تاثیر استفاده از استابلایزر در محافظت از تجهیزات صنعتی و خانگی

  چهارشنبه، 29 آذر 1402   زمان مطالعه 5 دقیقه
تاثیر استفاده از استابلایزر در محافظت از تجهیزات صنعتی و خانگی
نوسانات جریان برق بزرگ ترین تهدید برای تجهیزات برقی است. این نوسانات می توانند عملکرد تجهیزات برقی را با اختلال مواجه ساخته و منجر به سوختن موتور آن ها شوند. قطع برق می تواند در هر لحظه رخ دهد؛ اگر می خواهید با تاثیر استفاده از استابلایزر در محافظت از تجهیزات صنعتی و خانگی بیشتر آشنا شوید، تا انتها با ما همراه باشید.

نوسانات جریان برق بزرگ ترین تهدید برای تجهیزات برقی است. این نوسانات می توانند عملکرد تجهیزات برقی را با اختلال مواجه ساخته و منجر به سوختن موتور آن ها شوند. قطع برق می تواند در هر لحظه رخ دهد؛ بنابراین باید تمهیدات لازم را برای محافظت از تجهیزات برقی حساس خود انجام دهید. امروزه تنها راه مقابله با این مشکل استفاده از یک استابلایزر سه فاز یا تک فاز مناسب است. اگر می خواهید با تاثیر استفاده از استابلایزر در محافظت از تجهیزات صنعتی و خانگی بیشتر آشنا شوید، تا انتها با ما همراه باشید. شرکت ساوا الکت با بهره گیری از دانش تخصصی و به کارگیری نیروهای مجرب، یکی از فروشندگان معتبر این محصول است.

استابلایزرهای موجود در فروشگاه ما همگی دارای ضمانت نامه کیفیتی و خدمات نصب و راه اندازی هستند. شما مشتریان محترم می توانید با خرید استابلایزر از ساوا الکت، از همین الان محافظت از تجهیزات برقی گران قیمت خود را آغاز کنید.

5 دلیل برای استفاده از استابلایزر

استابلایزرها مهم ترین و قدرتمندترین تجهیزات محافظتی هستند که می توانند با تثبیت ولتاژ از لوازم برقی خانگی و صنعتی محافظت نمایند. اگر هنوز هم برای خرید این محصول تردید دارید، مواردی که در ادامه بیان کرده ایم را با دقت بخوانید.

افزایش طول عمر لوازم برقی

اختلال در نوسان برق می تواند سبب گرم شدن بیش از حد قطعات داخلی دستگاه های صنعتی و خانگی شود. این امر می تواند سبب از بین رفتن عایق آن ها و اختلال در عملکرد این قطعات شود. به این ترتیب دستگاه های برقی به سرعت از کار می افتند. در این موارد استفاده از یک استابلایزر مناسب می تواند سبب تثبیت جریان و بهبود عملکرد قطعات داخلی تجهیزات برقی شود.

افزایش امنیت جانی

بسیاری از آتش سوزی های رخ داده در صنایع بزرگ و کوچک یا در منازل، در اثر جرقه های کوچکی هستند که بر اثر نوسان ولتاژ برق به وجود می آیند. نوسانات برق سبب ایجاد اتصال کوتاه یا حتی آسیب شدید به سیم کشی ساختمان می شود. برای جلوگیری از این حادثه باید از استابلایزر استفاده کنید. استابلایزرها دارای میکروکنترلر هستند و در صورت وقوع اتصال کوتاه، بلافاصله برق را قطع می کنند.

آتش سوزی سیم کشی ساختمان

صرفه جویی در هزینه ها

بسیاری از لوازم برقی مورد استفاده در منزل و در صنایع مختلف قیمت بسیار بالایی دارند. علاوه بر این قیمت آن ها روز به روز در حال افزایش است. خرابی یا سوختن قطعات داخلی تجهیزات برقی می تواند خسارت های مادی فراوانی را برای شما به همراه داشته باشد. علاوه بر این ممکن است قطعه داخلی مد نظر شما در کشور یافت نشود؛ بنابراین مجبور به تعویض کل دستگاه هستید. با خرید استابلایزر مناسب می توانید عملکرد صحیح دستگاه های برقی خود را تضمین کرده و از به بار آمدن این هزینه ها جلوگیری کنید.

کاهش هزینه برق

تاثیر استفاده از استابلایزر در محافظت از تجهیزات صنعتی و خانگی تنها به همین موارد محدود نمی شود. تجهیزات برقی برای ولتاژهای سینوسی با یک دامنه مشخص طراحی شده ‌اند، اما در زمان نوسان جریان برق، این دامنه تغییر کرده که علاوه بر آسیب به دستگاه، سبب افزایش هزینه برق مصرفی نیز می شود. مناسب ترین راه برای برطرف کردن این مشکل و کاهش هزینه برق، استفاده از استابلایزر مناسب است.

لامپ

استابلایزر و کاهش هزینه برق مصرفی

تثبیت برق شهری

در سال های اخیر به دلیل کمبود برق، مشکلات نوسانات آن نیز افزایش یافته است. این امر در ساعات اوج مصرف برق شدیدتر می شود و حتی ممکن است منجر به قطع برق شود. استابلایزرها می توانند با تثبیت ولتاژ برق شهری، از بسیاری آسیب های مادی و جانی جلوگیری به عمل آورند.

منبع: سایت ساوا الکت savaelect.com

بهترین نوع استابلایزر برای مصارف خانگی و صنعتی

حال که با اهمیت استفاده از استابلایزر آشنا شدید، نوبت آن رسیده که بهترین آن را از میان مدل های متفاوت انتخاب نمایید. برای این کار لازم است تا با انواع استابلایزر و کاربردهای آن آشنا شوید. استابلایزرها بر اساس تکنولوژی ساخت به 3 دسته زیر تقسیم بندی می شوند. هر سه نوع از این استابلایزرها بر حسب توان خود می توانند برای محافظت از تجهیزات خانگی و صنعتی مورد استفاده قرار بگیرند:

  • استابلایزر رله ای: این استابلایزرها می توانند تغییر ولتاژ را تا 20 ولت تشخیص دهند. این مدل از استابلایزرها می توانند برق را به صورت پله ای تنظیم و اصلاح کنند.

  • استابلایزر استاتیکی: این استابلایزرها بسیار دقیق هستند و می توانند ولتاژ برق را به اندازه مورد نیاز تغییر دهند.

    استابلایزر استاتیکی

  • استابلایزر سرووموتوری: این مدل از استابلایزرها فاقد رله هستند و توسط یک ترانس و بازوی تعبیه شده بر روی آن کار می کنند. سرعت این نوع استابلایزر از استابلایزرهای رله ای کمتر است.

استابلایزرها از نظر کاربرد و میزان ولتاژ نیز به دو دسته تک فاز و سه فاز دسته بندی می شوند. انتخاب استابلایزر تک فاز یا سه فاز تا حد زیادی به نوع کاربری شما وابسته است. معمولا استابلایزرهای تک فاز برای محافظت از تجهیزات خانگی و اداری به کار برده می شود و در 2 نوع رله ای و استاتیکی طراحی و ساخته شده اند.

در مقابل استابلایزرهای سه فاز برای مصارف صنعتی که به ولتاژ بالاتر و ترانس قوی تری نیاز دارند، استفاده می شوند. استابلایزرهای سه فاز در انواع استاتیکی و سروو موتوری طراحی و روانه بازار شده اند. این استابلایزرها دارای سه برد میکروپروسسوری و سه ترانس قدرتمند هستند.

انواع استابلایزر از لحاظ کاربرد

انواع استابلایزر از لحاظ کاربرد

خطرات و آسیب های ناشی از عدم استفاده از استابلایزر

لازم است بدانید که تکرار نوسان ولتاژ برق در طول شبانه روز مشکلات بسیار زیادی را برای شما به همراه دارد. برخی از لوازم و تجهیزات برقی می توانند نوسانات 5 تا 10 درصدی ولتاژ برق را تحمل کنند، اما تکرار این نوسانات در همین بازه مجاز، می تواند اثرات نامطلوبی بر آن ها داشته باشد. از جمله این خطرات می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • آسیب به قطعات داخلی تجهیزات برقی

  • کاهش عمر مفید تجهیزات

  • کاهش توان دستگاه های برقی

  • گرم شدن بیش از حد لوازم

  • افزایش خطای محاسباتی تجهیزات

  • آسیب رسیدن به عایق سیم پیچ

  • آسیب به سیم کشی ساختمان

    اهمیت استفاده از استابلایزر

اهمیت استفاده از استابلایزر

خرید بهترین استابلایزر صنعتی و خانگی از فروشگاه ساوا الکت

حال که با لزوم خرید این محصول و تاثیر استفاده از استابلایزر در محافظت از تجهیزات صنعتی و خانگی آشنا شدید، وقت آن فرا رسیده تا این محصول را در بالاترین درجه کیفیتی و با قیمتی مناسب خریداری کنید. فروشگاه اینترنتی ساوا الکت ارائه دهنده انواع استابلایزرهای خانگی و صنعتی از بهترین برندهای جهانی است. شما مشتریان محترم می توانید همین الان برای خرید با کارشناسان سایت ساوا اکلت تماس بگیرید.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
خلاقیت خنده دار هندونه فروش شیرازی، برای فرار از گرما حماسه آفرید/ هنر نزد ایرانیان است و بس... (223 نظر) نگاهی به اعلامیه ترحیم مادر جوان حمید گودرزی که دیشب خبر فوتش را آقای بازیگر اعلام کرد +عکس/ روحش شاد (130 نظر) مراسم تشییع پدر حامد بهداد، با حضور چهره های سرشناس و بازیگران +عکس/ روحش شاد و یادش گرامی (70 نظر) رونمایی از همزاد و بدل ایرانی هانده ارچل، بازیگر ترکیه‌ای محبوب ایرانی ها/ ایشون هم بازیگر خیلی معروفیه+عکس (55 نظر) سینه زنی شاهرخ خان، بازیگر معروف هندی در هیئت عزاداری امام حسین (ع) +ویدئو (51 نظر) خلاقیت خنده دار میوه فروش وانتی با عکس رضا گلزار حماسه آفرید/هنر نزد ایرانیان است و بس+ عکس (49 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (31 نظر) خلاقیت خنده‌دار اوستا بنّا در ساختن توالت کنار روشویی برای راحتیِ صاحبخانه حماسه آفرید+ عکس/ مغز نیست که فسفر خالصه😂 (30 نظر) انتخاب محمدرضا گلزار و بهرام رادان به عنوان خوش‌تیپ‌ترین و خوش قیافه‌ترین بازیگران ایران از منظر الیف ارول بازیگر چشم آبیِ ترکیه‌ای+ ویدیو/ چشم آیسان خانوم و مینا مختاری روشن! (28 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (26 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (19 نظر) خلاقیت منحصر به فرد آرایشگر خوش ذوق در تغییر چهره داماد حماسه ساز شد+ویدئو/سلطان بی چون و چرای گریم در سطح خاورمیانه😂 (19 نظر) برادر رهبر معظم انقلاب: ایشان در عروسی من با ماشین فولکس‌شان، شب تا ساعت12 برای آنهایی که جهاز آورده بودند دنبال شام بودند+ عکس (18 نظر) رهبر معظم انقلاب: آرزوی کفش بنددار به دلم بود؛ تا الان هم من کفش بنددار نپوشیده‌ام (16 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (15 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
منتخب روز   
(فیلم) سکانس فوق عاشقانه شهاب حسینی و لیلا حاتمی در فیلم "پرسه در ماه" / ما کاملا شبیه همیم طرز نگاهامون دو دو زدن چشامون ...😍 استارت تمرینات سخت علیرضا بیرانوند در تراکتور +فیلم/ آقای دروازه بان آمادگی بدن بالایی دارد! سکانس عاشقانه دل باختن قباد به شهرزاد/ نشود فاش کسی آنچه میان من و توست (فیلم) سکانس فوق العاده احساسی و عاشقانه از شهاب حسینی و معشوقه‌اش در سریال "شهرزاد" / با چراغی همه جا گشتم و گشتم در شهر هیچکس به تو مانند نشد😍 (فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت