دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / دنیای مد و زیبایی / دکوراسیون منزل /

طراحی دکوراسیون فروشگاه ورزشی 

یکشنبه، 30 مرداد 1401
در این مطلب قصد داریم مطالبی را در باب دکوراسیون فروشگاه لوازم ورزشی به شما ارائه دهیم با ما همراه باشید.

دکور فروشگاه و مغازه لوازم ورزشی را باید با توجه به نیاز های هر ورزش و استاندارد های مخصوص به آن طراحی و اجرا کرد. مغازه لوازم ورزشی یک فروشگاه برای ارائه پوشاک ورزشی (شرت، تیشرت، ساقبند، مچبند و …) کفش ورزشی شامل ( کفش فوتبال، کفش سوار کاری، کفش اسکیت روی یخ و …)، لباس های تخصصی (لباس شنا، لباس اسکی، غواصی، کاراته و …) و تجهیزات ورزشی شامل (انواع چوب های گلف و بیسبال و …، توپ های ورزشی مانند فوتبال، والیبال، بسکتبال و … طناب و …) می باشد. در این مقاله راه حل های طراحی دکور مغازه لوازم ورزشی را به شما ارائه کرده ایم. با ما همراه باشید.

طراحی ورودی مغازه لوازم ورزشی:

برای طراحی دکوراسیون مغازه یا فروشگاه باید به ورودی آن توجه بسزایی کرد.این به این معناست که عموما ورودی هایی که بزرگ و باز و البته خواناتر هستند تا ورودی هایی که تاریک و حالت راهرویی دارند در جذب مشتری موثر تر خواهند بود.علاوه بر این استفاده از متریال و رنگ های مرده و سرد در ورودی دکور مغازه درست نیست.حتی اگر فروشنده ای تمایل به طراحی ورودی نداشت کافی است تمامی در ورودی را شیشه کند.همین عمل باعث باز و بزرگ نشان داده شدن و البته خوانایی بهتر آن خواهد شد.مضاف بر این طراحی ورودی و چیدمان اجناس باید به نحوی باشد که مانع رفت و آمد و حرکت مشتریان در فضا نشود.

نحوه چیدمان ویترین:

یکی دیگر از نکات جذب مشتری در دکوراسیون مغازه لوازم ورزشی قابل اهمیت است نحوه چیدمان ویترین و فاصله قفسه بندی های مغازه است.فاصله دکور قفسه بندی ها باید به گونه ای باشد که تمامی اجناس بتوانند خود نمایی کنند و در واقع نقش ویترین مغازه را داشته باشند.تمامی فضا را نباید قفسه بندی کرد.باید فضاهایی خالی برای رفت و آمد و دیدن اجناس داخل مغازه نیز باشد.علاوه بر این چیدمان باید به گونه ای باشد که کالاهای با ارزش تر و برند که مورد نظر بسیاری از مشتریان هستند در دسترس و دید کاملتر قرار گیرند.

رنگ بندی مناسب:

دکوری که شما برای یک محیط اداری و یا حتی فروشگاه پوشاک طراحی میکنید باید با یک فروشگاه لباس ورزشی متفاوت باشد زیرا ورزش همیشه با شور و هیجان و تحرک همراه است و در طراحی دکوراسیون نیز باید این شور و هیجان احساس شود. اگر فضای شما بی روح و خیلی ملایم باشد زیاد نظر افراد را به خود جلب نخواهد کرد. پس برای دکور کردن فروشگاه خود از رنگ های تند استفاده نمایید و سعی کنید هارمونی رنگ ها را نیز رعایت نمایید و از وسایل ورزشی به صورت نماد در دکور خود استفاده کنید. استفاده از طرح های جذاب ورزشی روی قسمتی از دیوار و یا استفاده از رنگ های تیم های مختلف ورزشی مبتواند به جذابیت بیشتر دکور شما کمک کرده و جلوه آن را چندین برابر نماید.

نور پردازی مناسب:

در هر شغلی برای دیده شدن اجناس باید نورپردازی حرفه ای انجام شود به طوری که هم کالاها را واضح نشان داده و هم باعث اذیت شدن چشم مشتری نشود. اما در فروشگاه ورزشی لازم است در بعضی از قسمت ها از نورهایی که ایجاد هیجان میکنند نیز استفاده نمایید اما باید با دقت این کار را انجام دهید و در هرجایی آن را به کار نبرید. یک قسمت هایی از فروشگاه را کم نور و قسمتی را پرنور کنید و سعی کنید در ویترین نورپردازی به بهترین شکل خود صورت گیرد زیرا ویترین هر مغازه اصلی ترین قسمت آن میباشد. اما در استفاده از نورها و رنگ ها اغراق نکنید برای مثال استفاده از نور قرمز در تمامی ویترین باعث میشود رنگ اجناس به خوبی دیده نشود و مشتری یک پیراهن نارنجی را قرمز ببیند که این اصلا درست نیست.

عناصر دکوراتیو:

استفاده از وسایلی که به ورزش مربوط هستند بسیار در زیبایی دکوراسیون شما تاثیر گذار خواهند بود. مثلا استفاده از یک دوچرخه سبد دار طرح قدیمی تمیز و شیک بسیار به فروشگاه شما جلوه میبخشد. یا استفاده از چمن مصنوعی و دروازه فوتبال در ویترین میتواند یک تم جذاب برای فروشگاه شما باشد. برای استفاده از وسایل مختلف باید کمی خلاقیت نشان دهید. برای این کار میتوانید از اینترنت، دوستان و یا حتی مشتریان خود کمک بگیرید و با یک نظرخواهی دسته جمع بهترین سبک را برای دکور خود انتخاب نمایید. اگر حتی با توجه به فصل های مختلف دکور را تغییر دهید بسیار جذاب خواهد بود. برای مثال در فصل زمستان از لوازمی مانند اسکی، استفاده نمایید و در فصل تابستان وسایلی برای تفریحات آبی را در دکور خود جای دهید. مطمئن باشید هرچقدر شما بیشتر به جزئیات دکور خود دقت کنید مشتریان نیز متوجه تیز بینی شما شده و بسیار نیز از آن استقبال میکنند. حتما به این نکته توجه داشته باشید که قسمت های ضروری نباید فراموش شوند. داشتن یک اتاق پرو حرفه ای با نور عالی و آینه های قدی چیزیست که حتما باید در یک فروشگاه لباس ورزشی لحاظ شود تا افراد بتوانند به راحتی لباس مد نظر خود را پرو کرده و به آسانی بتوانند انتخاب نمایند.

لوازم ورزشی نیاز به طراحی منحصر به فرد دارد؟

  • شما را از رقبای خود متمایز می کند.
  • مخاطبان هدف خود را جذب خود می کنید.
  • تجربه مشتری را از خرید در فروشگاه بهبود می بخشید.
  • آگاهی از برند خود را بالا می برید.
  • درآمد خود را افزایش می دهید.
  • فروش خرده در فروشگاه خود را افزایش می دهید.

1 پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز دوشنبه 17 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
تبدیل پایان نامه به مقاله !
نحوه محاسبه هزینه چاپ یک کتاب
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات علمی پژوهشی داخلی
اکسپت فوری مقاله علمی پژوهشی
اکسپت فوری مقاله برای دوره دکتری
مراحل تالیف کتاب و به چاپ رساندن آن
استخراج فوری مقاله از پایان نامه برای مجلات ISI
ترجمه رسمی انگلیسی اسناد و مدارک
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب
تبدیل پایان نامه به مقاله آی اس آی