دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / سلامت خانواده / پوست و مو /

طاسی موی زنان و علل آن 

پنجشنبه، 11 اردیبهشت 1399
یکی از بدترین عارضه هایی که بر روی زیبایی افراد نیز بسیار تاثیر گذار است طاسی سر در زنان است که علت آن ریزش بیش از اندازه موهای سر است که باعث به وجود آمدن طاسی سر در افراد و مخصوصا آقایان می شود.

یکی از بدترین عارضه هایی که بر روی زیبایی افراد نیز بسیار تاثیر گذار است طاسی سر در زنان است که علت آن ریزش بیش از اندازه موهای سر است که باعث به وجود آمدن طاسی سر در افراد و مخصوصا آقایان می شود. در واقع ریزش مو حالتی است که اگر درمان نشود ممکن است تعادل بین رویش مجدد مو به هم خورده و از تعداد موهای موجود روی سر به تدریج کاسته شود، که در نتیجه این امر باعث بروز طاسی سر در زنان در افراد می شود متاسفانه باید بگوییم که طاسی در زنان نیز وجود دارد. این طاسی ممکن است دائمی یا موقت بوده و تدریجی یا ناگهانی باشد که در هر صورت بسیار رنج آور و ناراحت کننده است.

در مردان و زنانی که ریزش موی آن ها زمینه ژنتیکی دارد بیشترین نوع ریزش، دیده می شود. ریزش مو و طاسی سر در زنان آندروژنیک آلوپسی که یک نوع طاسی سر است و در خانم ها نیز دیده شده است در این نوع ریزش که شروع آن از پیشانی و شقیقه ها است و تا قسمت پس سر و نهایتا تا سن ۴۵ سالگی ادامه پیدا می کند کلا قسمت جلوس سر تا نیمه پشت خالی از مو است، علائم این نوع طاسی در خانم ها با شکننده شدن و نازک شدن تارهای مو و ریزش شدید شروع می شود که منجر به خالی شدن قسمت های از کف سر و کم پشت شدن شدید مو می شود.

طاسی سر در زنان به چند دسته تقسیم می شود؟

ریزش مو فقط عارضه ای نیست که در آقایان اتفاق می افتد بلکه این عارضه در خانم ها نیز وجود دارد و از همین رو هر خانمی ممکن است دچار ریزش شود شایع ترین افراد در ریزش مو عبارتند از :

  • خانم های یائسه بالای ۴۰ سال
  • خانم های باردار و یا خانمی که زایمان انجام داده است
  • خانم هایی که تحت شیمی درمانی هستند
  • افرادی که برای شست و شو موهای خود از مواد شیمیایی استفاده می کنند
  • آن دسته خانم هایی که موهای خود را دم اسبی و بسیار سفت می بندد
  • افرادی که موهای خود را در حالت خیس شانه می کنند.

علل ریزش مو:

علل ریزش مو در زنان عبارت است:

بیماری های خودایمنی: آلوپسی آره تا بیماری خودایمنی نادری است که باعث می شود سیستم ایمنی به فولیکول های مو حمله کند و باعث ریزش موها گردد.

داروها: برخی از داروهای خاص همچون داروهای درمان سرطان به کار می روند می توانند باعث ریزش موها شوند. با اینحال در چنین شرایطی بعد از قطع مصرف داروها رشد موها دوباره آغاز می شود.

عفونت: ریزش مو ممکن است بعد از یک بیماری خاص همچون عفونت شدید، تب بالا یا جراحی توسعه یافته باشد.

آلوپسی کششی: این نوع ریزش مو زمانی رخ می دهد که فرد از کش یا سایر موارد برای بستن شدید موهای خود استفاده می کند.

عواملی که باعث سرعت بخشیدن به ریزش موی زنان می شوند

سطح پایین هورمون استروژن، کمبود آهن، سوءتغذیه، آسیب اشعه UV، برخی مواد شیمیایی مانند رنگ مو

بهترین داروی مؤثر در ریزش موی زنانه

درمان های مؤثر زیادی برای ریزش مو وجود ندارد اما یکی از این درمان ها تا حدودی مؤثرتر است، روش استاندارد و تأیید شده از FDA برای درمان موضعی ریزش مو ماینوکسیدیل است که کم پشت شدن موها را متوقف می کند و به رشد مجدد مو روی سر کمک می کند. غلظت ۲% از این دارو برای زنان توصیه می شود.

از موها مانند چشمتان مراقبت کنید

داشتن یک رژیم غذایی و متعادل برای تغذیه موها و همچنین محافظت از موها در برابر نور خورشید با کمک پوشیدن کلاه یا اسپری کردن ضد آفتاب روی موها را توصیه می کنیم.همچنین از درمان های شیمیایی که به موهای شکننده آسیب می رساند دوری کنید و در مقابل از یک شامپوی ملایم و نرم کننده برای رساندن رطوبت مورد نیاز به مو و برگرداندن درخشش دوباره مو استفاده کنید. این کارها نمی توانند موهای ریخته شده را به حالت اولیه برگردانند؛ اما می توانند به حفظ موهایی که هنوز روی سر وجود دارند کمک کنند و مانع از دست رفتن بیشتر آن ها شوند.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز سه شنبه 18 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
تعرفه نگارش مقاله از پایان نامه
هندی حرف زدن محمدرضا گلزار در آنتن تلویزیون/ آیسان خانوم باید به این همه استعداد افتخار کنه +فیلم