دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

بازار / رپورتاژ آگهی /

تحصیل در کانادا 

سه شنبه، 10 بهمن 1402
تحصیل در کانادا می‌تواند کمک بزرگی به افراد کند تا در آینده موقعیت شغلی مناسبی پیدا کنند. در این مطلب قصد داریم دربارۀ چگونگی دریافت ویزای تحصیلی کانادا  مطالبی بیان کنیم.

قبل از آن که بخواهید برای سفر به کانادا آماده شوید، بهتر است تمامی مدارک خود را بررسی کنید تا برای دریافت ویزای خود با مشکلی روبرو نشوید، آیا شما می‌دانید چه مدارکی را باید به ادارۀ مهاجرت کانادا ارائه دهید تا به راحتی بتوانید مجوز ورود خود به این کشور را دریافت نمایید؟ آیا می‌دانید ویزای تحصیلی این کشور چه مدت اعتبار داشته و چه موقع باید برای تمدید آن اقدام نمایید؟ اگر سؤالاتی این چنینی فکر شما را نیز به خود مشغول کرده است، بهتر است تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید تا در این مطلب تمامی سؤالات شما را یک به یک پاسخ دهیم.

اقدامات لازم برای دریافت ویزای تحصیلی کانادا

اگر قصد دارید در یکی از دانشگاه‌های کشور کانادا تحصیل نمایید و از امکانات آموزشی این کشور بهره‌مند شوید، باید اقدامات زیر را به درستی انجام دهید. دولت کشور کانادا شرایط ویژه‌ای برای صدور ویزای تحصیلی کانادا در نظر گرفته است که قصد داریم در ادامه آن‌ها را باهم بررسی کنیم:

اثبات تمکن مالی

این موضوع برای دریافت ویزای تحصیلی کانادا بسیار اهمیت دارد؛ بنابراین باید برای اثبات آن اقدامات لازم را انجام دهید. در واقع شما باید به دولت کانادا اثبات کنید که می‌توانید از پس هزینه‌های زندگی و پرداخت شهریه خود برآیید. منظور از هزینه‌های زندگی هزینه‌های مربوط به مسکن، خورد و خوراک، پوشاک، حمل و نقل و غیره است.

ترک خاک کانادا پس از اتمام تحصیل

این موضوع نیز در هنگام دریافت ویزای تحصیلی کانادا بسیار مورد توجه است، زیرا کشور کانادا نمی‌خواهد درگیر مسائل این چنینی شود و برای بازگرداندن شما وقت و هزینه صرف کند؛ بنابراین در همان ابتدا از شما ضمانتی می‌خواهد که بعد از پایان تحصیل خود، خاک کشور کانادا را ترک کنید.

گواهی سلامت

یکی دیگر از مدارکی که باید برای دریافت ویزای تحصیلی کانادا آماده کنید، گواهی سلامت است. این گواهی باید در پرونده درخواست ویزای شما موجود باشد تا افسران ادارۀ مهاجرت با درخواست شما موافقت کنند. این گواهی نشان می‌دهد که شما در سلامت کامل هستید، اما ممکن است برای اطمینان بیشتر افسران پرونده بخواهند که شما به ملاقات یک پزشک که معتمد آن‌ها است، بروید.

نداشتن سابقه کیفری

گواهی معتبر که نشان دهندۀ عدم سوابق کیفری شما است، باید در پرونده وجود داشته باشد، زیرا برای دریافت ویزای تحصیلی کانادا لازم است.

مدارک شناسایی معتبر

شما باید هویت دقیق خود را به ادارۀ مهاجرت کانادا اثبات کنید؛ بنابراین لازم است که شما مدارک اثبات هویت خود را نیز به ادارۀ مهاجرت ارائه دهید. یکی از این مدارک پاسپورت معتبر است. دقت کنید که اعتبار پاسپورت شما برای صدور ویزای تحصیلی کانادا بسیار اهمیت دارد، اعتبار پاسپورت شما باید بیشتر از اعتبار ویزایی باشد که قصد دریافت آن را دارید. همچنین لازم است بدانید که برای تمدید ویزا و پاسپورت خود باید قبل از اتمام اعتبار اقدام نمایید تا با مشکل روبرو نشوید. اعتبار ویزای تحصیلی شما با توجه به مدت زمان لازم برای تحصیل شما تعیین می‌شود.

نامه پذیرش دانشگاه

قبل از اقدام برای دریافت مدارک بالا، ابتدا باید دانشگاه و رشته مورد نظر خود را انتخاب کرده و برای دریافت نامۀ پذیرش از آن دانشگاه اقدام نمایید، زیرا در صورت نبود این مدرک به هیچ عنوان برای شما ویزای تحصیلی کانادا صادر نخواهد شد.

مزایای دریافت ویزای تحصیلی کانادا

با دریافت ویزای تحصیلی کانادا شما می‌توانید در این کشور به تحصیل مشغول شوید؛ اما مزایای دریافت ویزای تحصیلی برای این کشور فقط به همین یک مورد ختم نمی‌شود، در ادامه به برسی این مزایا خواهیم پرداخت.

بهره مندی از پیشرفته‌ترین امکانات آموزشی

اگر می‌خواهید در کشوری تحصیل کنید که امکانات آموزشی فوق‌العاده‌ای دارد، کانادا یک انتخاب کامل است. در واقع دولت این کشور تلاش کرده است تا بهترین امکانات آموزشی را برای دانشجویان این کشور فراهم سازند.

استفاده از بورسیه های تحصیلی

دولت کشور کانادا برای کمک به دانشجویان در پرداخت هزینه‌های زندگی و شهریۀ دانشگاه خود، بورسیه‌هایی را در نظر گرفته است. در واقع این بورسیه‌ها به دانشجویانی پرداخت می‌شود که پرتلاش بوده و میزان پشتکار خود در کسب علم را به این دولت ثابت کرده‌اند.

امکان تحصیل به دو زبان مهم دنیا

برنامه‌های آموزشی در این کشور به دو زبان مهم انگلیسی و فرانسوی ارائه می‌شود؛ بنابراین شما می‌توانید با دریافت ویزای تحصیلی کانادا به یکی از دو زبان انگلیسی یا فرانسوی مشغول به تحصیل در این کشور شوید.

شهریه‌های منصفانه

در حال حاضر شهریه‌های دانشگاه‌های کشور کانادا بسیار مقرون به صرفه‌تر از دانشگاه‌های انگلستان و آمریکا است و دانشجویان با صرف هزینه‌های کم‌تر می‌توانند در این کشور تحصیل کنند.

تنوع رشته و برنامه های آموزشی

دانشگاه‌های کشور کانادا در تلاش هستند تا تمامی رشته‌های تحصیلی را به دانشجویان بین‌المللی نیز ارائه دهند تا آن‌ها بتوانند در هر رشته‌ای که علاقه‌مند هستند تحصیل نمایند.

ارائه مدرک معتبر

با دریافت ویزای تحصیلی برای این کشور می‌توانید آینده شغلی خود را تضمین شده ببینید، زیرا مدرک ارائه شده توسط دانشگاه‌های این کشور مانند یک رزومه بسیار قوی عمل کرده و در بیشتر کشورهای جهان قابل استناد است.

جامعه ای مدرن و مناسب

جامعه این کشور به عنوان یک جامعه مهاجرپذیر شناخته می‌شود؛ بنابراین شما به سرعت به شرایط زندگی در این کشور عادات می‌کنید. علاوه بر این، استاندارهای زندگی در این کشور بسیار بالا است؛ بنابراین شما می‌توانید به بهترین شکل در این کشور زندگی کنید و از تمامی امکانات زندگی در این کشور بهره‌مند شوید.

کلام پایانی

اگرچه دریافت ویزای تحصیلی کانادا یک عمل پیچیده است اما شما می‌توانید با کمک موسسه مهاجرتی ونوس ایرجی این مسیر را به راحتی طی کنید. مشاوران ما می‌توانند راهنمایی‌های لازم برای دریافت این نوع ویزا را در اختیار شما قرار دهند تا شما بتوانید مجوز ورود به کشور کانادا را دریافت نمایید. تحصیل در کانادا علاوه بر تضمین آینده شغلی شما، سبب می‌شود در شرایط بهتری نیز زندگی کنید، زیرا با دریافت ویزای خود می‌توانید از حقوق شهروندی در این کشور بهره‌مند شوید.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز یکشنبه 31 تیر
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
خلوت سهیلا منصوریان با آب های آزاد کیش / وقتی دختران سرزمین مان تصمیم می گیرند ناخدای زندگی خود باشند معجزه همان جا رخ میدهد !
دارالترجمه رسمی به زبان انگلیسی
عکس زیبایی از نسرین مقانلو و همسر فوتبالیستش، کمال خلیلیان، در کنار پسر کوچکشان در امریکا
ترجمه تخصصی متن
(ویدیو) زیباترین نگاه‌های عاشقانه پارسا پیروزفر و هدی زین العابدین، بهنام و ماهی سریال "در انتهای شب"/ سکانس پایانی سریال "در انتهای شب"
تصاویر حیرت انگیز از خانه حریری تبریز/ نخستین موزه مطبوعاتی ایران/ معماری فوق العاده قاجار
خطای دید/ حتی افرادی با ضریب هوشی بالا نمی‌توانند "موش" را که در "آکواریوم" استتار کرده است، قبل از اینکه گربه شکارش کند، پیدا کنند
تبدیل پایان نامه به مقاله و کتاب
ترجمه تخصصی کتاب
چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