دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

دانشگاه / آموزش / رشته های دانشگاهی / مشاوره تحصیلی /

تاثیر چاپ کتاب در مصاحبه دکتری 

دوشنبه، 03 اردیبهشت 1397
کد خبر: 4920
ساعدنیوز:: به دلیل اهمیت مصاحبه دکتری در قبولی داوطلبین ساعدنیوز در مقالات خود عوامل تاثیرگذار بر این مصاحبه را بررسی کرده است که در این مقاله تاثیر چاپ کتاب در مصاحبه دکتری مورد بحث قرار گرف

تمامی داوطلبینی که قصد ادامه تحصیل در مقطع دکتری را دارند باید بتوانند از مرز دو آزمون عبور کنند. اولین مرحله آزمون رقابتی کتبی یا کنکور است که داوطلب باید در آن رتبه و نمره قابل قبولی کسب کند و در مجموع 50 درصد از سهم سنجش وی به آن اختصاص دارد. اما 50 درصد باقی مانده به مصاحبه دکتری اختصاص پیدا کرده که نشان می دهد که چقدر این مصاحبه در قبولی فرد برای این مقطع تاثیرگذار خواهد بود. به دلیل اهمیت مصاحبه دکتری در قبولی داوطلبین ساعدنیوز در مقالات خود عوامل تاثیرگذار بر این مصاحبه را بررسی کرده است که در این مقاله تاثیر چاپ کتاب در مصاحبه دکتری مورد بحث قرار گرفته است.

تاثیر چاپ کتاب در مصاحبه دکتری چقدر است؟

اگر شما نیز داوطلب مقطع دکتری باشید از اهمیت و جایگاه مصاحبه دکتری در قبولی فرد در رشته و دانشگاه مورد نظر اطلاع دارید. شرط موفقیت در مصاحبه دکتری ارایه رزومه تحصیلی و علمی قوی می باشد. یادمان باشد که ارایه رزومه  تحصیلی قوی و تاثیر آن در قبولی دکتری مختص دانشگاه های ایران نیز نیست و شما برای دانشگاه های خارج از کشور نیز باید رزومه قابل قبولی داشته باشید تا بتوانید در مقاطع دکتری ادامه تحصیل دهید. اما موارد گوناگونی در قوی شدن رزومه تحصیلی موثر هستند که یکی از این موارد چاپ کتاب است. در ادامه تاثیر چاپ کتاب در مصاحبه دکتری بیشتر باز خواهیم کرد.

در ابتدای امر طبق جدول امتیازدهی مصاحبه دکتری که در آیین نامه مصاحبه دکتری وزارت علوم آمده است، 40 نمره به سوابق پژوهشی اختصاص پیدا کرده است که 4 نمره ان به چاپ یا تالیف کتاب اختصاص پیدا کرده است که این خود یعنی اختصاص یک دهم از کل این نمره که نشان دهنده اهمیت و تاثیر بالای آن می باشد. علاوه بر این به یاد داشنه باشیم که 30 نمره در اختیار داوران و اساتید است و طبیعتا داشتن کتاب دید مثبت و بالایی را به شما در آن ها ایجاد خواهد کرد. مخصوصا در سالهای اخیر که چاپ مقالات توسط موسسه های مختلف برای دانشجویان زیاد شده است، اساتید توجه ویژه تری را به کتاب تالیفی و یا ترجمه شما خواهند کرد.

بسیاری بر این باور هستند که برای چاپ کتاب فرد باید از ارزیابی های مختلف عبور کند و به این دلیل کسی که دارای یک کتاب چاپی تالیفی و یا ترجمه می باشد در نگاه داور و در منظر استادی که در جلسه مصاحبه حضور دارد دید مثبت تری را ایجاد کرده و می تواند در نمره دهی وی تاثیر بسزایی داشته باشد. یادمان باشد که 30 نمره از مصاحبه دکتری در دستان داوران قرار داشته و به امتیازی که آن ها به داوطلب می دهند بستگی دارد.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز یکشنبه 16 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات علمی پژوهشی داخلی
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب
مراحل چاپ کتاب با بهترین کیفیت
برای چاپ کتاب و تبدیل پایان نامه تان به کتاب با سرعت نور کلیک کنید!
قیمت استخراج مقاله از پایان نامه
تعرفه نگارش مقاله از پایان نامه
نحوه محاسبه هزینه چاپ یک کتاب
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب در چند ثانیه
اکسپت فوری مقاله علمی پژوهشی