دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

بازار / رپورتاژ آگهی /

تقلب در آیلتس | عواقب تقلب و خطر لو رفتن یا شیرینی موفقیت؟!! 

پنجشنبه، 28 اردیبهشت 1402
برهم زدن نظم جلسه از جمله موارد تقلب در آیلتس است. برای آشنایی با دیگر پارامترها و شناخت پیامدهای تقلب در آیلتس کلیک کنید.

آیا می‌توان در آزمون آیلتس تقلب کرد؟

آزمون آیلتس محبوب‌ترین تست مهارت‌های زبانی در سرتاسر دنیا است. اهمیت این آزمون در این است که متقاضیان مهاجرت به بسیاری از کشورها ملزم به اخذ آن هستند. داوطلبان شرکت در این آزمون برای تضمین موفقیتشان، باید مهارت‌های چهارگانه زبان انگلیسی را تقویت کنند؛ اما برخی دیگر به دنبال روش‌های جایگزین هستند و تقلب در آیلتس را ضامن موفقیت خود می‌دانند. پرسش مشترک بسیاری از زبان‌آموزان این است که آیا می‌توان در آزمون آیلتس تقلب کرد؟

آزمون آیلتس چیست؟

در میان انواع آزمون‌های بین‌المللی زبان آیلتس معتبرترین آزمون است. این تست با ارزیابی دانش زبانی داوطلبان در چهار مهارت شنیداری (Listening)، گفتاری (Speaking)، نوشتاری (Writting) و خوانایی (Reading) سنجش مناسبی از سطح زبان آن‌ها به دست می‌آورد. اعتبار بالای این آزمون در بیش از 140 کشور مختلف، ضرورت اخذ مدرک آن را برای داوطلبان مهاجرتی و اهداف تحصیلی نمایان می‌سازد.

آزمون آیلتس کلید ورود مهاجران و دانشجویان به کشورهای خارجی و مراکز علمی معتبر است که داوطلبان زیادی در طول سال با اخذ مدرک آن اهداف مهاجرتی خود را پیگیری می‌کنند. تقلب در آیلتس روشی است که بسیاری از آن‌ها برای موفقیت در این آزمون انتخاب می‌کنند. این افراد بی‌خبر از پیامدهای سنگین تقلب‌ کردن در‌ آزمون آیلتس‌ به نوعی سرنوشت کاری و تحصیلی خود را به بازی می‌گیرند.

تقلب در آیلتس؛ امری غیرممکن و پرریسک

در همین ابتدا باید با صراحت اعلام کنیم که به دلیل شرایط امنیتی پیشرفته و پروتکل‌های ایمنی سختگیرانه، امکان تقلب در آیلتس وجود ندارد. ریسک انجام این کار بسیار بالا است و در صورت احراز تقلب توسط اگزمینر، پیامدهای تقلب در این آزمون، باعث محرومیت شما از مزایا و امکانات متنوعی می‌شوند.

ار سوی دیگر برگزاری یک آزمون سالم در شرایط برابر و مناسب، مهم‌ترین وظیفه مراکز برگزاری آزمون آیلتس است. این مراکز با بررسی دقیق اطلاعات و مدارک داوطلبان، از ابتدای ثبت نام، فرایند مراقبتی خود را آغاز می‌کنند. در حین آزمون نیز مراقبین به‌صورت مکرر و با دقت بالایی آزمون را زیر نظر دارند و در صورت مشاهده کوچک‌ترین تخلف، فرد خاطی را از جلسه امتحان اخراج می‌کنند.

بر اساس مکانیزم‌های تعبیه‌شده برای جلوگیری از تقلب در آیلتس، امکان تشخیص تقلب داوطلب پس از اخذ مدرک نیز وجود دارد. در صورت تایید سندی برای تقلب فرد در مدت 2 سال اعتبار مدرک آیلتس، کارنامه آیلتس او باطل شده و گزارش ابطال به تمامی مراکز دریافت‌کننده کارنامه اطلاع‌رسانی می‌شود.

توصیه تمام استادان برجسته زبان چون استاد هادی کیهانی به علاقه‌مندان این است که به جای تمرکز بر تقلب در آیلتس، مهارت‌های چهارگانه خود را برای حضوری موفق در این آزمون ارتقا دهند. ایران آموزشگاه به‌عنوان بانک اطلاعات مراکز آموزشی کشور با معرفی برترین مراکز آموزشی، به شما در این زمینه کمک می‌کند و بخشی را برای راهنمای خرید پکیج آیلتس معرفی مینماید.

رایج‌ترین روش‌های تقلب در آیلتس

برخی از داوطلبان شرکت در آزمون آیلتس از روش‌های متفاوتی برای تقلب در این آزمون استفاده می‌کنند. آیین‌نامه تقلب‌ در‌ آزمون آیلتس‌ مانند سایر امتحان‌ها کاملا تعریف شده است و تخطی از اصول اولیه امتحان سالم، از موارد تقلب به‌شمار می‌رود. بر طبق این آیین‌نامه مواردی که شامل تقلب در آیلتس می‌شوند عبارت‌اند از:

  • به همراه داشتن کتاب، جزوه، کاغذ و …

  • برهم زدن عمدی نظم آزمون

  • رونوشت از برگه داوطلبین دیگر

  • عدم ارائه مشخصات حقیقی خود

  • صحبت با دیگران

  • شرکت کردن شخص دیگری به غیر از داوطلب

  • ارائه گذرنامه یا مدارک جعلی

  • استفاده از وسایل الکترونیکی مثل تلفن همراه، ساعت هوشمند، هدفون و …

  • تغییر در علائم و مشخصات برگه پاسخنامه

خرید مدرک آیلتس؛ اخاذی در روز روشن

یکی از جدیدترین روش‌های تقلب در آیلتس روشی با عنوان خرید مدرک آیلتس است. در این روش، متقاضی بدون شرکت در آزمون آیلتس قصد بهره‌مندی از مزایای اخذ مدرک آن دارد. این عنوان که بیشتر با عنوان خرید مدرک در ترکیه یا مالزی شهرت دارد؛ یک روش کلاهبرداری و اخاذی از داوطلبان ناآگاه از فرایند برگزاری امتحان آیلتس به‌شمار می‌رود. در صورتی که سیستم امنیتی موجود در روز امتحان عملا امکان تقلب در آیلتس را از بین می‌برد. داوطلبان با آگاهی از این مکانیزم، به خوبی به واهی بودن وعده خرید مدرک آیلتس پی می‌برند.

در آزمون آیلتس مواردی وجود دارند که امکان تقلب‌ را سلب می‌کنند. مدارک جعلی ارائه‌شده به داوطلبان فاقد این شرایط هستند. در صورت شناخت این موارد به‌راحتی می‌توان واهی بودن ادعای خرید مدرک آیلتس را اثبات کرد. بر همین اساس، دلایل اصلی غیر ممکن بودن تقلب در آیلتس با استفاده از روش خرید مدرک عبارت‌اند از:

  • ارائه کارنامه با استفاده از کاغذ مخصوص برای چاپ

  • چک کردن مجدد مدارک داوطلب در زمان آزمون پارت Speaking

  • چک کردن مدارک هویتی داوطلب پیش از شروع آزمون

  • درج کد TRF برای صحت اعتبار مدرک

تقلب در آیلتس چه عواقبی دارد؟

احراز تقلب داوطلبان بدترین خبر ممکن برای آن‌ها است. در صورت اثبات تقلب در آیلتس، مراقبین امتحان گزارش تقلب را بلافاصله به IDP ارسال می‌کنند. با ثبت گزارش در اولین قدم کارنامه فرد باطل شده و سپس به تمام دانشگاه‌ها و مراکز مهاجرتی و اخذ ویزا این گزارش ارسال می‌شود. به این ترتیب فرد خاطی امکان دریافت ویزا و مهاجرت را از دست می‌دهد و موسسات تحصیلی یا مهاجرتی، پرونده پذیرش فرد را می‌بندند. پیامد دیگر ضرر مالی قابل توجهی است که افراد خاطی متحمل می‌شوند. هیچ‌گونه وجهی پس از احراز تقلب در آیلتس به خاطیان پرداخت نمی‌شود و آن‌ها به مدت 2 سال از شرکت‌ در آزمون آیلتس محروم می‌شوند.

با خرید پکیج های آموزش آیلتس به تقلب در آیلتس فکر نکنید

فکر کردن به تقلب،‌ ناشی از عدم اعتمادبه‌نفس و ترس از شکست احتمالی در آزمون آیلتس است. افرادی که به دنبال کسب بالاترین نمره با روش‌های غیر قانونی هستند؛ عموما یا برنامه‌ریزی مناسب نداشته‌اند و یا خدمات آموزشی حرفه‌ای را دریافت نکرده‌اند.

برای کسب نمره هدف در آزمون آیلتس رایج‌ترین و اصولی‌ترین روش، ثبت نام در موسسات زبان معتبر است. ایران آموزشگاه به‌عنوان بزرگ‌ترین و معتبرترین کتگوری جامع اطلاعات آموزشگاه‌های کشور، برترین مراکز آموزشی را به شما معرفی کرده و با لیست کردن تعداد بالایی از مراکز آموزش آیلتس، به شما در انتخاب آموزشگاه مناسب کمک می‌کند. یکی از این مراکز آموزش آیلتس آفاق است که شما می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و آشنایی با روش ثبت نام در این موسسات به مراکز لیست‌شده در سایت ما مراجعه کنید.


پسندیدم 1 دیدگاه

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز دوشنبه 11 تیر
از سراسر وب
دیدگاه ها
علی
5 ماه پیش

من خودم از خانه ایلتس تونستم ایلتس بگیرم/
پاسخ
دیدگاه خود را ثبت نمایید
ترجمه تخصصی متن
ویدیو/ تبدیل تنۀ درخت به راه‌پله فقط میتونه کار یه مهندس خلاق باشه/ یا راهی خواهم یافت، یا راهی خواهم ساخت...
عکس منتشر شده توسط میکاپ آرتیست اکرم بیرانوند/ تغییرات جادویی چهره همسر علیرضا بیرانوند را ببینید
هندی بازی‌های عموپورنگ تمومی نداره! / عکس دو نفره داریوش فرضیایی با لباس هندی و امیرمحمد متقیان با کت و شلوار شیک و لاکچری
تبدیل پایان نامه به مقاله و کتاب
اولین عکس از فیلم جدید رامبد جوان با گریم فوق‌العاده خنده دار محسن تنابنده و نوید محمدزاده / فقط فوکول و پشت موهاشون😁
ویدیو/ "ماخونیک" هفتمین روستای عجیب جهان معروف به «لی‌لی‌ پوت‌های» ایران
(تصاویر) شگفت انگیزترین پرندگان نایاب جهان با خاصترین ظاهر و رنگ هایی که شبیهشان را نمیتوان یافت
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب در چند ثانیه