تحصیل در کانادا

  سه شنبه، 10 بهمن 1402   زمان مطالعه 4 دقیقه
تحصیل در کانادا
تحصیل در کانادا می‌تواند کمک بزرگی به افراد کند تا در آینده موقعیت شغلی مناسبی پیدا کنند. در این مطلب قصد داریم دربارۀ چگونگی دریافت ویزای تحصیلی کانادا  مطالبی بیان کنیم.

قبل از آن که بخواهید برای سفر به کانادا آماده شوید، بهتر است تمامی مدارک خود را بررسی کنید تا برای دریافت ویزای خود با مشکلی روبرو نشوید، آیا شما می‌دانید چه مدارکی را باید به ادارۀ مهاجرت کانادا ارائه دهید تا به راحتی بتوانید مجوز ورود خود به این کشور را دریافت نمایید؟ آیا می‌دانید ویزای تحصیلی این کشور چه مدت اعتبار داشته و چه موقع باید برای تمدید آن اقدام نمایید؟ اگر سؤالاتی این چنینی فکر شما را نیز به خود مشغول کرده است، بهتر است تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید تا در این مطلب تمامی سؤالات شما را یک به یک پاسخ دهیم.

اقدامات لازم برای دریافت ویزای تحصیلی کانادا

اگر قصد دارید در یکی از دانشگاه‌های کشور کانادا تحصیل نمایید و از امکانات آموزشی این کشور بهره‌مند شوید، باید اقدامات زیر را به درستی انجام دهید. دولت کشور کانادا شرایط ویژه‌ای برای صدور ویزای تحصیلی کانادا در نظر گرفته است که قصد داریم در ادامه آن‌ها را باهم بررسی کنیم:

اثبات تمکن مالی

این موضوع برای دریافت ویزای تحصیلی کانادا بسیار اهمیت دارد؛ بنابراین باید برای اثبات آن اقدامات لازم را انجام دهید. در واقع شما باید به دولت کانادا اثبات کنید که می‌توانید از پس هزینه‌های زندگی و پرداخت شهریه خود برآیید. منظور از هزینه‌های زندگی هزینه‌های مربوط به مسکن، خورد و خوراک، پوشاک، حمل و نقل و غیره است.

ترک خاک کانادا پس از اتمام تحصیل

این موضوع نیز در هنگام دریافت ویزای تحصیلی کانادا بسیار مورد توجه است، زیرا کشور کانادا نمی‌خواهد درگیر مسائل این چنینی شود و برای بازگرداندن شما وقت و هزینه صرف کند؛ بنابراین در همان ابتدا از شما ضمانتی می‌خواهد که بعد از پایان تحصیل خود، خاک کشور کانادا را ترک کنید.

گواهی سلامت

یکی دیگر از مدارکی که باید برای دریافت ویزای تحصیلی کانادا آماده کنید، گواهی سلامت است. این گواهی باید در پرونده درخواست ویزای شما موجود باشد تا افسران ادارۀ مهاجرت با درخواست شما موافقت کنند. این گواهی نشان می‌دهد که شما در سلامت کامل هستید، اما ممکن است برای اطمینان بیشتر افسران پرونده بخواهند که شما به ملاقات یک پزشک که معتمد آن‌ها است، بروید.

نداشتن سابقه کیفری

گواهی معتبر که نشان دهندۀ عدم سوابق کیفری شما است، باید در پرونده وجود داشته باشد، زیرا برای دریافت ویزای تحصیلی کانادا لازم است.

مدارک شناسایی معتبر

شما باید هویت دقیق خود را به ادارۀ مهاجرت کانادا اثبات کنید؛ بنابراین لازم است که شما مدارک اثبات هویت خود را نیز به ادارۀ مهاجرت ارائه دهید. یکی از این مدارک پاسپورت معتبر است. دقت کنید که اعتبار پاسپورت شما برای صدور ویزای تحصیلی کانادا بسیار اهمیت دارد، اعتبار پاسپورت شما باید بیشتر از اعتبار ویزایی باشد که قصد دریافت آن را دارید. همچنین لازم است بدانید که برای تمدید ویزا و پاسپورت خود باید قبل از اتمام اعتبار اقدام نمایید تا با مشکل روبرو نشوید. اعتبار ویزای تحصیلی شما با توجه به مدت زمان لازم برای تحصیل شما تعیین می‌شود.

نامه پذیرش دانشگاه

قبل از اقدام برای دریافت مدارک بالا، ابتدا باید دانشگاه و رشته مورد نظر خود را انتخاب کرده و برای دریافت نامۀ پذیرش از آن دانشگاه اقدام نمایید، زیرا در صورت نبود این مدرک به هیچ عنوان برای شما ویزای تحصیلی کانادا صادر نخواهد شد.

