دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

بازار / بازار بورس /

تاثیر حجم معاملات در تحلیل نمودارهای قیمت 

شنبه، 31 خرداد 1399
ساعد نیوز: در این ویدیوی آموزشی تاثیر حجم معاملات در تحلیل نمودارهای تکنیکال بازار سرمایه بررسی شده است .

تحلیل گرانی که روي حجم معاملات بررسی میکنند بر این باورند که میتوانند از طریق مطالعه ارتباط بین نوسان هاي قیمت سهام و حجم معاملات در مورد پیش خرید یا پیش فروش دیدگاه بهتري پیدا کنند. به عنوان مثال، اگر حجم معاملات در روزهایی که قیمتها رو به افزایش است بالا باشد نشانگر پیش خرید کردن است و از طرف دیگر اگر در روزهایی که قیمتها رو به افزایش است حجم معاملات پایین باشد نشانگر عدم پیش خرید یا ابهام در بازار است.

حجم معاملات و تاثیر آن در تحلیل فنی بعد از مشاهده و بکارگیري الگوهاي نموداري مختلف، توجه شما به سوي"حجم معامله" جلب میشود. بطور خلاصه، حجم عبارت است از تعداد معاملات خرید و فروشی که در یک دوره زمانی (مثلا یک هفته کاري) انجام میشود. به دلیل اینکه حتی الگوهاي به ظاهر قابل اطمینان، ممکن است درست پیش بینی نکنند، حجم معاملات میتواند به عنوان ابزار دیگري براي تشخیص آنچه در بازار اتفاق میافتد به ویژه آنچه در الگوها اتفاق میافتد، بکار رود. (یعنی از ابزار حجم معاملات براي تصدیق و یا مردود دانستن الگوهاي نموداري مختلف استفاده کنیم) اعتقاد بر این است که حجم میبایست در جهت قیمت افزایش پیدا کند. اگر روند غالب قیمت به طرف بالاست، حجم میبایست در روزهاي مثبت سنگین تر (بیشتر) و در روزهاي منفی سبک تر (کمتر) باشد. این قضیه از نگاه عقل و منطق نیز درست بنظر میرسد چون در روند صعودي، تعداد خریداران می بایست بیشتر از تعداد فروشندگان باشد و در روند نزولی قیمت، تعداد فروشندگان بیشتر از تعداد خریداران است. اگر زمانی حجم معاملات شروع به کم شدن کند، این میتواند اخطاري باشد مبنی بر اینکه روند، قوت و رمق خود را از دست میدهد و ممکن است به زودي تثبیت قیمت ایست روند یا شاید یک الگوي برگشت قیمت اتفاق بیافتد. اگر در نمودار قیمت سهمی تا به حال روند صعودي قیمت را داشته اید و حالا شاهد حجم معاملات بیشتري روي افت هاي موضعی قیمت (حفره) هستید. این موضوع دلالت بر کمرنگ شدن قدرت خریداران و قويتر شدن جناح فروشندگان است.

رالی به قطعات با شیب مثبت رو به بالا گفته میشود. رالی ها معمولاً پس از حفره ها اتفاق میافتند. رالی ها در روند نزولی کوتاه و در روندهاي صعودي بلندترند.

با تماشای این ویدئو, بهتر به موضوع حجم معاملاتی پی میبرید.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز شنبه 08 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
تعرفه نگارش مقاله از پایان نامه
دارالترجمه رسمی فوری ترکی استانبولی
برای چاپ کتاب و تبدیل پایان نامه تان به کتاب با سرعت نور کلیک کنید!
هندی حرف زدن محمدرضا گلزار در آنتن تلویزیون/ آیسان خانوم باید به این همه استعداد افتخار کنه +فیلم
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب
پذیرش تضمینی مقاله علمی پژوهشی
مراحل اکسپت مقاله
چاپ فوری مقالات علمی پژوهشی
چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟
تبدیل پایان نامه به مقاله !