ساعدنیوز
ساعدنیوز

تفاوت رنگ‌بندی RGB و CMYK در فتوشاپ

  سه شنبه، 17 آبان 1401   زمان مطالعه 12 دقیقه
تفاوت رنگ‌بندی RGB و CMYK در فتوشاپ
اگر آغاز به کار طراحی کرده اید، یکی از زمینه های گیج کننده در طراحی گرافیک کامپیوتری، تفاوت بین حالت های رنگی RGB و CMYK و همچنین تفاوت بین فرمت های مختلف فایل است. در این نوشتار بررسی می‌کنیم که تفاوت RGB و CMYK با هم چیست و کاربرد آن‌ها به چه صورت است؟ با ما در ساعد نیوز همراه باشید.

هنگام طراحی برای چاپ، مجموعه موضوعاتی وجود دارند که باید در نظر بگیرید. شما باید در مورد خود طراحی، نوع کاغذی که می خواهید استفاده کنید، بهترین شرکت چاپ برای این کار و همچنین هر گونه مسائل مرتبط با پروژه فکر کنید. متاسفانه، چیز دیگری که باید به لیست خود اضافه کنید، حالت های رنگ است. اگر برای وب طراحی می کنید، نیازی نیست نگران حالت های رنگ باشید،زیرا رنگ ها، بسیار مشابه رنگ روی مانیتور کامپیوتر هستند (همه آنها قادر به نمایش طیف رنگ از حالت رنگی RGB می باشند). با این وجود، هنگام طراحی برای چاپ، تصور اینکه رنگ هایی که در هنگام ایجاد طرح خود (کارت کسب و کار، آگهی، بنر و غیره) روی صفحه نمایش می بینید، به همان صورت چاپ خواهد شد، تصور نادرستی است. اهمیت تفاوت بین حالت های رنگ RGB و CMYK و همچنین مواقع استفاده/عدم استفاده از آنها را می دانیم. به عنوان طراح، اگر این اشتباه هنگام طراحی برای چاپ رخ دهد، به احتمال زیاد موجب نارضایتی مشتری خواهد شد. اما دقیقا مفهوم RGB و CMYK به چه معنا است و چه زمانی باید از این حالت های مختلف رنگ استفاده کنید؟ بسیار خوب، ما نمی خواهیم شما اشتباهات رایجی که بیشتر طراحان انجام می دهند، را مرتکب شوید، بنابراین یک راهنمای کامل درمورد تفاوت های RGB و CMYK در زیر ارائه نمودیم.

تصویر
تصویر

حالت رنگ RGB چیست؟

RGB، مخفف قرمز، سبز و آبی است.حالت رنگ RGB از این رنگ های پایه استفاده می کند تا هر رنگ دیگری را که می توانید به صورت قرمز، سبز و آبی تصور کنید، رنگ های مشتقی هستند.اساسا این به این معنی است که حالت رنگ RGB با ترکیب (یا «اضافه کردن») مقادیر مختلف قرمز، سبز و آبی، رنگ های دیگر را ایجاد می کند.برای مثال، اگر می خواهید رنگ زرد ایجاد کنید، به سادگی سبز و قرمز را ترکیب کنید.

اگر می خواهید رنگ آبی روشن ایجاد کنید، می توانید رنگ های سبز و آبی را به هم اضافه کنید.بدیهی است که این موضوع کمی پیچیده تر از این است و چاپگرهای مدرن امروزی دقیقا می دانند که چطور این رنگ ها را در مقادیر مختلف ترکیب کنند تا اطمینان حاصل شود که دقیقا رنگ مورد نظر شما به دست آید.این موضوع برای مانیتورهای کامپیوتر نیز به همین صورت است.RGB حالت رنگی است که معمولا با مانیتورهای کامپیوتر و سایر نمایشگرها مرتبط است.تلویزیون های LCD/ LED و همینطور تلویزیون های قدیمی CRT نیز از حالت رنگی RGB استفاده می کنند.

اکثر دوربین ها و اسکنرهای دیجیتال نیز از RGB استفاده می کنند.دلیل اینکه RGB، حالت رنگ استاندارد در اکثر کاربردها است، این است که گسترده ترین طیف رنگ را فراهم می کند.با ترکیب رنگ های اصلی (قرمز، سبز و آبی) در مقادیر مختلف، می توانید هر رنگی را که دوست دارید با دقت بسیار عالی به دست آورید.اکثر برنامه های ویرایش عکس (از جمله فتوشاپ) از RGB به عنوان استاندارد استفاده می کنند، به همین دلیل هنگام طراحی برای چاپ نیاز به توجه بیشتری دارند.

تصویر

تمام طراحی های دیجیتال ازجمله وبسایت ها، اپلیکیشن های موبایل، بنرهای تبلیغی و هر تصویری که برای محیط وب آماده می کنید باید با سیستم رنگ بندی RGB طراحی شود.

حالت رنگ CMYK چیست؟

CMYK به جای استفاده از رنگهای افزودنی، به طور کامل متفاوت از RGB است،در واقع از رنگ های افتراقی (یعنی یشمی Cyan، سرخابی Magenta، زرد Yellow و سیاه Key) استفاده می کند.Key نام دیگری برای سیاه است.تفاوت اصلی این است؛ هنگامی که همه رنگ های حالت رنگی RGB (قرمز، سبز و آبی) را در مقادیر مختلف ترکیب می کنید، به رنگ سفید (یعنی، خالص ترین ترکیب) می رسید.در رابطه با حالت رنگ CMYK، تمام رنگ ها افتراقی هستند و بنابراین، هرچه رنگ های بیشتری را با هم ترکیب کنید، رنگ های تیره تری به دست می آورید.

برای مثال، اگر سرخابی و زرد را با هم ترکیب کنید (یا به طور دقیق تر رنگ زرد را از سرخابی کم کنید)، رنگ قرمز روشن خواهید داشت.اگر رنگ زرد و یشمی را از هم کم کنید، رنگ سبز را خواهید داشت.واضح است که این رویکرد کاملا متفاوت از RGB است، زیرا ترکیب رنگ ها اساسا برعکس است.به علاوه، CMYK به جای سه رنگ با چهار رنگ کار می کند.دلیل این که فرایند CMYK موفق عمل میکند، این است که با افزودن رنگ ها،نور جذب یا حذف می شود تا رنگ های مختلف ایجاد شود.

تصویر

به عنوان مثال، اگر شما رنگ یشمی، سرخابی و زرد را به هم اضافه کنید، رنگ قهوه ای تیره خواهید داشت.تنها زمانی که رنگ “مشکی Key” (یعنی سیاه) را اضافه می کنید، مقدار کل رنگ کاملا از تصویر حذف می شود.اغلب این روزها CMYK استفاده نمی شود، زیرا بسیاری از چاپگرهای خانگی در واقع قادر به چاپ با استفاده از طیف کامل RGB هستند.با این حال، CMYK هنوز هم توسط اکثر شرکت های چاپ حرفه ای مورد استفاده قرار می گیرد، بنابراین اگر شما به دنبال چاپ چیزی به صورت حرفه ای هستید، باید از این موضوع مطلع باشید.

اشتباه رایج در مورد تفاوت رنگ بندی RGB و CMYK در فتوشاپ

یکی از رایج ترین اشتباهاتی که مشاهده مینماییم ، عدم تمایز بین RGB و CMYK است. بسیاری از مشتریان طرح های خود را (با هدف چاپ) در برنامه ای مانند فتوشاپ ایجاد می کنند که به طور پیش فرض از حالت رنگ RGB استفاده می کند. این امر به این دلیل است که فتوشاپ به طور عمده برای طراحی وبسایت، ویرایش تصویر و انواع مختلف رسانه های دیگر استفاده می شود که معمولا بر روی صفحه کامپیوتر قرار می گیرند. بنابراین، CMYK (حداقل به صورت پیشفرض) استفاده نمی شود. مشکل اینجا است که وقتی یک طراحی RGB با استفاده از فرآیند چاپ CMYK چاپ می شود، رنگ ها (اگر به درستی تبدیل نشوند) متفاوت دیده می شوند. این بدان معنی است که اگر چه طراحی ممکن است هنگامی که مشتری آن را در فتوشاپ در مانیتور کامپیوتر خود مشاهده کند، کاملا مناسب باشد، اغلب تفاوت های کاملا مشهودی در رنگ بین نسخه روی صفحه نمایش و نسخه چاپی وجود دارد. یکی از تفاوت های قابل توجه بین حالت های دو رنگ، نحوه ارائه رنگ آبی است. متوجه خواهید شد که در تصویر بالا، رنگ اصلی آبی در هر تصویر متفاوت است، این به خاطر حالت رنگ است. به طور معمول، هنگامی که رنگ آبی به جای RGB با CMYK ارائه می شود، کمی باطراوت تر خواهد بود. این به این معنی است که اگر طراحی خود را در RGB ایجاد کرده و آن را در CMYK چاپ کنید (به یاد داشته باشید، اکثر پرینترهای حرفه ای از CMYK استفاده می کنند)، احتمالا یک رنگ آبی روشنی روی صفحه نمایش خواهید دید، اما بر روی نسخه چاپی، مانند رنگ آبی بنفش-گونه خواهد بود. همین موضوع برای رنگ سبز نیز صادق است، آنها تمایل دارند وقتی از RGB به CMYK تبدیل می شوند، کمی تار به نظر می رسند. رنگ های سبز روشن از این نظر بدترین حالت هستند، رنگ های سبز کدرتر/ تیره تر معمولا این مشکل را ندارند.

تصویر

هر فایلی که می خواهید چاپ کنید، از بنر تبلیغاتی گرفته تا یک برگه رنگی، کارت ویزیت، بروشور و … حتما باید با سیستم رنگ بندی CMYK تولید شده باشند. عکس هایی که با سیستم RGB تهیه شده اند در زمان چاپ، اختلاف رنگ واضحی با فایل اصلی دارند. پس سیستم رنگ بندی CMYK تنها گزینه ی موجود برای یک چاپ با کیفیت رنگی بالا است.

تفاوت CMYK و RGB

تفاوت اصلی RGB و CMYK در نوع ماهیت آن هاست. در سیستم RGB رنگ ها جمع شونده و یا ترکیب شونده هستند ولی در CMYK همانطور که گفته شد رنگ ها لایه به لایه هستند و تفریق کننده هستند. بگذارید با یک مثال ساده این به این مفهوم بپردازیم. شما با ترکیب سه رنگ RGB رنگ سفید دریافت می کنید اما در CMYK به رنگ سیاه یا تیره نزدیک می شویم. K در این حروف به معنی کلید است و در اینجا به رنگ سیاه گفته می شود، پس هرچه رنگ بیشتری در RGB به هم اضافه کنید رنگ شما روشن تر می شود اما در CMYK با این کار، رنگ به سمت تیره شدن می رود.

تفاوت RGB و CMYK در کاربردشان در چاپ

اولین تفاوت RGB و CMYK در چاپ این است که از رنگبندی RGB برای ابزارهای دیجیتالی استفاده می شود که از آنها نور ساطع می شود، در این مد رنگ برای اینکه رنگ ها در صفحات نمایش LED، LCD و… به درستی نشان داده شوند نیاز به نور است. به همین دلیل بهترین گزینه برای ترکیب رنگ در نمایشگرها، رنگبندی RGB است. در حالی که، کاربرد رنگبندی CMYK در صنعت چاپ است. برای اینکه رضایت مشتریان را جلب کنید باید پروژه های چاپی خود را با مد رنگ CMYK انجام دهید. زمانی که قصد دارید طرحی را چاپ کنید، همچون چاپ پوستر، چاپ کاتالوگ، چاپ کارت ویزیت، چاپ بروشور و… باید طرحتان را با سیستم رنگبندی CMYK نهایی کنید تا رنگ طرح در مانیتور با خروجی پروژه چاپ یکی باشد.

تصاویری که با RGB تهیه می شوند پس از آنکه به چاپخانه ارسال و روی کاغذ پیاده می شوند، تفاوت بسیار زیادی با فایل اصلی خواهند داشت، زیرا فایل طراحی شده با RGB در مانیتور بسیار شفاف تر و درخشان تر از فایل چاپ شده خواهد بود. برای جلوگیری از این اختلاف رنگ و نارضایتی مشتریان، بهترین انتخاب برای رنگ آمیزی طرح های پروژه های چاپی، مد رنگ CMYK است.

تفاوت RGB و CMYK در چاپ بر اساس ماهیت

ماهیت ترکیب رنگ در RGB و CMYK تفاوت دیگر این دو مد رنگی است. رنگ های تولید شده توسط RGB به دلیل وجود نور، درخشان هستند؛ در حالی که رنگ های تولید شده توسط CMYK کاملا تفاوت دارند و مات و کدرتر هستند و شفافیت و درخشانی رنگ های RGB را ندارند.

مد رنگ CMYK قادر به ساخت رنگ مشکی نیست، به همین دلیل از همان ابتدا رنگ مشکی در این سیستم رنگی به عنوان رنگ کلیدی وجود دارد که با حرف K نشان داده می شود.

در RGB رنگ ها با یکدیگر ترکیب می شوند و اصطلاحا گفته می شود ماهیت ترکیب شوندگی یا جمع شوندگی دارند، اما در CMYK رنگ ها ترکیب نمی شوند و به صورت لایه لایه روی کاغذ چاپ می شوند. به این صورت که هنگامی که کاغذ در دستگاه چاپ قرار می گیرد ابتدا طرح با رنگ آبی فیروزه ای روی کاغذ چاپ می شود، سپس رنگ قرمز روی آن قرار می گیرد، پس از آن رنگ های زرد و مشکی روی کاغذ چاپ می شوند. اما در مد رنگ RGB رنگ ها از همان ابتدا با یکدیگر ترکیب می شوند و رنگ موردنظر را می سازند.

نکاتی که هنگام ارسال فایل به چاپخانه باید در نظر بگیرید

  • در اکثر مواقع فایل ارسالی به چاپخانه ها با رنگبندی RGB است که می تواند پس از چاپ نارضایتی شما را به دنبال داشته باشد؛ پس قبل از ارسال فایل از CMYK بودن سیستم رنگ فایل مطمئن شوید.
  • قبل از چاپ به صورت انبوه بهتر است برای جلوگیری از هرگونه خطایی، ابتدا چند نمونه از فایل را چاپ و خروجی را مشاهده کنید، سپس در صورت رضایت، چاپ را به صورت انبوه انجام دهید، و اگر از نمونه های چاپ شده رضایت نداشتید بهتر است در طراحی آنها تجدید نظر کنید تا چاپ دلخواهتان را تحویل بگیرید.

چگونه رنگ را برای چاپ اصلاح کنیم؟

در برخی موارد، لازم نیست برای فرآیند چاپ، فرمت RGB را به CMYK تبدیل کنید و این بستگی به پیچیدگی طراحی و رنگ شما دارد. مشخصا اگر از خاکستری یا سیاه زیاد استفاده می کنید، باید برای چاپ به CMYK تبدیل کنید. اما چطور این کار را انجام می دهید؟
اگر از فتوشاپ استفاده می کنید، این کار بسیار ساده است. اگر به منوی «View» بروید، گزینه «Proof Colors» را انتخاب کنید، فتوشاپ به شما این امکان را می دهد که ظاهر طراحی را پس از تبدیل به CMYK ببینید. برای اکثر طراحی ها، احتمالا تفاوت کمی در رنگ ها، به ویژه بین آبی و سبز، خواهید دید. اگر متوجه شده باشید، رنگ آبی کمی متفاوت است، بهترین کار این است که از لایه تنظیم رنگ “Selective Colour” استفاده کنید. وقتی که این کار را انجام می دهید، می توانید مقداری از رنگ سرخابی را حذف کنید و آن را با مقدار بیشتری یشمی و مشکی جایگزین کنید. این کار به ممانعت از تبدیل آبی به رنگ بنفش در طول فرایند چاپ کمک می کند. اگر متوجه شوید رنگ سبز نیز کمی متفاوت است، از یک لایه تنظیم رنگ “Selective Colour” استفاده کنید اما این بار، کمی از رنگ یشمی را بردارید و آن را با کمی زرد جایگزین کنید. وقتی این کار را انجام دهید، باید رنگ سبز به حالت عادی برگردد.

سخن نهایی

در صورتی که قصد دارید بخش زیادی از کارهای خودتان را چاپ کنید، باید به تفاوت RGB و CMYK توجه داشته باشید. به این ترتیب زمانی که عکس های خودتان را چاپ کنید، با رنگ های غیر دقیق مواجه نخواهید شد. اما اگر قصد دارید تصاویر خودتان را فقط روی کامپیوتر نگه دارید، پروفایل RGB، گزینه ایده آل تری است و به صورت پیش فرض هم تصاویر شما از این پروفایل استفاده می کنند.

حتی در صورتی هم که قبلا کارهای خودتان را چاپ نکرده اید، چیزهایی که در مورد تفاوت RGB و CMYK یاد گرفته اید را به خاطر داشته باشید. هیچوقت نمی دانید که چه زمانی به چنین اطلاعاتی نیاز خواهید داشت. مهم ترین تفاوت یک عکس چاپی خوب و یک عکس بد، دانشی است که شما در اختیار دارید.

پایگاه خبری ساعدنیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
تصویری بسیار قدیمی از 17 سالگی آیت الله خامنه ای رهبر انقلاب/ساده زیستی رهبر از ابتدای زندگی (426 نظر) رهبر معظم انقلاب چه میوه هایی را برای حفظ سلامتی خود میل می کنند؟ (207 نظر) بهترین گردو ایران متعلق به کدام شهر است (167 نظر) میز عزای ساده و بدون تجملات مادر محسن کیایی، مجری برنامه صداتو +عکس/ روحشون شاد چه چهره دلنشینی داشتن (166 نظر) (عکس) دمپایی‌های لاکچری بچه‌های دهه شصت / هر کی از اینا برای بچش می‌خرید خیلی لاکچری بود ... (160 نظر) خلاقیت خنده دار و هوشمندانه قصاب اهوازی برای فریب گوسفند و قربانی کردنش حماسه آفرید+عکس/ مغز تو رو باید طلا گرفت😂 (40 نظر) (عکس) زیبایی بی حد و اندازه روژان سریال نون خ در عکسی که هدیه بازوند در اینستاگرامش منتشر کرد / مهیار حق داره این قدر عاشقش باشه ... (37 نظر) شعرخوانی زیبا و دلنشین رهبر معظم انقلاب/ سرشارم از جوانی، هرچند پیر دهرم...+ویدیو (31 نظر) علی دایی: دکترها گفته بودند شاید زیر عمل زنده نمانم+عکس/ همیشه عضو خانواده پرسپولیس هستم/ همه درآمدم را در ایران سرمایه‌گذاری کردم (29 نظر) خونه زندگی رحمان رحیم سریال پایتخت (مصطفی و مجتبی بلال حبشی) در واقعیت به سبک سلیقه 90 درصد ایرانی ها/ خونه نگو سمساری بگو😅 (23 نظر) میز عزای شیک پسر نسرین مقانلو با گل آرایی منحصر به فرد و شمع و تسبیح/ حیف جوونیش+عکس (22 نظر) خلاقیت خنده دار قصاب اصفهانی در کشاندن مشتری به مغازه با تزئین فوق خلاقانه کله پاچه‌ها+عکس/ خوش ذوقی از در و دیوار میریزه😂 (22 نظر) خلاقیت بامزه یک پدر ایرانی روی کلید کولر حماسه ساز شد/ این یادداشت بانمک پربازدید شد+عکس (21 نظر) حضور چهره های فوتبالی در بیمارستان و روحیه دهی به علی دایی در عیادت از اسطوره فوتبال+ عکس/ مهدی رحمتی، عادل فردوسی‌ پور، کارلوس کی‌روش و ... (19 نظر) نگاهی به مراسم عروسی لاکچری و مفصل دختر بزرگ اردوغان در استانبول+عکس/ چه لباس عروس خوشگلی، چه داماد خوش‌تیپی (16 نظر)
دیگران می‌خوانند   
فال ابجد روزانه جمعه 7 اردیبهشت 1403 فال قهوه با نشان روز جمعه 7 اردیبهشت ماه 1403 فال حافظ با تفسیر امروز جمعه 7 اردیبهشت 1403+فیلم خلاقیت خنده دار پدر ایرانی برای ضد سرقت کردن گوشی موبایلش روح مخترع تلفن همراه را شاد کرد+عکس/ سلطان تامین امنیت خودتی و بس🤣 فال روزانه امروز جمعه 7 اردیبهشت ماه 1403 فال شمع روزانه امروز جمعه 7 اردیبهشت 1403 سفر به ایران قدیم؛ پسر روزنامه‌فروش با جراحی دختر شد+عکس کشف حیرت‌انگیز «فکّ انسان» در یک سنگ 1 میلیون ساله لحظات ثبت شده از حرکات نوزاد داخل رحم مادر+ویدئو/فقط یک مادر میتونه این سختی ها رو به جون بخره 🥺❤ خلاقیت نشاط‌آور و تحسین برانگیز یک راننده تاکسی با ماشین پر از گل برای مسافران/ ذوق و شوق آقا رحمان پربازدید شد+عکس نگاهی به استایل سرتا مشکی بهرام افشاری بازیگر قد بلند سینما/ سبیل چه بهش میاد +عکس ویدیویی دیده نشده از دیدار رامبد جوان و رهبر معظم انقلاب/ سوال جالب آقای بازیگر وقتی تقریباً 20 ساله بود +ویدیو مهران مدیری: 700 بار احسان علیخانی را به برنامه دعوت کردیم و هر بار یک بهونه ای آورد+ویدئو/از معده درد تا کلیه درد برای نیامدن به برنامه... نگاهی به استکان کمر باریک و نعلبکی مینا مختاری در خانه باصفایش/ چای و استکان کمرباریک و گُل، ترکیب زندگی وقتی نمک شرکت کننده بیشتر از مهران مدیریه+ویدئو/همه از خنده رفتند روی هوا (تصاویر) حواشی بازدید وزیر علوم از برگزاری کنکور در دانشگاه الزهرا (س) رونمایی از لوگوی جدید دانشگاه تهران در جشن تولد نود سالگی لب ساحل با آهنگ عرفان طهماسبی چه شود.../ وای اگر عشق مرا وارونه تعبیر کند... +فیلم انتقام باورنکردنی یک گوسفند از چوپان/فک کنم از چند جا تَرَک خورد+ فیلم تیپ و ظاهر متفاوت «مهمت» سریال پایتخت بعد پنج سال بدون گریم تلویزیونی/ مگه داریم این همه تغییر؟+عکس خلاقیت خنده دار مرد ایرانی در غافلگیری همسرش برای ندادن رمز کارت بانکش حماسه آفرید+عکس/ بنازم به این مغز 😂 خوانندگی حیرت انگیز پسر سوپرمارکتی با صدای بهشتی و زیباش در برنامه صداتو/ عالی اجرا کرد+ویدیو کشف هولناک جسد دست و پا بسته زن ثروتمند در کمد کَل‌کَل خنده دار محسن کیایی با بانوی شیرازی و شبنم مقدمی سر پارک دوبل خانم ها/ فقط جواب آخرش عالیه😂+ویدیو سفر به شهر ترابزون: آشنایی با آداب و رسوم محلی گلف بازی کردن بانمک و ناشیانه مهدی طارمی و علیرضا بیرانوند+ویدیو/ فقط تمرکز کردن طارمی که نتیجه نداد😂 دورهمی سپیده خداوردی، مرضیه سریال آوای باران و دختران چینی با لباس چونگسام / تیپ متفاوت خانم بازیگر به سبک چینی ها تبریک تولد جالب حامد آهنگی برای تک پسرش/ ایشالا لبش همیشه خندون باشه+عکس عجیب‌ترین و متفاوت‌ترین جشن تولد محسن تنابنده، نقیِ پایتخت/ میز تولدی آهنی با دیزاین آتش، زیرسیگاری و استکان! +عکس روش خلاقانه نبات استخری با سنگ کاغذ قیچی بازی کردن برای پیچوندن مدرسه/ چه بچه باهوشی😁+ویدئو مادرانه های مستانه مهاجر و نفس بازغی/ قاب احساسی ستاره سریال گناه فرشته در آغوش مادر مشهورش+عکس خلاقیت منحصر به فرد مهندس ایرانی با خلق ساختمانی به شکل تایتانیک حماسه آفرید+عکس/هیتلر هم مغز تو رو نداشت! نگاهی به کوچه آجری و قدیمی هدیه بازوند بازیگر روژان سریال نون خ/ چه کوچه خوشگل و باصفایی+ عکس خلاقیت منحصربفرد هموطن یزدی در ایجاد استخر در پذیرایی خانه‌اش حماسه‌ای دیگر خلق کرد+ویدیو/ خسته نباشی هموطن خودکفا🙋‍♂️ بیوگرافی و زندگی خصوصی دنیا جهان‌منش،مهناز سریال نون خ و همسرش+ تصاویر جذاب و دیدنی دکوراسیون خاص و مجلل منزل ایمان قیاسی با چیدمان شیک و اروپایی+ویدئو دفن پیکر مادر محمود احمدی نژاد همراه با جلد قرآنی حاوی دستخط سید حسن نصرالله+عکس/ چه دعای قشنگی نوشته خلاقیت بی نظیر یک طراح مبل راحتی با الهام از مدل فلامینگو/ مغز تو رو باید تو موزه نگه داشت+عکس اولین تصویر از عروس بزرگ امام خمینی(ره) که صبح امروز درگذشت (عکس) شباهت جالب سوگل خلیق، نازنین سریال دفتر یادداشت به پدرش / گوله نمک شیطنت از چشاش میباره!
تیتر امروز   
فال روزانه امروز جمعه 7 اردیبهشت ماه 1403 فال شمع روزانه امروز جمعه 7 اردیبهشت 1403 کشف حیرت‌انگیز «فکّ انسان» در یک سنگ 1 میلیون ساله خلاقیت نشاط‌آور و تحسین برانگیز یک راننده تاکسی با ماشین پر از گل برای مسافران/ ذوق و شوق آقا رحمان پربازدید شد+عکس فال ابجد روزانه جمعه 7 اردیبهشت 1403 (تصاویر) حواشی بازدید وزیر علوم از برگزاری کنکور در دانشگاه الزهرا (س) رونمایی از لوگوی جدید دانشگاه تهران در جشن تولد نود سالگی فال قهوه با نشان روز جمعه 7 اردیبهشت ماه 1403 فال حافظ با تفسیر امروز جمعه 7 اردیبهشت 1403+فیلم کشف هولناک جسد دست و پا بسته زن ثروتمند در کمد بیوگرافی و زندگی خصوصی دنیا جهان‌منش،مهناز سریال نون خ و همسرش+ تصاویر جذاب و دیدنی آزار زنان در مراسم ترحیم؛ متهم به مادرمرده هم رحم نکرد /مرد موطلایی از طعمه‌ها فیلم سیاه می‌گرفت رونمایی باورنکردنی جواد خیابانی از ماشین ساده و ایرانی‌اش پلمب آرایشگاه مختلط در نسیم‌ شهر بلاتکلیفی در اجرای حکم توماج صالحی! اعدام می شود یا نه؟
منتخب روز   
عکس عروسی امیر جعفری و ریما رامین‌فر، همای سریال پایتخت فیک و تقلبی از آب درآمد / هوش مصنوعی داره وارد مراحل ترسناکی میشه! (عکس) تیپ و استایل فوق‌العاده شیک و لاکچری یاورِ سریال فاصله‌ها بعد از 14 سال در عربستان سعودی / ببینیدش نمی تونید بشناسید! فروش ویلای روف گاردن دار و استخر دار حسن جوهرچی، فرهاد سریال فاصله‌ها توسط دخترش در شمال ! / در منطقه‌ای تهرانی نشین!!! سلفی دونفره نعیمه نظام دوست با سلطان کمدی ایران که یکسال حق نداشت منتشرش کنه! / چه ست آدیداسی پوشیده مهران مدیری ... سلفی آسانسوری علیرضا نیکبخت با همسر دومش که بیشتر از جانش او را دوست دارد / کراش دهه هشتاد فوتبال ایران حالا مرد زندگی شده ... (عکس) تعجب کاربران خارجی فضای مجازی از حجاب کامل همسر ستاره لیورپول / دنیا با حجاب جای زیباتری نیست؟ (عکس) بیتابی همسر و فرزندان شهرام عبدلی، بازیگر نقش مهران در سریال فاصله‌ها، بر سر پیکر بی جان او / تو کاری با دلم کردی که فکرشم نمی کردم ... (عکس) همبازی بودن آقای بیاتی، خواستگار فهیمه در پایتخت 5 با بازیگر معروف در فیلم نوستالژیک دهه شصتی / روحش شاد ... ویدئویی باورنکردنی از مرد سومالیایی که با نصف مغزش زندگی می کند/ بیچاره چه بلایی سرش اومده رودررویی با یک تمساح آن‌ هم فقط با یک ماهیتابه +فیلم متقاضیان عمره بخوانند/ آخرین وضعیت و شرایط ثبت‌نام حج عمره 1403 اعلام شد طرح 100 میلیارد پوندی برادر اسامه بن لادن برای ساخت طولانی ترین پل معلق جهان+عکس