مزایای دریافت ویزای تحصیلی کانادا

تحصیل در کانادا

با دریافت ویزای تحصیلی کانادا شما می‌توانید در این کشور به تحصیل مشغول شوید؛ اما مزایای دریافت ویزای تحصیلی برای این کشور فقط به همین یک مورد ختم نمی‌شود، در ادامه به برسی این مزایا خواهیم پرداخت.

بهره مندی از پیشرفته‌ترین امکانات آموزشی

اگر می‌خواهید در کشوری تحصیل کنید که امکانات آموزشی فوق‌العاده‌ای دارد، کانادا یک انتخاب کامل است. در واقع دولت این کشور تلاش کرده است تا بهترین امکانات آموزشی را برای دانشجویان این کشور فراهم سازند.

استفاده از بورسیه های تحصیلی

دولت کشور کانادا برای کمک به دانشجویان در پرداخت هزینه‌های زندگی و شهریۀ دانشگاه خود، بورسیه‌هایی را در نظر گرفته است. در واقع این بورسیه‌ها به دانشجویانی پرداخت می‌شود که پرتلاش بوده و میزان پشتکار خود در کسب علم را به این دولت ثابت کرده‌اند.

امکان تحصیل به دو زبان مهم دنیا

برنامه‌های آموزشی در این کشور به دو زبان مهم انگلیسی و فرانسوی ارائه می‌شود؛ بنابراین شما می‌توانید با دریافت ویزای تحصیلی کانادا به یکی از دو زبان انگلیسی یا فرانسوی مشغول به تحصیل در این کشور شوید.

شهریه‌های منصفانه

در حال حاضر شهریه‌های دانشگاه‌های کشور کانادا بسیار مقرون به صرفه‌تر از دانشگاه‌های انگلستان و آمریکا است و دانشجویان با صرف هزینه‌های کم‌تر می‌توانند در این کشور تحصیل کنند.

تنوع رشته و برنامه های آموزشی

دانشگاه‌های کشور کانادا در تلاش هستند تا تمامی رشته‌های تحصیلی را به دانشجویان بین‌المللی نیز ارائه دهند تا آن‌ها بتوانند در هر رشته‌ای که علاقه‌مند هستند تحصیل نمایند.

ارائه مدرک معتبر

با دریافت ویزای تحصیلی برای این کشور می‌توانید آینده شغلی خود را تضمین شده ببینید، زیرا مدرک ارائه شده توسط دانشگاه‌های این کشور مانند یک رزومه بسیار قوی عمل کرده و در بیشتر کشورهای جهان قابل استناد است.

جامعه ای مدرن و مناسب

جامعه این کشور به عنوان یک جامعه مهاجرپذیر شناخته می‌شود؛ بنابراین شما به سرعت به شرایط زندگی در این کشور عادات می‌کنید. علاوه بر این، استاندارهای زندگی در این کشور بسیار بالا است؛ بنابراین شما می‌توانید به بهترین شکل در این کشور زندگی کنید و از تمامی امکانات زندگی در این کشور بهره‌مند شوید.

کلام پایانی

اگرچه دریافت ویزای تحصیلی کانادا یک عمل پیچیده است اما شما می‌توانید با کمک موسسه مهاجرتی ونوس ایرجی این مسیر را به راحتی طی کنید. مشاوران ما می‌توانند راهنمایی‌های لازم برای دریافت این نوع ویزا را در اختیار شما قرار دهند تا شما بتوانید مجوز ورود به کشور کانادا را دریافت نمایید. تحصیل در کانادا علاوه بر تضمین آینده شغلی شما، سبب می‌شود در شرایط بهتری نیز زندگی کنید، زیرا با دریافت ویزای خود می‌توانید از حقوق شهروندی در این کشور بهره‌مند شوید.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
خلاقیت خنده دار هندونه فروش شیرازی، برای فرار از گرما حماسه آفرید/ هنر نزد ایرانیان است و بس... (194 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (109 نظر) مراسم تشییع پدر حامد بهداد، با حضور چهره های سرشناس و بازیگران +عکس/ روحش شاد و یادش گرامی (70 نظر) نگاهی به اعلامیه ترحیم مادر جوان حمید گودرزی که دیشب خبر فوتش را آقای بازیگر اعلام کرد +عکس/ روحش شاد (67 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (43 نظر) خلاقیت خنده دار میوه فروش وانتی با عکس رضا گلزار حماسه آفرید/هنر نزد ایرانیان است و بس+ عکس (29 نظر) خلاقیت خنده‌دار اوستا بنّا در ساختن توالت کنار روشویی برای راحتیِ صاحبخانه حماسه آفرید+ عکس/ مغز نیست که فسفر خالصه😂 (29 نظر) سینه زنی شاهرخ خان، بازیگر معروف هندی در هیئت عزاداری امام حسین (ع) +ویدئو (28 نظر) انتخاب محمدرضا گلزار و بهرام رادان به عنوان خوش‌تیپ‌ترین و خوش قیافه‌ترین بازیگران ایران از منظر الیف ارول بازیگر چشم آبیِ ترکیه‌ای+ ویدیو/ چشم آیسان خانوم و مینا مختاری روشن! (28 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (25 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (23 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (19 نظر) خلاقیت منحصر به فرد آرایشگر خوش ذوق در تغییر چهره داماد حماسه ساز شد+ویدئو/سلطان بی چون و چرای گریم در سطح خاورمیانه😂 (17 نظر) رهبر معظم انقلاب: آرزوی کفش بنددار به دلم بود؛ تا الان هم من کفش بنددار نپوشیده‌ام (16 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (14 نظر)
تیتر امروز   
طلایی های کشتی در المپیک پاریس پول یک لندکروز صفر کیلومتر را جایزه خواهند گرفت +سند
کرایه اولین خانه اجاره‌ای رهبر انقلاب بعد از ازدواج در 25 سالگی/ 2 اتاقی که متعلق به یکی از فامیل های نزدیک ایشان بود
چگونه در شب‌های گرم تابستان راحت‌تر بخوابیم؟/ 10 ترفند طلایی و کاربردی برای خواب آرام
تابستان کجایِ شمال بریم؟ / معرفی 12 نقطه که فقط شمال بازها می‌شناسند!
رونمایی سامسونگ از اولین حلقه هوشمند خود؛ «گلکسی رینگ» چیست؟
چگونه یک عینک آفتابی خوب انتخاب کنیم؟
(ویدئو+ عکس)حادثه خطرناک برای رئیس جمهور در شب تاسوعا/هجوم مردم برای سلفی گرفت با مسعود پزشکیان دردسر ساز شد
(ویدیو) یادی بکنیم از تست بازیگری شاهکار امین حیایی در حضور سیروس الوند و خسرو شکیبایی/از اولش بهترین بوده، فقط ببین چجوری ادای خسرو شکیبایی رو هم رو‌در‌ روی خودش درمیاره
بیوگرافی و زندگی خصوصی الناز ملک، سیمای سریال زخم کاری و همسرش+تصاویر جذاب و دیدنی
بازیگر زن سریال پدر سالار: 3 همسر و 3 فرزندم را از دست داده‌ام+عکس
تصاویر حیرت انگیز از خانه حریری تبریز/ نخستین موزه مطبوعاتی ایران/ معماری فوق العاده قاجار
(ویدیو) زیباترین نگاه‌های عاشقانه پارسا پیروزفر و هدی زین العابدین، بهنام و ماهی سریال "در انتهای شب"/ سکانس پایانی سریال "در انتهای شب"
عکس زیبایی از نسرین مقانلو و همسر فوتبالیستش، کمال خلیلیان، در کنار پسر کوچکشان در امریکا
(تصاویر)قاب خاص از ادای احترام 3 فرزند رهبر معظم انقلاب در مراسم ختم پدر حجت الاسلام و المسلمین سید علی اصغر حجازی
(عکس) وحشتناک‌ترین تجربه زنان چینی برای زیباتر بودن/ درد هولناکی که بخاطر پیدا کردن شوهر مجبور به تحملش بودند/ حتی فکر کردن بهش زجرآوره!
منتخب روز   
(فیلم) سکانس فوق عاشقانه شهاب حسینی و لیلا حاتمی در فیلم "پرسه در ماه" / ما کاملا شبیه همیم طرز نگاهامون دو دو زدن چشامون ...😍 استارت تمرینات سخت علیرضا بیرانوند در تراکتور +فیلم/ آقای دروازه بان آمادگی بدن بالایی دارد! سکانس عاشقانه دل باختن قباد به شهرزاد/ نشود فاش کسی آنچه میان من و توست (فیلم) سکانس فوق العاده احساسی و عاشقانه از شهاب حسینی و معشوقه‌اش در سریال "شهرزاد" / با چراغی همه جا گشتم و گشتم در شهر هیچکس به تو مانند نشد😍 (فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت