دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

جامعه / اخبار عمومی /

۷۴۰ تن ماهی استخوانی در سواحل گیلان صید شد 

جمعه، 03 بهمن 1399
کد خبر: 131087
ساعد نیوز: معاون صید و بنادر ماهی‌گیری اداره‌کل شیلات گیلان با بیان اینکه ۷۴۰ تن انواع ماهیان استخوانی امسال در سواحل گیلان از آستارا تا چابکسر صید شده است، گفت : ارزش فروش ناخالص این میزان صید ۵۹۴ میلیارد ریال بوده است.

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز به نقل از ایرنا: اکبر ایلدرم روز جمعه با اشاره به کاهش ۲۳ درصدی صید طی امسال، عمده کاهش را در گونه ماهی سفید عنوان کرد و گفت: شرایط جوی ناپایدار، افزایش روزهای بارانی و کولاکی بودن دریا و نیز صید غیر مجاز را می توان از دلایل این امر برشمرد.
وی تصریح کرد : از ۷۴۰ تن ماهی صید شده در گیلان ۴۴۱ تن معادل ۶۰ درصد را ماهی کفال، ۲۶۴ تن، ۳۶ درصد را ماهی سفید و ۳۵ تن، چهار درصد را سایر گونه ها مانند کپور، سوف، سیم و انواع کولی ها تشکیل می دهد.
وی اضافه کرد: میانگین صید هر یک از ۴۹ شرکت تعاونی پره ۱۵ تن بود که چهار هزار صیاد در ۹ هزار و ۸۰۰ مرتبه پره کشی این مقدار ماهی را در عمق زیر ۲۰ متر در سواحل استان گیلان از آستارا تا چابکسر صید کرده اند.
گیلان از کانون های صیادی در شمال کشور است. چهار هزار صیاد در قالب ۵۱ شرکت تعاونی پره از بیستم مهر تا بیستم فروردین ماه سال بعد در ۳۰۰ کیلومتر آب های ساحلی گیلان از آستارا تا چابکسر به صید ماهی می پردازند.
روش صید پره، شیوه ای است که در آن تور آماده به کمک یک کرجی بصورت نیم دایره در فاصله مشخصی از ساحل تا عمق ۱۴ متری عمق دریا پهن می شود.
تور مورد استفاده از ۱۱ تکه پره با اندازه های مختلف به هم دوخته شده، تشکیل شده و عمل کشش تور در گذشته توسط نیروی انسانی و در حال حاضر با استفاده از نیروی تراکتور انجام می شود.
به گفته کارشناسان بیش از ۹۵درصد ماهیانی که هم اکنون در سه استان گیلان، مازندران و گلستان صید می شود، حاصل تکثیر و رهاسازی مراکز بازسازی ذخایر سازمان شیلات است.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز یکشنبه 09 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
قیمت استخراج مقاله از پایان نامه
دارالترجمه رسمی فوری ترکی استانبولی
مراحل اکسپت مقاله
تبدیل پایان نامه به مقاله آی اس آی
چاپ فوری مقالات علمی پژوهشی
تبدیل پایان نامه به مقاله علمی پژوهشی
استخراج فوری مقاله از پایان نامه برای مجلات ISI
برای چاپ کتاب و تبدیل پایان نامه تان به کتاب با سرعت نور کلیک کنید!
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات خارجی ISI، SCOPUS، PUBMED، ISC
مراحل تالیف کتاب و به چاپ رساندن آن