ساعدنیوز
ساعدنیوز

ترانسمیتر چیست؟

  یکشنبه، 18 اردیبهشت 1401 ID  کد خبر 204371
ترانسمیتر چیست؟
ساعدنیوز : ترانسمیتر چیست؟ترانسمیتر (transmitter) ، در لغت به معنای فرستنده است. ترانسمیتر وسیله ای است که در حوزه ی کنترل و ابزار دقیق، سیگنال های دریافتی از سنسور را به سیگنال های استاندارد و قابل تفسیر برای واحد کنترل تبدیل می کند. سیگنال ارسالی توسط ترانسمیتر، معرف کمیت فیزیکی مورد بررسی در سیستم است.

ترانسمیتر چیست؟

ترانسمیتر (transmitter) ، در لغت به معنای فرستنده است. ترانسمیتر وسیله ای است که در حوزه ی کنترل و ابزار دقیق، سیگنال های دریافتی از سنسور را به سیگنال های استاندارد و قابل تفسیر برای واحد کنترل تبدیل می کند. سیگنال ارسالی توسط ترانسمیتر، معرف کمیت فیزیکی مورد بررسی در سیستم است.

ترانسمیتر فشار چیست؟

ترانسمیتر فشار (Pressure Transmitter)، وسیله ای است که به منظور دریافت، تبدیل و ارسال سیگنال های معرف فشار در سیستم های انتقال سیالات مورد استفاده قرار می گیرد. این وسیله علاوه بر تعیین فشار سیالات مختلف نظیر گاز، مایع، هوا و روغن، امکان اندازه گیری دیگر کمیت های مهم صنعتی مانند سطح چگالی، جریان، وزن و دما را فراهم می کند. همچنین در بیشتر موارد، سیگنال ارسال شده توسط ترانسمیتر، به عنوان مبنای اندازه گیری دیگر کمیت های فیزیکی به کار گرفته می شود.

کاربرد ترانسمیتر فشار

تجهیزات اندازه گیری فشار نظیر سنسور، ترانسدیوسر، ترانسمیتر و غیره در صنایع مختلفی همچون صنایع نفت، گاز، نیروگاه ها، پالایشگاه ها، کارخانه های فرآوری مواد غذایی، کارخانه های پتروشیمی، کارخانه های تولید مواد شیمیایی، پروژه های معدنی، پروژه های عمرانی، کارخانه های داروسازی،کارخانه های کاغذ سازی، سیستم های پایپینگ، تاسیسات سرمایشی، تاسیسات بهداشتی و غیره کاربرد دارند. به طور کلی، ترانسمیتر فشار یا پرشر ترانسمیتر برای کاربری های زیر مورد استفاده قرار می گیرد:

  • نظارت بر روی اختلاف فشار و فشار عملیاتی انواع پمپ و کمپرسور صنعتی
  • اندازه گیری و کنترل فشار برای کنترل کیفیت در فرآیند ساخت ماشین آلات صنعتی و اطمینان از عملکرد مناسب تجهیزات
  • بررسی فشار در عملیات حفاری چاه نفت و گاز
  • نظارت بر عملکرد توربین ها، خطوط انتقال، ولوهای کنترل و غیره در نیروگاه ها
  • کنترل و بررسی فشار پمپ های بزرگ مورد استفاده برای انتقال آب و فاضلاب در شبکه توزیع خدمات شهری
  • نظارت بر روی فشار پمپ های مورد استفاده برای انتقال سیالات ویسکوز و نیمه جامد در کارخانه های فرآوری مواد غذایی و نوشیدنی ها
  • کنترل فرآیند انتقال دوغاب در پروژه های معدنی و عمرانی
  • کنترل و تنظیم فشار تجهیزات مورد استفاده در تاسیسات سرمایشی و گرمایشی
  • اندازه گیری فشار مناسب در کارخانه های کاغذ سازی حین فرآیند آماده سازی خمیر کاغذ
  • بررسی فشار سیالات شیمیایی خورنده در پمپ های مورد استفاده در کارخانه های شیمیایی و پتروشیمی
  • نظارت بر روی فشار سیستم های انتقال ذرات ریز و پودر های مورد استفاده در کارخانه های داروسازی

ترانسمیتر فشار KROHNE/کرونه

ترانسمیتر فشار کرونه یکی از تجهیزات مهم در ابزاردقیق، جهت کنترل فشار گازها و مایعات در فرآیندهای صنعتی مورد استفاده قرار می گیرد. ترانسمیتر های فشار در سه نوع ترانسمیتر فشار هوشمند و ترانسمیتر فشار قلمی و ترانسمیتر اختلاف فشار که جهت اندازه گیری فشار اختلاف دو نقطه مورد استفاده قرار می گیرد. ترانسمیترهای هوشمند با پروتکل هارت و پروفیباس ارائه میگردند.

تصویر

ترانسمیتر فشار ABB مدل ۲۶۶HSH

ترانسمیتر فشار abb محصول شرکت سوئیسی ABB است که یکی از شرکت های پیشتاز اروپایی در زمینه تولید تجهیزات ابزار دقیق از جمله سنسورها و ترانسمیترهای فشار مورد نیاز در صنایع برق، نفت و گاز، سیمان و غیره می باشد. پرشر ترانسمیتر ABB میزان فشار مایع، گاز یا بخار درون مخازن و خطوط را اندازه گیری کرده و آن را به صورت یک سیگنال الکتریکی به اتاق کنترل ارسال می کند.برای ساخت ترانسمیتر فشار از سنسورهای مختلفی استفاده می شود. سنسور در واقع بخشی از تجهیزات است که تحت تأثیر فشار قرار می گیرد و با تغییر فشار برخی از مشخصه های فیزیکی آن تغییر پیدا می کند. سنسور به کار رفته در این ترانسمیتر فشار از نوع دیافراگمی انتخاب شده است. پرشر ترانسمیتر ABB میزان فشار وارد شده به دیافراگم را به صورت یک عدد کمی بر حسب جریان ۴ تا ۲۰ میلی آمپر به اتاق کنترل ارسال می کند. علاوه بر این دارای یک نمایشگر بصری است که میزان فشار را نمایش می دهد. این ترانسمیتر فشار قابلیت اندازه گیری فشار گیج را دارد.

با توجه به این که ترانسمیتر فشار ABB مدل ۲۶۶HSH دارای گواهینامه SIL2 و SIL3 است می توان پی برد که از ایمنی بالایی برخوردار است. این تجهیز ضد انفجار است و در مناطق مستعد خطر که حضور نیروی انسانی پر مخاطره می باشد، یک راه حل مطمئن برای نظارت و کنترل فشار است. ترانسمیتر فشار ABB دارای پروتکل ارتباطی است که امکان اضافه کردن نقاط اندازه گیری فشار را در طول عملکرد شما فراهم می آورد. فرستنده های فشارWireless HART 266 دارای باتری حدود 10 سال با نرخ بروزرسانی 32 ثانیه هستند و یک راه حل بسیار مقرون به صرفه و مطمئن برای نظارت بر دارایی های فرآیند شما ارائه می دهند.

ترانسمیتر فشار روزمونت

پرشر ترانسمیتر روزمونت که به آن ترانسمیتر فشار روزمونت نیز می گویند، دارای مدل های فراوانی می باشد که از محبوب ترین آن ها می توان به ترانسمیتر فشار روزمونت 3051 و 1151 اشاره کرد. با پرشر ترانسمیتر روزمونت Rosemount 3051 شما کنترل بیشتر و موثرتری بر روی تجهیزات کارخانه و تاسیسات خود خواهید داشت. با استفاده از ترانسمیتر روزمونت 3051 علاوه بر اینکه پیچیدگی تجهیزات و تاسیسات شما کمتر خواهد شد، هزینه های شما نیز کاهش خواهد یافت. ترانسمیتر روزمونت 3051 می تواند همزمان سطح، جریان و فشار را در تاسیسات شما اندازه گیری کند. توسط پرشر ترانسمیتر رزمونت 3051 شما دسترسی کامل به اطلاعاتی که باعث تشخیص، اصلاح و حتی جلوگیری از خطاها شود را خواهید داشت. با استاندارد بالای صنعتی پرشر ترانسمیتر روزمونت ۳۰۵۱ و بالا بودن بازدهی آن شما می توانید در سطح جهانی به رقابت بپردازید. این ابزار علاوه بر اینکه دارای عمر طولانی و کیفیت بسیار بالایی می باشد، دارای استاندارد صنایع مختلف بوده و امکان استفاده ار آن در صنایع مختلف مانند نفت، گاز، پتروشیمی، صنایع آب و غیره وجود دارد.

ویژگی های پرشر ترانسمیتر روزمونت 3051

  • پرشر ترانسمیتر روزمونت 3051 دارای بازدهی بسیار بالایی می باشد
  • امکان استفاده به عنوان ابزار های گوناگون
  • دارای عمر طولانی
  • دارای استاندارد صنایع مختلف
  • قابلیت استفاده در دماهای بسیار بالا
  • پرشر ترانسمیتر روزمونت 3051 کاملا تنظیم و کالیبره شده است

ترانسمیتر فشار زیمنس (Pressure Transmitter Siemens )

ترانسمیتر فشار زیمنس دارای ابزار های مختلف است که هر کدام از آنها با توجه به نمایشگر و نوع دستگاه قابل تغییر است. ترانسمیتر فشار زیمنس در تشخیص مقدار فشار و گزارش آن به صورت اعداد دیجیتالی استفاده می شود و در کنار آن اندازه گیری فشار مطلق، اندازه گیری فشار تفاضلی، اندازه گیری جریان و همچنین اندازه گیری سطح از دیگر وظایف این دستگاه است. ترانسمیتر فشار زیمنس از جنس چدن و استیل ضد زنگ ساخته می شود که توانایی بالایی در برابر فشار زیاد و شرایط خورنده دارد. ترانسمیتر های فشار زیمنس در شدت جریان بین 4 تا 20 میلی آمپر فعالیت می کنند و محدوده وسیعی از جریان را تحت پوشش خود قرار می دهد. بنابراین به عنوان نتیجه گیری می توانیم این دستگاه را به عنوان ابزاری کارآمد و مفید در حوزه های مختلف صنعت و پالایشگاه معرفی کنیم.

پایگاه خبری ساعدنیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
چهره دلنشین و معصومانه رهبر معظم انقلاب در کلاس ششم ابتدایی+عکس/ رهبری اینجا 12 ساله بودند و معمم (385 نظر) قامت رعنای رهبر انقلاب در لباس خادمی شاه خراسان+عکس /حقا که تو از سلاله ی فاطمه ای... با خنده خود به درد ما خاتمه ای (123 نظر) خلاقیت خنده دار مادر ایرانی برای عرض تسلیت به همسایه حماسه آفرید/هنر نزد ایرانیان است و بس! (59 نظر) پذیرایی منحصربفرد رهبر معظم انقلاب از مهمانان؛ چای، شیرینی نارگیلی و یک پارچ آب به جای آب معدنی! (53 نظر) هنرنمایی های شگفت انگیز قناد خوش ذوق در تزیین کیک برای مشتری هایش/ اسمشو باید تو گینس ثبت کرد+ عکس (39 نظر) فاتحه خوانی رهبر معظم انقلاب بر مزار پدر بزرگوارشان در حرم امام رضا+عکس/ تاریخ فوتشون چند روز قبل از تولد رهبری بوده (27 نظر) عرص ارادت احساسی روحانی، هاشمی و احمدی نژاد به رهبر معظم انقلاب در عیادت از ایشان در بیمارستان+عکس/ صف کشیدن روسای جمهور برای احوالپرسی با حضرت آقا (16 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز یک نانوای ارومیه‌ای برای کمک به همشهری ها/ باریکلا به این شعور و درک بالا+عکس (15 نظر) نگاهی به خانه و زندگی ساده و بدون تجملات حاج آقا قرائتی در پایتخت/ منزلی که حتی از راه آهن تهران پایین تر است!+عکس (14 نظر) بوی بد واژن: علل، درمان‌های خانگی و روش‌های پیشگیری (14 نظر) صحبت های خنده دار آقای قرائتی: پلیس یه خانومی رو گرفته که چرا یکطرفه میری گفته به شما ربطی نداره من زن آقای قرائتی ام +ویدئو😂👌 (14 نظر) رونمایی از مادربزرگ زیبای هانده ارچل بازیگر سریال مست عشق؛ وقتی خوشگلی رو از مامان بزرگت به ارث میبری/ خدا شانس بده والا😅 (13 نظر) رونمایی از 8 مادرشوهر مهربون غزل بدیعی، همسر داغ دیده رضا داوودنژاد/ خدا حفظشون کنه (13 نظر) خلاقیت خنده دار اسباب بازی فروش اهوازی در کشاندن بچه ها به مغازه حماسه آفرید+عکس/ مغز تورو باید طلا نه الماس گرفت😂 (12 نظر) نگاهی به کیک تولد 1 سالگی و 4طبقه آروکو پسر سپهر حیدری و آرام خانوم/ کیک نیست کاخه برا خودش+ عکس (12 نظر)
دیگران می‌خوانند   
(عکس) کیک تولد پروانه ای بارانا، دختر علیرضا بیرانوند / تولد با تم دلتنگی برای بابا و پاسخ بابا به یکی یه دونش از هزاران کیلومتر دورتر! ویدئویی از تدریس محمود احمدی نژاد برای دانشجویان مختلط مهندسی عمران (عکس) استایل دهه شصتی حامد آهنگی در دوران مدرسه با پیراهن پلنگی و شلوار خمره‌ای! / از همون موقع تو مدرسه آتیش میسوزوند! ویوی فوق العاده چشم نواز آپارتمان مهدی قائدی در دوبی رو به برج های شیخ نشین در استوری همسر سابقش / فقط لباس عربی و دمپایی قائدی😁 تسلط شگفت انگیز و غیرقابل باور پیرمرد ماهی فروش اهوازی به زبان انگلیسی+ویدیو/ چقدر عالی و بدون لهجه حرف میزنه (فیلم) ماجرای ازدواج ملیکا شریفی نیا، حدیث سریال دلنوازان با عمو پورنگ که در فضای مجازی سرو صدا کرد! جواب حیرت برانگیز الهام حمیدی به مریم مومن درباره ازدواج هایش +ویدئو/ رونمایی از بزرگترین تصمیم اشتباه خانم بازیگر ! (تصاویر) ابتکار جالب هوش مصنوعی در ایجاد ضرب‌المثل‌های فارسی! (2) باهوشا بگن این عکس چه مشکلی داره؟! رونمایی از مدارک فساد پسر معاون اول سابق قوه قضائیه که اعترافات خود را پس گرفته بود! (تصویر) نمونه‌ای از یک معلم خوش‌ذوق که عاشق کار خود است! (ویدئو) صحنه‌ی آخرالزمانی همنشینی آتش‌فشان و صاعقه! راز قدرت مانور مگس‌ها در این تصویر فاش شد! (ویدئو) بیک، از فرانسه تا ایران به روایت علی‌اکبر رفوگران شیبا اینو: نگاهی عمیق به ارز دیجیتالی که دنیای مالی را تکان داد ویدئویی عجیب از بازی کردن یک دانشجو سر کلاس درس / وقتی پدر و مادرت فکر می‌کنن داری تو دانشگاه درس می‌خونی 😂 (ویدئو) چند لحظه قبل از انقراض دایناسورها را ببینید حرف زدن مسلط مریم امیرجلالی به زبان مرغی در دورهمی خانه فلور نظری+ویدئو (تصویر) با عجیب‌ترین میوه‌ی دنیا آشنا شوید! یادت رفت درخت ها رو آب بدی ! موردی نداره تایمر بخر (ویدئو) ابتکار خنده دار یک دانش آموز با ساعت دیواری حماسه ساز شد/ لامصب این چه حرکتی بود زدی😂 قامت خمیده پدر و همسر جوان ماهچهره خلیلی در خانه ابدی بازیگر دوست داشتنی در لندن+ عکس/ قبر زیر گُل مدفون شده، سنگ تمام خانواده‌ش به معنای واقعی تمرینات سنگین هادی چوپان در باشگاهش/ خشته نباشی پهلوون+ فیلم ظاهر متفاوت ریما رامین فر، همای پایتخت در 26 سالگی/ مگه داریم این همه تغییر؟+عکس رونمایی از نوزادان دوقلوی ساره بیات/ آخ که دکوری هاش چقدر خوشگله😍+عکس به رخ کشیدن هنر گل آرایی به سبک نگار فرهمند همسر پژمان جمشیدی در خانه لوکسشان +عکس/چه سلیقه ای داره! (فیلم) پدیده ای باورنکردنی از بارش ماهی در آسمان یاسوج / ماجرا چیست؟! یادی بکنیم از سکانس خنده دار کل کل عروس و خواهر شوهری سریال "پژمان" 🤣 واکنش آقای رفیعی، معلم عربی سوم راهنمایی محمد بحرانی، به خاطره‌ای که او در برنامه صداتو تعریف کرد/ ظریفت و شعور بالای معلم + فیلم نظر عجیب احمدی نژاد در مورد حفاظت از قوچ های ارمنی دریاچه ارومیه+ویدیو/ 40 هزار هکتار! اونم برای قوچ ارمنی؟! (عکس) راهکار هوشمندانه پادشاه هند برای تمسخر ماشین های گران قیمت رولز رویس در سال 1920/ حیثیت کارخانه رولز رویس رو به فنا داده، عجب انتقام سختی! (فیلم) بزرگترین خانواده دنیا با 39 همسر، 94 فرزند و 33 نوه، ناصرالدین شاه کنونی / دولت هند براشون شهرک مجزا ساخته اجرای تم تولد در تهران (عکس) خانه نقلی و با صفای فریبا کوثری بازیگر سریال مختارنامه /چه خونه شیک و پر از آرامشی دارن! پخش اذان از گوشی کارشناس شبکه BBC وسط پخش برنامه زنده+ویدئو (فیلم) خطرناکترین و ترسناکترین روستای دنیا که هر ساله 150 نفر در مسیر این روستا میمیرند! دکوراسیون شیک خانه پر از آرامش همایون شجریان روزی که میزبان استاد شجریان بودند/ مهربونی خاص استاد با نوه شون واقعا تحسین بر انگیزه نگاهی به همکاری‌های مشترک محسن تنابنده و احمد مهرانفر؛ زوج همیشه جذاب و دوست داشتنی+عکس بازگشت دلار به کانال 59هزار/ دلار تلگرامی خریدار ندارد (عکس) شوخ طبعی یک راننده ایرانی برای اینکه کسی ماشینش رو چشم نزنه همه رو به خنده واداشت/ احتمالا الان بامزگی خودش بیشتر چشم بخوره😂
تیتر امروز   
امتناع مقام معظم رهبری از خوردن غذای لاکچری در یک رستوران چینی و سفارش غذای معمولی+ عکس/ ثبت این لحظه توسط صاحب رستوران و قاب کردن و نصب آن بر دیوار (تصاویر) ابتکار جالب هوش مصنوعی در ایجاد ضرب‌المثل‌های فارسی! (2) باهوشا بگن این عکس چه مشکلی داره؟! رونمایی از مدارک فساد پسر معاون اول سابق قوه قضائیه که اعترافات خود را پس گرفته بود! (تصویر) نمونه‌ای از یک معلم خوش‌ذوق که عاشق کار خود است! (ویدئو) صحنه‌ی آخرالزمانی همنشینی آتش‌فشان و صاعقه! راز قدرت مانور مگس‌ها در این تصویر فاش شد! (ویدئو) بیک، از فرانسه تا ایران به روایت علی‌اکبر رفوگران ویدئویی عجیب از بازی کردن یک دانشجو سر کلاس درس / وقتی پدر و مادرت فکر می‌کنن داری تو دانشگاه درس می‌خونی 😂 (ویدئو) چند لحظه قبل از انقراض دایناسورها را ببینید (تصویر) با عجیب‌ترین میوه‌ی دنیا آشنا شوید! بازگشت دلار به کانال 59هزار/ دلار تلگرامی خریدار ندارد دانلود آهنگ جدید "خط قرمز» سهراب پاکزاد +فیلم/ انگار اصلا بی تو یجوریه تنها برم توی جمعا میره توهم اخمام... واکنش تهیه کننده نون خ به دستمزد نجومی سعید آقاخانی حقیقت باورنکردنی در مورد تاریخچه توری عروس که از شنیدنش شاخ در می آوردید/ اصلا میدنین چی باعث شد که توری عروس بخشی از لباس مراسم ازدواج باشه؟
منتخب روز   
کشف کله‌پاچه چهارهزارساله در گورستانی عجیب+ فیلم سیاه خان ، زشت ترین فرد تاریخ ایران+ فیلم (ویدئو) 10 نوع از خطرناک ترین مارهای جهان که در ایران هم دیده شده اند/ کابوس شب یعنی اینا نگاهی به خانه پدری استاد شهریار در روستای خشکناب شهرستان بستان آباد/ شعرهای مشهور استاد برای این روستاست +عکس عکس عروسی امیر جعفری و ریما رامین‌فر، همای سریال پایتخت فیک و تقلبی از آب درآمد / هوش مصنوعی داره وارد مراحل ترسناکی میشه! (عکس) تیپ و استایل فوق‌العاده شیک و لاکچری یاورِ سریال فاصله‌ها بعد از 14 سال در عربستان سعودی / ببینیدش نمی تونید بشناسید! فروش ویلای روف گاردن دار و استخر دار حسن جوهرچی، فرهاد سریال فاصله‌ها توسط دخترش در شمال ! / در منطقه‌ای تهرانی نشین!!! سلفی دونفره نعیمه نظام دوست با سلطان کمدی ایران که یکسال حق نداشت منتشرش کنه! / چه ست آدیداسی پوشیده مهران مدیری ... سلفی آسانسوری علیرضا نیکبخت با همسر دومش که بیشتر از جانش او را دوست دارد / کراش دهه هشتاد فوتبال ایران حالا مرد زندگی شده ... (عکس) تعجب کاربران خارجی فضای مجازی از حجاب کامل همسر ستاره لیورپول / دنیا با حجاب جای زیباتری نیست؟ (عکس) بیتابی همسر و فرزندان شهرام عبدلی، بازیگر نقش مهران در سریال فاصله‌ها، بر سر پیکر بی جان او / تو کاری با دلم کردی که فکرشم نمی کردم ... (عکس) همبازی بودن آقای بیاتی، خواستگار فهیمه در پایتخت 5 با بازیگر معروف در فیلم نوستالژیک دهه شصتی / روحش شاد ...