طرز تهیه کِسادیا مکزیکی به 2 روش

  سه شنبه، 22 تیر 1400   زمان مطالعه 3 دقیقه
طرز تهیه کِسادیا مکزیکی به 2 روش
کسادیا یا کیسادیا یک نوع ساندویج مکزیکی می باشد که طعم و مزه بسیار خوبی دارد و هم با گوشت و هم مرغ تهیه می شود. این ساندویج خیلی زود حاضر می شود و برای روزهایی که زمان زیادی برای تهیه غذا ندارید بسیار مناسب است شما برای تهیه کسادیا یا ساندویج مکزیکی باید یک بسته نان ترتیلا را بخرید و یا خود در منزل تهیه کنید.

کسادیا از دیگر پیش غذاهای معروف کشور مکزیک به شمار می آید که از دستور پخت های متفاوتی برخوردار است. شما می توانید این پیش غذای خوشمزه را با توجه به ذائقه شخصی با استفاده از هر نوع مخلوط های گوشتی، نان ترتیلا و سس مخصوص تهیه نمایید. همانطور که می دانید نان ترتیلا در ایران پیدا نمی شود اما می توانید از دیگر نان های نازک در جایگزین از آن استفاده نمایید. از این و در ادامه از این مطلب به سه دستور پخت از طرز تهیه کسادیا مرغ پرداخته ایم.

مواد لازم برای کسادیا به سبک فاهیتا

  • فلفل دلمه ای سبز خرد شده:نصف یک عدد
  • پیاز متوسط خلالی :نصف یک عدد
  • فلفل سبز خرد شده :یک عدد
  • روغن سبزیجات :دو قاشق چایخوری
  • نان تورتیلا سفید :4 عدد
  • پنیر چدار رنده شده :نصف پیمانه
  • گوجه فرنگی تازه :دو اسلایس
  • گنشیز تازه:یک قاشق غذاخوری
  • خامه پاستوریزه:به میزان لازم
  • لیموترش و گشنیز تازه:به میزان کافی

طرز تهیه کسادیا به سبک فاهیتا

ابتدا پیاز ، فلفل دلمه ای و فلفل سبز را خرد کرده و در تابه ای مقداری روغن بریزید و سبزیجات را سرخ کنید تا کمی نرم شود.روی یک لایه نان ترتیلا نیمی از پنیر را بریزید و پخش کنید ، گوجه ها را به شکل حلقه ای برش زده روی پنیر قرار دهید.روی آنها سبزیجات را بریزید و در آخر گشنیز خرد شده و باقی پنیر را بریزید و یک لایه نان ترتیلا قرار دهید.داخل یک تابه نجسب مقداری روغن بریزید و کسادیا را داخل آن قرار داده و سرخ کنید تا پنیرها آب شده و نان برشته شود، کسادیا را از آن رو کنید تا طرف دیگر آن هم برشته شود.بعد از خنک شدن به چهار قسمت برش زده و در ظرف های سرو بچینید ، روی آن را با برگ گشنیز تزیین کرده و برش هایی از لیموترش را کنار آن قرار دهید.خامه را در کاسه کوچکی بریزید و با کسادیا سرو کنید .

مواد لازم برای کسادیای مرغ

  • یک و نیم کیلو گرم سینه مرغ
  • سه چهارم قاشق مربا خوری پودر فلفل چیلی
  • یک چهارم قاشق مربا خوری زیره
  • یک هشتم قاشق مربا خوری پودر سیر
  • یک چهارم قاشق مربا خوری نمک
  • یک قاشق غذا خوری روغن
  • دو پیمانه اسفناج تازه
  • ۱۱۰ گرم پنیر پیتزا رنده شده
  • یک دوم پیمانه خامه ترش
  • ۴ عدد نان گرد و نازک

دستور پخت کسادیا مرغ خامه ای با اسفناج

در ابتدای تهیه پیش غذای خوشمزه با سینه مرغ بدون پوست و استخوان و بسته یک کیسه فریزر پوشانده و سپس به وسیله وردنه قسمت های ضخیم و آن را نازک کرده تا تمام قسمت های مرغوب به ضخامت یکسان برسد. این راه به شما کمک می کند تا گوشت مرغ به طور یکنواخت پخته گردد و از خشک شدن نیز جلوگیری گردد.آنگاه در ظرف کوچک پودر فلفل چیلی، سیر، زیره و نمک را با یکدیگر ترکیب کرده و در دو طرف سینه مرغ بپاشید.یک قاشق روغن را به درون تابه ریخته و آن را به روی حرارت ملایم قرار دهید. بعد هر طرف سینه مرغ را در زمانی حدود ۵ الی ۱۰ دقیقه به خوبی سرخ نمایید.پس از پخته شدن تکه مرغ ها اجازه دهید تا کمی سرد شده و سپس آن ها را به تکه های کوچکی ریش ریش و خورد نمایید. در مرحله بعدی باید اسفناج را به خوبی خورد نمایید.حالا ظرف بزرگی برداشته و مرغ خرد شده را به همراه اسفناج، پنیر پیتزا رنده شده و خامه ترش با یکدیگر ترکیب نمایید.مقدار دلخواه از مواد را به روی نیمی از نان ریخته و قسمت باقی مانده نان را به روی مواد تا نمایید.حالا تابه روی حرارت گذاشته و نان ها را در آن سرخ نمایید که به خوبی ترد و طلایی رنگ شوند. زمان سرخ کردن نان ها چیزی در حدود ۳ الی ۵ دقیقه است و می توانید از روغن نیز استفاده نکنید، چرا که به تابه نمی چسبد. پس از گذشت زمان مشخص شده آن ها را از از تابه به ظروف مخصوص برای سرو انتقال نمایید.

نکات کلیدی در تهیه کسادیا

  1. می توانید از هر نوع سبزیجاتی که دوست دارید مانند ذرت یا نخود استفاده کنید.
  2. می توانید کسادیا را با مرغ و یا فقط با سبزیجات تهیه کنید.
  3. اگر نان ترتیلا در دسترس نداشتید می توانید از نان لواش استفاده کنید.
  4. اگر می خواهید رژیمی تر کسادیا را تهیه کنید مقدار پنیر را کمتر یا حذف کنید.
  5. کسادیا باید تند باشد پس به دلخواه از فلفل قرمز زیاد استفاده کنید.

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (676 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (198 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (69 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (58 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (33 نظر) بنز آخرین مدلی که رهبر معظم انقلاب آن را رد کرد: ببرید اینها را بفروشید! (24 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (19 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (18 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز مغازه دار یزدی در ایام محرم/آدم حظ میکنه از اینهمه درک و شعور+فیلم (15 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (14 نظر) پارسا پیروزفر سَرَش را از ته تراشید؛ تغییر چهره آقای بازیگر قابل شناسایی نیست (12 نظر) بازیگرانی که در جوانی فوت شده اند + ویدئو با صدای معتمدی سریال گرگ و میش / روحشان شاد چقدر حیف شدن😥 عسل بدیعی، پوپک گلدره و .. (10 نظر) (ویدئو) آخرین لحظات ثبت شده بازیگران فوت شده در کنار همسر و فرزندانشان/ یادی کنیم از هنرمندانی که در بین ما نیستند، روحشان شاد😢 ماهچهره خلیلی، حسام محمودی ، حسن جوهرچی و .. (10 نظر) نگاهی به حیاط قدیمی خانه ترلان پروانه در تولد 21 سالگیش +عکس/ مبارکا باشه (9 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
روایتی از مخالفت همسر رهبر معظم انقلاب با هدیه ای که به رهبر داده بودند/ ما این غذاهایی که می‌خوریم، با این ظرفها جور درنمی‌آید، اینها را رد کنید، برود
تیمار جوجه لک لک مصدوم روستای قراجه محمد مرند توسط اهالی آن
فال روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال ابجد روزانه پنج‌شنبه 28 تیر 1403
حرمت شکنی دختران بی‌حجاب در دسته عزاداری کرج!
فال قهوه با نشان روز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز پنجشنبه 28 تیر 1403+فیلم
فال شمع روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر 1403
نگاهی به جواهرات مجلل و باشکوه خانواده آمبانی که پربازدید شد/ از زمرد نماد عشق آقای داماد تا گردنبند دستساز مادر شوهر جنجالی+عکس
پایان رابطه عاشقانه زهرا گونش ستاره 2 متری والیبال ترکیه و نامزد پولدار و خوش استایلش/ چقدرهم جذاب و باکلاس+عکس
7 روش تضمینی و قطعی رفع بوی بد سینک ظرفشویی
مبل‌های کثیف خانه را چگونه تمیز کنیم؟ / یک راه سریع و تضمینی
چرا کارگردان مختار نگذاشت بازیگر نقش حضرت عباس (ع) در فیلم یا سریالی دیگر بازی کند؟
نامه زیرکانه و دلبرانه انیس الدوله، بانوی اول حرمسرا به ناصرالدین شاه / یا به من وام بدهید یا شهرستانک را از من بخرید!
رفع فیلترینگ به طور کامل در دست شخص رئیس جمهور است
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان