توهین «عنکبوت مقدس» به امام رضا چیست؟

  سه شنبه، 10 خرداد 1401 ID  کد خبر 207638
توهین «عنکبوت مقدس» به امام رضا چیست؟
ساعد نیوز: حجت‌الاسلام سعیدیان با بیان اینکه هجمه به اسلام شیعی و تخریب ایران هدف سازندگان فیلم «عنکبوت مقدس» است، گفت: خانم امیرابراهیمی باید بداند او و فیلمش در این جشنواره جایزه نگرفته‌اند؛ بلکه تفکر مقابل با ایران و اسلام شیعی است که برنده جایزه شده‌ است.

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز به نقل از فارس، حجت الاسلام علی سعیدیان کارشناس حوزه دین و فرهنگ درباره فیلم «عنکبوت مقدس» اظهار داشت: در خصوص این فیلم با چند نفر که در حوزه فیلمسازی مسلط هستند و یا در خارج از کشور حضور داشتند و فیلم را مشاهده کرده اند، گفت وگو کرده ام. این فیلم محتوا و اتفاق خاصی ندارد که بگوییم به واسطه سناریوی خوب، بازی های قوی و ... مورد توجه قرار گرفته و جایزه برده است. این فیلم براساس اعلام رسمی جشنواره کن، از نگاه مردم یکی از ضعیف ترین آثار بوده است.

تصویر

فیلم «عنکبوت مقدس» چه توهینی به امام رضا(ع) کرده است؟

وی با اشاره به اینکه این فیلم بنا دارد بگوید افراد مرتبط با حرم امام رضا(ع) مسبب فجایع و قتل های مشهد بودند، گفت: این در حالی است که افراد مرتبط با حرم امام رضا(ع) هیچ شباهتی به فرد نشان داده شده در این فیلم که به نام و ادعای دین این اقدامات را انجام می دهد، ندارند. نباید دین خودساخته او را به امام رضا(ع) ارتباط دارد. در این فیلم سرمنشاء تار عنکبوت تنیده شده در مشهد، حرم امام رضا(ع) نشان داده شده است، اما این امام رئوف هیچگاه حکم به هتک حرمت نداده است.

سعیدیان با بیان اینکه تهیه کنندگان و مخاطبان این فیلم را به مطالعه سیره امام رضا(ع) و اجدادش دعوت می کنم، گفت: امام رضا(ع) و پدرش امام کاظم(ع) بارها در خصوص حفظ آبروی افراد سخن گفته اند و در روایتی از امام رضا(ع) داریم که خدا لعنت کند، فردی را که آبروی مومنی را ببرد.

بنا دارند اقشار دینی را خشن نشان دهند

این سخنران مذهبی گفت: در فیلم نشان دادند که فردی با توسل به امام رضا(ع) این فجایع را پیش می برد و می خواهند القا کنند که با تبعیت از ایشان، این اقدامات را کرده است. این در حالی است که این نگاه فردی او بوده و ارتباطی به امام رضا(ع) ندارد و نباید تعمیم داد. در این فیلم به دنبال آن هستند که اقشار دینی و متمسکان امامان(ع) را خشن نشان دهند. بنا دارند بگویند همین اقدام را هم با خانم ابراهیمی کرده اند.

اقشار دینی مدافعان زهرا امیرابراهیمی در روزهای سیاهش بودند

وی در بیانی خطاب به زهرا ابراهیمی بازیگر این فیلم گفت: آن دوره ای که شما به نامردی مورد هجمه و توهین در ایران بودید، تنها قشری که پای شما ایستاد، همین مذهبی ها و دین داران بودند. دفاتر مراجع تقلید حکم حفظ حرمت و شانیت شما دادند. این افراد متصل به دین و همین امام رئوف بودند. اقشاری که امروز برای شما سوت و کف می زنند، همان روزها به دنبال تماشای حریم خصوصی شما بودند. درباره آن دوران دوباره بررسی کنید.

سعیدیان تصریح کرد: خانم ابراهیمی ضعیف ترین شخصیتی بود که می توانستند برای این فیلم انتخاب کنند که خطاهایی در گذشته داشت و با همین انگیزه سراغ او رفتند؛ زیرا می دانستند در رسانه ها برجسته خواهد شد.

تحقیر ایران و ایران هراسی هدف دوم فیلم «عنکبوت مقدس»

این سخنران مذهبی با بیان اینکه دومین هدف این فیلم حمله به ایران و ایرانی بودن است، گفت: چرا این فیلم را در شهر پیشرفته ضبط نکردند؟ شهرهای بزرگ ایران از نظر زیبایی، کم از میلان ندارد. چرا این فیلم را در پاریس ضبط نکردند؟ شهر مشهد از لحاظ امکانات و جلوه بصری کم ندارد. در این فیلم تلاش کردند ایرانیان را به دور از تکنولوژی و پیشرفت نشان دهند و مشهد را بی آب و علف جلوه دهند.

وی با بیان اینکه تخریب ایران و تحقیر ایرانیان، هدف سازندگان این فیلم است، گفت: آن ها این اقدامات را سال هاست با تلاش رسانه ای خود پیش برده اند؛ تا حدی که تصور مردم کشورهای مختلف اروپا این است که ایرانیان در کشوری بی آب و علف زندگی می کنند. بزرگ ترین خیانت این فیلم به ایرانیان است که تلاش کردند نشان دهند ایران کشوری متحجر است و افراد متحجری چون بازیگر فیلم دارد.

تفکر مقابله با اسلام شیعی، جایزه برد نه زهرا امیرابراهیمی

سعیدیان با بیان اینکه در این فیلم به امام رضا(ع) و مضامین دینی هم خیانت شده است، خاطرنشان کرد: خانم ابراهیمی باید بداند او و فیلمش در این جشنواره جایزه کسب نکرده اند؛ بلکه تفکر مقابل با ایران، اسلام شیعی و ترویج این اسلام است که برنده جایزه شده اند.

به گزارش فارس، فیلم «عنکبوت مقدس» که محصول مشترک کشورهای غربی دانمارک، آلمان، سوئد و فرانسه است با نمایش سیاه نمایی علیه ایران و با اهداف سیاسی وارد جشنواره کن شد و به دلیل همین برنامه ریزی های سیاسی، اتفاقاً در بخش بهترین بازیگر زن نیز جایزه اش را به یکی از بازیگران ایرانی مهاجرت کرده اهدا کرد. در نمایی از این فیلم، نام آن یعنی «عنکبوت مقدس» روی تصویر مشهد با مرکزیت حرم مطهر امام رضا (ع) نمایش داده شده و حالا همین نمای اهانت آمیز در تیزر رسمی این فیلم منتشر شده و به پوستر این فیلم در فضای مجازی نیز تبدیل شده است.


2 دیدگاه
  دیدگاه ها
ناشناس
2 سال پیش

لعنت الله علی قوم ظالمین لعنت خدا ونفرین پیامبر (ص) بر اهانت کنندگان به اهل بیت ( ع) و مقدسات اسلام
نغمه
2 سال پیش

امیدوارم همانطور که رفت بالا امام رضا با همون شدت بزنتش زمین! 🙏
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (637 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (109 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (82 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (63 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (46 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (41 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (29 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (26 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (23 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (20 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (16 نظر) خلاقیت منحصر به فرد آرایشگر خوش ذوق در تغییر چهره داماد حماسه ساز شد+ویدئو/سلطان بی چون و چرای گریم در سطح خاورمیانه😂 (14 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (12 نظر) بازیگرانی که در جوانی فوت شده اند + ویدئو با صدای معتمدی سریال گرگ و میش / روحشان شاد چقدر حیف شدن😥 عسل بدیعی، پوپک گلدره و .. (10 نظر) توصیف زیبایِ مژده لواسانی مجری چادری صدا و سیما از امام حسین(ع) با چشمان گریان و صدایی لرزان +ویدیو/ چه تعابیر نابی (9 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
قولی که رهبر معظم انقلاب برای یک دختر خانم دادند/ کلاه صورتی که رهبری هدیه دادند را قاب کرده‌ام
انتصاب دکتر رضا فلاحت به‌عنوان معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی سهند
فال روزانه امروز جمعه 29 تیر ماه 1403
فال شمع روزانه امروز جمعه 29 تیر 1403
فال ابجد روزانه جمعه 29 تیر 1403
فال انبیاء روزانه جمعه 29 تیر 1403
فال قهوه با نشان روز جمعه 29 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز جمعه 29 تیر 1403 + فیلم
دردسر بسته معیشتی دکتر پزشکیان، رئیس جمهور منتخب برای مردم
هیئت معروف بازیگران و هنرمندان سرشناس ایرانی در تهران/ پاتوق رضا گلزار، بهرام رادان و علیرضا واحدی نیکبخت لو رفت+عکس
تغییر چهره باورنکردنی فهیمه سریال پایتخت/ نسرین نصرتی از فهیمه تا حکیمه در انتهای شب
بازیگران و هنرمندان مشهوری که در عروسی شاهانه آمبانی حضور داشتند/ از شاهرخ خان و همسرش تا خواهران کارداشیان با لباس های چشم نواز
قاب زیبایی از فریبا کوثری، عمره سریال "مختارنامه"، در کنار برادر و مادر خوش خنده و پرانرژی اش/ گلدوزی های مانتو مجلسی اش چقدر زیبا و خاصه!
(ویدئو) فوت کوزه گری برای خوشمزه ترین نذری ماه محرم!/فرمول «قیمه نذری» با ادویه های مخصوص آشپز هیئت امام حسین
یادی کنیم از آخرین عکس منتشر شده از بازیگران جوان فوت شده در کنار فرزندان ناز و بانمکشان/ واقعا جگر آدم آتش میگیره واسه بچه‌های دل سوختشون
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان