دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

جامعه /

طراحی نقشه آدم ربایی برای فریب همسر و رفتن به فیلیپین! 

چهارشنبه، 28 شهریور 1403
کد خبر: 409102
ساعدنیوز: چندی قبل زن جوانی در تهران سراسیمه به اداره پلیس رفت و از سه مرد نقابدار به اتهام ربودن همسر پولدارش شکایت کرد.

به گزارش پایگاه خبری ساعدنیوز به نقل از روزنامه جوان، مرد برج‌ساز که می‌خواست همراه دوستانش برای تفریح به کشور فیلیپین برود از ترس همسرش آدم‌ربایی ساختگی را طراحی و اجرا کرد، اما پس از بازگشت به ایران دستش رو شد و همسرش درخواست طلاق داد.

چندی قبل زن جوانی در تهران سراسیمه به اداره پلیس رفت و از سه مرد نقابدار به اتهام ربودن همسر پولدارش شکایت کرد.

وی در توضیح ماجرا گفت: «شوهرم شایان برج‌ساز و مردی ثروتمند است و پروژه‌های مسکونی زیادی را در حال ساخت دارد. ساعتی قبل همراه همسرم برای خرید به بازار رفتیم. لحظاتی قبل در حال برگشت بودیم که در خیابانی خلوت ناگهان خودروی پژویی جلوی پایمان توقف کرد و دو مرد نقابدار کلاه به سر از خودرو پیاده شدند و به زور همسرم را داخل خودرو کشاندند. من خیلی تلاش کردم مانع ربودن همسرم شوم، اما آن‌ها مرا با چاقو تهدید کردند و راننده هم به سرعت حرکت کرد. داد و فریاد‌های من در آن تاریکی شب و خلوتی خیابان به جایی نرسید و آدم‌ربایان همسرم را با خود بردند.»

معما

با شکایت زن جوان، مأموران به دستور قاضی پرونده تحقیقات خود را برای شناسایی آدم‌ربایان و پیدا کردن ردی از مرد ربوده شده، آغاز کردند. مأموران در نخستین گام به سراغ دوربین‌های مداربسته رفتند. بررسی‌ها نشان داد در نزدیکی محل حادثه دوربین مداربسته‌ای نصب نبوده و در بررسی دوربین‌های بعدی هم متوجه شدند آدم‌ربایان پلاک خودرو را پوشانده و هیچ ردی از خود به جای نگذاشته‌اند. هر چقدر مأموران در تحقیقات خود جلوتر می‌رفتند، حل معمای ربودن مرد برج‌ساز پیچیده‌تر می‌شد و به نظر می‌رسید آدم‌ربایان با نقشه حساب شده عمل کرده‌اند. همزمان با ادامه تحقیقات درباره این حادثه، شاکی دوباره به اداره پلیس رفت و گفت آدم‌ربایان از طریق فضای مجازی برای آزادی شوهرش درخواست پرداخت مبلغ 5 میلیارد تومان به صورت دلار یا ارز دیجیتال کرده‌اند. وی گفت: آدم‌ربایان تهدید کرده‌اند موضوع را به پلیس خبر ندهم و در فرصت بعدی شماره حساب ارز دیجیتالی را اعلام می‌کنند.

8 روز بعد

در حالی که مأموران به شاکی آموزش داده بودند با آدم‌ربایان برای تحویل دلار قرار بگذارد باخبر شدند مرد ربوده شده پس از هشت روز به خانه‌اش برگشته و ادعا می‌کند آدم‌ربایان او را آزاد کرده‌اند.

وی در ادعایی به مأموران گفت: «شب حادثه سه مرد نقابدار مرا ربودند و وقتی من را به داخل خودرو منتقل کردند، سرم را زیر صندلی بردند تا جایی را نبینم و بعد هم چشمانم را بستند. ساعتی بعد متوجه شدم وارد خانه‌باغی در اطراف تهران شده‌ایم و آدم‌ربایان هم مرا داخل اتاقی حبس کردند. برای اینکه فرار نکنم دست و پایم را با طناب بستند و مرا شکنجه دادند و از شکنجه‌هایم فیلم گرفتند تا خانواده‌ام را مجبور کنند که به آن‌ها پول بدهند. در این چند روز آن‌ها با همسرم در تماس بودند و از او می‌خواستند که به حساب آن‌ها ارز دیجیتال واریز کند، اما وقتی فهمیدند همسرم شکایت کرده از ترس مرا دست و پا بسته کنار جاده‌ای رها کردند. به سختی دست و پایم را باز کردم و خودم را به خانه رساندم.»

حل معما

مرد ربوده شده پس از آزادی به دستور بازپرس پرونده برای بررسی آثار ضرب و جرح به پزشکی قانونی معرفی شد و مأموران هم تحقیقات خود را برای شناسایی عاملان آدم‌ربایی ادامه دادند، اما باز هم موفق به پیدا کردن ردی از آدم‌ربایان نشدند. اظهارات شاکی و اطلاعاتی که او در اختیار مأموران قرار داده بود هیچ کمکی به مأموران نکرد، به همین دلیل فرضیه آدم‌ربایی ساختگی برای مأموران قوت گرفت. همچنین بررسی‌های پزشکی قانونی هم حکایت از آن داشت ادعای مرد ربوده شده که می‌گوید هشت روز دست و پایش با طناب بسته شده بوده، دروغ است و آثار ضرب و جرح و کبودی‌های بدن او هم سطحی است و نشانه‌ای از شکنجه و آدم‌ربایی در آن وجود ندارد.

از سوی دیگر استعلامات مأموران پلیس نشان داد شایان روز حادثه به صورت هوایی از ایران خارج شده و هشت روز بعد هم به صورت هوایی وارد ایران شده و به خانه‌اش برگشته است. دلایل و شواهد نیز نشان می‌داد مرد ربوده شده دروغ می‌گوید و خودش آدم‌ربایی ساختگی را به دلایلی طراحی و اجرا کرده است. در چنین شرایطی مأموران برای روشن شدن زوایای پنهان این حادثه دوباره از شایان تحقیق کردند.

تفریح در فیلیپین

شایان وقتی با شواهد و مدارک روبه‌رو شد به ناچار راز آدم‌ربایی ساختگی را برملا کرد و گفت در این چند روز که ادعا کرده بود در اسارت آدم‌ربایان بوده همراه دوستانش در کشور فیلیپین تفریح می‌کرده است.

او گفت: «من وضع مالی خوبی دارم و سال‌هاست که آرزو دارم برای تفریح به خارج از کشور بروم، اما همسرم اجازه نمی‌داد. در این چند سال خیلی تلاش کردم که به بهانه‌های مختلف همراه دوستانم به خارج بروم و تفریح کنم، اما همسرم به من اجازه نمی‌داد و می‌گفت هر جایی که بخواهم بروم باید همراه من باشد. برای او کادو می‌خریدم، اما فایده‌ای نداشت، از طرفی هم از همسرم می‌ترسیدم، به همین دلیل بدون اجازه او جایی نمی‌رفتم. مدتی قبل تعدادی از دوستانم تصمیم گرفتند برای تفریح به کشور فیلیپین بروند و از من هم خواستند همراه آن‌ها شوم. سفر مجردی بود و می‌دانستم همسرم اجازه نمی‌دهد، اما دوستانم برای این تور هشت روزه برای من هم بلیت گرفته بودند. یک روز مانده بود به سفرمان و من هنوز جرئت گفتن اینکه می‌خواهم به سفر بروم را به همسرم نداشتم تا اینکه همراه سه نفر از دوستانم نقشه آدم‌ربایی ساختگی را طراحی کردیم. من به بهانه خرید با همسرم به خیابان رفتیم و طبق نقشه او را به مکان خلوتی بردم که هیچ دوربین مداربسته‌ای نداشت، دوستانم راه ما را سد و نقشه آدم‌ربایی ساختگی را اجرا کردند. پس از این به سرعت به سمت فرودگاه حرکت کردیم و به کشور فیلیپین رفتیم. هشت روز در آنجا خوشگذرانی کردیم و برای اینکه همسرم و پلیس مشکوک نشوند از طریق فضای مجازی برای همسرم پیام می‌دادیم و از او می‌خواستیم برای آزادی من ارز دیجیتال فراهم کند. البته قرار نبود ما پولی از او بگیریم تا اینکه هشت روز بعد به ایران برگشتیم و دوستانم مرا در مکان خلوتی از خودرو پیاده کردند و من هم با سر و وضعی به‌هم ریخته به خانه برگشتم.»

سفر تلخ

شایان در پایان گفت: «من فکر نمی‌کردم راز آدم‌ربایی ما بر ملا شود، چون نقشه‌اش حساب شده بود، اما برملا شد و این راز زندگی‌ام را سیاه کرد. تصور می‌کردم همسرم از خانه قهر کند، اما او الان درخواست طلاق داده و مهریه‌اش را اجرا گذاشته است. هشت روز سفر به فیلیپین زندگی‌ام را نابود کرد، هرچند در این چند روز تفریح و خوشگذرانی کردم، اما تلخ‌ترین سفر زندگی‌ام بود و الان پشیمانم و امیدوارم همسرم مرا ببخشد.»

با اعتراف مرد برج‌ساز، پرونده آدم‌ربایی ساختگی به دستور قاضی بسته شد.

  برچسب ها: فریب زن عجایب

پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز چهارشنبه 28 شهریور
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
اکسپت فوری مقاله برای دوره دکتری
اصول مهم ویراستاری تخصصی کتاب چیست؟
بهترین ترجمه با بهترین مترجم آنلاین + معرفی 8 پلتفرم برتر ترجمه
چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟
گریه های جگرسوز سورنا پسر دردانه هادی چوپان دلتنگ پدر +فیلم/ فداکاری خانواده گرگ پارسی واقعاً تحسین برانگیزه
درک لانسفورد: صادقانه بگم من عاشق تمرین کردن با هادی چوپان هستم/ هیچ کس بیشتر از اون و من تشنه قهرمانی تو مستر المپیا نیست
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات خارجی ISI، SCOPUS، PUBMED، ISC
پذیرش تضمینی مقاله علمی پژوهشی
مراسم عزای جگرسوز آرش میراحمدی و ضجه های همسر جوانش بر سر مزار آقای هنرمند/ روحش شاد+ عکس
چاپ مقاله در مجله (ISI, SCOPUS, ISC, PUBMED و علمی پژوهشی) معتبر+ صفر تا صد+ ویدئو آموزشی