تمام نکات فوق العاده مهمی که باید در مورد توییچ بدانید!

  چهارشنبه، 31 خرداد 1402   زمان مطالعه 6 دقیقه
تمام نکات فوق العاده مهمی که باید در مورد توییچ بدانید!
توییچ یکی از معروف‌ترین پلتفرم های استریم ویدیو است و توسط کاربران بسیاری به‌خصوص گیمرها مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ به این معنی که گیمرها و سازندگان محتوا از آن برای به اشتراک گذاشتن پخش‌های زنده خود و کسب درآمد استفاده می‌کنند. و مورد استقبال قرار گرفته است. در ادامه ساعدنیوز آن دسته از نکات مهمی که باید در مورد توییچ بدانید را ارائه خواهد داد.

توییچ کار ‌خود را در سال 2011 آغاز کرد و به سرعت به یکی از پرطرفدارترین سرویس‌های استریم ویدیو نزد طرفداران بازی‌های کامیپیوتری شد. البته این سرویس کارآمد، حالا برای خود سریال دارد، برنامه‌های زنده‌ی زیادی رویش اجرا می‌شود و هنرمندان مختلفی در زمینه موسیقی نیز در آن‌جا به اجرا می‌پردازند. در ادامه ما پستی تدارک دیدیم تا کسایی که با توییچ آشنایی ندارند را تا حد زیادی آشنا کنیم، پس همراه ما باشید.

توییچ چقدر طرفدار دارد؟

توییچ در حال حاضر با آمار بیش از 2 میلیون استریمر در ماه که 17 هزار نفر از آن‌ها از طریق استریم‌های خود و همکاری با توییچ درآمدزایی می‌کنند، یکی از پرطرفدارترین سرویس‌های استریم در دنیا محسوب می‌شود. این درآمدزایی‌ها شامل تبلیغات‌ مختلف و کاربران پولی برای استریمرهاست و درآمدهای جانبی را شامل می‌شود. البته سال 2014 آمازون توییچ را خریداری کرد و سرمایه گذاری ارزنده‌ای برای این سرویس در نظر گرفت.

کجا می‌توانیم توییچ را تماشا کنیم؟

تقریبا روی هر دستگاهی که مانیتور داشته باشد، می‌توانید این سرویس را تماشا کنید. از وبسایت رسمی و هر مرورگری که می‌خواهید تا از طریق اپلیکیشن‌های مخصوص iOS، اندروید، Xbox 360، Xbox One، پلی استیشن 3 و 4، آمازون فار، گوگل کروم کست، روکو، انویدیا شیلد و … . شما می‌توانید بدون این که عضو این سرویس شوید نیز بیشتر استریم‌ها را تماشا کنید اما برای امکاناتی همچون ساخت لیست، دنبال کردن نفرات و تقریبا هر کار دیگر غیر از تماشای ویدیو، باید در آن عضو شوید.

تماشا کردن توییچ

پیدا کردن استریمرهای توییچ برای تماشای ویدیوهایشان

توییچ استریمر‌های زیادی را در صفحه اول به شما معرفی می‌کند. اما یکی از راه‌های خوب برای پیدا کردن استریمرهای مختلف، رفتن به دسته بندی و استفاده از لیست برترین‌هاست. همچنین اگر به دنبال استریم‌های مخصوص بازی هستید، می‌توانید از روی اسامی بازی‌ها نیز استریمرهای مخصوص را پیدا کنید. همچنین نباید فراموش کنید که بسیاری از استریمرهای معروف توییچ روی توییتر فعالیت زیادی دارند و شما می‌توانید آن‌ها را روی هشتگ‌های مختلف بازی‌ها پیدا کنید.

پیدا کردن استریمرهای توییچ برای تماشای ویدیوهایشان

توییچ بیشتر از استریم‌های مربوط به بازی در اختیارمان می‌گذارد؟

شاید توییچ به واسطه‌ی استریم‌های مربوط به بازی‌های کامپیوتری تا این حد پرطرفدار شده است، اما به مرور جنبه‌های دیگری نیز از طرف استریمرهای این سرویس پوشش داده و به طبع آن، کاربران مختلفی نیز پایشان به توییچ باز شد. یکی از امکانات توییچ که بسیار پرطرفدار است و غیر گیمرها از آن استفاده می‌کنند، IRL نام دارد. این سرویس به استریمرها اجازه می‌دهد تا با بازدیدکنندگان خود به صورت زنده گفتگو کنند. انیماتورها، سازندگان بازی‌های کامپیوتری، کاسپلیرها و طراحان گرافیک نیز این روزها فعالیت زیادی روی توییچ دارند.

آیا توییچ یک شبکه اجتماعی محسوب می‌شود؟

شاید در ابتدا توییچ چنین سرویسی نبود، اما به مرور با اضافه شدن امکانات مختلف، حالا آن را می‌توان یک شبکه اجتماعی به حساب آورد. جایی که کاربران می‌توانند یکدیگر را دنبال کنند، پیغام خصوصی بفرستند، هر استریم یک چت روم اختصاصی دارد و تایم لاینی همچون توییتر برای هر کاربر در نظر گرفته شده است. با توجه به این‌ که تمامی این امکانات در قابل اپلیکیشن موبایل هم در دسترس است، توییچ کاملا وارد رقابت با شبکه‌های اجتماعی شده است و از طرف دیگر با سایت‌های پرطرفدار ویدیویی مثل یوتیوب رقابت می‌کند

استریمرها واقعا از طریق توییچ درآمد دارند؟

جواب کوتاه این سوال، بله است. البته نه تمام کسانی که استریم می‌کنند آنقدر درآمد دارند که کار خود را ول کنند، اما هستند استریمرهای زیادی که شغلشان ساخت ویدیو برای مخاطبان است و از این طریق درآمد خوبی دارند. چند طریق برای درآمدزایی روی توییچ وجود دارد که روش مستقیم آن گرفتن کاربران پولی برای نمایش بعضی ویدیوها، تبلیغات توییچ و البته گرفتن اسپانسر است. برای این کار مسلما ابتدا باید دنبال کنندگان زیادی داشته باشید.

TwitchCon چیست؟

TwitchCon یک گردهمایی طرفداران و استریمرهای توییچ است که هر ساله ماه سپتامبر یا اکتبر برگزار می‌شود. این گردهمایی با هزینه‌ی خود توییچ برگزار می‌شود و در سال 2017 جمعیتی نزدیک به 40 هزار نفر در آن شرکت کرده بوده‌اند.

توییچ چه قابلیت‌هایی دارد؟

پخش زنده ممکن است ویژگی اصلی Twitch باشد، اما راه‌های زیادی برای استفاده حداکثری از این پلتفرم وجود دارد. اگر از طرفداران کانال خاصی هستید، می‌توانید آن را دنبال کرده یا سابسکرایب کنید. گزینه دنبال کردن رایگان است؛ اما سابسکرایب هزینه ماهانه دارد و به شما امکان می‌دهد از استریمرهای مورد علاقه خود حمایت کنید. در عوض، کسانی که اشتراک را خریداری کرده‌اند، ایموت‌ها و دسترسی انحصاری به چت را بدون آگهی دریافت می‌کنند. اگر اشتراک Amazon Prime دارید، می‌توانید از Twitch با Prime Gaming نیز استفاده کنید. این سرویس شامل اشتراک یک کانال، لوت انحصاری، نشان‌ها و گزینه‌های چت و امکان ذخیره پخش‌ها برای مدت طولانی‌تر است. حتی بازی‌های ماهانه رایگان و آیتم‌های درون بازی را در گیم‌های خاصی مانند League of Legends و Star Wars Squadron دریافت خواهید کرد.

توییچ پرایم چیست؟

توییچ پرایم یا Twitch Prime یک اشتراک ویژه برای کاربران توییچ است که اشتراک اکانت آمازون پرایم دارند. هرکسی با عضویت در آمازون پرایم به طور خودکار اشتراک Twitch Prime را به دست می‌آورد و این دو اغلب به‌عنوان راهی برای تبلیغ متقابل دیگری استفاده می‌شوند. کاربرانی که عضو Twitch Prime هستند، تجربه‌ای بدون آگهی در Twitch، بسته‌های الحاقی رایگان برخی از بازی‌ها، تخفیف در خرید بازی‌های ویدئویی و اشتراک رایگان دریافت خواهند کرد که می‌توانند در هر کانال Twitch Partner به‌عنوان راهی برای پشتیبانی از آن‌ها استفاده کنند. Twitch Prime در تمام مناطق اصلی در سراسر جهان در دسترس است.

ارتباط توییچ و آمازون چیست؟

آمازون در سال 2014 پلتفرم توییچ را خریداری کرد و درحالی‌که تغییر مالکیت در ظاهر روی توییچ تأثیر چشمگیری نداشت با معرفی ارز دیجیتالی به نام Bits به کاربران اجازه می‌دهد به استریمرهای محبوب خود کمک مالی کنند.

توییچ پارتنر به چه کسانی گفته می‌شود؟

توییچ پارتنر افرادی هستند که نسبت به استریمرهای معمولی مزایای بیشتری دارند. از امکاناتی که برای توییچ پارتنرها در نظر گرفته شده می‌توان به اولویت بالاتر در دسترسی به خدمات پشتیبانی، تأخیر در پخش استریم تا نهایت 15 دقیقه، امکان داشتن 50 اسلات اضافه‌تر از emote و موارد دیگر اشاره کرد. برای اینکه یکی از اعضای توییچ پارتنر شوید باید سه شرط زیر را داشته باشید:

  • طی 30 روز گذشته مدت زمان استریم کردنتان از 25 ساعت بیشتر شده باشد.

  • طی 30 روز گذشته حداقل 12 بار استریم کرده باشید.

  • متوسط بینندگان استریم‌هایتان از 75 نفر بیشتر شده باشد.

امکان پخش لایو برای تمامی کاربران وجود دارد؟

بسیاری از استریمرها از طریق Twitch کسب درآمد می‌کنند؛ زیرا فرصت بهتری برای جذب مخاطب خواهند داشت و توییچ نیز بستر مناسبی برای فعالیت را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. هنگامی که حساب شما 50 دنبال‌کننده داشته باشد و لایوهای کافی ایجاد کردید، می‌توانید از توییچ کسب درآمد کنید. در حقیقت استریمر می‌تواند از طریق تبلیغات و اشتراک کاربران به درآمد برسد. سطح بعدی Twitch Partner است. این سطح به استریمرهایی داده می‌شود که مخاطبان بیشتری داشته باشند و توییچ نیز گزینه‌های تبلیغاتی و اشتراک بیشتری را به همراه امتیازات دیگر به آن‌ها می‌دهد. استریمرهای پرطرفدار و پربازدید می‌توانند به درآمد مناسبی برسند. آیا شما نیز نسبت به استریمر شدن علاقه‌مند شده‌اید؟

سخن پایانی

بنابراین جالب است بدانید توییچ شاید در ابتدا برای گیمرها در نظر گرفته شده بود؛ اما در حال حاضر توسط طیف گسترده‌ای از کاربران استفاده می‌شود. میلیون‌ها کاربر از این سرویس برای گپ زدن با طرفداران، اشتراک‌گذاری آشپزی، پخش برنامه‌های تمرینی ورزشی یا نمایش آثار هنری استفاده می‌کنند. با داشتن بخش‌های مختلف، بسته به نیاز هر کاربری سرگرمی یا آموزشی به‌صورت لایو وجود دارد و این اپ تلاش کرده تا تمام سلیقه‌ها را پوشش دهد. امیدوار نهایت استفاده را برده باشید. همچنین برای مشاهده ی مطالب مرتبط دیگر میتوانید به بخش آموزش ساعدنیوز مراجعه نمایید. از همراهی شما بسیار سپاسگزارم.


  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب بعد از خریدن مبل دست دوم توسط رهبری: تا الان زندگی ‌ما طلبگی بوده، الان هم مبل در خانه نیاورید! (327 نظر) تزئین میز عزای سعید راد با شمع و گل و خرما و عکس های یادگاری در خانه مجللشان/ خدا رحمتشون کنه+عکس (241 نظر) روایتی از عصبانیت رهبر معظم انقلاب از عوض کردن فرش کهنه و نخ نمای خانه شان: اشتباه کردید که عوض نمودید بروید همان زیلوها را بیاورید (135 نظر) رهبر معظم انقلاب: ما درخانه تنها یک فرش دستباف داریم که جهیزیه همسرم بوده بقیه خانه موکت است/ ساده زیستی ایشان مثال زدنی است (128 نظر) خلاقیت خنده دار مغازه دار اردبیلی برای کشاندن مشتری به مغازه حماسه آفرید/ مغز نیس که معدن طلاست😂👌+عکس (99 نظر) عروسِ رهبر معظم انقلاب: بچه ام اسباب بازی ندارد، در اتاق آقا یک میز هست و 6 تا صندلی پلاستیکی و یک تلفن که به دیوار وصل است+عکس (92 نظر) ابتکار جالب یک مرد خلاق در دادن انواع لقب به مسعود پزشکیان حماسه آفرید+ویدئو/ هنر نزد ایرانیان است و بس... (67 نظر) نگاهی به اعلامیه ترحیم مادر جوان حمید گودرزی که دیشب خبر فوتش را آقای بازیگر اعلام کرد +عکس/ روحش شاد (65 نظر) خلاقیت خنده دار هندونه فروش شیرازی، برای فرار از گرما حماسه آفرید/ هنر نزد ایرانیان است و بس... (61 نظر) خلاقیت خنده دار هندوانه فروش سمنانی برای جذب مشتری حماسه آفرید/ مغز نیست که معدن طلای خالصه😂+عکس (60 نظر) خلاقیت خنده دار مغازه دار شیرازی برای کشاندن مشتری به مغازه حماسه آفرید/ مغز نیست که معدن طلاست😂👌+عکس (43 نظر) تصویری از خانه ابدی برادر زاده نرگس محمدی / روحش شاد و یادش گرامی (39 نظر) نگاهی به جشن تولد عاشقانه 45 سالگی الهام چرخنده بازیگر سریال آوای باران و باکس گل شیک روی میز/ مبارکا باشه+عکس (37 نظر) استوری تبریک خاص سرلشگر باقری به مناسبت روز چپ دست‌ها به رهبر معظم انقلاب+عکس (31 نظر) رونمایی از همزاد و بدل ایرانی هانده ارچل، بازیگر ترکیه‌ای محبوب ایرانی ها/ ایشون هم بازیگر خیلی معروفیه+عکس (29 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
فال روزانه امروز جمعه 5 مرداد 1403
فال ابجد روزانه جمعه 5 مرداد 1403
حمله گازانبری ندا چملانیان همسر دانیال اسماعیلی فر به سروش رفیعی با اسم رمز یه سری آدماااا/ نظرتون در موردش چیه؟ +سند
فال شمع روزانه امروز جمعه 5 مرداد 1403
فال قهوه با نشان روز جمعه 5 مرداد ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز جمعه 5 مرداد 1403 + فیلم
خلاقیت رسانه ای سمی باشگاه استقلال خوزستان با لو رفتن یک پست اینستاگرامی فیک درباره بازیکن معروف ساحل عاجی جنجالی شد/ مغز نیست که طلا است +عکس
ناگفته‌های سخنگوی وقت وزارت بهداشت از دستگاه کرونایاب مستعان
(تصاویر) اولین پسر جهان که با بلندترین مو روی همه دخترا رو کم کرد!/ موی 1.5 متری که رکوردار گینس شد
هدف نهایی زندگی شما با توجه به ماه تولدتان چیست؟
قاب تلخ و غم‌انگیزی از وداع آخر دختر و پسر سعید راد با پیکر پدرشان
(تصاویر)اگه دنبال رژلب های خنک و تابستونی میگردی این 6 مدل رو امتحان کن!/ مخصوص خانم های سخت پسند!
پزشکیان از کجای اقتصاد باید شروع کند؟
(تصاویر) حیاط پر گل و گیاه خانه مادری احسان علیخانی با صندلی‌های فلزی سفید
تصاویر دیدنی از دیزاین مجلل جشن تعیین جنسیت برادرزاده‌ی سپیده بزمی‌پور، همسر شاهرخ استخری با دیزاین شیک و جذاب/ عمه خانم که دلش پسر میخواست، ببینین نتیجه چی شد
منتخب روز   
ابتکار جالب یک مرد خلاق در دادن انواع لقب به مسعود پزشکیان حماسه آفرید+ویدئو/ هنر نزد ایرانیان است و بس... (فیلم) سکانس فوق عاشقانه شهاب حسینی و لیلا حاتمی در فیلم "پرسه در ماه" / ما کاملا شبیه همیم طرز نگاهامون دو دو زدن چشامون ...😍 استارت تمرینات سخت علیرضا بیرانوند در تراکتور +فیلم/ آقای دروازه بان آمادگی بدن بالایی دارد! سکانس عاشقانه دل باختن قباد به شهرزاد/ نشود فاش کسی آنچه میان من و توست (فیلم) سکانس فوق العاده احساسی و عاشقانه از شهاب حسینی و معشوقه‌اش در سریال "شهرزاد" / با چراغی همه جا گشتم و گشتم در شهر هیچکس به تو مانند نشد😍 (فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان....