دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / مجله خودرو / دانستنی های خودرو /

تاثیر سرما بر فشار روغن موتور خودرو 

شنبه، 07 بهمن 1402
به طور کلی هوای سرد می تواند اثرات نامطلوبی روی خودروی شما بگذارد، اما آیا می‌ دانستید که می‌تواند روی روغن موتور شما نیز تأثیر بگذارد؟در ادامه این مطلب از ساعد نیوز با ما همراه باشید تا بیشتر در این خصوص بحث کنیم.

روغن موتور، یک نقش اصلی و اساسی در خودرو دارد. شاید گمان کنید که قطعات داخل موتور، اصلی ترین وظایف را در عملکرد بهینه موتور دارند؛ که البته تا حدودی درست است. اما باید در نظر بگیرید که این روغن موتور است که باعث بهبود عملکرد این قطعات می شود. به همین منظور باید روغن موتور مناسب برای زمستان تهیه کرد.

تاثیر سرما روی روغن موتور چیست؟


موتور خودرو برای حفظ جریان روغن با سرعت قابل پیش بینی به فشار روغن متکی است. موارد مختلفی می‌تواند باعث کاهش فشار روغن موتور شود؛ مانند سطح روغن پایین به دلیل نشت روغن، خرابی دریچه فشار فشار پمپ روغن و در برخی شرایط هوای سرد.

از آنجایی که ویسکوزیته روغن موتور در دماهای سرد تغییر می‌کند، فشار روغن موتور شما نیز تغییر می‌کند. دمای سردتر در واقع می‌تواند فشار روغن را افزایش دهد، اما روغن در موتور ممکن است حباب‌های هوا ایجاد کند. روغن ضخیم‌تر ممکن است مدت بیشتری روی آن حباب‌های هوا بماند و فشار سنج روغن مقدار کمتری را نشان دهد.

سخن پایانی


اگر به اطلاعات روی بطری روغن موتور توجه داشته باشید، یک سری عدد و حروف روی آن نوشته شده است. این عدد و حروف بیانگر غلظت و کیفیت روغن موتور است. روغن موتور مناسب برای زمستان باید دارای شاخص 5W40 و 0W40 باشد. این شاخص مناسب ترین غلظت روغن موتور برای فصل زمستان است.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز یکشنبه 10 تیر
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
ویراستاری تخصصی مقاله
ترجمه تخصصی متن
(تصاویر) شگفت انگیزترین پرندگان نایاب جهان با خاصترین ظاهر و رنگ هایی که شبیهشان را نمیتوان یافت
هندی بازی‌های عموپورنگ تمومی نداره! / عکس دو نفره داریوش فرضیایی با لباس هندی و امیرمحمد متقیان با کت و شلوار شیک و لاکچری
تعرفه نگارش مقاله از پایان نامه
همدستی خانم وکیل و پرستار بیمارستان در قتل مرد ثروتمند / پای 24 میلیارد تومان وسط بود
(عکس) سنگ تموم خواهر چشم رنگی علیرضا نیکبخت واحدی به مناسبت تولد برادرش
دارالترجمه رسمی به زبان انگلیسی
گشت و گذاری در خانه مجلل و رویایی رضا صادقی، خواننده مشکی پوش و محبوب ایرانی +عکس/ سلیقه بی نظیر همسر آلمانی آقای خواننده در چیدمان و انتخاب دکوری👌
هزینه چاپ یک کتاب