لک مصدوم روستای قراجه محمد مرند توسط اهالی آن
فال روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال ابجد روزانه پنج‌شنبه 28 تیر 1403
حرمت شکنی دختران بی‌حجاب در دسته عزاداری کرج!
فال قهوه با نشان روز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز پنجشنبه 28 تیر 1403+فیلم
فال شمع روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر 1403
نگاهی به جواهرات مجلل و باشکوه خانواده آمبانی که پربازدید شد/ از زمرد نماد عشق آقای داماد تا گردنبند دستساز مادر شوهر جنجالی+عکس
پایان رابطه عاشقانه زهرا گونش ستاره 2 متری والیبال ترکیه و نامزد پولدار و خوش استایلش/ چقدرهم جذاب و باکلاس+عکس
7 روش تضمینی و قطعی رفع بوی بد سینک ظرفشویی
مبل‌های کثیف خانه را چگونه تمیز کنیم؟ / یک راه سریع و تضمینی
چرا کارگردان مختار نگذاشت بازیگر نقش حضرت عباس (ع) در فیلم یا سریالی دیگر بازی کند؟
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان