توليد جواهرات سبك وزن و توخالي

  یکشنبه، 12 مرداد 1399   زمان مطالعه 6 دقیقه
توليد جواهرات سبك وزن و توخالي
طلا فلزی است که از قدیم شناخته شده، دارای رنگ زرد بسیار زیباست. فلزی است که به خوبی قابلیت پرداخت کاری دارد و قابلیت انبساط آن آنچنان بالا است که یک بسته 10000 تایی ورقه طلا می تواند فقط 1mm ضخامت داشته باشد.

طلا :

طلا فلزی است که از قدیم شناخته شده، دارای رنگ زرد بسیار زیباست. فلزی است که به خوبی قابلیت پرداخت کاری دارد و قابلیت انبساط آن آنچنان بالا است که یک بسته 10000 تایی ورقه طلا می تواند فقط 1mm ضخامت داشته باشد. دمای ذوب طلا تا آن اندازه است که می توان آن را با شعله گاز شهری ذوب نمود.قابلیت هدایت گرما و الکتریسیته آن کمتر از نقره و مس می باشد.طلا عملا در هوا ،رطوبت و اسیدها پایدار است و تنها چیزی که می تواند طلا را حل کند تیزاب سلطانی است.به سختی وارد یک واکنش شیمیایی می شود. این فلز به دلیل قیمت بالا، به خاطر بهبود سختی،استحکام و خواص مصرفی و همچنین تغییر رنگ و کاهش نقطه ذوبش به صورت آلیاژ مورد استفاده قرار می گیرد. آلیاژهای معمولی طلای قرمز رنگ از طلا ،نقره و مس تشکیل شده است.

توليد جواهرات سبك وزن

1) توليد جواهرات سبك وزن به روش پرس كاري
جواهرات ساخته شده به روش پرس كاري، بيشترين سهم جواهرات موجود در بازار را تشكيل مي دهند، اما به دليل محدوديت هاي عملكردي، تنها طرح هاي ساده را مي توان به كمك اين روش ساخت. به منظور كاهش هزينه هاي ساخت جواهرات پرسي، توليد آن ها به طور معمول به صورت انبوه و با استفاده از طلاي عيار پايين نظير8،9و14 عيار صورت مي گيرد. اما از آنجايي كه ساخت جواهرات سبك، هزينه ي بالاي ابزار و ماشين آلات را در بردارد، يك ابزار خاص مي بايستي صرف نظر از تيراژ توليد داراي قابليت ساخت طرح هاي متفاوت باشد.
2)توليد جواهرات سبك وزن به روش الكتروفرمينگ
الكتروفرمينگ جديدترين تكنولوژي توليد جواهرات به شمار مي آيد. بر خلاف پرس كاري، اين روش داراي قابليت توليد طرح هاي پيچيده و سبك وزن بدون متحمل شده هزينه ي ابزار ماشين آلات بالا مي باشد.
نمونه هاي كاربردي الكتروفرمينگ فلزات گران بها
امروزه الكتروفرمينگ بيشتر به منظور توليد جواهرات و مجسمه هاي تزييني سبك وزن مورد استفاده قرار مي گيرد. همچنين امكان الكتروفرمينگ كردن اشياء طبيعي نيز وجود دارد(تصاوير 8و4) تنوع طرح هاي قابل اجرا به كمك الكتروفرمينگ را مي توان در گوشواره، آويز، گل سينه زنجير، النگوهاي موجود در تصاوير 9 تا 17 مشاهده كرد.
3)تركيب الكتروفرمينگ با ديگر روش هاي توليد جواهرات
به منظور استفاده بهينه از طرح و ايده هاي خلاقانه ي طراحان، اكثر اوقات الكتروفرمينگ با ديگر روش ها تركيب مي شود. براي دستيابي به اين هدف تركيبي از پرس كاري، ريخته گري و الكتروفرمينگ مناسب ترين كار است. استفاده از سنگ هاي رنگي، مرجان و مرواريد يا ميناكاري، زمينه هاي جديدي را در الكتروفرمينگ پديد آورده است.

قسمت دوم
پس از آن كه در قسمت نخست به بازار كنوني جواهرات الكتروفرمينگ پرداخته شد، در اين قسمت شش مفهوم در خصوص كاربرد خلاقانه ي تكنولوژي الكتروفرمينگ مورد بررسي قرار مي گيرد. در آغاز هزاره ي دوم رويكردي حائز اهميت در تمامي زمينه هاي صنعتي رخ داد و محصولات پيشرفته ي صنعتي و نيمه صنعتي پديد آمدند كه هرگز در طول تاريخ مشاهده نشده بودند. شيوه ي زندگي مردم كل جهان در عصر ارتباطات پر سرعت به شدت در حال تحول است، اين در حالي است كه سطح آگاهي در خصوص كيفيت و تحقيقات در تمامي زمينه ها، از تفريحات تا حمل و نقل، بهداشت و ارتباطات به طور مداوم در حال افزايش است. تمامي ما از تنوع مواد جديد مورد استفاده در لوازم خانگي، اشكال خلاقانه و فضايي اتومبيل ها، منسوجات جديد مورد استفاده در لباس و كفش ها و همچنين ابزارهاي ارتباطي آگاهي داريم.
پيروي از پروژه هاي استراتژيك درخصوص توسعه ي محصولات جديد بيش از گذشته حياتي است. تجزيه و تحليل جنبه هاي مالي، فني و طراحي مرتبط با محصول و استفاده بهينه از منابع، موجب مي شود كه توانايي پاسخگويي صحيح به نيازهاي مشتريان و ارتقاي سطح كيفي صنايع در فرهنگ هاي جديد را داشته باشيم. براي تمامي مشتريان جوامع متفاوت، خلاقيت و طراحي عناصر تعيين كننده اي در خريد جواهر مي باشند.

گسترده ترین کاربرد طلا، استفاده از آن جهت ساخت زیورآلات و جواهرات است.خواص منحصر به فرد طلا، این فلز گرانبها را به عنوان جزئی بی همتا برای صنعت جواهرسازی مبدل کرده است. این خواص شامل جلا و درخشندگی بسیار بالا، رنگ زرد خوشایند، مقاومت در برابر کدرشدگی، قابلیت مفتول شدن، چک خواری و قابلیت تبدیل شدن به ورقه ها در طرح و شکل های مختلف است.

همه این خصوصیات از این فلز، عنصری جذاب ساخته که به راحتی به اشیای زیبا و با ارزش در می آید، ماهیت طلا به دلایل مختلف، از جمله قابلیت نقدشوندگی بالا، سالم ماندن، مصونیت در برابر تورم و… به گونه ای بوده که انگیزه داشتن طلا در گذر تاریخ، در بسیاری از کشورها وجود داشته است.تقریبا همه مردم دنیا طلا را یک سرمایه آسیب ناپذیر می دانند، از این رو، از چند جهت به طلا و جواهر نگاه می کنند.

  • اول، خرید برای سرمایه گذاری
  • دوم، خرید برای استفاده کردن
  • سوم، خرید برای هدیه دادن
  • چهارم، خرید به عنوان یک کالا هنری و قابل توجه از نظر ارزش

تقاضای طلا برای جواهرات در طول سال تغییر می کند. اما به طور معمول در سه ماه آخر سال، بالاترین مقدار را نشان می دهد و در بسیاری از کشورها، بالاترین میزان تقاضای طلا در روزهای قبل از سال نو آنهاست که به دلیل مصرف طلا در ساخت جواهرات می باشد.

کاربرد طلا در تجارت

طلا به دلیل خصوصیات منحصر به فرد ، ماده ای است که در ازای کالاها و خدمات پذیرفته شده جهانی است . در قالب سکه یا شمش ، گاهی اوقات طلا به عنوان یک فرقه بالا نقش عمده ای داشته است ، اگرچه نقره به طور کلی متوسط ​​پرداخت در سیستم های معاملاتی جهان بود. طلا به عنوان پشتوانه برای سیستم های ارز در قرن 19 گسترده شد، و از سال 1870 تا جنگ جهانی اول طلا مبنایی برای ارزهای جهان بود. اگرچه نقش رسمی طلا در سیستم پولی بین المللی تا دهه 1970 به پایان رسیده بود ، این فلز یک ذخیره ارزی بسیار مورد توجه است و تقریبا 45 درصد از کل طلای جهان برای این منظور توسط دولت ها و بانک های مرکزی نگهداری می شود. طلا هنوز هم توسط همه ملل به عنوان واسطه پرداخت بین المللی پذیرفته شده است .

طلا در غلظت های کم در تمام سنگهای آذرین گسترده است . فراوانی آن در پوسته زمین است ، طلا اغلب در ذخایر مس و سرب رخ می دهد ، و گرچه مقدار موجود غالباً بسیار ناچیز است ، اما به آسانی به عنوان یک محصول جانبی در پالایش آن فلزات پایه بازیابی می شود.

مقدار کمی از طلا تقریباً در همه جا یافت می شود ، اما ذخایر بزرگ فقط در چند مکان یافت می شود. اگرچه حدود بیست ماده معدنی طلای مختلف وجود دارد ، اما همه آنها بسیار نادر هستند. بنابراین بیشتر طلای موجود در طبیعت به شکل فلز بومی است.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (644 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (111 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (89 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (63 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (62 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (44 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (40 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (29 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (23 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (20 نظر) خلاقیت منحصر به فرد آرایشگر خوش ذوق در تغییر چهره داماد حماسه ساز شد+ویدئو/سلطان بی چون و چرای گریم در سطح خاورمیانه😂 (20 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (16 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (15 نظر) مراسم تشییع پدر حامد بهداد، با حضور چهره های سرشناس و بازیگران +عکس/ روحش شاد و یادش گرامی (13 نظر) نگاهی به حضور صبحگاهی بازیگران و چهره‌های مشهور در کله‌پزی+عکس/ از الناز شاکردوست و المیرا شریفی مقدم تا احسان خواجه امیری و نسرین مقانلو (12 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
نجات گروگان 50 میلیارد تومانی از چاه 3 متری
دولت پزشکیان چگونه دولتی خواهد بود؟
قتل دلخراش و هالیوودی توسط پسر 17 ساله در شیراز
هیچ رهبری جرأت شلیک موشک به اسرائیل را نداشت!
توصیه پورمحمدی به پزشکیان برای چینش اعضای کابینه
اعلام اسامی پذیرفته‌شدگان بدون آزمون مقطع کارشناسی ارشد
توقف پذیرش دانشجو در دورۀ شبانۀ دانشگاه شهید باهنر کرمان
ویدیو/ شبیه‌سازی عواقب وحشتناک بمباران هسته‌ای/ قیامت مصنوعی یا پایان جهان در آمریکا
بایدن: نه تنها در مبارزات انتخاباتی هستم بلکه جهان را اداره می‌کنم
(ویدئو) وقتی سلبریتی‌های مرده دوباره زنده می‌شوند/ هوش مصنوعی کتاب‌ها را با صدای بازیگران فقید روایت می‌کند!
(ویدئو) جوانمردی بی‌نظیر شهریار ایران‌زمین کوروش کبیر در برابر زیباترین اسیر خود، پانته‌آ / داستانی که قرن‌هاست ستایش می‌شود!
زیبایی دختر ورزشکار برای تیمش دردسر آفرین شد
(ویدئو) الماس سیاه؛ راز سلامتی و زیبایی با نادرترین سیب جهان که همه را شگفت‌زده کرده است!
مسعود پزشکیان: کسانی که با ما نیستند هم مردم هستند/ پست و مقام برای قیافه گرفتن نیست، برای خدمتگزاری است
ویدیو/ تلفیق علم و فناوری در تولید هنر به وسیلۀ ربات‌های مجسمه‌ساز
منتخب روز   
(فیلم) سکانس فوق العاده احساسی و عاشقانه از شهاب حسینی و معشوقه‌اش در سریال "شهرزاد" / با چراغی همه جا گشتم و گشتم در شهر هیچکس به تو مانند نشد😍 (فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان