دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

ورزش /

تفاوت عجیب دستمزدها در فوتبال ایران و جهان 

چهارشنبه، 01 دی 1400
کد خبر: 184334
ساعدنیوز: ستاره آینده‌دار و ۱۷ ساله بارسلونا و تیم ملی فوتبال اسپانیا در حالی دستمزد سالانه ۱۰۰ هزار یورو می‌گیرد که با این رقم دستمزد هیچ بازیکنی در لیگ ایران افتخار حضور در جلسه مذاکره را هم نمی‌دهد.

به گزارش سایت خبری ساعدنیوز به نقل از خبرفوری، روز گذشته رسانه های نزدیک به بارسلونا خبر دادند که این باشگاه به دنبال تمدید قرارداد گاوی است و این بازیکن از فصل آینده به صورت رسمی در تیم بزرگسالان آبی اناری به میدان می رود. به نظر می رسد مبلغ سال اول در قرارداد ۵ ساله گاوی، یک و نیم تا دو میلیون یورو باشد که براساس توافق هرسال افزایش پیدا می کند و البته طبق قوانین پاداش هایی هم به او پرداخت می شود.

با وجود اینکه بسیاری معتقد هستند که این بازیکن به زودی به یکی از ارکان تیم فوتبال بارسلونا تبدیل می شود و در فصل جاری هم عملکرد خوبی داشته اما قرارداد او تنها ۱۰۰ هزار یورو در سال است، چیزی حدود ۳ و نیم میلیارد تومان!

قطعا تاثیرگذاری پابلو مارتی پائس گاویرا ۱۷ ساله برای بارسایی ها بیش از ۱۰۰ هزاریورو است اما به دلیل اینکه او در پایه ها عضویت دارد هنوز دستمزد بالایی نمی گیرد. حال این مبلغ را با دستمزدهای بازیکنان لیگ برتری به خصوص سرخابی های پایتخت که دستشان در جیب دولت است مقایسه کنید. بسیاری از بازیکنانی که عامل برنده شدن در دربی نقل و انتقالات بودند یا برای امضای قرارداد ناز می کردند یا در دهه سوم زندگی خود توانایی زدن یک شوت در چارچوب را هم ندارند، برای امضای قرارداد ۱۰ میلیاردی هم اما و اگر می آورند.

بعید به نظر می رسد در لیست بازیکنان پرسپولیس و استقلال حتی آن ها که فقط برای اتلاف وقت از سوی مربی وارد میدان می شوند دستمزدی کمتر از گاوی دریافت کنند.

شاید عده ای بحث ارزش پول و تفاوت ریال و یورو را پیش بکشند اما همه قبول دارند که این بازیکنان میلیاردی فوتبال ایران به ندرت ارزش میلیونی دارند؛ سندش هم دربی 97. خارجی های کم نام و نشان که زدن تعداد گل به اندازه یک دست گاهی لقب خرید موفق را روی آن ها می زند بازهم در حدو اندازه های ستاره آینده بارسلونا نیستند.

ارزش گاوی همین امروز ۲۵ میلیون یورو است؛ حال علت پایین بودن دستمزدش قوانین رده های پایه باشد یا هرچیز دیگر نشان می دهد که فوتبال ایران چقدر بازیکن بی ارزش داد. بازیکنان بی ارزشی که برای میلیارد ناز می کنند؛ صبح در باشگاه استقلال هستند و عصر با پرسپولیس مذاکره می کنند و در آخر راهی تیم دیگری می شوند و در نهایت پول می گیرند تا ضربه در چارچوب نزنند، یا تنها کارشان مصدوم نمایی باشد یا اینکه تاثیرگذارترین عملکردشان انتشار استوری آرزوی موفقیت شب قبل از مسابقه تیمشان باشد!


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز سه شنبه 18 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
هندی حرف زدن محمدرضا گلزار در آنتن تلویزیون/ آیسان خانوم باید به این همه استعداد افتخار کنه +فیلم