دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

جامعه / اخبار عمومی /

 تجمیع دانشکده‌ها باعث افزایش فرصت های پژوهشی می شود 

پنجشنبه، 21 دی 1396
کد خبر: 1793
ساعد نیوز: به گفته رئیس دانشکده مکانیک، برق و کامپیوتر واحد علوم و تحقیقات، تجمیع برخی از دانشکده‌های مکمل هم از نظر علمی فرصت‌های جدید پژوهشی و تحقیقاتی ایجاد می‌کند.

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز، محمدناصر مقدسی، رئیس دانشکده مکانیک، برق و کامپیوتر واحد علوم و تحقیقات  با بیان اینکه علوم مکانیک، برق و کامپیوتر مکمل یکدیگر هستند، عنوان کرد: یکی از جنبه‌های مثبت این تجمیع، ایجاد فرصت‌های تازه پژوهشی و تحقیقاتی است چراکه قرار گرفتن علوم برق، کامپیوتر و مکانیک در یک دانشکده می‌تواند زمینه بسیار مناسبی را برای فعالیت‌های پژوهشی و تحقیقاتی فراهم آورد.

وی به تجمیع دانشکده برق و کامپیوتر با بخش مکانیک از دانشکده مکانیک وهوافضا، در راستای چابک‌سازی و هم‌افزایی هرچه بیشتر اشاره کرد و افزود: در پی این تجمیع، گروه‌هایی که از لحاظ حوزه فعالیتی به یکدیگر نزدیک بودند نیز با هم ادغام شده‌اند که در این راستا ۸ گروه برق و کامپیوتر در ۴ گروه ادغام شدند و ۳ گروه مکانیک نیز در قالب ۱ گروه تجمیع و به فعالیت خواهد پرداخت.

مقدسی بیان کرد: پس از تجمیع گروه‌ها، اکنون دو گروه «تخصصی مهندسی برق» شامل گرایش‌های مخابرات و الکترونیک به همراه گروه «تخصصی مهندسی برق» که دربرگیرنده گرایش‌های قدرت و کنترل و مقطع کارشناسی مهندسی برق است، به عنوان گروه‌های جدید رشته برق ایجاد شده‌اند.

وی افزود: همچنین در بخش کامپیوتر نیز دو گروه «مهندسی کامپیوتر و مکاترونیک» شامل گرایش‌های مهندسی کامپیوتر، معماری، مهندسی کامپیوتر در مقطع کارشناسی و مهندسی مکاترونیک در کلیه رشته‌ها و گروه «تخصصی مهندسی فناوری اطلاعات و هوش مصنوعی» شامل گرایش‌های مهندسی کامپیوتر، هوش مصنوعی و مهندسی فناوری اطلاعات جایگزین گروه‌های سابق شده‌اند.

 مقدسی عنوان کرد: گروه «تخصصی مکانیک» که دربرگیرنده گرایش‌های ساخت و تولید، طراحی کاربردی، مکانیک جامدات و تبدیل انرژی است، تنها گروهی است که در بخش مکانیک ایجاد شده است.

رئیس دانشکده مکانیک، برق و کامپیوتر واحد علوم و تحقیقات تصریح کرد:  برای ارتقا و افزایش سطح کیفی، نباید الزاما به دنبال آوردن بهترین امکانات، ابزار و شرایط بود، بلکه باید بهترین‌ها را با شرایط موجود مهیا کرد؛ بر همین اساس، در دانشکده جدید مکانیک، برق و کامپیوتر به دنبال افزایش سطح کیفی آموزش و پژوهش هستیم.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز شنبه 15 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟
مراحل چاپ کتاب با بهترین کیفیت
مراحل سابمیت مقاله
استخراج فوری مقاله از پایان نامه برای مجلات ISI
مراحل تالیف کتاب و به چاپ رساندن آن
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب
پذیرش تضمینی مقاله علمی پژوهشی
تبدیل پایان نامه به مقاله آی اس آی
نحوه محاسبه هزینه چاپ یک کتاب
گام به گام مراحل چاپ کتاب